6 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

6 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Teşkilâtı esasiye kanunu Tadil edilen maddeler alkışlarla kabul edildi Atatürkün prensiplerini anlatan dahiliye vekilinin...
 bir faaliy Evvelki gün Milanodan hareket &den hariciye vekili doktor 'Tevfik Rüştü Aaras dün Belgrada vasıl olmuştur....
 Suriye heyeti dün akşam hareket etti Hariciye nazırı Sadullah Cabiri: “ Muhterem başvekilinizin ittihaz ettiği yolu tutalım,,
 Yugoslav başvekilinin nutku “İtalya ile Yugoslavya arasında iyi dostluk teessüs etmemesine sebeb yoktur,, Belgrad $ (A-.A.) —

sahife KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defas: 98 kuruş AKŞAM ilân servisi, telefon 24240 mem Sene 19 — No, 6576 — Fiati her yerde 5 kuruş a CUMARTESİ — 6 ŞUBAT 1937 Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Müdür) - 20113 (Klişe) . Hariciye vekilimiz için yeni bir faaliyet devresi başlıyor - B. Rüştü Aras - M. Stoyadinoviç konuşmasına dair tebliğ neşredildi Ankaraya döndükten sonra Romanya hariciye nazırını kabul edecek, birlikte Atlnaya gideceklerdir. Atinadan avdeften sonra Bağdada uğrıyarak Tahrana gitmesi muhtemeldir. Bu seyahati müteakib başvehilin refakatinde Belgrada, ondan sonra Cenevreye gidecektir Evvelki gün Milanodan hareket © den hariciye vekili doktor Tevfik Rüş- İÜ Aaras dün Belgrada vasıl olmuş” tur. Hariciye vekili, Yugoslav başve- Kil ve hariciye nazırile görüşmek üze- Te Belgradda 24 saat kalacak ve ya” Tın sabah İstanbula gelecektir. Bay Rüştü Aras İstanbulda kısa bir müddet kalacak ve Ankaraya hareket Gdecektir. Hariciye vekilini, Ankaraya dön dükten sonra yeni bir faaliyet devre- Si beklemektedir. Bay Rüştü Aras An- karada Romanya hariciye nazırı M. Antoneskoyu kabul edecek ve onunla birlikte Atinaya giderek Balkan an- binti konseyinin 15 şubat toplantısın- da bulunacaktır. Hariciye vekilinin, Atinadan avde- sonra, Bağdada uğrıyarak Tah- Taha gitmesi ihtimali vardır. Buse Yahatten sonra, Yugoslavya başveki- Nİ hariciye nazırı M. Stoyadinoviçin Ankaraya yaptığı ziyareti iade etmek üzere Belgrada gidecek olan başvekil İsmet İnönüne refakat edecektir. Bun- lardan sonra tekrar Cenevreye gide- Cektir, “Hariciye vekilimiz, Cenevre toplan- İasindan ve Hatay müzakebelerinin İYİ bir neticeye iktiranından sonra üç Marleiye vekili Kuştu Aras &ün dinlenmek üzere İsviçrede Saint Moritz şehrine gitmişti. Yukarıda say- dığımız işler hariciye vekilimizin üç Bünlük istirahatini iyi kazanmış ol- duğunu göstermektedir. Suriye heyeti dün akşam hareket etti Hariciye nazırı Sadullah Cabiri: “Muhterem başvekilinizin ittihaz ettiği yolu tutalım,, diyor irem DUN Dün- akşam Cenevreye Evvelki akşam şehrimize gelen Su- | Tiye başvekili Cemil Mürdüm, Harici- Ye nazırı Sadullah Cabiri ve Necip Er- Menciden mürekkep Suriye heyeti dün Perapalas otelinde hususi ziyaretler | kabul etmiştir. Bu arada Irak hüküme | tinin İstanbul konsolosu da heyeti ziya ret ederek görüşmüştür. : üç gun isunhat için gittiği İsviçrede Sami ip Teşkilâtı esasiye kanunu Tadil edilen maddeler alkışlarla kabul edildi Atatürkün prensiplerini anlatan dahiliye vekilinin nutku bravo seslerile (e karşılandı Türk köylüsünü, Türk çifçisini müstahsil hale koyacağız. onları bu- gün yalnız kedini geçindirir vaziyetten kurtararak medeniyetin insanla- ra verdiği saadetten, zevkten hissedar etmek istiyoruz, edeceğiz. Ankara 5 (Telefon) — Meclis bugün Abdülhalik Rendanın reisliğinde top- landı. Teşkilâtı esasiye kanununun 2, 44, 47, 48, 49, 50, 61, 74 ve 75 inci mad- delerinin tadili hakkındaki kenuni teklifin müstacelen müzakeresi isten- di. Bu teklif kabul edildikten sonra da- hiliye vekili ve parti genel sekreti B. Şükrü Kaya kürsüye gelerek sayın ar- kadaşlar diye söze başladı: «Başta Cumhuriyet Halk Partisinin umumi rels vekili Büyük Başvekil İs- met İnönü olduğu halde partinin me- buslarından 153 arkadaşın imzası ile hazırlanan teşkilâtı esasiye kanunu ta- dilleri huzurunuza sunulmuş bulunu- yor. Bu tadilleri icabeden zaruretleri huzurunuzda arzetmeyi Büyük Şefle- rim bana vazife olarak verdiler, Bu ödevi yapmak için müsaadenizi rica edeceğim. Dedikten sonra, Cumhuriyet Halk partisi prensiplerinin programda Va- ah bir surette tesbit edilmiş öldü: gunun cihanca malüm olduğuna işân ret etti ve tatbikatı için de bugünkü "Türklere ve Türkiyeye bakmanın kâfi olduğunu söyliyerek dedi ki: Açabilir ve bakabiliriz. Zaten in- sanlık tarihi Türklerle (başlamıştır. Türk olmasaydı belki tarih de ola- mazdı. Ve mhakkak ki medeniyet de ; B. Hüsnü Kitapçı (o B. Şemseddin HARİCİYE VEKİLİMİZİN VEREME GAZETESİNE MÜHİM BEYANATI Belgrad 5 (Akşam) rieiye vekili bay Rüştü Aras Llublla- Moritzde gezerken alınmış bir resmi - Türkiye ha- nadan geçerken, Belgradda intişar e- den .Vereme gazetesinin muharririne şu beyanatta bulunmuştur: (Devamı: 4 üncü sahifede) Yugoslav başve- kilinin nutku Türkler coğrafyadan £ kaldırılmak ve istikbali tarihten silinmek isten- di. Biz tarihe kaza ve kaderin bir ne- ticesi nazarı ile bakmadığımız için tarihin böyle kaza ve kaderinden ve zaruri âkibetlerinden gelen hüküm- lerine dahi boyun eğmeyi bilmi- yen bir milletiz. (Bravo sesleri, alkış- lar) Bizim kanatimizce her millet ken- di tarihini kendi yapar. Fena netice- başlamazdı. (Bravo sesleri, alkışlar) | gün iyi neticeler görüyorsak onu da milletin yaptığı ve başardığı iyi işle re atfemek zaruri olur. Tarihin ne- tiçesinin zaruri ve mukadder olmadı- ğı gene bir Türk tarafından Türk- lerin eli ile ve Türklerin kanı ile is- bat edilmiştir. Tarihin seyrini değiş- tirdik ve Türke atfedilen menhus ta» İ dih bir defa daha yenildi. (Alkışlar) B. Şükrü Kâya Atatürkün yüksek şahsiyetinden bahsettikten sonra de- diki: hâreket eden Suriye heyeti Heyet dün akşam üzeri Topkapı mü: zesine gitmiş ve müzeyi gezmiştir. He- yet akşam saat altıda otele dönerek ak- şam yemeğini yedikten sonra Sirkeci istasyonuna inmiş ve Semplon ekspre- sile Cenevreye müteveccihen hareket etmiştir. (Devamı 8 inci sahifede) “Italya ile Yugoslavya arasında iyi dostluk teessüs etmemesine sebeb yoktur,, Belgrad 5 (A.A) — Havas bildiri Başbakan M. Stoyadinoviç, meclis finanş komisyonunda demiştir ki; #Yarın ordumuzun Atrupanın en iyi askeri ve vazifelerini ifaya âma- de 1,500,000 mevcudu olacaktır. Harp vukuu halinde hazır bulunmak için çalışmakla beraber, ayni zamanda bir barış siyaseti takipediyoruz.> Başbakan şunları ilâve etmiştir: «İtalyanın bizimle iyi münasebet- ler idame etmekte menfaati vardır. Biz de bunu arzu ediyoruz. Ahiren İn- giltere ile İtalya arasında Akdeniz statükosunun muhafazası için bir anlaşma aktedilmiştir. . Yugoslav hü- kümeti, bu anlaşmanın Yugoslavya- nın hudutlarına da taallük ettiğin- den resmen haberdar edilmiştir M. Mussolini. Milânodaki nutkun- da bize uzlaşma teklif etti. İcraata intazr ediyoruz ve icraat da sözleri teyid ettiği takdirde, iki memleket ara- sında bir iyi komşuluk ve dostluk havasının teessüs a - e İ Me) ler her milletin kendi kusurunun ese- ri ve amelinin cezasıdır. Eğer bu-- — Olur şey değili... Evlendikleri daha bir sene bile olmadı!.., — Zaten stadyomda tanışmışlardı!... İ an mr e e öp yaz le we