6 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

6 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

1 Şubat 1937 Scandinavian “Near East Agceny Galata Tahir han 3 üncü kat Tel; 4499123 Svenska Orlent Linlen Gothenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo Dantzig. Gdynin Copenhag Abo Reval ve biltün Baltık limanlar Şark ve Karadeniz başlı: £a limanları arasında 15 günde bir azi- mest ve avdet için muntazam postalar. Gdynin - Dantzig - Gothenburg ve Oslodan beklenen vapurlar. “Vingaland vapuru (1 Bardaland vapuru 23 ş Yasaland vapuru 4 marta doğru Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- Kopenhag, Gdynia Göthenbetg, Dantsiş Stokholm, ve Oslo, limanlar İçin hareket edecek vapurlar. Günborg vapuru 8 şubata doğru Vingaland vapuru 11 şubata doğru Vingaland vapuru 12 şubata doğru lorruna vapuru 18 şubata doğru Fazla tafsilât için Galata'da Tahir han , Jüncü katta kâin acentalığına müracaat. Teli 44991-2-3 ta doğru ta doğru DOYÇE LEVANT LİNYE G, M.B. H. HAMBURG “Döyçe Levant Linye Hamburg A. G Hamburg, - Atlas Levant Linye > ZA. G. Bremen. Hamburg, Brem, Anvers, İstanbul v6 Bahrisiyah arasında azimet ve avdet muntazam postaları İstanbulda beklenen vapurlar İlse L. M. Russ vapuru 5 şubata doğru Galilea vapuru 6 şubata doğru imos vapuru )6'şubata doğru Burgaz, Varna, Köstence, için limanımızdan hareket edecek vapurlar Samos vapuru 16 şubata doğru Yakında Hamburg, Brem, Anvem ve Roterdam imanları için hareket sdecek vapurlar Catania vapuru 5-6 şubata doğru Fazla tafsilât için Galata'da Ova- kimyan hanmda DOYÇE LEVANTE ÜNYE vapur acentalığına müracaat. Telefon: 44760 - 44769 Haliç vapurları Türk Anonim Şirketi Şirketimiz hissedarlarının 9 Mart 1937 salı günü saat on birde Galatada Karamustafa sokağında 149 numaralı Ovakimyan hanında 4 üncü kattaki hu- Sasi dairede âdi surette o vukubulacak heyeti umumiye içtimaına -iştirâkleri ri- <a olunur. RUZNAME 1) — İdare Meclisi raporunun okun- Ması; 2) — Mürakip raporunun okunması; 3) — 31 Birincikânen 1936 tarihine ait bilânçonun okunması ve bu bapta Müzakerat icrası ile sözü edilen bilân- Sonun tasdiki ve idare meclisi âzala- Tinm ibrası; İ 4) — Dahili nizamnamenin muaddel 13 üncü maddesine göre idare mecli- sinin yenilenmesiyle âza adedinin do- kuza iblâğı ve huzur haklarının tayini; ! 5) — Yeniden mürakip intihabı ve fahsisatının tayini; İİ 6) — Şirket işlerinin tedvirine sureti mahsusada memur edileceklerin ücretini tesbit için idare meclisine salâhiyet ve- rilmesi; 7) — Ticaret kanununun 323 üncü maddesine göre idare meclisi âzaları- hin gerek kendi ve gerekse üçüncü şa- hlar namina bizzat veya bilvasta şir- ketle icrayi muameleye mezun kılınması. İ Gerek asaleten ve gerekse vekâleten Ymumi heyete İştirâk için hissedarların Pn ar yüz hisseye malik olmaları ve his- De senetlerini en geç 8 Mart 1937 pa- Zartesi günü akşamına kadar kenti Mmizdeki bankalardan birine tevdi ede- Yek bunlar mukabilinde duhuliye vara- kaları almaları iktiza eder, İDARE MECLİSİ Kadıköy askerlik şubesine çağırılıyor ” 25. AL 3, BL komutanlığından emek- M önyüzbaşı Yusuf Ziyanın şubeye gel Dr. FAHRİ CELÂL Sini? hastalıkları ve kekeleme (tedavisi Cağaloğlu, Prkas karan, Zed âpartıman No. 2 Tel, 20785 Maslak Kasrında açılan Prevan- toryum binanın su ve elektrik ihti- yacı temin edecek motör için bir bi- na ile elektrik tesisatı açık eksilt- me ile ihalesi 17/2/937 çarşamba günü saat 15 de yapılacaktır. Mu- hammen keşif bedeli 1526 lira 42 kuruştur. Şartnamesi hergün öğle- den evvel komisyonumuzda görüle- bilir, İsteklilerin 115 liralık ilk temi- nat makbuz veya mektupları ile be- raber ihale günü vakti muayyeninde| Fındıklı komutanlık satınalma ko- misyonuna gelmeleri. (514) 6 cı Kor için 87 tane sis tertibat- Hi yangın söndürme aletleri açık ek- siltme ile 15/2/937 pazartesi günü saat 15,30 da ihalesi yapılacaktır. Muhammen tutarı 3045 liradır. Şartnamesi hergün öğleden evvel komisyonda görülebilir, İsteklilerin 229 liralık ilk teminat makbuz veya mektüpları ile beraber ihale günü vakti muayyeninde Fındıklıda ko- | mutanlık satınalma komisyonuna gelmeleri. (512) * İstanbul komutanlığı birlikleri ih. tiyacı olan 50 tane sis tertibatlı yan- gin söndürme aletleri açık eksiltme ile ihalesi 15/2/937 pazartesi günü saat 16'da yapılacaktır. Muhammen tutarı 1756 liradır, Şartnamesi ber- gün öğleden evvel komisyonda gö- rülebilir. İsteklilerin 132 liralık ilk teminat makbuzu veya mektupları ile beraber ihale günü vakti muay- yeninde Fındıklı komutanlık satın- alma komisyonuna gelmeleri. (513) * İstanbul Komutanlığı birlikleri için 22000 kilo sabun kapalı zarf usulile ihalesi 12/2/937 cuma gü- nü saat 15,30 da yapılacaktır. Mu- hammen tutarı 8580 liradır. Şart- Bamesi her gün öğleden evvel ko- | misyonda görülebilir. İsteklilerin 644 liralık ilk teminat makbuz ve- | ya mektuplarile 2490 sayılı kanu- | nun 2 ve 3 cü maddelerinde yazılı vesaikle beraber ihale günü vakti muayyeninden en az bir saat evve- line kadar teklif mektuplarını Fın- dıklıda komutanlık satınalma ko- misyonuna vermeleri. (416) Rami kuşlasındaği tavlanın tami- rine ihale günü talibi çıkmadığın- dan pazarlıkla ihalesi 8/2/937 pa- zartesi günü saat 15 te yapılacak- tır. Muhammen keşif bedeli 4118 lira 12 kuruştur. Şartnamesi hergün öğleden evvel komisyonda görüle. | bilir, İsteklilerin 309 liralık'ilk te- minat makbuz veya mektupları ile beraber ve ihale gününden evvel komutanlık inşaat şubesinden ala- cakleri yesikalarla beraber ihale günü vakti muayyeninde Fındıklı- da komutanlık satınalma komisyo- nuna gelmeleri. (417) X ——— —— İstanbul komutanlığı |! Satınalma Komisyonu İlânları | Parisli bir kimyagerin keşfi sayesinde IM Meşhur Parisli mütehasas JEAN DE PARYS'nin uzun ve yorucu tetkiketı neticesinde, bütün dünyada büyük bir muvaffakıyet kazanmış olan yeni bir GÜZELLİK KREMİNİN imeline mu- yalfak olınuştur. Beş milyondan fazla İ kadın tarafından kullanılmakta olan bu kremin başlıcn hassası «havalandın!- miş» olmasıdır ki bu sayede cilt hü- ceyraunın o teneffüsüne müsait kılar. Gündüz SİAMOİSE CREME'i tene mat ve tabii güzelliği verir, pudrayı bü- tün gün sabit kalmasına medar olur ve yaşlılığın çizgilerini giderir. Cildi toz- lardan ve siyah kabarcıklardan temiz- lemek için yüzü şayanı hayret bir Cold Crenn (Oolaen OGECE SİAMOİSE KREMİ ile temizlemek kâfidir. Muvaf- fakıyet teminatlıdır. Aksi takdirde paranız inde olunur. « CREME S$SİAMOİSE Her yerde satılır. Fatih sulh birinci hukuk hakimliğinden: Yedikule kapısında birinci ve ikinci bahçenin arkasındaki bahçede bahçivan Ugor Vangele; Unkapanında Ayazma emddesinde 200 No, da arabacı Tahsin vekili avukat Tiryandifilos tarafından 130 liranın faiz ve masarifi muhakeme ve ücreti vekâletle birlikte tahsiline hüküm verilmesi dileğile aleyhinize açılan dava- ın icra kılınan muhakemesinde; davası- nı İspat edemediğinden hakkında &ize Ordu sıhhi ihtiyacı olan 83 kalem göz lâboratuvarları alâtlarına ihale günü talibi çıkmadığından ihalesi pazarlıkla 8/2/937 pazartesi günü saat 15,30 da yapılacaktır. Muham- men kıymeti 1639 lira 30 kuruştur. Şartnamesi her gün öğleden evvel komisyonda görülebilir. İsteklilerin 123 liralık ilk teminat makbuz ve ya mektupları ile beraber ihale gü- nü vakti muayyeninde Fındıklıda komutanaık satınalma komisyonu- na gelmeleri. a Çatalca salisiabkem mevki komu- tanlığı hayvanatı için 18000 kilo yu. | amman gemin teklif eylediği ve yemin için 27/1/937 saat 14 de gelmediğiniz tak- dirde yeminden kaçınmış ve yemin edi- İecek vakaların sabit olmuş sayılmasına karar verildiğinden 11/12/936 tarihin- deH.U. M.K. 402 405 406 ncı mad- delerine tevfikan (ittihaz olunan gıyap kararı ilânen tebliğ edildiği halde gelme- | diğinizden mahkeme 8/3/937 saat 10 | talik edilmiştir. Mezkür günde yine gel- seiliğiniz takdirde yeminden; kaçınıp ve yemin edilecek vakıaları sabit olmüş sayılmasına dair verilen kararın kat'ile- gerek esas hakkında ona göre hüküm ve- rileceği ilânen tebliğ olunur.. .M. 967 Zayi tasdikname — Şişli Terakki W- sesinden aldığım tasdiknameyi kaybet- tim. Hükmü yoktur. 417 Bedia İf açık eksiltme ile ihalesi 8/2/937) lilerin 88 liralık ilk teminat veya pazartesi günü taat 16 da yapıla caktır. Muhammen tutari 1170 li- radır. Şartnamesi her gün öğleden evre kominyonda görülebilir tee, gelmeler, (419). makbuzları ile beraber ihale günü vakti muayyeninde Fındıklıda ko- mutanlık satınalma komisyonuna mağey. seti Dört meşhur doktor tarafından PUDRA üzerinde | — YAPILAN TETKIKAT NETİCESİNDE Şayanı hayret bir inkilâb “ Dört büyük doktor, pudranın cild üzerindeki tesiri hakkında yaptıkları fenni tedkikat hitama ermiştir. Muh- telif yaşlarda 467 kadın üzerindeki tecrübeler neticesinde bazı pudralar- i da cild üzerinde siyah benlerle Jeke- Jer husule ve mesamatı bulunduğu anlaşılmıştır. Halbuki 'To- kalon pudrası, bütün bu ufak taneler- den tamamen müuarra olduğu kemali hayretle görülmüştür. 'Tokalon pudra- sı dhavalandırılmış» olduğundan cazip bir hafiflik ve incelikteğir. Mumtazaman ve er AN yapışır ve cildi ince bir güzellik tabakasile kaplar. £ Sym. idm Jon pudrası, hususi bir usul dairesinde pudrayı sekiz sant sabit tutan krema köpüğü ile karıştırılmış olduğundan, ne rüzgâr, ne de yağmur, ne de terden kat'iyen müteessir olmaz ve tenin «fini mat» sevimliliğini fiç bir vakit tağyir etmez. Hemen bugünden Tokalon pulrasıni tecrühe ve istimale başlayınız. Sıhhi bir surette kontrol edilmiş olduğundan mu! bir itimad temin eder. Iktisad Vekâletinden: Teşviki Sanayi kanunundan istifade eden sınal müessese sahiplerine. Teşviki sanayi kanunnundan istifade etmekte olan sınai mücssesele rin kanunun — 30 — cü maddesi mucibince vermekle mükellef bulun- dukları 936 takvim yılı iş cedvellerini bir istidaya rapten âzami 937. mart nihayetine kadar mahallin en büyük âmirine vermeleri, aksi tak- dirde işbu ilân tebliğ makamına ksim olacağından, bu müddet zarfın- da iş cetvellerini vermiyen müesseselerin muafiyet ruhsatnameleri sözü geçen kanunun — 36 — cı maddesi mucibince istirdat edileceği ilân olunur. «715» Yüksek d ve Ticaret Mektebi Direktörlüğündeni Okulumuz eski okurlarından tasfiyeye tabi olupta evvelce ilân edilmiş olan muayyen vakit zarfında müracaat edenler için 15/Şubat/937 den 21/Şubat/937 tarihine kadar devam etmek üzere şon bir imtihan dev- resi açılmış olduğundan 15/Şubat/937 tarihine kadar mektebe müra- caatları, (660) ZMİRDE Dr. AGDULKADR TAŞTAN Sinir ve Elektrik Tedavisi İzmir, İkinci Beyler sokağı No.8ide her gün ikiden sonra, Tel, 3315 İstanbul Harici Askeri KITAATI İLÂNLARI hüna için-90000 kile sadeyağı kapalı zarfla eksiltmesi 10/2/1937 | Çarşamba günü saat 15 te Leva- zım âmirliği satınalma komisyo- Dr. FETHİ da yapılacaktır. Yağın tutarı 1 000 ix ol ilk teminatı 2700 | I LAÜ VEE liradır. Şartname 180 kuruş muka- BAKTERİYOLOĞU za bilinde komisyondan verilir. İs Kan, idrar, balgam, cerabak, ma. teklilerin kanunun 2, 3 üncü mad. © çağı galta gibi bbbi tahliller ve bütün delerindeki vesika ve teklif mek- | —— teamüller gayet dikkatle tuplarını havi zarfların belli sa- ci Tüklime Giderken Meşalik atten bir saat evveline kadar ko- * t upartımanı Tel, 40534 js yon, yermek sri.. (985), (450) va Yöka;