7 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

7 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Iktisadi tedkikler Iktisad vekili önümüzdeki hafta içinde İzmire gidecek İzmir 6 (Telefon) — İktisat vekili B, Celâl Bayar
 Hariciye vekilimiz Sofyadan geçerken Bulgar başvekilile konuştu Bulgar - Yugoslav paktı Balkanlarda sulhün takviyesine yardım
 Bulgar-Yugoslav gümrük ittihadı mı yapılacak ? memleketin iktisadi münasebetlerini arttırmak için tedkiklere başlandı Petit —
 Sancak anlaşması ve Milâno mülâkatı Fransız gazeteleri Milâno mülâkatı etrafında hayırhahane tefsirler yapıyor Fransız...
 Gümrük müfettişleri toplantısı Yarın ;hş_leknığı üzerinde görüşülecek Ankara 6 (Telefon) — Gümrük müfettişlerinin umum!...

200 kuruş Sene 19 — No. 6577 — Fiati her yerde 5 kuruş En Sağlam, En Ucuz Hesap defterleri AKŞAM matbaasındadır. Yevmiye, Kasa defterleri, Defteri k muavin defterler ((Cildleri g onu iledir.) ——— İlariciye vekilimiz Sofyadan geçerke PAZAR — 7 ŞUBAT 1937 Bulgar başvekilile konuştu Bulgar - Yugoslav paktı Balkanlarda sulhün takviyesine yardım edecektir Başvekilimiz Ismet Inönünün Belgrad seyahati önümüzdeki ilkbaharda vaki olacak Belgrad 6 (Akşam) — Türkiye ha- Feiye vekili B. Tevfik Rüştü Aras, bu sabah semplon ekspresile Belgrad- dan İstanbula müteveccihen hareket #tmiştir. B. Tevfik Rüştü Aras iste- yönda başvekil ve hariciye bakanı M. Stoyadinoviç nanmma hususi kalem müdürli, harlciye bakan muavini M. Martinatz ve hariciye bakanlığı er kânı ile İtalya, Küçük antant ve Balkan antantı memleketleri elçileri tarafından selâmlanmıştır. B. Tevfik Rüştü Aras - M. Stoyadi- Möviç o görüşmelerinden (o bahseden bütün gazeteler iki nazır arasında bilhassa Balkan antantı hükümetle- Tile İtalya arasında yaklaşmak me #elesinin görüşüldüğünü yazıyorlar, Türkiye hariciye vekili, hareketin- den evvel istasyona gelen gzetecilere Vaki beyanatında M. Stoyadinoviç ile , dostane konuşmalar yaptığını söyli- Yerek: — Bu konuşma memleketlerimiz Menafli bakımından gaytt ehemmik Yetlidir. Demiş ve Türk - Yugoslav dostlu- ğüna temas ederek ezcümle demiştir ki: — Türkiye ile Yugsolavyayı yekdi- ğerinden ayıracak hiç bir sebep yok- tur. Türk - Yugoslav dostluğu sağ- lam ve gittikçe de kuvvetlenen bir dostluktur. > by g3 Sofyadan bir görünüş HARİCİYE VEKİLİMİZ BULGAR BAŞVEKİLİ İLE KONUŞTU Sofya 6 (A.A.) — Bulgar ajansı bil- diriyor: Ankaraya dönmekte olan Türkiye hariciye vekili Dr. Tevfik Rüştü Aras bugün Sofyadan geçmiş ve istasyon- da başvekil M. Köseivanof, kralın mümessili müşaviri M. Gruev, proto- kol şefi M. Belinoy ile Türkiye, Ro- manya, Yugoslavya ve Yunanistan el- çileri ve 'Türkiye elçiliği memurları tarafından karşılanmıştır. İki nazır, istasyonda samimi su- | rette konuşmuşlar ve bilâhare konuş- malarına, Bulgar başrekilinin eks- prese takılan vagon salonunda de- vam eylemişlerdir. M. Köselvanof, Türkiye hariciye vekilini bu salona davet etmiş ve ilerideki istasyona kadar geçirmiştir. Drogoman ile Sofya arasında, Dr. Tevfik Rüştü Aras, Bulgar gazeteci- lerini kabul ederek, Milâno ve Bel- grad konuşmalarından çok memnun olduğunu bildirmbiştir. (Devamı 4 üncü sahifede) Limanda yeni tesisata | Gümrük müfettiş- yakında başlanacak Iktisad vekili liman işleri için İstanbula geliyor, Ingiliz mühendisleri İktisad vekili bay Celâl Bayar Yarın sabah ve- yahud salı günü "Ankaradan şeh- rTimize gelecektir. Vekil bilhassa li- man işlerile meş- gul olacak mev- cud tesisatı tet- kik edecektir. Bu arada kendisine refakat edecek 0- lan umum mü- | | Liman işlerile dür bay Raufi * gul Mk için muhtelif o işler şehrimize gelecek hakkında vekile olan bay Celâl İzahal verecektir. | (Bayar Yeni çalışma programına göre İstan: bul limanında yapılacak işler mühim ye çoktur, Limanın istikbalde alacağı Şekil de bu programla yakından âlâ- kadardır. İktisad vekili bay Celâl Ba- yarın limanda yapacağı otetkikattan Sonra bazı direktifler vereceği anlaşıl- maktadır. Bay Celâl Bayar liman u- mum müdürlüğünün atölyelerini de gezecek, işçilerin zaesaisini yakından takip edebektir. Vekilin bu büyük a» Yâkasının umumi bir memnuniyet ve sevinç uyandıracağı muhâkkaktır. de bekleniyorlar Diğer taraftan limarımızda yâpıla- cak tesisata ald inşaatı üzerine alan İ Gibss müessesesine mensup İngiliz mü- hendisleri de bugün Londradan şeh- rimize geleceklerdir. Mühendisler ge- çen hafta bekleniyordu. Fakat “bazı hususi işleri için ancak pazar günü gelebileceklerini bildirmişlerdir. İngi- lizler iman umum (müdürlüğünün misafiri olarak Perapalas oteline ine- ceklerdir. Şereflerine bir ziyafet veril- mesi muhtemeldir. Yarın da liman umum müdürlüğün» de bir toplantı yapılacak, liman inşa- atı üzerinde esaslı müzakerelerde bu- Tunulacaktır, Bay Celâl Bayarın yarın geldiği takdirde bu toplantıya riyaset etmesi ihtimali kuvvetlidir. İktisad vekili İngiliz mühendisleri ayrıca ka- bul ederek kendilerile liman işleri et- rafında görüşecektir. Limanda derhal yapılacak tesisatın başında rıhtımlar geliyor. Galata rıh- tımı Karâköyden Fındıklıya kadar u- zatılarak genişletilecek ve esaslı bir tamirden geçirilecektir. İstanbul ta- rafında da rıhtımlar Sirkeciden Saray- ,bumuna kadar temdid ve tevsi olu- nacaktır, Fındıklıdan Ortaköye kadar olan kısım da ayrıca tamir edileğektir.. Bu- nun için ayrı bir proje düşünülüyor. leri toplantısı Yarın teftiş tekniği üzerinde görüşülecek Ankara 6 (Telefon) — Gümrük müfettişlerinin umumi bilgilerini art- tırmak için gümrükler vekâletinde arasıra toplantılar yapılmasına karar verildiğini bildirmiştim. Bu toplantılar. biri yalnız müfet- tişler, diğeri müfettişlerle birlikte ida- re rüesasına ait olmak üzere iki tür- lü olacaktır. Pazartesi günü (yarın) yapılacak müfettişler toplantısında, müfettişle- rin, teftiş tekniğine ait hazırlanan tezler üzerinde müzakere yapılacaktır. On gün devam edecek bu toplantı- dan sonra umumi içtima aktedile- cektir, Iktisadi tedkikler Iktisad vekili önümüzdeki hafta içinde İzmire gidecek İzmir 6 (Telefon) — İktisat vekili B. Celâl Bayar yakında İzmire gele- cek ve Ege mıntakasında Iktisadi ted- kikler yapacaktır. Buraya gelen malümata göre, ikti- KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ En ucuz ve. en tesirli vasıtasıdır 4 delas: 98 kuruş AKŞAM ilân servisi, telefon 24240 ilân Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Müdür) - 20113 (Klişe) nBulgar-Yugoslav gümrük oittihadı mı yapılacak? Iki memleketin iktisadi münasebetlerini Petit (oParisien edildiğine (o göre gerek (Belgradda ve gerek Sofyada ticaret, baytarlık ve hududlardan mü- Tur ve ubur hakkında muahedeler ak- di müzakereleri için hazırlıklara baş- lanmıştır, Hattâ bir gümrük ittihadı akdi ih- timali de derpiş edilmektedir. Bu Su- retle 1905 de düşünülmüş fakat Avus- arttırmak için tedkiklere başlandı Bulgar - Yugoslav paktını, Yugoslav ve Bulgar tatbik edilememiş proje tahakkuk et- tirilecektir. e Zağreb fabrikatörleri, bu hazırlıklar» la fevkalâde alâkadar görünüyorlar, Zira Bulgaristanın Zağreb fabrikaları için ciddi bir müşteri olacağını umu- turya hükümetinin müdahalesi üzeine| yorlar. Sancak anlaşması V Milâno mülâkatı Fransız gazeteleri Milâno mülâkatı letrafında hayırhahane tefsirler yapıyor Fransız âyanından Roustan: “Türk - Fransız dostluğunun bütün kıymetini muhafaza etmesin- den dolayı duyduğumuz sevinç çok büyüktür, diyor Paris 6 (A.A.) — Anadolu ajansının hususi muhabiri bildiriyor: Ayandan Maris Roustan «Tribun de Natlons da diyor ki: Sancak müzakeratında ehemmiyet | verdiğimiz cihet ananevi 'Türk - Fran- sız dostluğudur. Diğer bahisler ikinci derecede şeylerdir. Cenevrenin fayda- sı, İngiliz - Fransız tesanüdü kazanç- (Devamı 4 üncü sahifede) Ak'la Kara!.. İBirbirini çekemiyen iki arkadaş) PERUKAR,