7 Şubat 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

7 Şubat 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmialtıncı yıl No. 7139 PAZAR 7 ŞUBAT 937 Italya, Balkanlı'larla Da Anlaşacak Hergün sâbahları çıkar, siyasal gazetedir. Başbakan İsmet İnönü, ya- kında Belgrad'a gidecek Hariciye Vekilimiz, Atina 'dan sonra Bağdad'a gi- decek ve oradan'da İran'a geçecektir İstanbul, 6 ( Hasust muhabiri. mizden ) Hariciye — Vekilimiz Doktor Rüşdü Aras, yarın Belgrad. dan şehrimize gelecek ve Sirkeci istasyonunda parlak — merasimle is tikbal edilecektir. Doktor Rüşdü Aras, Cumhur reisimiz Atatürk'ü ziyaret ederek Cenevre, Milüno, Belgrad mülâkatları bakkında ma- Tuzatta bulunacak ve sonra Anka» Ta'ya gidecektir. İstanbul, 6 (Hasusi muhahiri- mizden ) Hariciye — Vekilimiz Doktor Tevfik Rüşdü Aras, 18 Batta Atina'da toplanacak olan Bal- kun devletleri konseyine iştirak et mek üzere Atina'ya hareket ede- tektir, Atina'dan dönüşünde Bağ. dad'a gidecek ve Bağdad hükümet ricalile — tema: da — bulunacaktır Oradan Tahran'a ve İran hükümet erkânile temaslarda bw Tunması ihtimali vardır. Tahran'dan dönüşte Yugoslavya — başbakanı M. Stoyadinoviç'in bundan evvelki si- yaretini iade için Belgrad'a gide- gitmesi cek olan başbakanımız İsmet İnö- Dü ile birlikte Belgrad'a gidecektir. İstanbul, 6 (Hususi) — Alınan ton haberlere göre, Fransa hükü, Meti; bize müracaatle geniş ve mü- tekabil yardım misakile askeri bir İttifak akdetmemizi teklif eylemiş lerdir. Berlin, 5 ( ALA ) — Alman Ajansına Paris'ten bildiriliyor: Paris muhitinin bir kasımı Tür: kiye'nin İtalya - Türkiye görüşme- Sinden sonra bir komünizm aleyh. tarı cepheye dabil olması mümkün Olduğu kanaatini göstermektedir. Övr gazetesi Fransa'nın Türki: Ye'ye Akdenizde sabili olan bütün devletler arasında bir anlaşmanın tahakkukuna matuf bir muahede leklif ettiğini yazıyor. Eko dö Paris gazetesi ise Fran- S1 ile Ankara arasında askeri bir Dışbakanımız Dr. Aras anlaşmanın dahi inkişaf yolunda bolunduğunu — bildirmektedir. — Dış işleri komisyonu azâsından M. Po- rinin de bu fikirde olduğu bildi. rilmektedir. Paris,6 ( Radyo ) — Fransız gazeteleri * İtalya - Türkiye müna- sebalı etrafinda neşriyata etmektedirler. Jurnal Dödeba: * Bu uzlaşma, İtalyan siyaseti- nin açıkgözlülüğü eseridir; Türki- ye'nin Sancak mes'elnsi üzerine ta- kibettiği siyasetten azami mrette istifide etmiştir. — Türk - İtalyan Akdeniz statükosu, İngiliz - İtalyan Akdeniz statükosuna tamamon uy- devam gundür, , Enformasyun: Fransa * İtalya münasebetleri- nin de artık ıslâbi sırası gelmiştir. Bu da M. Blum'un bir siyaset ma- nevrasına muhtaçtır. Aradaki itilâf da sadece Habeşistan ilhakının ade- mi tetdiki mes'elesidir. “ İngiliz kralımın M. Grundi- nin Habeş imparatoru namına ver Üniversite açıldı İktısad fakültesinde ted- risata başlanmıştır ea ———— Kayıd muamelesi yarınki pazar- tesi günü alışamma kadar uzatıldı Üniversite binası l-ıı..ı.ul. 6 (Husast) — Yirmi gündenberi sümesir tatili yapmakta 'niversite dün açılmış ve derslere başlanmıştır. 'lıu-d fakültesinde ilk dersi profesör Ömer Celâl vermiş ve (Türk p Asadiyatının" bünyesini) anlatmıştır. İktsad fakültesine kayıd müddeti akşamına kadar uzatılmıştır. ği enstitüsünde de bugün ilk olarak derslere başlanmıştır. diği itimadname bize bir nümune olmalıdır. ,, Demiştir, Milâno, 5 (AA) — B. Rüşdü Aras Bikkolo gazetesinin — başmu. harririne Kont Ciyano ile yaptığı görüşmelerden pek ziyade memnua olduğunu bildirmiştir. Balkan — devletleri ile arasındaki münasebetlere Vekil İtalyan « netini barışm — kurtarılması mereli bir toşriki için eşaslı bir unsur olarak telâkki etmektedir. Balkan memleketleri İtalya ile olan münasebetlerindeki b götmekle bahtiyardırlar. essüs eden dostlük twühtelif mem- leketler arasında elde edilen daha sıkı temasın mes'ud neticesi ularak telâkki edilmektedi: İktısad Vekilimiz Bayram üzeri İz- mir'e gelecek.. İtalya gelince, Yugoslav — mukare- ve se messf temini Celâl Bayar — ST İktisad Vekilimiz Celâl Baya: rin Bayramda çebrimize geleceği memnuniyetle baber alınmıştır. Co: lâl Bayar, büğünlerde — İstanbol'a geçecek, orada bir bafta kadar kal- dıktan ve İktısad işlerimiz üzerinde tetkikler yaptıktan sonra İamir'e gelecektir. İktasad Vekilimizin — İz- mirde on gün kadar kalacağı Öğ- renilmiştir. |İzmit kâgıd fabrikamız Bu yıl sergi kâğıdı da yapacak.. İktısad vekâletinden Türkofis şubesine gelen bir yazıda, İz- mit kâğıd fabrikamızın, bağ- cıların üzüm kurutmak - için kullandıkları kaba sergi kâğıt- larının 937 yılından itibaren fmal edileceği bildirilmektedir. Bundan böyle sergi kâğıdı ih- tiyacının mühim bir kısmı yerli kâğıtlarımızla karşılanacaktır, Telefon: 1776 Demiryollarımız se- ne sonuna kadar 2706 kilomet. reyi bulacak. İstanbul, 6 ( Hususi) — Bu sene sonunda yeni in- şa ettirilen demiryolları-» mızın uzunluğu 2706 ki- lometreyi bulacaktır. Bu- nun için şimdiye kadar 301 milyon Türk lirası sarfedilmiştir. Demiryolu inşaat — siyasamız bütün memlekette örümcek ağı gibi demiryolları yapıl- dıktan sonra sonaerecektir. h eli Von Nörat İViyana'ya gidecek Von Nörat Viyana, 6 (Radyo) — Almanya hariciye nazırı Von Nörat bu ayın onbeşinde buraya gelecek ve Avus- turya — bariciye nazırı Vido Smit'e g——— Rusya'da Sivil teşkilâtın seferber edil- diği bildirilmektedir İspanza'da dahili harp Milisler, ihtilâlcilerin bir tayyaresini düşürdü İngiltere kontrol plânını esas iti- barile kabul ettiğini bildirmiştir yger” Madridden bir görünüş Londra, 6 (AA) — İspanya hududlarımın kontrolü bakkındaki Fransz-İngilir ve Sovyet cevabları dün Lord Plymonth'a tevdi — edil- miştir. Sovyet covabında Sovyetler bir- liği hükümetinin — İspanyol sahille- rinin kontrolüne — iştirak etmeği arzu ettiğini Takat kotrol mıntuka. Tarımın — iabisar altına alınmacmı kabul edemiyeceği bildirilmektedir. kontrol vazilesi alan gemilerinin sahillerin kontrol - etmeğe sa- Cevabda bütün harb her noktasımı iadlei ziyaret edecektir. Bu seyahate | Tâhiyettar bulunmaları tavsiye edil- ehemmiyet verilmektedir. Denizlerde en büyük kuv vet İngiliz donanmasıdır Anglikan kilisesi, İngiltere'nin silâhlan- mıkı ma programını tasvip etmemiştir İngiliz bahriye nazırı Sir Snmnl Hoar 3FD Te Londra, 6 (Radyo) — Birinci bahriye Lordu Mister Samucl Hoar Bedfor'da iradeniği nutukda: * Donanmamızı takviye etmek- teyiz. Ve denizlerin en kuyvetli donanması — haline — koymaktayız. Ayni zamanda heran hareket ve sevke hazır bir kolordu vücude getireceğiz. ,, Demiştir. Papazların yer aldıkları diğer bir içtimada da Aoglikan kilisesi İngiltere'nin silâhlanmasını tasvib etmemiştir. ae Paris, 6 (Radyo) — Eko Dö Pari gazetesi, Fransa hükümetinin harb tehdidi karşısında Almanya hükü- metinin, :paııga kıyılarına asker çıkarmaktan vazgeç- tiğini yazıgor. “dilya'yı bombardım; Fransız cevabı ise teklif edilen plânı kabul etmekte ve kontrol vazilesile mükellef ölan memurla- rın harh gemilerine binerek her. bangi millete mensub olursa olsun kendilerine aid kontrol mıntakası: ma gelen ticaret gemilerini siyaret ve bunların hamulelerinin ihracına nezaret etmek hakkıma mülik ol: malarını telkin etmektedir. İngiliz cevabı plâmı kabul et mekte ve teferrüala — sid bazı de. Hişiklikler tavsiye edilmektedir. Salamank, 6 (Radyo) — Âsi- lerin Ternel'de ileri hareketi saye- sinde milislerin tezyiki ve tehdidi altında bulunan Saragox yolu kür. tarılmıştır. Endülüs cephesinde Marbella ile Fonkerola arasında dst küvvetler birbirile iltisak peyda etmişlerdir. Kanarya zırhlım bugün Malaga sahil yollarım bombardıman et miştir. dyo ) — Hü kümetin resmi tebliğine göre, hü- kümcte mensub beş tayyare üç üst tayyâreyi kaçırmış ve birimi iskat etmiştir. Hükümet tayyareleri Boo- etmişler ve yangın çıkarmışlardı bella cephesinde şe tulmuşlardır. Madrid, 6 ( AA ) — Madrid cephesinde âsiler mevzilerimizi ha. fif surette bombardıman etmişler dir. Milisler geçende garb parkıa- da saptettikleri mevzileri tahkim etmekle meşgaldürler. Diğer cephelerde kayda değei birşey yoktur. Sevil, 6 (Radyo) — — Geştral Franko kuvvetleri, cebhelerde iler- Temektedir. Troçki ve Lenif taraf. tarları komünistler arasındt şiddetli ve dahili mücadelcler o/maktadır. Deniz Bank vi ae Kanunu hazırlandı İstanbul, 6 (Hususi —muhabiri- mizden) — Deniz Bank kanunu lâyihası hatırlanmış ve tetkik için Başbakanlığa — verilmiştir. Bu lâyi- haya göre, Akay vapur işletme ida. resile Denizyolları — işletme idaresi, tahfisiyo işleri idaresi, balıkçılık ertitdsü, İzmir ve İstanbul liman- Jarı işletme müdürlükleri yeni ku- rulacak olan Deniz Bank tarafın. dan idare edilecektir,