7 Şubat 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

7 Şubat 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Dr. K Tahsi y ( ı İ n sporumu- zu nasıl görüyor? — ÂAsgari üç İıulup lâzımdır diyor | diyor ve profes- — yonelliğe de taraftar olduğunu söylüyor. İzmir kulüblerinin iki kulüb teşkili ile bu çatı altında bir- ı leşmesinin faydalı olacağını | yazmış ve Ankara'yı nümune olarak göstermiştik. Dün bu | hususta Altay'ın mühim sima- | larından doktor Kemal — Tah- | sin'i gördük. Fikirlerini bize şöyle anlattı: — Bütün kulüblerin birleş- | tirilmesi bunlardan, her Cihetçe kuvvetli birkaç kulüb vücuda getirilmesi, şüphesiz ki çok yerinde olur. Ancak, aded üzerinde durmamak İâzımdır. İki kulüb İzmir'in ihtiyacına cevab veremez kanaatında- yım. Şimdilik, en aşağı üç büyük kulüb teşkili, her halde İzmir sporunun inkişafı için çok iyi olur. Meselâ Eşrefpaşa ve Yalı- lar semti ile, Tilkilik ve diğer | iç mahalleler Alsancak semti olarak İzmir'i üç kısma ayırmalıdır. Ve buralarda üç büyük kulüb kurulmalıdır. Bu aded, ileride, ihtiyaca göre daha da fazlalaştırılabilir. Üzerinde durulması lâzım- ve ve gelen en mühim mes'elelerden biri de, teşekkül edecek olan kulüblere mali yardım işidir. Bu kulüblere memleketin yar- dımı şarttır ve bu yardım ya- pılmadığı takdirde, birleşme- nin de hiçbir kıymeti kalmaz. Nitekim, İzmir sporunun son seneler zarfında bukadar ge- rilemesinin başlıca sebeplerin- den biri de, vaktile mevcud teşekküllere yardım eden bazı arkadaşların çekilmesidir. Yeni teşkil edilecek kulüb- lerin, her türlü tesisatı cami birer kulüb binası bulunması da zaruridir. Bu kulüblerin fudbol takımlarını ve diğer şubelerdeki — elemanları yetiş- tirmek — için antrenör - getirt- mek lâzımdır. Ve bu . suretle hazırlanacak takımlar, şüphe- siz ki İzmir'in, her sahada es- ki varlığını canl>ndırabilecek- ler ve memleketimizi her yer- de lâyikile temsil edebilecek- lerdir. Fudbol ajanı; birleşme neti- cesinde — kurulacak — kulübler için iki yer gösteriyor. Ben bunlardan - birincisine muha- lifim. Karataş'ta yapılacak her bangi bir tesisat, sporla meş- gul Türk gençliğine çok uzak bir muhit olacaktır ve spor- cuları oraya çekmekte müşkü- lâta uğranacaktır. Buna misal olarak ta Altay kulübünün ya- lılardan oraya naklini mütca- kip geçirdiği vaziyeti zikrede- iliriz. Yeni kulüblerin isim ve for- ma mes'elesine gelince; bu hususta kuülüb idarecilerile an- laşmak imkânsızdır. sanırım. Çünkü kulübün şerefli bir ma- hiyeti ve kıymeti vardır. Bu sebeble, isira ve forma işini doğrudan doğruya partiye bı- rakmalı ve onun tâyin ve tes- bit edeceği şekli kabul etme- lidir. Bence mühim olan bir mes- ele daha vardır ki, o da, şehir- ler arası temasıdır. İki veya üç kulübün aralarındaki mü- sabakalar kısa bir zamanda | bmali ve bunu gayet ta | arkadaş, Dr. K. Tahsin teması takib edecektir. Hal- buki amatör bir sporcunun, istendiği anda şehir şehir do- laşmasına imkân yoktur. Bu ya bir talebe, ya bir memur veyahut ta bir mü: essesede müstahdemdir. Bun- lara her zaman - için izin al- mak kabil değildir ve bunun neticesi olarak — şehirler arası temasları da akim kalır. Bunun mütlak surette yapıl: ması lâzım geldiği takdirde möüşl öyünculür:Bolundermek zarureti başgösterir ki, bu da profesyonelliğe yol açmış olur. Profesyonelliğe taraftar ol duğunu eden doktor, sözlerini şöyle bitirmiştir: — İngiltere ve Avusturya- da kulübçülüğün | ne gibi va: ziyetler geçirdiğini bilmiyorum. Fakat — Fransa'daki — ilerleme meydandadır. Yakın bir za- mana kadar amatörlükle oldu- ğu yerde sayan Fransa sporu, bugün Hugo Mayzel'in de söylediği gibi Avrupa'da mü- him bir varlık olmuştur. Biz de profesyonelliği kabul edersek, ilâve her halde çok iyi olur. Bugünün Maçları Çoktanberi görülmi- yen bir heyecan Yaşatacaktır Bugün yağmur yağmadığı takdirde Alsancak sahasında, hava yağınurlu olduğu takdir- de Halk sahasında mevsimin en hararetli ve heyecanlı mü- sabakalarından birine şahid olacağız. Puantajın başında bulunan üç takımdan ikisi Al- tay-Göztepe'dir, bu takımlar karşılaşacak ve sahadan galip olarak ayrılacak olan - taraf Milli küme için en kuvvetli namzetliği kazanmış olacağı gibi İzmir şampiyonluğunu da garantiye bağlamış olacaktır. Bu heyecanlı maç kiıymetli hakemlerimizded Esad'ın ida- resi altında saat 15 de başlı- yacaktır. Bu iki takımımızın hali hazır- daki vaziyetlerini anlamak için mevsim içinde yaptıkları maç- ları gözden geçirelim: Göztepe takımı şimdiye ka- dar 6 müsabaka yapımış attığı 29 göle mukabil 7 gol yimiş ve bütün müsabakaları kazan- mış vaziyettedir. Altay ise yap- tığı 6 müsabakadan birinde be- a DA fakat _' ANADOLU Dr. 'Abdi. Muhtar, delilik İzmir Sicilli Ti- hakkında ne diyor? caret memur- » Başı 3 ncü sahifede - noktayı nazar taşımayı hatır- lamak lüzumunu bile - hisset- memiş - bulunan tesadüflerin mahsulüdür. Laboratuvarlarda tecrübelerin — tesadüllerinden doğan keşifler, medeniyet ve sanayide derakap tatbikata geçmekte ve her tesadüfi keşif yeni bir teknik, yeni bir nizam, yeni bir hayat gidişi yarat- maktadır. Bütün insanlar, bü- tün milletler ve bütün devlet- ler, bu tesadüflerin, bu rast geleliklerin oyuncağı olmak- tadır. Hiçbir keşif bir gaye için yapılmamaktadır; — fakat her keşiften bir netice doğmak- tadır. Ve insanlar bu rastge- lişin rastgele yarattığı netice- lerin esiri olmaktadır. Medeni dünyanın her tarafı büyük neticeler veren küçük keşifler ve ihtisas sahibi kâ- şiflerle dolmaktadır. İhtisas adamlarının ise, ihtisaslarının bir parmak ötesindeki âlem- den haberleri yoktur; Fakat ihtisaslarının — mahsullerile ©o âlemin mukadderatını zirüze- ber etmektedirler. Halbuki ihtisas adamlarının hiçbir neticeyi hesaba katma- dan rastgele yaptıkları bu ke- şiflerden doğabilecek neticeleri insan tab'ına mutabık bir ga: yeye tevcih edebilmek - kud- reti ihtisas sahiplerinin değil, parça parça ihtisasların dökül- düğünü, * Ehsemble ; yi kav- rıyan geniş dimağların, geniş düşünücü başların yapabileceği | — TAMs bir iştir. Halbuki ihtisasların mahsu- lü olan bu keşifleri böyle kav- tayıcı düşünüş sahiplerinin di- rektifine verecek yerde, ticari endüstriyel ve istismarcı gayri mes'ul bazirgânların - emrine veriliyor. Medeni - hayatın. bugünkü gidişi; bütün meziyeti düşün- meyi bilmek ve kavrayıcı bir zekâ sahibi olmaktan ibaret olanları zevzek ve yalnız mü- tahassıs kafaları ameli bir kıy- met sahibi telâkki ediyor. Diyeceksiniz ki' bütün bun- lar çok güzel şeylerdir. Fakat bizim anketimizin mevzuu olan | tekmil (Deli) likle, akli ve ruhi mü- vazenesizlikle bunların ne mü- nasebeti vardır?. Azizim, işte size bir iki çizgi ile krokisini verdiğim bu va- ziyet, sade sizin açtığınız an- ketin değil, açmayı ne sizin ve ne de kimsenin hatırına getirmediği daha birçok an- ketlerin hakiki cevaplarını ta- şımaktadır. İnsan zekâsı; yarattığı —ha- rikalardan — dolayı günahkâr bir mevhibe değildir. Günahkâr olan şey; zekâ- lardan fışkıran bu güzel ke- şifleri, insan tab'ına göre ras- yonalize etmesini bilmiyen ve bilmek imkânını günden gü- ne daha ziyade kaybeden me- deni hayat denilen gidişin in- san vücudunda, insan dima- ğında - ve insan ruhunda ne gibi tesirler yaptığından (To- talement) gafil olan insanlığın cehlidir. Medeni hayat denilen gidi- şin insan vücudunda, insan aklında ve insan ruhunda yap- tığı derin fenalıkları müsbet ilmin nasıl keşfettiğini ve müs- bet ilmin kendi buluşlarile, medeniyet gidişinin, insan de- nilen mahlükta ne feci celer ve tezagllar- yarattığını bir mecmuada yakında, neş- retmek niyetinde olduğum bir kaç makale ile gösterdiğim zaman herkes hem derin bir hayrette kalacak, hem de bu mevzuu ve sizin anketimizi vüzuh ve sarahatile kavramış olacaktır. #W İc ticaret umum müdürü Yakında Mersin'den şehrimize gelecek.. Evelki sene Ankara'da top- lanan ticaret odaları kongre- sinde, odaların müşterek bir banka teşkili için vermekte bulundukları paral&rın, umumi mağazalar tesisine sarfedilmesi hakkında bir temennide bu- Tunulmuştu. Alâkadarlara gelen malü- mata göre, İktısad * Vekâleti; bu isteğin yerine getirilmesi neli- aaaaaaameamnnı c | için uzun müddet - tetkikatta 4 gol yimiştir. Bu iki takımımızın şimdiye kadar aldıkları neticelere göre muhacim hatları takım halinde müsavi kuvvete malik olduk- ları halde — Altay'ın müdafaa hatlarının Göztepe'nin müda- faa hatlarına nisbeten daha enerjili ve daha anlayışlı oyun çıkardıkları sabit olmaktadır. Binaenaleyh gol verimi noktai nazarından müsavi bir kuvvet arzeden bu iki takımın maçı, herân - için gol çıkarabilecek kuvvetli muhacimlere malik olduklarına göre her zaman sahada göremediğimiz heye- canlı ve tam alâkalı bir maç olacaktır. Bu mühim maçtan evel Al. tınordu-Burnava İzmirspor-Buca Egespor:Demirspor - takımları- mız karşılaşacaktır. Birinci ta- kımların liki Alsancak saha- sında yapılmasına hava şeraiti müsaade ettiği- takdirde aynı kulüplerimizin - B takımları sabah saat 9 dan - itibaren Halk sahasında karşılaşacaktır, aksi halde geçen hafta olduğu gibi tehir edilecek ve birinci takımlar Halk sahasına naklen nıııııbı larına devam-edi! bulunmuş ve şimdilik memle- ketin üç yerinde umumi ma- ğgazalar kurulmasını —muvafık görmüştür. Bu mağazalardan ikisi Mer- sin'de kurulacak. ve söylendi- ğgine göre diğer ikisi de İzmir ile İstanbul'da açılacaktır. İç ticaret umum müdürü Mümtaz, bu sebeple tetkikatta bulun- mak üzere Ankara'dan Mer- sin'e gitmiştir. İç ticaret umum müdürü, Mersin'deki (tetkikatını bitir- dikten sonra, bu hafta içinde deniz yolu ile şehrimize gele- cek ve üzüm ihracat - ithalât ve standardizasyon işleri et- rafında alâkadarlarla görüş- melerde bulunacaktır. Mümtazın, şehrimizde, umu- mi mağazaların teşkili ile de meşgul olması muhtemeldir. İnebolu vapuru dâvası.. İnebolu faciası maznunları- nın muhakemelerine yarın saat onda Ağırcezada devam edi- lecektir. Konser İzmir muzikseverler sosye- tesi, bu akşam Karşıyaka'da bir konser vereceklerdır. Ken- | rinde - şirket luğundan : İzmir'de muamele yapan müseccel (Di Amerikan To- bako Kompani of Di Oryent İnkorporeytet İzmir şubesi | için Joseph Michael Englishe verilen Vekâletname Ticaret kanunu hükümlerine göre sici- lin 1923 numarasına kayt ve tescil edildiği ilân olunur. 1 Vekâletname İzmir Sicilli Ticaret memurluğu Resmi mühür ve F. Tenik imzası Y. No: 4792 C. No: 316 Fotograf ve Resmi mühür Vekâletname İzmir şehrinin Birinci Noter- liğinin 13 Ağustos 1936 tarih ve 5762 umumi numara ile mütercem vakâletname muci- bince haiz olduğum salâhiyete istinaden, mezkür şehirde Gazi Bulvarında kâin ve 32 numara namile maruf adanın bir kis- mını teşkil eden tahminen 1440 metre murabbaında ki arsanın dilediği bedel ve şeraitle mu- bayea etmiye ve mezkür mül- kün tapusunu * Di Amerikan Tobako Kompani Of Di Or- yent İnkorporeyted ,, namına çıkartması için kanuni gereğinin ifrsına ve mezkür arsa üze- için — yapılacak olan bir mağazanın yapılması için muktazi bil'umum muame- |lenin yapılmasına ve ait deva- irden müsaadenin ahzına ve bu hususta gereken mukavele- namelerinin şirket namına yap masına ve imza etmesine ve bundan dolayı Türkiye Cum- huriyeti mahkemelerinin, mec- lislerinin, dairelerinin ve mü- esseselerinin her kısım ve de- recesinde her sıfat ve tarik ve suretle şirketi temsile hak ve anın menfeatlerini muhafaza için münasip göreceği mua- meleleri ifaya velhasıl bu iş için lâzım gelen kâffei mua- meleleri şirket namına yapmıya ve lüzum göreceği her tedbiri şirket namına almıya ve bun- dan dolayı lüzüum görülecek her nevi ilmühaberi, beyannameyi tanzim ve şirket namına imza etmiye mezun levrakı, ve salâhiyettar olmak üzre İz- mir civarında Burnava'da İsmet paşa caddesinde 10 numarada mukim Amerikan tabaasından Jeseph Michael English'i vekil ve mezkür şirkelin mümessili nasp ve tâyin eyledim. P. H. GORMAN Atina—Rire başkonsoloslu- ğunda yazılan ve okunup an- latılan bu vekâletname altın- daki imzanın şahıs ve hüviye- tini tanıdığımız Di Amerikan Tobaco kompanyası meclisi idare reisi bay Patick Henry Gaorman'a ait olup yanımızda konulduğunu tasdik ederiz. Tarif edenler: Atina'da Bkreş sokağında 1 numarada oturan Amerikan Tabaco Kompanyası memur- Jarından Prodromos Yanas. Ayni Kompanya memurla- rından Cecil Haydin Bin dokuz yüz otuz altı se- nesi - birinci kânun ayının 3 müsadif perşembe günü tarihli bu vekâletname altındaki im- zanın şahis ve hüviyetleri, yu- lurdıkı mıimı ınhulın Di Kompan BAA KORSA Üzüm satışları Çu, Alıcı K. S. 365 Ü. kurumu 13 196 Vitel şüre. 12 50 180 Esnaf banka. 13 75 87 Kâzım Taner l4 71 A.R.üzüm. 12 25 33 Şınlak oğlu 17 25 31 A. İnkişaf 14 78 19 D. Arditi * 12 5S0 17 J- Kohen — 15 75 13. Kaptan Tahir 12 4 İnhisar 11 1016 405734 406750 Z. yağı >atışları Kilo Alıcı K. S. 50000 Jiro ve şü. 48 4200 Alyoti bi. 49 4400 Ö, Muhar. 40 58600 K. S: 22 16 25 Zahire satışları Çu. - Ginsi K $e İ $. 1200 Buğday 63125 66875 251 B. pamuk 47 50 - 49 Karşıyaka'da eğlenti Dün akşam Karşıyaka külü- bünde, ilk okullar koruma ku- rulları derneği tarafından, vali Fazlı Güleç'in himayesinde ve fakir çocuklar menfaatına bir danslı eğlence verilmiştir. Eğ- lenti geç vakte kadar devam etmiş ve çok neş'eli geçmiştir. Ad değiştirme.. Aydın vilâyetinin Nazilli ka- zasına bağlı Hacıbeyli köyü- nün adının ( Güzel köy ) ve Dedekipti — köyünün — adınmın (Şenköy) olarak değiştirildiği Dahiliye Vekâletinden tami- men vilâyete bildirilmiştir. L YM UT AELAAK A LRLARN | Hanry Gorman'a ait olup ve- kâletname - münderecatını ta- mamen kabul - eylemiş oldu- ğunu tasdik ederim: Bin dö- kuz yüz otuz altı senesi bi- rinci kânun ayının 3 üne mü- sadif perşembe günü. Atina—Pire başkonsolosu Kâmil M. Akây No. 4793-317 İşbu suret aslı gibidir. Pire 3 birinci kânun 1936 Atina Pire başkonsolosu Türkiye cumhuriyeti Atina Pire başkonsolosluğu resmi mührü ve Kâmil M. Akay imzası Kaleme: 3-2-937 No. 122 Münderecatına şamil olma- mak üzere yalnız “arkadaki mührün T. C. Atina Pire kon« solosluğuna — aidiyeti tasdik olunur. — 3-2-937 Hukuk - işleri D. M. imza okunamadı Not: 2833 sayılı yasaya müstenir den tasdik barcı alınmamıştır. İzmir vilâyeti. hukuk işleri müdürlüğü resmi mührü ve H Yurt: yükseltir. imzası. Umumi No: İşbu vekâletname - suretinin daireye ibraz olunan aslına ve dosyamızda - saklı mübrizi tar rafından imzalı nüshasına uy* gun olduğu tasdik' olunur. Bin dokuz : yüz. otuz., yedi yılı şubat ayının beşinci Cu* ma günü. İzmir Birinci Noteri Mehmet Rifat resmi mühürü ve M. Bakraydar imzası A. Akçiçek 30 kuruş Damga pul?