5 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

5 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

Sahife mim A EŞAM 5 Subat 19977, tercih etmeleri. sebepsiz: değildir. Çünkü . Venüs .müstahzaratı nam: ve şöhretini söz ve şarlatanlıkla değil, malını bütün dünyaya beğendirmek suretile isbat eden şayanı itimad ve tecrübe edilmiş yegâne markadır. Evliyazade Nüreddin: Kimyevi ecza; alât ve ıtriyat deposu İstanbul Satış ilânı İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: 24505 İkraz numarasile Mehmet Ali tarafından borç alınan (875) lira mukabilinde Vakıf paralar idaresin: birinci derecede ipotelkli olup ta- mamına yeminli üç ehli vukuf tarafından (1980) lira kıymet takdir edilmiş olan Kartal'da Usküdar caddesinde eski: 1080/49 ve 1259/1, 1259/3 ve 85/1.85/2 yeni numaralı sağı mukaddema Ümmügülsüm ek yevm 31 harita numaralı mahal, solu, Mardik dükkânı arkası Piyasa caddesi, önü Bağdad caddesile mahdud dükkânı müştemil hanenin ta- mam. açık artırmaya konmştur. Evsafı umumiyesi: Evin zemin katı: Kapı caddede olmayıp deniz ta- rafındadır. Bu katda çimento antire, tulumbalı kuyu ve merdiven alti yardır. Birinci kat: Karosiman merdiven başı, bir ocak, iki oda; bir helâ, odanm birinde balkon vardır. İkinci kat: Bir oda ve bir balkondan ibarettir. Zemin katı dükkân: Hem cadde ve hemde deniz cihetine kapısı olup çimento döşeli ve arkasında bir aralık ve altında ayrı kapısı olan bod- rumu vardır. Bina kârgir, merdiven ahşapdır. Dükkân kepenkli istordur. Elektrik tesisatı vardır. Sahası: Umumu 45 metre murabbat olup bunun meşguldür. Yukarıya evsaf ve hududu yazılmış olan dükkânı müştemil mezkür evin tamamı açık arttırmaya konmuş olup şartnamesinin 1/3/937 tari- hinden itibaren dairemizde herkes tırafından görülebileceği gibi 29/3/ 937 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 14 (on dört) den 16 (onaltı) ya kadar dairemizde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırma bedeli muhammen kiymetinin yüzde yetmiş beşini bulmadı- ğı takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere *13/4/937 tarihine müsadif salı günü saat 14 (on dört) ten 16 (on alti)ya kadar dairemizde yapılacak olam” ikinci arttırmasında gayri menkul gine muhammen kiymetinin 96 75 ni bulduğu takdirde en son arttırana iha- ie edilecektir. Ve bulmadığı takdirde 2280 numaralı kanun hükümlerine tevf satış geri bırakıacaktır. Taliplerin muhammen. kiymetinin yüzde ye dü büçuğu nisbetinde pey akçesini veya milli bir banltânın teminat mek- tubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Müterakim vergiler ile vakıf icaresi ve belediyeye ait tenvirat ve tanzifatlrüsumu ile dellâliye satış bedelin- 'den tenzil olunacaktır, Taviz bedeli nüşteriye aittir.2004numaralı İcra ve 1fi&s karrımumun. (126) nc maddesinin dördüncü fıkrasına tevfikan bu gayrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irti- fak hakkı sahiplerinin bu haklarım ve hususi ve masarife dair olan iddialarını, ilân tarihinden itibaren (20) yirmi gün içinde evrakı müs- bitelerile bildirmeleri, aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olma- dıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları cihetle alâka- daranın işbu maddenin mezkür fıkrasına göre hareket etmeleri ve da- ha fazla malümat almak isteyenlerin 934/3808 dosya numarasile mü- racaatlarr ilân olunur. (668) Kadıköy Ikinci Sulh Hukuk Hâkimliğinden: Ölen've mirasinın taksimi hâkimlizimizden istenen eczacı Leon Çu- bukçiyamın Kadıköyünde Mübürdatcaddesinde Rızaiye sokak 47 No. he evi: Evin önünden denize kâdar inen sed ve Mühürdar caddesinde 64 No. lu arsanım 1/6 hissesi-açık arttırma suretile 11/3/937 perşembe gür nü saat 10-12 ye kadar mahkeme binasında satılacaktır. 2 — Yeminli üç ehli vaküf tarafından: eve tahimin olunan kiymet 11000 arsa hissesine tahmin olunan kiymet 158. Jiradır. Tayin olunan günde arttırma bedeli muhammen olan kiymetin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdirde son'taahhüt-baki kalmak şartile 26/3/937 cuma günü saat 10-12 de icra edilecektir. 3 — Arttırma şartnamesi 10/2/9937 tarihinden itibaren mahkeme di. yanhanesine asılmıştır. 4 — İşbu gayri menkuller ipotek sahibi alacaklarla diğer alâkadarla- rin gayri menkuller üzerindeki haklırını hususile faiz ve masrafa dair iddialarını evrakı müsbitelerile 20' gün içinde hâkimliğimize bildirme- leri aksi halde hakları tapu sicilleri'e sabit olmadıkça satış bedelinin Beylaşmekeden hariç kalacakları ilân gr. (667) tamamı binaile CARPINTIYA NEVROL ŞIK ve KİBAR FAMİLYALAR Emsalsiz ilâçlar; “ Sinire; Hafakana, teessürle o bayılanlara 20 damlası hayat verir. Hesap defterleri Piyasanın en sağlam, en muntazam en zarif ve en UCUZ Yövmiye defterleri Kasa defterleri Defteri kebirler Muavin defterler Kalın banka kâğıdı ile kuruş 200 Sahifeli 140 300 > 170 400 »» 225 (Akşam) idaresinde satılmaktadır. Telefon: 24240 Hesap defterlerinizi almadan bunları görünüz. ve bu. fırsattan istifade ediniz! Birinci hamur kâğıt ile kuruş 200 Sahifeli 120 30 » 150 400 » 209 Açık' Eksiltme “İlânı Haydarpaşa Lisesi Satınalma Kurumundan: Haydarpaşa lisesi yatılı talebesinin az 180 çok 200 çift iskarpini açık eksiltmeye konulmuştur. Ekâiltine 12/2/937 cuma günü saat 15 de ls- tanbul Kültür Direktörlüğü binası içinde liseler muhasebeciliğinde top- lanacak olan Sind yapılacaktır, Beher çift iskarpinin tahmin bedeli 490 ve mecmuunun ilk teminatı 73 lira 50 kuruştur. Talipler şartnameyi görmek üzere mektep idaresine müracaat edebi- lirler. Taliplerin eksiltme gününden evvel okuldan alacakları - irsaliye ile ilk teminatlarını liseler muhasebeciliğine yatırmaları ve belli gün ve saatte komisyona gelmeleri. (499) Askeri Fabrikalar O | Umum Müdürlüğünden: Askerliğini yapmış olan Ticaret lisesi mezunu bir memur alınacaktır. | Ticaret tahsili ile beraber Banka ve ticari müesseselerde çalışmış ve bel ralardan bonservis almış olanlar tercih olunacak ve ellerindeki vesikala.| ra ve yapılacak imtihanda gösterecekleri ehliyete göre yüz sekiz liraya | kadar ücret verilecektir. İsteklilerin istidalarına bağlıyacakları diploma, askerlik vesikası ve tü. fus.cüzdanlarile birlikte en geç 10/Şubat/937 akşamına kadar umum müdürlüğe müracaatları. (465) Nafıa Vekâletinden: 18 Şubat 1937 perşembe günü saat 15'de Ankürada Nafıa“ vekâleti Malzeme eksiltme komisyommda Safranbolunun Kuzdağı Abaza dev. let ormanlarından veya hüsust mukaveleli ormanlarından kesilmek ve ana hat üzerinde her hangi bir istasyonda teslim edilmek üzere 23200 lira muhammen bedelli 16000 adet normal kayın traversin kapalı zarf usulü ile eksiltmesi yapılacaktır. Ekslitme şartnamesi ve tefcrrüalı parasız olarak Ankarada vekâlet malzeme dairesinden alınabilir, Muvakkat teminat 1749 liradır. İsteklilerin teklif mektuplarını Nafıa vekâletinden alınmış 1937 senesi müteahhitlik vesikası ile birlikte 18 Şubat 1937 perşembe günü saat 14 e kadar Ankarada vekâlet malzeme müdürlüğüne verilmesi lâzımdır. (233) (611) Deniz Levazım Satınalma Komisyonu ilânları Tahmin edilen bedeli «1100003 lira olan «10000» ton rekompoze kö- mürü 16/Şubat/937 tarihine rastlıyan salı günü saat 14 de kapalı zarf usulile alınacaktır. Muvakkat teminatı «6750» lira olup şartnamesi «550» kuruş mukabi- büde kömisyondan her gün verilir. | İsteklilerin 2490 sayılı kanunun terifatı dahilinde tanzim edeceklerikapalı teklif mektuplarını en geç 16/Şubat/937 salı günü sanat 13 e kadar Kasımpaşada bulunan komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri ve bu saatten sonra verile cek teklif mektuplarının kabul edilmiyeceği. (482) * Tâhmin edilen bedeli «32900» lira olan «35000» metre yerli pamuk kumaş 12/Şubat/937 tarihine rastlıyan cuma günü saat 14 de kapalı zarf usulile alınacaktır. Muvakkat teminatı «2467» lira «50» kuruş olup, şartnamesi kuruş mukabilinde komisyondan hergün verilir, İsteklilerin 2490 sayılı kanunun tarifatı dahilinde tanzim edecekleri kapah teklif mektuplarını 12/Şubat/937 cuma günü saat 13 e kadar Ka- «165» sımpaşada bulunan komisyon başkanlığına year (433) <p uş KOZLU Kömür: işleri TÜRK ANONİM ŞİRKETİ HİSSEDARAN: HEYETİ UMUMİYESİNİ DAVET, İdare Meclisi riyasetindeni Şirketimizim 1936: hesp senesine sil alelâde heyeti umumiye içtima: 12 Mart 1937“ tnrihihe müsadif cuma. günü sasi onbeşta Arikaradu Şirketin Merkezi ola Türkiye İş Bankam binssnda 'akdedil# cektir, Rüznarsei Müzakeratı | — 1936 senesine mid Meclisi İdari” ve Murakıp raporlarının. kıraat ve: ta ibi, 2 — 1936: senesi : bilânçoşumun. v9 kâru zarar ve faizi muhamas, hesapların nın: tetkik ve kabulile Meclisi İdarenin ve Murakıplerin ibrası ve temettüün si” « İ geti tevzi; 3 — Mütdeti hitam bulan : Meclisi * (İdare' âzalıklarile münhal Azalıklara in tihap icrası. 4 — 1937 senesi murakıplerinin. ta“ yini, 5 — 1937 senesi alelâde heyeti umu” miyesine kadar. muteber olmak üzere Meclisi İdare âzlarının hakkı 1937 senesi. murakıp ücretlerinin. tesbit huzurile hususlarından: ibarettir. Ticâret kanununa ve: esas mukavele” namemize. tevlikan sahibi rey olan bis sodazlarımızur asuleten veya. : vekâleten içtimadea hazır bulunmaları ve bunlardan hamiline aid bise sahiplerinin lâakal bir hafta evvel: Şirket merkezine hisselerini tevdi ile mukabilinde rey pusulası alma larilüzümu rica ve ilân olunur. İtenbul KASAPLARI "Türk Anonim Şirketinden: Müzakerat Ruznamesi: I — Meclisi İdare ve Murakıp rapor- larının okunması ve Meclisi İdare ve müs rakiplerin: ibrası, 2 — Küârin tevzii hakkında karar it tihazt, 3 — Meelisi.İdare âzalığından çıkan zarın yerine yeniden âza intihabı, 4— 1937 senesi için yeniden muna kıp seçilmesi “ve senelik ücretlerinin. ta- yini; 5 — Nizamnamei- dahili © mucibince hamil oldukları hisselerin bedeli Şirket sermayesinin. en az; dörtte birine varan hissedarlar. tarafından içtima gününden en az on gün evvel-vukubulacak teklif- let Şirketimiz, — senelik 'âdi içten 1 Mart-1937' perşembe günü saat 14 de Şirketin İdare merkezi olan Sirkecide Köprülü Handa 36 numaralı odada. ya« pacaktır. Dahilt . nizamanmenin 26 ncı maddesi mucibince içlimadan en-az on gün. evveline kadar hisse senetleri ha“ mmillerinin: senetlerini ya Şirket veznesis ne, yahud herhangi bir Bankaya teslim ettiklerine dair ibraz edecekleri makpua mukabilinde dühuliye' varakası almaları lâzımdır. SAPAN TÜRK ANONİM ŞİRKETİNDEN: İİ Şirketimizin ; hissedarlar heyeti umu- miyesi, 6 Mart 1937 tarihine | tesadüf eden Cumartesi günü saat 10,30 da İs- tanbulda Tuhtakalede Prevuayans Ha» nının 4İ numurasındaki merkezinde âdi surette içtima edecektir. Lâskak on hisseyi baiz - hissedarların içtima gününe takaddüm eden yedi. güsi zarfında hisse senetlerini makpuz muka- bilinde Şirkete tevdi eylemeleri rica olus nur, Ruznamei müzakerat: 1 — İdare Meclisinin raporunun kı“ raati 2 — Mürakıp raporunun kıraati 3 — Bilânşo kâr ve zarar hesaplari" bın tasdiki 4 — İdare Meclisinin ibrası 5 — İdare Meelisinin haba 6 — Murakıp imtihabı ve ücretini tesbi yeniden intir