26 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

26 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Bir münekkid “Fransa takımı öyle bir gemi idi ki her tarafı su yapıyordu ,, diyor 'EDi bin seyirci önünde oynanan ve 3-1 Fransa aleyhine neticelenen Fransa « Belçika maçında Fransa - Belçika futbol maçının 3-1 Fransa ile çile arasında yapılan maçların otuz birincisi olan bu oyun Brükselde elli bin seyirci önünde oy- nanmıştır. Seyircilerin muntazam ke- gefeti bu sütunlara koyduğumuz re- simden pek iyi anlaşılmaktadır. Takımlar sahaya şu şekillerde çık- mışlardır: Fransa: Llens - Dupuis, Diagne - Pa- yen, Bourbotte, Andre - Keller, Rio, Co- urtois, Duhart, Antoinetle, Belçika: Brnet - Paverick, Joacim - Dalem, Siynen, Dewinter - Torfs, Ce- lcers, Voorhoof, Braine, V. Eynde, durdurulmuş, bunu Fransa kalesi aley-! hine bir frikik takip etmiştir. Nihayet on ikinci dakikada soldan bir Fransız hücumunda top sağ iç Rio'- ya geçmiş ve bu genç oyuncu sıkı bir şütle sol köşeden ve yukarıdan topu Belçika kalesine sokmuştur. Bundan sonra yarım saat oyun çok zevksiz, hatalarla dolu ve âdeta arsa kez muavinin topu geriye yurmasından istifade eden Belçika sağ açığı topu sağ içe, o da merkez muhacime geçir- miş, merkez muhacim de güzel bir şüt- le Belçikanın beraberlik sayısını yap- mıştır. İkinci devrede Fransızlar rüzgâri lehlerine almakla beraber daha güzel bir oyun çıkaramamışlar, bununla be- raber Belçika sol müdafiinin sakatla- np birkaç dakika çıkması üzerine kı- sa bir hâkimiyet tesis etmişler, fakat Belçikalılar canla başla kalelerini mü- dafaa iie sayı fırsatı vermemişlerdir. Bu sırada Belçika sol açığı topu or- talamış, top yere vurduğu sırada dışa- ri çıkan Fransa kalecisi topun havalâ- narak üstünden aştığını ve kâleye gir- Ciğini görmüştür. Kalecinin bu hatası Fransız futbol- cüleri fena halde şaşırtmış ve on iki da- kika sonra Belçika sağ açığı topu kale» ye doğru ortalamış, Fransız müdafi- Belçika kalecisinin bir kurtarışı lerden biri kafa ile karşılamak ister- «3-1 kaybettik, Mağlübiyeti hak et- tik, Çok fena bir oyun oynadik> ESTİĞİ GİBİ «Fransa takımında ruh yoktu ve müs hakkaktı ki, kalbi durmuştu.» Biraz da Belçikalıları dinliyelim: Belçika nazırlarından bay Lippens diyor ki: «Bizimkiler dikkate değer bir cesareti gösterdiler, fakat onlar da iyi ve hesap- prensipleri zın mukavemeti buna âmll oldu. Dostluk turnuasına ait notlar Bayram günlerinde dört büyük klüp arasında yapılan dostluk turnuasında ve ondan sonra dikkatime çarpan ba- zı noktaları bu turnuanın birer hatı- rası olarak kaydedeceğim. ... Fenerbahçe - Güneş maçı, uzun 28- mandanberi yenilmemiş olan Fener- bahçenin mağlübiyeti bakımından mü- him bir spor hâdisesi sayılabilir. Fa- kat bence o maçın ehemmiyeti, netice- ten genç bir kaleci gördük. Bunlar, fut! bolümüz hesabma birer kazançtır. ... Güneş bu sefer kazandı. Geçen sefer kaybetmişti. Gelecek sefer için kati bir şey söylenemez: Belki kazanır, belki kaybeder; spordur bu... Ast mühim nokta: Güneş futbol takımının siste- matik ve şuurlu bir çalışma ile kısa bir zamanda bu hale gelmiş olmasıdır. fesini, biraz sonra da top kontrolunu kaybettiği zannedilen Rebiiyi artık sa- hada göremez olmuştuk. Ondaki fut- boleli kabiliyetinin eksildiğini onu çar lıştırmasını bilmediklerine değil, ihti- yarladığına verenler Rebilyi bir kenara etıvermişlerdi. Beş sene sonra Rebilyi, sıkı bir Fener» bahçe - Güneş maçında yirmi İki oyun- cunun en genci ve en gayretlisi halin- de bulduk. Hücum ve müdafaaya yar- dım ederek üç saatlik nefesi yanında taşıyormuş gibi rahat ve bilgili oyruyan! Rebiinin bu hale gelmesinin yegâne se- bebi, kendisini takdir edenlerden gör- düğü teşvikle muntazam çalışmış ol- masından başka ne olabilir?, .. Beşiktaş « Galatasaray maçının İK devresinde Hakkı eşapelik bir pasla Ga-| latasaray kalesine aktı. Gol, yüzde dak-| san dokuzdu. Galatasaray müdafaası bu gola ancak bir favulla mani olabil- di. Penaltı verildi. Penaltıyı Hüsnü çek- ti. Hüsnünün çok sıkı şütünü Avni mü- kemmel bir surette yakaladı ve topu uzaklaştırdı. Bu arada Hüsnü, içinden gelen sa- mimi bir takdir hissile Avninin elini sıktı ve tebrik etti, Sportmenlik bence bir golden daha kıymetlidir. '... Fenerbahçe - Galatasaray maçında iki takımı da, asıl kadrolarından bazı oyuncular eksik olarak çıkmıştı, Bun- Jar sakatlanmış veya hastalanmış 0- lanlar bulunabilir, ona bir şey diye- mem, Fakat takımda göremediğim sa- pa sağlam bif Fenerbahçeli futbolcüyü 28 Şeket 1937 Fransa Belçikaya nasıl venildi ? Bayram münasebetile piyasa bir parça durgun geçmiştir Bayram tatilleri münasebetile, pi- sada pek tabii olarak iş yoktu. İhracat tacirleri, Türkiye - Almanya öârasın- daki Klering muahedesinin fena işle- mesinden şikâyet ediyorlar. Alâkadar tacirler, Almanyaya Ihracat yapmak için Türkofisin fikrini sormaktadır. Evvelce de yazdığımız gibi Almanya- da 30 milyondan fazla alacağımız var- dı, Almanyaya ihracat devam ettiği takdirde Almanyadaki alacağımızın miktarı da artacaktır. Öğrendiğimize göre, bu mesele hükümetimizle Al- maya arasında görüşülecektir. Yakın- da bir bal sureti bulunacağı ümit edilmektedir. İHRACAT MADDELERİMİZİN VAZİYETİ Bu hafta içinde ihracat maddeleri- mizin geçirdiği vaziyeti, şu suretle izah nuna 81 lira veriyorlardı. Yukarıda yaz- dığımız gibi, ihracatçılar bu talepler- de tereddüt ediyorlardı. Fakat hükü- metimizin Almanyadaki alacaklar için müzakerelere giriştiği ve müsbet neti- celer elde ettiği hakkında, ticaret bor- sesı koridorlarında bir şayla çıkmıştı. Bu şayialar ortada mevcut olan tered- düdü dağıtmıştır. Fakat henüz bu şa- yinları teyit edecek bir haber yoktur. Bayramdan evvel Anadoludan mühim miktarda buğday gelmişti. Ticaret bor- sası kayıtlarına göre, geçen hafta içinde borsada 3535 ton buğday mua- Fakat böyle olduğuna göre, bayram münasebetile Anadoludan mal gelme- diği için fiatlerin gene yükseleceğini ümit etmek güçtür. Buğdaylarımıza karşı, Almanyadan başka Filistin, İtalya, Fransadan da yeniden talepler başlamıştır. Tiftik — Üç haftadanberi piyasada tiftik üzerine yeni bir satış yoktur. Bundaki en büyük sebeb, Türkiye - Ali manya arasındaki ticari münasebetle- rin son aldığı şekildir. Tiftik ticareti, bu sene en perlak bir devre geçirmiştir,! Bundan sonra satışlar durgun bir ha- le gelse bile, müstahsilin ve ihracat tacirlerinin müteessir olacağını zan- netmek doğru değildir. Yapağı — Sovyet ticaret mümessil liği piyasadan az miktarda yapağı al- mıştır. Sovyetlerin yeniden mal alaca- ğından bahsedilmektedir. Alman fir. maları ile iş yoktur. Almanyada en zi- Av derisi — Bu sene kış şiddetli geç- tiği için, köylü diğer senelere nisebetle fazla miktarda avcılıkla meşgul ol- muştur. Bunun neticesi olarak o nis- bette de av derisi elde edilmiştir. Av derilerine en ziyade Fransadan ram Bir Fransız müesses6- si hesabına, buraya gelen bir tüccar balkonda maçı seyrederken gördüm. Bu| piyasadan sansar derisi aramaktadır. hal, hoşuma gitmedi dersem kimse- nin canı sıkılmasın. ... Gene Fenerbahçe - Galatasaray ma- çınm sonunda «maç temdid edilsin mi, edilmesin mi?, şeklindeki pazarlık, ayıp değil ya, spora yakışmıyor. '... İki güzel havalı günün arasına ne- reden sıkıştığına akıl erdirilemiyen kar lı bir gün, Güneş - Beşiktaş final maçı- nı başka bir güne bıraktırdı. Diyorlar ki, bu maç 23 nisanda oynanacakımış. Şu halde Güneşle Beşiktaş, galibiyet- lerinin keyfini elli altı gün daha süre- cekler demektir, Dün çıkan bir gazete, Güneş - Gala» tasaray maçında bazı oyuncuların 458») hi hareketlerine temas ederek «Fener- bahçe - Güneş dostluğunun pamuk ip- liğile bağlı olduğu meydana çıktı; di- yor. Bu cümle, klüpler arasındaki dost- lukların iki futbolcünün asabiyetine bağlı olduğunu zannedenlerin ipliğini pazara çıkarmaktan başka bir işe yar TAMAZ, Sadun Galip BOLDAN SAĞA: i — İle (2) Tabancanın atım yeri (5) 2 — Boy değil (2) Nota (2) 3 — Danseden erkek (6) 4 — Gıpta etmek (8) 5 — Ödev (6) Göz rengi (3) 6 — Yapmak (4) Ancak (5) 8 — Zaman (2) Âdet olan (5) 9 — Bir yemiş (3) Duvarcı âleti (4) 10 — Çok değil (2) Sürü (6) YUKARDAN AŞAĞI : 1 — Göl ahalisi (6) Avuç içi (3) 2 — Bizi doğuran (3) Duaya söyle nen (4) 3 — Kavga (4) 4 — Baştan 3 harfi çanak; son 3 harfi denizde mesafe ölçüsü (3) Masdar edatı (3) $ — Âdet (3) Bir kimseyi ayırmak için çekilen (4) 6 — Hakiki fransızca (4) 7 — Başına «Kz koyun pislik (2) En çek (5) 8 — Bıçakla koparmak (6) Ağaç ko- ha (3) 9 Acıklı (4) İle muhafii (2) 10 — Tatuşturan (5) Nida (2), olsun Şimdiye kadar 600 tane sansar derisi satın almışlır. Diğer taraflar bir ko- misyoncu dx Amerika ve İngiltere he- sabına piyasadan av derisi almaktadır, En ziyade Erzurum sansarlarına rağ- bet edilmektedir. Fiat 45-48 lira ara- sındadır, Zerdeva derilerin fiati ise 67 liraya kadar yükselmiştir. Tütün — Bayramdan iki gün evvel Gönen, Bursa mıntakasında, bu sene- nin tütün piyasası iyi flatlerle açılmış- fı. Bazı tütün tacirleri, bayram olma- sına rağmen, Bursaya ve Trakyaya gitmişlerdi. Ayrıca ecnebi kumpanya- ları da, Bursaya eksperlerini göndermiş- lerdir. Bursada mahsulün kilosu 45-15 kuruştur. İnhisarlar idaresi ile İlalyadaki ba- zı müesseseler arasında sigara satışı için müzakereler devam etmektedir. Geçen hafta içinde 127 kilo kadar si- gara gönderilmişti, Bu küçük partiden sonra, daha ziyade ihracat yapılacağı ümit edilmektedir. Afyon — Uyuşturucu maddeler in- hisüri piyasadan mal mübayaa etmek- tedir. Geçen hafta içinde Almanyaya ve İtalyaya bir miktar afyon ihraç et- miştir. Balmumu — Bayramdan bir gün evvel piyasada balmumu fiatleri bir- denbire yükselmişti. Buna sebeb, bal- mumlarına karşı büyük bir telebin başlamasi idi, Bulgar firmaları tara- fından siparişler kesilmiştir. YAĞ VE PEYNİR FİATLERİ Piyasada yağ fiatlerindeki yükseliş durmuştur, Hâttâ Urfa yağları 110 ku- ruştan 105 kuruşa kadar düşmüştür. “Trabzon yağları da 85 kuruş üzerinde vaziyeti muhafaza elmektedir. Beyaz Peynirlerin fiatı 55 kuruşa kadar yükselmişti, Son günlerde flat 5 ku- ruş kadar düşmüştür, Toptan piya- sada, daha büyük bir fiat düşkünlü- gü vardır, Bu hefta Uzunköprü peynirlerinin bir tenekesi 650 kuruştu. Halbuki ge- çen hafta 730 kuruştu. Bunun sebebi bayramdan iki gün evvel piyasaya 180 teneke kadar mal gelmesidir. Diğer taraftan Ayvalık, Edremit, İzmirden yeni sene mahsulü piyasaya gelmek- tedir. "Trakya malları ancak bu ay sonun- da piyasaya gelecektir. Kaşar peyniri Hatlerinde değişiklik yoktur. R.A. Beşiktaş Halkevinin tertip ettiği güreş ve boks müsabakaları Beşiktaş Halkevi spor komitesi tara- fından lademsiz amatörler arasında Be- şiktaş spor klübü #imnastik salonun- da tertip edilen güreş ve Boks müsa- bakaları 27 Şubat 937 cumartesi günü akşamı sona erecektir. Kazananlara merasimle madalyalar tevzi edilecek- tir, BULMACAMIZ 9.10 GEÇEN BULMACANIN HALLİ: Soldan sağa | - Köstebek 2 - Af- Azamet 3 » İkaz . Tay 4 - Dereotu - Ma 5 - Kik 6 » Aliyet - Ra 7 - An » Malek 8 - Dara - Kıyı 9 - Çömlek 10 - Kene Ne, Yukardan aşağı | « Kaide - Adak 2- Ölke - Ama 3 - Arif « Ren 4 - Taze» lma 5 - Ez Arya 6 - Bait- El. Ön 7x Em - Tekme 8 - KKet - Kıl 9 - Tamir» Yel 10 « Yakacık,