26 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

26 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Sinema yıldızları güzel g Sinema yıldızları deyince aklıma örün ” melerini neye borçludurlar ? dünyanın en güzel kadınları gelir. Halbuki beyaz perde üzerinde göz ka- ! maştıran sinema yıldızlarının çoğu har. kikatla göründükleri kadar güzel de- gillerdir. Hattâ bunların içinde güzel denemiyecek derecede alelâde olanlara da vardır. Sinema yıldızlarının ekserisi güzek liklerini bir nevi makyaja ve iyi giyin- meği bilmelerine borçludurlar, Bilhassa filim çevirdikleri zaman makyaja ve tuvaletlerine ehemmiyet verirler. Bu- nun için bir filim yıldızını sadece biç kiyafetle şehirde görsek tanımak güç- tür. Beyaz perde Üzerindeki kadınla bu kadın arsında o kadar büyük fark vâr« dir. Bir zamanlar Hollivutta güzel v5 nebilecek iki kadın vardı. Bunlardan ; biri Biliy Dove, diğeri Corin Girifit idi, | Halbüki o vakitler bu iki artisti gölge“ | de birakmış bir çok meşhur yıldızlar vardı. Meselâ Glorya Suvansonun, Bar“ bara Lamarın peresteşkârları Biliy Döveden ve Corin Grifitten fazla 1di, Çünkü bunlar beyaz perde üzerinde daha cazip görünüyorlardı. Bügün de vaziyet böyledir. Herkesin çok beğendiği bir çok yıldızlar, güzel- lik noktasından alelâde şeylerdir. Son zamanlarda her gün yüzlerce mektup alan Mirna Loy, Janet Makdonald ve Silvla Sidney güzelliklerini en ziyade tuvaletlerine borçlu olduklarını açık» ça itiraf ediyorlar. Bu yıldızlardan üçü de en ziyade saç tuvaletine ehem- miyet veriyor, bir kadını en ziyade gü“ zölleştiren saçlarının tanzim tarzı ol» duğunu söylüyorlar, Mirna Loy ee ki — Her şeyden evvel bir kadının sâç* ları sıhhatli ve parlak olmalıdır. Ben © meşhur sarı saçlarımın güzelliğini, haftada iki defa Hintyağı ile —- maklığıma borçluyum. Hint yağı sürer, 10-15 dakika bu “si de bırakırım. Sonra sicak su ile çalkâ- larım, Sıcak su yağı yumuşatır, saçla“ rım 'yapışır. Bunu gidermek için bin & kaç defa sabunla yıkarım, O zaman # saçlarım ipek gibi olur. İptida havla ” #e kurularım, sonra güneşte dururum, $ Suni vasıta ile saçları kurulmak çok zararlıdır. Güneşte kuruyan saç isa © © çok güzel ve çok parlak olur. Yüz tuvaletinde boyanmayı sevmem. Pudra hususunda çok titizim, Ancak | yüzümün parlaklığını giderecek kadar © pudra sürerim, Pudranın rengime uye | masına dikka tederim. Biraz koyu, biraz açık olursa berbattır. Bir çok ka» dınların , çirkin görünmesine sebeb pudralarını rengine göre seçememele- ridir. JANET MAK DONALD NE DİYOR? Janet Makdonalda göre bir kadının güzel veya çirkin görünmesi saçının tanzimi tarzına bağlıdır. Sevimli artist diyor ki: — Her kadına tamamen yaraşan ans cak bir tarayış tarzı vardır. Bunu bul. mak ve bundan ayrılmamak lâzımdır. Uzun ince çehreli bir kız saçi- nı hiçbir zaman ortadan ayırma malıdır, Halbuki yuvarlak yüzlü bir kadına saçlarını ortadan ayırmak çok yakışır. Küçük alınlılara saçı arkaya doğru taramak hiç gitmez. Halbuki alnınız genişse dalma saçınızı arkaya doğru taramalisınız. Ben modern bir rol aynadığım zi man saçımı dalma her zamanki gibi tararım, yeni kuafür aramam. Tarihi rollerde tabii o zamanın modasına uy- mak lâzımdır. İ SİLVİA SİDNEY NE DİOR? | Silvia Cidney yalmız saçların değil, bütün vücut her gün sabunla yıkan» masına taraftardır. Makyajın şiddetle aleyhindedir, Bunun cildi bozduğu ka- naatindedir. Artist diyor ki: — Büyük ziyafetlere, derken hafif bir makyaj lâzımdır. la ay eğ” nüablçmnl ve Mr Mhmay suvarelere e Haftada bir yüz masajı yapar, nes | canlı görünür. krem sürerim, Bu masaj yanak- dikkat kat ifrata varmamalı, bir kadn bezel e yağlı krem de. e an sig şeydir. Bir kadın bebek haline düşmekten çekinmelidir. — yiye gıdasını verir. Bu Suretle insan ii ereği saç tuvaleti ile güzel görünebilir, “ Greta Garho son filimini çeviriyor Biran evvel Isveçe dönerek istirahate kama istiyor muştur. Fakat bu kAfi değildir. En aşağı beş altı ay dinlenmek lâzımdır, İkinci sebeb de Gretanm Amerika hayatına bir türlü alışamamasıdır. An tüstin Hollivutta bir kenarda yaşama amın başlıca sebebi budur. Amerikada her şey gürültülüdür. Halbuki Greta #ukünetten hoşlanır. dir. Son filimini bitirmek için adetâ zorla çalışıyor. Kendisine biraz kuvvet veren şey bu filim biter bitmez İsveçe hereket etmek kararıdır. Greta Garbo İstokholum civarında bir şato satın almıştır. Harby şatosu adındaki bu bina pek eskidir. Bir za- manlar bu şato av meraklısı kibarların malı İdi, Artist geçen sene burasını sa“ tan almıştır. Şato denize nazırdır. Arazisi sahile kadar iner. Küçük bir plâjı, korusu, büyük bahçeleri vardı. Greta bu şato- da yalnız oturacaktır. Burada bir kaç ay tam istirahat edecek ve ancak ge- lecek kışa doğru İstokholuma inecek- tir, Gretanın yerleştikten ve iyice din- lendikten sonra istikbaline ald düşün- celerle uğraşacağı söyleniyor. Bu ara- da evleneceğine dair şayialar çıkmış- tır. Fakat bu şayialar asılsızdır. Gre- tanın İsveçte yerleştikten sonra ne ya- pacağı belli değildir. İsveçte, yahut Almanyada senede bir filim çeyireceği hakkındaki rivayetler de asılsızdır. Yukarda Greta Garbo Anna Karanin filminden bir sahnede aşağıda Greta Garbonun iki resmi GRETA GARBOYA NİŞAN İsveç kralı, sanata yaptığı hizmet- lerderi dolayı Greta Garboya altın ma- dalya vermiştir. Greta İsveço dönünce madalyası kendisine tevdi edilecek- tir. Pariste «Kadın hirsiz: adında bir filim çevrilecektir. Filmin harlef sahneleri İtalyada çevrilecektir. A Clark Gable bir tayyare satin al- mıştır. Bundan sonra tayyape ile se yahat edecektir,