5 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

5 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

AKŞAM 5 Nisan 1997 —. o AKŞAM-SPO R o Beşiktaş Üçoku 4-1 mağlüb etti Üçokun golile Beşiktaşın “Hakem ve İki takımın kaptanları maçtan evvel Dün Şeref stadında bir kaç bin se- yirci önünde yapılan Beşiktaş - Üçok maçında Beşiktaş, İzmirdeki 1-0 mağ- Tübiyetin acısını fazlasile' ve taraftar- larını memnun bırakan bir netice ile çıkardı. Fakat niçin saklıyalım, İz- nir sağ açığının güzel bir ortalayışi- üzerine nefis bir kafa vuruşile çıkan İ bir, oyunun sonlarına doğru Be- Hakkının fevkalâde bir şütle yeden attığı gol iki, oyunun geri kalan yanında biz rasgele vuruşlar- dan, topun havalarda dolaşmasından runcuların da yerde dinlenmesin- a bir şey görmedik. Hayati, Rıdvan, Sulhi (Hakkı), Şeret, | Eşref, Üçok: Nejad - Ali, Rıza - Adil, En- ver, Namık « Saim, Seld, Basri, Şük- rü, Hakkı Maçı Nihad idare etti, iki tehlikeli akın İlk dakikalarda bir şey yapmak ka- rarile maça başlıyan Beşiktaşlılar üst üste âni iki hücum yaptılar. Biri ortadan, biri solaçıktan yapılan bu | seri ve tehlikeli akınlardan birincisi- | ni Üçok kalecisi durdurdu, ikincisin- de de yandan sıkı bir şüt kale yanın- Dünkü Beşiktaş » Üçok maçının heyecanlı bir ânı Oyundaki bu zevksizliği, daha doğ- rusu bu bozukluğu Üçokun geçen haf- taki galibiyetinden müftevellid bir kuyveimaneviye yüksekliğine, buna mukabil de Beşiktaşın ne bahasına 0- Jursa olsun mağlübiyetin -acısını Çi- nak gayretile sahaya çıkmasına bağışlıyabiliriz. Yirmi iki oyuncu Takımları sahada şu şekilde gör- dük, Beşiktaş: Mehmed All» Hüsnü, Far Tuk - Feyzi, Hakkı, (Sulhi), Fuad - dan dışarı çikti, Bundan sonra İzmirlilerin yavaş ya- vaş açıldıklarını ve muvazeneyi tesis ettiklerini gördük. Bu tevazün sıra- sinda topun daha fazla ortalarda do- laştığı ve her iki kaleye de tehlike ol- madığı görülüyordu. On üçüncü da- kikada Üçok merkez muhacimi yere düştü ve baygın bir halde saha kena- rma alınarak tedavisine başlandı ve biraz sonra da sedye Ile soyunma oda» sına götürüldü. Üçoklular on kişi oy- namalarınâ rağmen bir müddet daha canla başla çalışarak Beşiktaşın bir şey yapmasına mani oldular. Beşik” Â üncü sayısı az görülür güzellikte idi taş, gol çıkaramıyacağını anlıyarak Hakkıyı merkez muhacim, Sulbiyi de merkez muavin yerlerine aldı ve bu değişiklik çok geçmeden semeresini verdi. Topu, Üçok müdafsasından sö- kerçesine geçiren Hakkı, Beşiktaşın ilk sayısını yaptı. Bu aralık, Şeref de sakatlanarak sahadan çıktı. İki taraf onar ki- şi ile oyuna devam ettiler. Yediği gol üzerine huzlanan Üçoklular üst- üste hücumlara başladılar, Bu hü- cumlardan birinde Said, Saime yerin- de bir pas verdi. Saim üstüne gelen müdafii ufak bir çalımla atlattık. tan sonra topu güzel ve tam kale önüne ortaladı. Soliç Şükrü çok atik hir hareket ve güzl bir kafa vuruşile topun falsosunu değiştire- rek çok alkışlanan bereberlik sayısı halinde Beşiktaş kalesinin ağlarına taktı. Kritik anlar Bu beraberlik sayısından sonra İzmirlilerin tazyiki arttı, Beşiktaş kalesi kritik anlar geçirdi. Bilhassa ıların kale çizgisinin hemen önünde üstüste yaptıkları iki fa vülden mütevellit kritiklerden ikin- cisi, az kaldı gölle neticeleniyordu. Bundan sonra da İzmirliler bir iki fırsat kaçırdılar, Bir müddet sonra devre 1 - 1 biti. İkinci devre ve galibiyet golü İkinci devreye Beşiktaşlılar daha fazla bir gayretle başladılar, İşi iyi bir neticeye bağlamak kararını dev- re arasında verdikleri bu hızların dan belli oluyordu. Şimdi iki taraf ta, sakatlanan oyuncularının fitiha» kile on birer kişi ile öynuyorlardı. Beşiktaşın tazyiki gittikçe arttı ve nihayet Rıdvanın avut çizgisi yanın- dan ve soldan falsolu bir şütle ka» Jest direğinin eallına çarparak kör le içine düştü ve mevcut falso ile tekrar dışarı çıktı. Bu öyle bir gol dü ki hakem hemen kalenin dibinde olmasaydı kaynar giderdi. Nitekim uzakta bulunan birçok kimeseler bu- nun gol olup olmadığında tereddü- de düştüler. Doğrusu da, hakemin o sırada, bir çok kimselerin gözün- den kaçan bu golü iyice görebilecek bir yerde bulunuşu da İzmir takımı hesabina bir talisizliktir. Yersiz bir penaltı Biraz sonra Beşiktaş mühacimle- rinden biri sıkı bir şüt çekti, Üçok müdafilerinden biri bu ânl şüt kar- şısında kaçınmak istediği halde mü- vaffak olamadı ve top koluna çarp- tı. Bunda kasd! hiç bir hareket yok- tü ve İzmirli oyuncu kaçınmak İs- tediği halde topun gelip koluna çarp- masına mâni olamadı. Oyunu bi şmdan sonuna kadar dürüst vo iyi idare eden hakemin, oyuncunun yaptığı deği; fakat topun cebren yaplardığı bu penaltayı vermemesini daha doğru bulurduk. Ne çare ki, hakem, böyle telâkki etmedi ve pen- altıyı verdi. Penaltıyı Eşref çok gü gel çekti ve Beşiktaşın üçüncü go Tünü yaptı, Güzel bir gol Artık Üçok için kurtuluş imkâ- nı kalmamıştı. Hele çok Hakkının mükemmel bir şütle zavi- yeden soktuğu dördüncü gol arada» ki farkı çok açmuşta. Bununla bera» ber İzmirliler takdire şayandır ki bir boggun manzarasını göstermediler ve hattâ son dakikalarda Beşiktaş ka- esini sıkıştırarak kaleyi güç bir kaş kurtarış yapmağa icbar ettiler, Oyunun heyeti umumiyesinin zevki sin ve rasgele olduğunu yukarda yazmıştık. Üçok takımında müdafi ANI, sol müavin Namık, sağ iç Sald, sol iç Şükrü Ferdi birer kıymet ola- râk göze çarpmaktadırlar. Satmin korkaklığı takımın zararına olacak kadar bariz, Diğerleri sadece gay-” retli. Beşiktaş takımının galibiyetinde Beşiktaş - Üçok maçından bir enstantane Hakkı mühim yol oynadı. Mehmed Ali, Hüsnü, Hayati, Rıdvan muvaf- fakıyetli oynadılar. Diğerleri vasattı. Sadun Galip Ankaragücü Doğansporu 5 -1 yendi Ankara (Akşam) — Doğanspor bugün sekiz bin seyirci önünde An- karagticile karşılaştı. B. Said Salâhaddinin çok iyi ida- re ettiği maça takımlar şu şekiller- de çıktılar: Arikaragücü: Mehmed - Ali Rıza, Hikmet - Musa, Semih, Orhan - Ab- di, Şükrü, Yaşar, İsmatı, Hamdi. Doğanspor: Mahmud - Fethi, Zih- ni - İsmali, Hakkı, Nurullah - Re şad, Hikmet, Adnan, Fuad, Şeref. Doğanspor takımında ilk maçtaki kâdrosuna göre Üç yeni oyuncu yardı, Oyuna hızla başlıyan İzmirliler be- şinci dakikada Adnanın yaptığı bir golle galip vaziyete girdilerse de on birinci dakikada Ankaragücü mu- kabele etti ve Hamdi beraberlik sayı- sını yaptı. Bundan sonraki galibiyet golü an- cak devrenin bitmesine on dakika kala Ankaragücü iehine ve gene Hamdi tarafından yapıldı. İkinci devrede Ankaragücü daha hâkim oynadı. Sırasile Yaşar, İsmali, Şükrü birer gol yaptılar Bu suretle Ankaragücü de Doğansporu 5-1 mağlüp etti, Milli küme takımlarının puan vaziyeti takımı F. Bahçe Beşiktaş G. Birliği D. Spor Maç Kazanç 4 3 ise iij Beraber Kayıp Attığı Yediği Puan 1 1 UvaaaaeS Beşiktaşın galibiyetile biten maçtan bir görünüş