7 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

7 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

15,000 liraya satılık apartıman Kurtuluş tramvay gaddesi üze- rinde ve durak oyerind& altışar odalı üç ve üçer odalı üç yani al $ı daireyi ve altında bir dükkân muhtevi güneşli, hâvadar iyi bir apartıman on beş bin.iiraya satı- lıktır. (Akşam) ilân hdhurluğu- na müracaat. Telefon 24240 Satılık ve kiralık Modern yalı Mücedded ve modern on iki odalı iki katlı birinci katta beş ikinci katta yedi içi dışı boyalı telefon, elektrik, havagazı, terkos, tu ha- mamı, bahçesi, rıhtımi mevcut Boğazın en “nezih bir sahili olan Vaniköyde - iskele yak: nında (76) numafalı kuleli yalı hem kiralık hem satılıktır. Mezkür yalıya müracaat, Umum Emlâk Acentesi Galata Ömerabit hah 2. ei kat No, 15; ER m m ilmini EHVEN ŞERAİTLE EMLÂK iDARESi KİRALIK APARTIMAN EMLÂK ALIM ve SATIMI TELEFON: 49419 Dr. AHMED ASIM ONUR Ortaköy Şifa Yurdu Yatak ücretleri 2 liradan itiba- ren, 3 üncü sınıfda ameliyat alınmaz. Doğum ve kadın ameliyatlarile fitik, apandisit, basur ve diğer ameliyeler için çok o ehven hüsusl fiatler. Ortaköy Tramvay yolu Mu- alim Naci cad. 114 - 115 Telefon « 42221 Dr. FETHİ LABORATUVARI Cerrahpaşa hastanesi bakteriyoloğu Kan, idrar, balgam, mevadı gat- ta tahlilleri ve (İDRAR VASITA SİLE GEBELİĞİN İLK GÜNLERİN- DE KATİ TEŞHİSİ) yapılır. Beyoğlu : Taksime giderken Meşelik sokağı apartımanı Tel. 40334 ücreti “Dr. Hafız Cemal (LOKMAN HEKİM) Dahiliye mütehassıs Pözadan başka günlerde öğleden sonra saat (2,5 tan 6 ya) kadar İstan- bulda Divanyolunda (104) numaralı / sa Okul masrafı kendilerinden alınarak Okuldan çıkarırlar.» İ talebe okuldan çıkarılır. Ve o talebe için sarfedilen bütün masrafiğr velisine taz- hususi kabinesinde hastalarını kabul eder. Salı, cumartesi günleri sabah 49,5 - 12» saatleri hakiki fikaraya mah- sustur. Munyenshane ve er telefon; 22398. Kısık telefon: 21044 OSMANLI BANKASI TÜRK ANONİM ŞİRKETİ TESİS TARİHE: 1868 Sermayesi 10.000.000 İngiliz llram Türkiyenin başlıca şehirlerile Paris, Marsilya, Nis, Londra ve Mavçester'de, Mısır, Kıbna, İrak, Iran, Filistin gabeleri, ve Yunanistan'da Yugoslavya, Romanya, Suriya ve Yunsnistan'da Pilyalleri vardır, Her türlü banka muameleleri Harp Okulu Komutanlığından: 1 — Bu sene Harp Okuluna ve As, Hâkim ve Muallim sınıfına Türk Talebe kayıt ve kabul olunacaktır, Kayıt ve Kabul şartları aşağıdadır; A — Liselerden Olgunluk imtihanı vererek mezun olanlar Harp okuluna gi- rebilirler, Bunlardan bir sene sonra müracaat edenler imtihansız, iki veya da- ha ziyade sene sonra müracaat edenler A4. Liselerden birinde olgunluk «Ba- kalorya» imtihanına tabi tutulurlar. Lise mezunlarından gayri, sınıf ve ihtisas okulları ve liselere muadil oldukları Kültür bakanlığınca tasdik edilmiş olan akalliyet ve ecnebi okullarından mezun olan Türk talebe As, Liselerin birinde olgunluk imtihanını geçirmedikçe ve Türk diline tam vakıf olmadıkça Harp okuluna kabul edilmezler. B — Anavatan dışında okula girmek isteyen Türk talebenin de As. Lise- lerden birinde Bakalorya imtihanı vermeleri, Türk diline vakıf ve Türk tabliye- | tinde olmaları lâzımdır. Olmayanlar bir sene zarfında Türk Tabiiyotine geçece- ğine ait bir senet verirler, «Bir sene zarfında Tabiiyetini değiştirmeyenler olür- C — İstekliler «16» yaşını bilirmiş ve «23» yaşına henüz girmemiş olmak. D — Üniversitede okurken As, Hâkim ve Muallim olmak isteyen talebeden birinci sınıfa girmek isteyenlerin en yukarı «22; İkinci sınıfa «23> Üçüncü si- nıfa «24» yaşlarını bitirmiş olmaları lâzımdır. E — Vücudunun teşekkülâtı ve sıhhati «Tam teşekküllü heyeti sıhhiyece ya- pılan muayenede» orduda ve her iklimde faal hizmete müsait bulunmak, F — Ahlâk ve Seciyesi ve ailesinin hiç bir fena hali ve ferin şöbretler sahibi olmadığına dair vesaik göstermek. «İcabında okul komutanlığınca muhtelif ka- nallarla yapılacak tahkikat neticesi müsbet çıktığı takdirde okula kayıt ve ka- bul olunur. Menfi zuhurunda ize kabul olunmaz. Müracaat edenler bu hususta hiç bir hak talebinde bulunamazlar. 2 — Birinci maddedeki şartları haiz olanlardan Arıkarada bulunanlar her se- ne Mart başından Temmuz nihayetine kdar doğrudan doğruya Harp Okulu komutanlığı, Ankara haricinde bulunanlar bulundukları yerlerin enbüyük As- keri Komutanlığına veya Askerlik şubesi başkanlığına ikametgâh adresi de yazılı istida ile müracaat ederler, İstidalarına aşağıda yazılı kâğıt ve yesikala. rını bağlarlar. Gi | a — Nüfus tezkeresi veya-musaddak sureti. b — Mütehassısı tam bir heyeti sıhhiye tarafından musaddak Sıhhat ve aşı vesikaları. «Aşı vesikaları olmayanlara Askeri Hekimlerce-aşı yaptırılır.» | € — Lise mezuniyet ve olgunluk diploması veya lise müdüriyetince musaddak resmi ve fotoğraflı vesika ile mezun olduğu okulun vereceği resmi hüsnühal kâ- | gıdı, d — Okula kabul olunduğu takdirde Askeri konunlar, nizamlar've talimatları tamamen ve aynen kabul ettiğini natık velisinin ve kendisinin biter teahhüt se. | nedi, saralı, uyku halinde gezer, sidikli, bayılmak ve çırpınmak hastalığına | müptelâ olmadıklarına dair taliplerin velilerinin teahhütnemeleri bu gibi has-! telıklardan biri ile okula girmezden evwel malül olduğu bilâhâra anlaşılan min ettirilir. i 3 — Ankara haricinde müracaat edenlerden giriş şartlarını tesıyanların mu- ameleli evrakı As. Ş. lerince yukarıdaki 2 madde sarahati dairesinde tekemmül ettirilmiş olarak Harp okuluna gönderilir. Kayıt ve kabulleri takarrür edenlerin okula sevkleri As. Ş. deni istenir. 4 — Ankara Haricinden müracaat edenlerin vakitsiz Ankaraya gelip beyhu- de sıkıntıya. düşmemeleri için kayıt ve kabul tebliğinin bulusıdukları yerlerde beklemeleri menfaalları iktizasındandır. (1364) Preventorium Direktörlüğünden: Muhammen Fi, Lira Aded Lira s0 M4 Karyola | 50 21 Madeni şezlong 24 50 14 (Demir çelikten mamul komodin 2 7 > > iskemle 10 21 Oo Müleharrik yemek tabelâsı Öğretmen ve talebe sanatoriumu İçin satın alınacak yukarıda isimleri ve muhammen fiyatları yazılı ve evsafı şartnamesinde tesbit edilmiş hastane leva- amı 14/Nisan/937 çarşamba günü sast 15 de Cağaloğlunda Cumhuriyet Mat- baası karşısındaki Yüksek Mektepler Muhasipliğindeki komisyonda açık eksilt- meye konulmuştur. Bu eşyaları vermek isteyenlerin Ticaret odasının bu gibi hastane levazımı yaptığına ve fabrikası bulunduğuna dair bu seneki tarihli ve 2490 numaralı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerine göre ellerinde vesikaları olmaları şarttır. İsteklilerin belli gün ve saatten bir sait evvel teminatlarını sözü geçen Mu- | hasipliğe yatırmaları ve bu hususta yapılan şartnameyi görmek için Haydarpa- şa Valdebağı Preventorlum (Direktörlüğüne ve nümuüneleri görmek için de Muhasipliğe baş vurmaları ilân olunur. (1767) Basımevi ve Klişe Fabrikası Sahip ve müdürü : Kenan Dinçman Son sistem makinelerle mücehhez klişe atölyesi - En mükemmel tabı makine- leri ve mücellidhane takımları Alelümum klişe ve tabi İşlerinde en titiz müşterileri “bile memnun bırakacak vaziyette bir müessesedir. Mecmua, Broşür, Kitap, Defter, Nefis renkli baskı işlerini en ehven fiatle deruhte eder, Babıâli civarında Narlıbahçe sokağında No. 15 Telefon: 20113 7 Nisan 1937 İnhisarlar U. Müdürlüğünden ai mucibince 10000 metre Amerikan bezi pazarlıkla satın ali nı ır. HI — Pazarlık, 19/1V/937 tarihine rastlıyan pazartesi günü saat 15 de Kaba- taşta Levazım ve Mübaynat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. a TI — Şartnameler parasız olârak her gün sözü geçen şubeden alinabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 96 7,5 güvenme paralariyle birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, (1825) * I — İdaremizin Tekirdağı Şarap Fakrikası için şartnamesi mucibince 600 tan rekompoze maden kömürü pazarlıkla sstan alınacaktır. TI — Pazarlık, 8/1V/937 tarihine ras'lıyan perşembe günü saat 15 te Kaba- taşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. III — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 96 7.5 güvenme pa- ralarile birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (1681) Kilo . 4200 Saf metil alkol 900 Aseton 900 Piridin basen I — Yukarıda cins ve miktarı yazılı malzeme şartnameleri mucibince pa zerlikla alınacaktır, TI — Pazarlık, 8/1V/1937. tarihine faslıyan Perşembe günü saat 16da Kabataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapıla” caktır, < TI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte yüzde 7,5 gü- venme paralarile birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (1781) ir i Liste 1—22 Kalem optik aletleri (Zeis mamulâtı) 2—5 » Mikrotom levazımı (Yung firmasından) 3—8 » Bakterioligie ve Mycologie aletleri 4—2 » Lâborator filitreleri (Seitz Fabrika mamulâtı) 5—ı1 » Lâboratuvar berazisi (Sartorlus mamulâtı) Rasat aletleri (Fuess veya Lambrechtgöttingen mamulâtı) ..w.w 6—6 , I — İdaremizin Maltepe tütün Enstitüsü Biologya Lâboratuvarı için yukarı da gösterilen (6) gurup halinde ve fenni şartnamelerinde miktar ve evsafı ya- zılı cem'an (44) kalem muhtelif alât ve malzeme ayrı ayrı pazarlıkla satın | alınacaktır. II — Pazarlık 28/1V/937 tarihine rastuyan pazartesi günü saat 15 de Kaba- iaşta Levazım ve Mübayat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. TI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şübeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 96 7,5 güvenme pa- ralariyle birlikle adı geçen alım komisyonuna gelmeleri ilân olunur. (1044) Inhisarlar Müfettiş Muavinliği Müsabaka imtihanı: İnhisarlar Urum Müdürlüğü Kadrosunda münhal müfettiş muavinlikleri- ne aşağıdaki şerait dairesinde müsabaka imtihanile namzet alınacaktır. Bun- lara verilecek ücret 125 Wradır. İmtihan Sirkecideki Teftiş Şubesinde yapılacaktır. İmtihana girmek şartları. 1 — Hukuk Fakültesinden, Siyasal Bilgiler okulundan, Yüksek Ticaret ve İktisat mektebinden veya derece ve programları bunlara muadil ecnebi mek- teplerin birinden mezun bulunmak, 2 — 21 Yaşından aşağı ve 35 yaşından yukarı olmamak ve askerlik vazifesini ikmal etmiş olmak. 3 — Yapılacak tahkikat neticesinde müfettiş olabilecek evsafı haiz olduğu anlaşılmak. 4 — Vücudünun seyahat meşakkatlerine mütehammil olduğu hükümet dok- torundan alınacak bir raporla tahakkuk etmek. — 5 — Müracaat muhtasar tercümei hati de ihtiva eden ve talibin el yazısı ile yazılmış bir istida ile yapılacak ve bu istida zirine hakkında malümat alınabi- lecek en az iki kimsenin isim ve muvazzah adresi dercedilecektir, 6 — Müracaat istidasına bağlanacak vesikalar; Mektep şahadetnamesi Nüfus Hüviyet varakası sureti Askerlik vesikası sureti - Sıhhat raporu Hüsnühal varakası -4 adet fotoğraf İmtihan proğramı. 1 — Maliye; Vasıtalı vergiler ve İnhisariar Muhasebel umumiye kanunu ah- kâmı, 2 — İktisat: «İstihsal, Tedavül, İnkisam ve istihlâk bahisleri» 3 — Mali ve Ticari hesap, faizli hesabı cariler, Borşa ve kambiyo muamelâtı, 4 — Ticari muhasebe ve usulü defteri, 5 — İdare Hukuku: Memurin muhakemat kanunu, Ceza usulü muhakemele- rinden tahkikat bahsi, memur Suçları hakkındaki ceza kanunu hükümleri, Kanunu medeni Borçlar Kanununun mali kısımları. 6 — Türkiyenin tabil ve iktisadi coğrafyası, İnhisarların tarihçesi, 77 — Ecnebi ilsanı «Fransızca, Almanca, veya İngilizceden biri» Tahriri imtihanda kazananlar ayrıca birde şifahi imtihana tabidir. Tahriri imtihan 20/Nisân/937 Salı günü yapılacaktır. Taliplerin 10/Nisan/937 cumartesi gününe kadar İnhisarlar Umum Mü- dürlüğüne müracaat eylemeleri ve bu tarihden sonra vaki olacak müracaatların kabul edilmiyeceği ilân olunur. (1948) TURK HAVA KURUMU BUYUK PIYANGOSU Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir. 6 cı Keşide 1 Nisan 937 dedir Büyük ikramiye 200.000 liradır. Gukewm Dr. MEHMED iZZET Emra dahiliye ve sariye mütehassıs Muayenehane: Cağaloğlu Nuruosma- niye caddesi No. 17 Baha Bey Apartı manı pazardan maada hergün 13 . (7 hastalarını kabul eder. Telefon: 23923 Dr. İhsan Sami Gonokok aşısı Balsoğukluğu ve ihtilâtlarına karşı pek tesirli ve taze aşıdır.Divanyolu Bultan Mahmut türbesi No, 118 Ayrıca: 40,000, 25,000, 20,000, 15,000, 10,000 liralik ikramiyelerle (50.000 ve 200.000) liralık ; iki adet mükâfat vardır. DİKKAT: Bilet alan herkes 7/Nisan937 günü akşamını kadar biletini değiştirmiş bulunmalıdır. Bu tarihten sonra bilet üzerindeki hakkı sakit olur.