7 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

7 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Şimdilik meydanda olan bir şey varsa, o da, Ankara futbolünün yükselmiş olmasıdır İzmiriller iyi neticeler almak için her şeyi bir yana bırakarak birleşik takımlara mili küme maçlarına girdiler ve İlk şehirler arası maçlar rını Beşiktaşa karşı kendi sahaların- da, kendi seyircileri önünde yaptılar. Beşiktaş geçen gün burada 4-1 yendi- ği Üçoka 1-0 mağlüp oldu, Doğanspor- la da berabere kaldı. Orada #lnan bu neticeler İzmirlilere, birleşmelerin ilk semeresinin alındığı ve milli kümede iyi neticeler alacakları hissini verdi. Fakat İzmire giden Beşiktaş takımı en iyi dört beş oyuncusundan mah- rum bulunuyordu. Böyle br Beşiktaş takımını kendi ötadlarında, kendi halkları önünde yenmek pek'de olmı- yacak bir şeydeğildi. Esasen, bir kıs- mı seyahatlere dayanan mili küme maçlarında bundan Sonra da bu gibi sürprizler karşısında Kalmak muh- temeldir, İzmirli sporcular da milli kümede çok şeyler yapacaklarının kanaat ha- line geldiği, İstanbulda yaptıkları maçlardan bir gün evvel gazetelere söyledikleri sözlerden (anlaşılıyordu. Biz bu sözler üzerine yazdığımız bir yazda, Beşiktaşın İzmirde uğradığı mağlübiyetin daha fazla takım kad- rosunun eksik oluşundan ileri geldi- ğini belirtmiş, birçok yerlerde olduğu gibi İzmirde de futbolün son seneler- de geçen senelere nazaran düşük ol- duğunu ilâve etmiştik. Ayrıca da maç- tan evvel bir şey söylenmemesini, Pe- nerbahçe ve Beşiktaşın normal şartlar altında İzmir takımlarına galib gel- meleri lâzım geldiğini kaydetmiştik. Nitekim dediğimiz gibi, Fenerbahçe bozuk ve ayni zamanda da çök şanssız bir oyuna rağmen kazandı. İzmirliler, Beşiktaş karşısında da 4-1 gibi farklı bir netice ile mağlüp oldular. Ankaradaki maçlara gelince, Genç- lerbirliğine ve Arikaragücüne de hay- li büyük farklarla yenildiler. Şudur: İzmirli arkadaşlarımız Ankara, ve İstanbula rakib olacak vaziyete gele mek için daha fazla çalışmak lâzım geldiğini takdir etmelidirler. Bu bizim, çok samimi bir temennimizdir. Diğer bir noktada, birleşik takımın mı, tek takımın mı daha verimli ol- duğu meselesinin hâlâ münakaşa e- dilebilir bir mevzu ğ . Biz kendi hesabımıza, senelerdenberi dün- yanın her tarafında tek takım mı dar ha kuvvetlidir? Birleşik takım mı? Dâvasının burada da tek takım taraf- tarltarına hak kazandıracak bir mi- salini gördüğümüz kanaatindeyiz. Belki bu milli küme maçları, -belki de- miyelim, muhakkak» İzmir klübünün de yükselmesine vesile olacaktır, Fa- kat bu da kâfi değildir. Dahn başka şekiller bularak çalışmak lâzımdır. Amma denilecek ki, İstanbul futbo- lü düne nazaran yüksek midir? Hayır şu muhakkak ki, İstanbulda da futbol çök düşmüştür, Onun da kalkınması ancak bu milli küme karşılaşmalarile ve başka çarelerle kabil olabilecektir. Şimdilik meydanda olan bir şey varsa oda: Ankara futbolünün eskiye naza- rân çok yükselmiş olması ve yüksel- mekte bulunmasıdır. Bugün Ankara- da futbol İstanbula yakın ve belki de İstanbul derecesindedir. Bu yükselişin en büyük sebebi, Ankara futbolcüle- rinin mütevazi çalışmalarıdır. Yazımızı bitirirken kaydedelim ki, biz bu satırları, her hangi bir şebri- mizin spor sahasındaki iyiliğini, bü- tün Türk sporculuğunun iyiliği saya» rak ve bilerek yazdık. M. Kemâl KÜÇÜK HABERLER: Orta Avrupada paskalya maçları Viyanada paskalya münasebetile Macaristanın Ferençvaroş ve Ungar- ya takımları Avusturyanın Rapid ve Austria takımlarile yapılan karşılaş- râalarda şu neticeleri almışlardır: Ferençvaroş 7 - Austria 2 Ungarya 2 - Rapld $ Altı millet koşusunu İngiltere | kazandı Her sens Brükselde yapılmakta olan altı millet kros şampiyonasını bu sene İngiltere takımı kazanmıştır. Ferd itibarile İngiliz Tlohrat, bu on dört kilometrelik yarışı 4955 de ko- şarak rakiplerini büyük bir farkla geçmişitir. Takımlar aldıkları puvanlara gö- re şöyle sıralanmıştır. 1) İngiltere 55 2) Fransa 70 3) Belçika 98 4) İskoçya 122 5) Macaristan 162 6) İrlanda 214 Bandırma idman yurdile birlik spor klüpleri birleştiler İki klübün birleşme töreninde bulunanlardan bir grup Bandırma (Akşam) »— Senelerden- beri Bandurmada sporculuğu yaşatan Bandırma İdman yurdu ile gene bu Küpten evvelce ayrılmış olan Birlik spor klüpleri hükümet erkânı ve #üp mensupları huzurunda yapılan bir törenle birleştiler, Tören çok sa- Mimi olmuş, Helkevi xazıkası iştirak etmiştir. Gençler tarafından heyecan- Ma söylevler verilmiş ve bu birleşmeye çok ehemmiyet verildiği tebarüs etti- . Törenden sonra kalabalık bir halk küllesi önünde «As ve «B» takımları ekzersiz mahiyetinde bir maç yapmışlardır. Yakında Balıkesir bölgesinde başlıyacak olan «lig» maç- larında bu birleşik klüplerin çok mü- him rol oynıyacağı ve geçen sene ai duğu gibi bu sene de Balıkesir şam- piyonlüğunu Bandırmalıların alaca- (Lİ ED re Atinada ilk atletizm müsabakasi yapıldı Atinada merasimin ilk atletizm mü- sabakası beş klüp arasında ya, Bu müsabakalara şehrin bütün atlet leri iştirük etmiştir. Yalnız 100 metre için 11 seçme yapılmıştır. Henüz pis- te çıkmış bulunan atletlerin derece- leri iyi değildir: 100 Lambrakiş 11,5 200 Tanos 28,4 400 Kopolas 53,7 1000 Moradis 2,41 5000 Kosengo 16,5 Yüksek Pantazis, 1,75 Uzun Lambrakis 6,49 Gülle Stefanakis 13,37 Balkan bayrak: Etnikos takımı 342.6. Frangudis koşuyu bıraktı Balkan 100 ve 200 metre rekordmeni meşhur Yunan şampiyonu Frangu- dis kati olarak afletizmi terk etmiş- tir. On senedenberi mütemadiyen koşan ve rekorlar kıran atlet artık dinlenmek istediğini ve sıhhatinin bozulduğunu iddia etmektedir. Frangudisden manda gene Yunan sürsiçilerinden Skalarlu da pistten çekilmek niyetindedir. Skalariu da çekildiği tekdirde Yunan atletizm takım hayli zayıflamış olacaktır, Ar- tik Balkan oyunjarında sürat koşu- larından puvan toplamak onlar için biraz zorlaşacıklar. Yunan atletizm federasyonu reisi Segas bu vaziyetten endişeye düşe- rek telâş etmektedir. Fakat Fran- gudis bir Yunan gezetesine verdiği beyanatta bu kararının kati olduğu- nu israrla söylemiştir. Balkan oyunları Bükreşte yapılacak| Rumen atletizm federâsyonu Bal- kan oyunlarını Bükreste yapmak için kati kararını vermiştir. Rumen hü- kümeti bu hususla (federasyona Jâzımgelen yardımı yapacaktır. Müsabakalar için 5 - 8 - 12 eylül tarihleri kabul edilmiştir. Yunan gazetelerinde irfan İngilterede gülleyi 1437 metreye fırlatarak birinci gelen Türk atleti İrfandan Atina gazeteleri sitayişle bahsetmektedirler. İrfanın büyük bir resmini ilk sa- lara şeref kazandırıyor» demektedir. Yugoslavyada futbol maçları Yugoslavyada futbol şampiyona maçlarının son İlla maçlarından sonra vaziyeti şudur: Gradianski 20 puvan Hadok 16 puvan Yugoslavya 15 puvan Beogrndeki 13 puvan. Yunanistanda futbol maçları Son maçta Panatinakos. A.E K. yi “Astanbuldan giden Rumlar birliği) 2-1 mağlüp etmiştir. Bu maçtan sonrâ Atina takımlarının puvan va- ziyeti şu şekli almıştır; A.E.K. 18 puvan Panatinakos 15 puvan Apollon 14 puvan. A. E.K. maçları bitmiştir. Son maş Panatinakos fle Apollon arasın- dadır. Panatinakos berabere kalsa da- Avrupada et aleyhtarları gittikce çoğalıyor ——— — sms Bir fransız doktoru etin vücuda yaptığı zararları anlatıyor Gıda olarak zldığınmz muhtelif maddelerin vücudümüzde yaptığı te- sirler, faydaları ve zararları katiyetle tesbit edilememiştir. İnsan bünyesinin karışık mekanizması et- rafında âsıvlardanberi araştırmalar yapan tab ilmi her gün yeni yeni ve bazan evvelki keşiflerin aski neticele- re varmaktadır. Eskiden faydalı ol- duğu zannedilerek şiddetle tavsiye edilen gıdaların bir gün vücude rarar verdikleri anlaşılıyor. (Çok eski devirlerdenberi insan de- nilen mahlükım en esaslı gıdaların- dan birinin de et olduğu itirazsız ka- bul edilmiş bir haklkatti. Bu yüzden biz insanlar tam gıda almak ve iyi beslenmek gayesile daima bol bol et yemeğe gayret ederiz. Meğer, insan ömrünün kısalması, erken ihtiyarlık alâmetleri belirmesi, böbrek ağrıları, romatizmalar, damar hastalıkları ve daha bir çok marazlar hep fazla et yemek yüzünden vukua, gelmekte izaiş, Gıda maddeleri etrafinda tetkikler yapan Fransız doktorlarından Mar- celle Peillon bir Fransız mecmuasına ve ei yerine diğer gıda maddeleri tav- siye etmektedir. Doktor çok şayanı dikkat olan bu makalesinde diyor ki: — Et katiyyen iyi bir gıda değildir. Bilhassa cümlesi ssabiye üzerinde çok muzır tesirler yapar. Bununla bera- ber süratle hazım edilebilmesi, mü- nebbih olması ve kan çoğaltıcı vasıf- ları etin azotlu gıdalarımızın en başi- na geçirilmesi hâtasını doğurmuştur. Halk arasında pek faydalı olarak tanınmasına rağmen et, uzviyet da- hilinde temizlenmesi gayet müşkül tortular bırakır, bilhassa böbrekleri husulüne gsbep olur. Umumiyetle si- yah etler, av etleri, Konserve etler, ne zannedildiğinin aksine olarak &a- 7e etler, hattâ dana Ve tavşan gibi beyaz olanlar diğer etlerden daha kö- tü tesirler yaparlar. Tecrübenizle de öğrenmişsinizdir ki et katlar insan cildini bozan bir mad- egzemaların, sivilcelerin geçmesi için her şeyden evvel et yememenizi tavsi. ağırlaştırır. Kanda ve safrada töreş- sübat husule romatizma ve egzema tevlid cder. Etin fazla miktar- da yenmesi mafsal ağrı ve ütikapla- rının zuhuruna, sebep olur. Biri ihti- yarlığa ve fiziki inhidama şürükliyen tagayyüratın başlıca sebeplerinden biri de hiç şüphesiz ettir. VWücudün azot ihtiyacını temin eden yegâne gıda et değildir. Haftada iki az ihtirak yaptıran ve az enerji icab ettiren yemekler lâzımdır. Ancak ye- dillerini çabuk yakabilenler ağır ye- mekleri de kabul edebilirler, Fazla çalışıp çok yorulduğunuz za- manlarda «ei yemeden çalışamam» demeyiniz. Çünkü yalnız sebze ye- mekle iktifa eğen binlerce insan var- dır ki, cashliklerile sizi tekzib eder- ler. Fakat et yemeği tablat haline getir. miş, bütün hayatında külbastı yeme- ğe alışmış bir adamın et gıdasını bir- denbire kesmesi doğru değildir. Bu- nun için tedricen itiyadı bozmıya, elin miktarını her gün biraz azalt. muya, nihayet haftada iki üç kaba indirmeye çalışmak muvafık olur. Siyin icab ettirdiği enerjiyi temin eden hafif gıdalar, hububat, şeker, ekmek, patates gibi maiyeti karbonlu bulacaksınız. Bunlzr ensacın muka- vemelini temin ettikleri gibi madeni emlâh bakımından da zengindirler; zehirlenme hallerine Karşı da tedafüi kıymetleri vardır. > Yukardanberi zikrettiğimiz ve çok tabil olan bu beslenme tarzı iştihanı- zı tatmin edecek kadar zengin, zevki- nizi besliyecek kadar mütenevvidir» Görülüyor ki doktor etin tani le aleyhindedir. Ve haftada iki veya üç defa et yemeğini kâfi bulmaktadır. Adres tebdili için yirmi beş kuruşluk pul göndermek İkzımdır. Muharrem 25 — Ruzu Kasım 151 & İmsak Güneş Öğin İkindi Akşam Yatı E 910 1154 536 15 12 LA Ve 850 5,38 12 6 1555 1040 2013 Şişli, Maçka, Taksim, İstiklât caddesinde Kemal Rebul, Kurtu- luş caddesinde A. Galapulo, Be- yoğlu, Galatasaray: o Posta söka- ğında Garih, Galata: Topçular caddesinde Hidayet, Kasımpaşa: Müeyyed, Hasköy: oAseo, Brminö- nü: Mehmed Köz, Heybeliada: Halk, Büyükada: Halk, Fatih: Şehzadebaşında Asaf, Karagüm- rük: Mehmed Fund, Bakırköy: Merkez, Sarıyer: Nuri, Tarabya, Yeniköy, Emirgân, Rumelihisa- rındaki eczaneler, Aksaray: Yeni- Kullanılmış bir şömine aranıyor Eski konaklardan çıkmış veya orada mevcut sağlam ve iyi bir şö- mine aranıyor. (Akşam) ilân mo- murluğuna, müracant, Tel, 24240