31 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

31 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sahife 8 AKŞAM o AKŞAM-SPOR o Fenerbahçe Güneşi 4-2 yendi Oyunun ikinci devresi asabi bir hava içinde oynandı Dünkü Fenerbahçe - Güneşmaçında hakem ve kaptanlar Fenerbahçe - Güneş (arasındaki mühim maç dün Fenerbahçe stadın- da 8000 seyirci önünde oynandı. Bu maçın hikâyesini dört bahse ayıra" Cağız: 1 — Stad k Fenerbahçe stadı şüphesiz İstan- bulun en güzel ve en şirin spor sa- hası, Her tarafta oturacak yerleri bol. Fakat etrafındaki duvarların alçaklığı yüzünden her köşeden bö- lük bölük aşıp stada giren anarfocu su da mebzul, Fazla külfet ve mas- raflara boğulan Fenrbahçe gibi bü- yük klüplerimizin en mühim vari- dat menbaanı teşkil eden mühim maç- larda anaforcuların bu klüpler zara» rına paralı seyirci adedine yakın ol- ması acınacak bir şey. Neyse... Stadın dört tarafını ku- şatan halk büyük maç başlayınca- dar Fenrbahçe ve Güneş B tr mlarının maçını seyrettiler, Bu maç hayli güzel ve zevkli oldu. Güneşin 2 . 1 mağlübiyetile neticelendi. — Takımlar aça iki taraf şu şekillerde ıç6: Hüsameddin - Sedad, Lebib - Cevad, Aytan, M. Reşad - Ni- , Namik, Esad, Fikret, Cihad - Faruk, Reşad - İsmail, Rıza, Yusuf - Melih, Salâhad- din, Necdet, Rebii, Enver. İki takımın oyununden biraz bah- sedelim: Oyuna biraz bozuk başlıyan Güneş takımı bir müddet sonra » ba» zı futboleülerin ferdi hatalârma rağ- men - oyununu düzelt, Güneşin bu oyunu, yaplığı Ilk golden sonra aleyhine bir penaltı verilinciye ve be- raberlik temin edilinciye kadar de- vam, etti, Penaltıdan sonra hâkimiyet Fenerbahçeye geçi, devrenin sonla- rına doğru da gene Güneş hâkim ol mağa başladı. İkinci devreye (Güneş birinciden daha iyi başladı ve bu Ikinci gollerini yapıncıya kadar sürdü, Bu gol Fener- bahçelileri harekete getirdi ve akın- lir karşılıklı olmağa başladı, Fakat Güneş müdafi Faruğun pek bariz bir hatası yüzünden gene beraberlik teesss edince Güneş sarsıldı ve Fe- nerbahçenin hâkimiyeti fazlalaştı. Bu hâkimiyet sırasında top kaleye gir- mediği halde hakemin yanlış bir gö- rüşle Güneş aleyhine üçüncü bir gol vermesi Güneşi bitirdi, asabiyete dü- şürdü Bu asabiyet oyunculara da sirayet etti. Bununla beraber Sarılâcivetliler artık oyuna iyice hökim vaziyete geçtiler. Niya- zinin attığı dördüncü golden sonra oyun büsbütün çığrından çıktı Ma çın bitmesine iki dakika kala hakem Fenerbahçeden Fikret ve Güneşten Salâhaddini oyundan çıkardı. Hülâ- sa başlangıçta Güneş, penaltıdan sonra Fener, devre sonlarında ve ikin- ci devre başında Güneş iyi ve hâkim oynadılar, Fenerin üçüncü golünden maç nihayetine “kadar Fenerbahçe hâkimdi ve hücum hatlı, bilhassa &ol cenah iyi oynadı. 3 — Goller Oyunun ilk golünü, Melihin avt çizgisi yanından çevirdiği topu şüte çeviren Necdet Güneş hesabına onun- cu dakikada yaplı. Hâkem golü çal- mıştı, Fenerliler ve “kalecisi iliraz et- tiler, Fener tarafdarı halk buna işti- rak etti. Bununla beraber hakem ka- rarımı tabif değiştirmedi. Fakat dey- renin ortalarına doğru Güneş kale- cisi Cihadın topu yakalayın ve yere düşerken bir hasim oyuncu tarafın- dan tekme yemesine rağmen Güneş aleyhine bir penaltı verdi. Bu penal- tırın verilmesini, ilk golü telâfi mak- sadile imişe pek benziyordu. Çünkü ortada bir penaltı değil, hakemin gözleri önünde mukabil taraftan ya- pılmış bir farül vardı. Galatasaray - Gençlerbirliği Oyun 3 -2 Galatasaraylılar! lehine bitti Ankara 30 (Akşam) — Mili kü- me maçlarına bugün Galatasaray - Gençlerbirliği arasında devam edil di. Havanın çok yağışlı olmasına rağ- men Şehir stadı binlerce insan tara- fından çevrilmişti. Müsabakalara santi 14 de başlan- dı, Kısa bir merasiraden sonra ta kımlar karşılıklı dizildiler. Hakem İzmirli B, Mustafa. Oyuna Gençlerbirliği başladı. Da- ha ilk dakikalarda Gençlerbirliğinin | atılgan ve çevik bir oyunla sarı kır mızılıların müdafaasını yarmıya baş- ladığı görülüyordu ve ilk dördüncü dakikada Ankaralılar birinci golleri- ni kaydettiler. Galatasaraylılar beraberliği temin için sıkı bir çalışma göstererek sık sık akınlar yapmağa başladılar. Ve Bülend bu sırada Gslatasarayın ilk golünü çikardı. Ve bunu üç dakika sonra Galata- sarayın ikinel golü takip etti İlk Güneşin ikinci gölünü, ikinci dev- Te başladıktan biraz sonra Fener aley- lih güzel bir şütle yaplı. Fenerbahçe ikinci beraberlik sayısını on beş dar kika sonra Güneş müdafii Fuçuğun ayağını sallayıp topa vurmamasın- dan istifade ederek yaptı. Beş on dakika sonra Güneş kalesi önüne doğru giden topa Cihad çıktı, fakat Namık bir şarz yaptı, top Ni- yaziye geldi, Niyazinin boş kaleye çektiği şüt kalenin direğine çarparak boş kale önünde havalandı, Faruk kafa vurmak istedi, muvaffak ola madı, arkadan Yusuf yetişerek topu uzaklaştırdı. Fakat hakem Faruğun kafa vuruşundu muvaffak olamayı- şına kapılarak Yusufun topu kaleden çıkardığı zehabına düştü ve gol ver- di. Hakemin bu sırada ne kadar şa- şırmış olduğu, bu golü verdiği için dördüncü golünü, bir müddet sonra Niyazi altı ve Cihad ondan evvel çok güç bir kaç kurta- rış yaptığı halde, bu göle mani ola. malda, 4 — Hakemi Hakem Sadi Karsanın dürüstlüğü ne hiç şüphemiz yoktur, Fakat, belki kendi de itiraf eder ki, Fenerbahçe aleyhine yapılan ilk göl üzerine var ki itirazlar ve bağrışmalardan sonra ambale oldu ve haksız bir gol vermiş endişesine kapılarak bunu bir penal- tı ile telâfi etmeği en kestirme yol buldu. Bundan sonra iss etraftan bağrışmalır her hatasında arttığı için büsbütün şaşırdı. Sadun Galip . Izmırdeki maç Üçok Doğansporu 6 - 3 mağlüp etti İzmir 30 G Doğanspor Birinci haftayımı 3-2 galib vaziyette bitiren Üçoklular ikinci haftayımda daha seri bir oyun oynıyarak Do- ğansporun bir gölüne mukabil üç gol atarak maçı 6 - 3 gibi mühim “bir fakla bitirdiler. Şişli 2 - Vladislâs O Bulgaristanın oVladislay takımı ikinci maçını dün Taksim stadında | 2,500 seyirci önünde Şişli takımilş İ yaptı. J Şişli, vasat bir takım olduğunu dün yazdığımız Bülgar takımını 2-0 mağlüp etti. bitti, İkinci haftayim çok heyecanlı ol- du. Ankaralılar beraberliği, Galata- saraylılar üçüncü golü çikarmak için ATLETİZM: Dün yapılan sekizinci İstanbul bayramı çok güzel oldu Günün en muvaffakıyetli atletleri Receb, Pala, Rasim ve Faikti Günün nm aşa leşi erip 800 metrede birinciciğe doğru On beş gün evvel seçmeleri yapı- lan İstanbul atletizm bayramının 86- kizincisi dün Kolejde böyle müsaba- kalarda az görülen 3,500 kişi gibi bü- yük bir kalabalık önünde tam bir in- tizam içinde Pistin ve atlama havuzlarının çok bozuk olmasına rağmen dünkü mü- Recebin 300 metrede rekor sar- san bir koşu yaparak mesafeyi 2 da- kika gibi güzel bir zamanda koşma- | sı, Puladın yüksek atlamada 1801 kolayca aştıktan sonra Üç adımda da hatalı bastığı için sayılmamasına rağmen 14,21 atlıyarak eski rekorunu geçmesi ve bu sene parlıyan ciridci Rasimin bizde Karakaştan sonra ilk defa olmak üzere 55 metreyi bulma- 8s cidden birer büyük muvaffakı- yeli Günün teknik dereceleri şunlardır: 100 metre: Nazmi, Kâmran, Vi- tali, Derece 11.6 200 metre: Nazmi, Vitali, Kalfop- 105. Derece 24.4 400 metre: Mehmed, Füruzan, Fa- ruk. Derece 55 800 metre: Recep, Galip, Meh- med. Derece 2:1 1500 metre: Recep, Teo, Hakkı, De- Tece, 4.18 3000 metre: Artin, Teo, Hakkı, Derece 9.32 110 mânla; Faik, Madenci, Niko, Derece 18.8 Gülle: Veysi, Etem, Sabahaddin. 1294 Beşiktaş ” FP, Bahçe di i G. Birliği “ 3 on » 4! i, Sarayı © 5 Üçok ; uu 3 A. Gtieii “--4 Güneş / e Disk: Veysi, Sibaheddin, Yavru 4042 Cirit: Rasim, Şerif, Pagoryan. 55.4 Yüksek: Pulat, Faik, Jerfi, 180 Sırık: Haydar, Şerif, Sadi, 3.40. Uzun! Akal, Zeki, Cihad. 6.15 3 adım: Pulat, Zeki, Sadi, 13.90. Koşular arasında memleketimizde ilk defa olmak üzere yapılan 1500 metre yürüyüş çok eğlenceli olmuş ve bir çok enteresan hadiselere sah- ne olan bu müsabakanın neticesin- de Pera klübünden BIR 7 dakika | 58 saniye ile birinci olmuştur. ... Bu müsabakaları sekiz senedenbe- ri daima mevsimin en güzel atle- tizm hareketi olarak hiç aksatma- dan yapan tertip heyeti bu sene de mevsimin cn güzel müsabakasını yapmış oldu. Bir kaç atletizm severinin bir ara ya, gelerek organize ettiği bu müsa- bakalar atletizm #cderasyonuna nü- mune olacak kadar güzel olmak- tadır. Şüphesiz ki “bir günde ve acele ha- zırlanan muntaka müsabakaları bir buçuk aydanberi (hazırlanmakta olan bu müsabakalar kadar güzel ve verimli olamaz. Bu hususta atletizm federasyonunun nazarı dikkatini cek bederiz. müsabakalardan fayda değil, zarar görürüz. Böyle müsabakaları oyap- maktan yapmamak daha hayırlıdır. .Milii küme takımlarının pum vaziyeti Maç Kazanç Berabere Kay, Altğı Yediği Pum 4 20 24 > 2 : 26 4 24 1 5 3 19 2 186 1 © 3 Ii — & 1n sv aa a 8 » 8 1 Mİ MR A 31 Mayıs 1987