1 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

1 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

AKŞAM SALI 1 Haziran 1937 Telefon: 24240 (İdare) —24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 üre Politika vaziyeti yeniden karıştı ” Deutschland zırhlısının bombardımanı üyük heyecan uyandırdı, vahim neticelerden korkuluyor Almanyada büyük asabiyet var, halk şiddetli tedbir alınmasını istiyor binalarda bayraklar üç gün yarıya indirilecek, her tarafta matem tutuluyor Bütün Berlin 31 (A&.â.) — Deutschland zırhlına karşı yapılan ve vahim ne ticeler verebilecek olan taarruz, si- yasi mahfillerde ve bütün Alman- ya ahalisinde infisl uyandırmıştır. Sabahın ilk saatlerinden itibaren hemen bütün evler, astıkları bayrak- ları, matem alâmeti olarak yarıya indirmişlerdir. Ahak, pek şiddetli mukabeleibik misil tedbirleri almmasını istemek hususunda matbuatla tamamile müt- tefiktir. feh Hükümetinin dünkü beya- natında bildirildiği ve ademi müda- hale komitesine tebliğ edilecek olan tedbirlerin neden ibaret olduğunu öğrenmek halk büyük bir sabır. sızlık göstermektedir. (Devamı #4 üncü sahifede) Deutschland Alman zırhlısı Alman gemileri Almeriayı bombardıman ettiler Bazı binalar yıkıldı, bir çok ölü ve yaralı var İspanya sahillerini ve Almeriayı gösterir harita teb- h erkenden bir Alhan 4 muhirip ihtarda bulun- yedi bü - dn bata 1 70 mermi atım . Pe mukabele etmişler *€ göre mührip'örden - bir tanesi yaralanmıştır. Harp gemileri takri- ben 200 mermi atışlı Mermi: ler şehrin her tarafına - düşmüştür. Bundan sonra A da. kesif bir dur nan filosu di 1 birakarak uzak (Almeria, Akdeniz Sahilinde, Ma- laga ile Carthagene arasında 40 bin nüfuslu bir şehirdir.) (Devamı 4 üncü sahifede) Başvekilin nutku | Almanya Akdenize yeni gemiler gönderiyor Fransız harb gemileri de Tulondan denize açıldılar Milletler cemiyeti mahafilirde büyük bir heyecan ve endişe var Berlin 31 ( Res- mi bir membadan bildirildiğine göre, İspanyol sularında bulunan Alman deniz kuvvetlerini takviye etmek üzere büzı Alman harp gemileri derhal. yola çıkacaklar- dır. Londra 31 (A.A) — Valenci dan Reuter ajansına bildiril ne göre Fransız harp gemile: TTulondan Akdenize doğru hare- ket etmişlerdir. Bayonne'dan da bir kaç harp gemisinin hareket ettiği bildiril- mektedir. Milletler Cemiyeti mahafilinde Cenevre 31 (Hususi panyol: tayyareleri Deutschland Atman bombardı edilmesi büyük bir heyecan uyandırmış: tır. Bugün bütün Milletler Cemi- yeti mahailinde bu hadisiden bahsediliyordu. Bu O bombardı- mana mukabele olrak Üzere Al- man sefinelerinin Almeria İş- panyol limanını topa tuttuğuna dair gelen < haberler (o heyecanı ürttırmiştır. Valensiya hükümeti * heyeti, Alman zırhlısınıni kara suları dı- şında bulunması lâzımgelirken limanın içine girdiğini ve tayya- reye ateş ettiğini ileri sürmekte- dir. İspanyol murahhasının Mil- letler Cemiyeti konseyinin fey- kalâde olarak toplanmasını is- tediği hakkında bir haber 'çık- mışsa da akikaya kadar böy- le bir talep olmamıştır. İspanya, X in toplanmağa davet edilmesinden bir fayda çi kacağını ümit etmediği için böy le bir talep olması şüphelidir. Mecliste dünkü müzakereler Sıhhiye, Nafia, Dahiliye vekilleri beyanatta bulundu- lar. Polis teşkilâtı kanununun müzakeresine başlandı (Yazısı dördüncü sahifede) Ismet İnönü siyasi (emma anmanın Fotoğraf tahlilleri !.. (27) nutkunu cumaya Mecliste söyliyecek Ankara 31 (Telefon) — Başvekil B. İsmet İnönü, fırka grupunun ya rinki (bugünkü) toplantısında siya- Sİ vaziyet hakkında mühim beyanat- İa bulunacaktır. Başvekil Hatay sta- Vüsünün esaslarını da izah edecektir. B, et İnönü, siyasi mühim nut- kunu meclisin cuma günkü toplantı- sında irad edecektir. arasinda,, Büyük ve hediyeli anketimize yakında başlıyoruz, Çocuklar arasında... Anketi çocukları olduğu kadar büyükleri de adar eder, Çocuk görüşü ile Dünya hâdiseleri, büyükler hak- kındaki fikirler, bir çocuğun et- iler hakkındaki düşün- arasında... a okuyacağınız ve da size bir çok kıy» kazandıracak bir Hem meral bundan diye ânkettir, DE Hediyeler arasında: 25, 15 ve 10 liralık birer mü- kâfat... Tafsilâtı bekleyiniz! slm ka i, Galip Arcan Müthiş bir'cesarete maliktir, Her dakika pır diye yanmıya müsaid bir sahnede ateşli bir sanat âşığı olarak kalmaktan korkmaz! Cesareti kadar müsamaha ve İshammülü vardır. Yüzlerce insanin bağıra bağıra 25 in- ci sanat yılına bastığını ilân etmesine gülerek tahammül eder! Gayet mütevazidir. Gururu; övün- meyi sevmez. Başkalarının kem fazla medhetmeleri ihtimalini nerek hakkında söylenecek v Jacak medi ri kendi elceğizi zıp hazırlar! Sahnedeki rollerin le benimser ki, günl rinden kurtulamaz. Bunun için dai- ma kral, milyoner, lord, prens gibi rolleri te ek sahne dışında da keenne bir lord veya bir prens hayata gürmeğe muvaffak olur! — Hattâ rad yodaki çocuk tas 1 yıllareği vel oynadığı (Cici berber) rolünün tesirinden hâlâ kurtulamadığını iş bat ederi... Tulüat yapmıya kabiliyeti olmadi- gı için iyi bir komediyen olmasına im- kân yoktur!... Küçük yapılı oluşu, rakip veya düş- manlarının ona büyük sanatkâr di- yebilmeleri için mükemmel bir $ tadır!.. Yegâne iztırabı, insanın ruh v8 madde gibi iki unsurdan terkip edil- miş olmasıdır. Eğer yalnız ruhtan İba» ret olarak yaşamak kabil olsaydı, her dem tazeliğini kaybetmiyeceğini dü- şünerek iztırap duyar!.. (Her ne kadar talih çizgilerinin Ifa- desini tedkik edip üstadın istikbali hakkında bir müjde elde etmeğe çalış- dısa da sadre sifa verecek bir iz bulu- namadı. Bu da sanat âşığı bir aktör- de talihin değil, çizgisinin bile mev- cud olmadığını göslerir ki, hazin bir tesadüftür!..1 Cemal Nadir nize di. «EMMA skn.