1 Temmuz 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

1 Temmuz 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Fenerbahçe, İŞİNİ bitirmiş değildir ampiyonluğu sigortalaması için Beşiktaşı da yenmesi lâzımdır Geçen haftaki Galatasaray-Fenerbah- © çe, Güneş - Beşiktaş maçları milli kü- me tasnifinde en mühimi röller oynı- “yacak maçlardı. Nitekini bh maçlar » neticesinde bir puan geride olan Fe- nerbahçenin bir puan farkla Galata- Sarayın üstüne çıkması, Başıktasla © Güneşin diğer iki klüp lehine birer puan kaybetmeleri bu rolleri iyice te- © barüz ettirdi. Böyle olmakla beraber, bu haftaki © maçların da geçen haftakilerden & hemmiyetçe aşağı kalmıyacağını he- men kaydelmeği lüzumlu buluruz © Çünkü nasıl geçen hafta Galatasara- yin bir mağlübiyeti Fenerbahçeyi bir puan farkla ileri çıkardise, bu sefer de takımlardan her hangi birinin mağlübiyet ve galibiyeti vaziyeti alt — üst etmeğe kifayet edebilir, Yine bu sahifedeki bir yazımızda tahill ettiğimiz üzere Fenerbahçe yo- Tun büyük ve müşkül kısmını katet- miş bulunmaktadır ve şampiyonluk şansı yüzde altmıştan fazladır. Ancak İhtimaller, az veya çok olsun, nihayet © ihtimaldir. Bazan ufak bir ihtimalin © o büyük bir ihtimale galebe çaldığı ol- muştur, Bunun için, Fenerbahçenin şansın: zayıflatmamak üzerg bu hafta Besiktaşı da mağlüb etmesi lâzımdır. Zira, Güneş, Gulatasarayı.. yenerse, Fenerbahçenin Beşiktaşa mağtübiyeti | fazla bir tehlike teşkil etmiyebilir. “Fakat Fenerin mağlübiyeti: üzerine © Gülatasaray da Güneşi yenecek olur- - Sa, Fenerbahçe için yeniden Galata- sarayın bir puan farkla başa geçmesi © tahakkuk etmiş olur. Şu halde Fenerbahçenin Galalasa- Tay - Güneş maçının neticesine bel bağlamağa lüzum kalmadan, elini © o çabuk tutması ve işini kendi hallet- mesi gerektir. — Şimdi düşünülecek en mühim nok- ta şudur: Fenerbahçe, Beşiktaşı yene- ” bilirmi? , Buna cevab verebilmek üzere ev- © velâ, ilk maçında Beşiktaşa 2-1 mağ- © lüb olan Fenerbehçenin O zamanki İ vaziyetile bugünkü vaziyeti arasında © bir değişiklik olup olmadığını tediik © etmek lâzımdır. Fenerbahçenin Beşiktaşla yaptığı — maç, milli kümede ilk katşılaşması “idi Bu itibarla Fener takımı, bilhassa müdafaası tam idmanlı bir vaziyette - değildi. Nitekim Beşiktaş muhacimle- © rinin iki eşâYpelik hücülila iki gol çi karıvermesi, müdafaanm idmansızlığı- | — mi meydana koymuştur, Buna mukabil “ Fener hücum hattı da İstenilen ran- « dımani verebilmeklen uzaktı. Bu hat, müç başladığı zaman, Beşiktaş müda- faasını şaşırtacak kadar tazyik altına © Alrlığı ve bu tazyikini oyunun geri ka- Jan kısmında da zaman zaman tekrar- ladığı halde, ancak ve güçlükle bir Bol çıkarmağa muvaffak olmuştu. « Halbuki bugün, son Fenerbahçe - Galatasaray maçında gördüğümüz ü- zere, Fenerbahçe müdafaası o zaman- kinden çok daha idmanli bir haldedir; , Hele muavin hattı İstanbul takımları- n kuvvetli muavin hattıdır. Hücum hattına gelince, yapılan son değişikliklerle bu hat ta o zamanki hü- o cum hattına - Ali Rızanm hâlâ ve » | mütemadiyen aksamasına rağmen - * faiktir, iz * » Beşiktaşa gelince, Siyah beyazlılar, — Kabul etmek lâzımdır ki, ilk karşılaş- “ mada olduğu kadar iyi bir vaziyette — değildirler. Bunu son Güneş - Beşik- — taş maçında iyice gördük.Bü da her halde Beşiktaşın son bir ayiçinde hiç © (maç yapmamış olmasından ileri gel t © mektedir. Fenerbahçenin, Beşiktaşın karşısı- © na göçen haftaki kadrosile mi çıkaca- — ğını bilmiyoruz. Fakat eğer bu kadro ile çıkacak olursa, hücüm hattında Fikreli Tazla aratmıyacak bir eleman, » müdafdaya da Fikret gibi usta bir o- yuncunun yardımını kazanmış, ola” “Tak çıkacak demektir. Bu şekle göre, hemen söyliyelim ki, Beşiktaş hücum hattının da en kuvvetli tarafı Galata sarayda olduğu gibi sol (Eşref - Şeref) cenahıdır. Son maçta İstanbulun en iyi yan muavini olan M. Reşadın, Ga- Jatasaray sol (Bülend - Haşim) cena» hını nasıl felce uğrattığını gördük. Solda oynıyacak Fikretin ise, Beşiktaş hücum hattında geriye kalan en teh- likeli muhacim Ridvanı tutmakta bü- Yük müşkülât çekmiyeceğini zannedi- yoruz. Bu ölçülerle, fevkalâde bir şey ol- | mazsa, Fenerbahçenin galibiyetini tahmin etmiş olmak yanlış olmaz. E- sasen Fenerbahçe de yukarıda tahlil ettiğimiz puan vaziyetlerini göz Ö- nünde tutarak, işi en ufak bir tehlike- ye düşürmemek için, bütün gayretile oynıyacağı için Beşiktaşın galibiyet ihtimalini zayıf görmemek kabil de- ğildir. Hülâsa, Fenerbahçenin şampiyonl- uğu sigortalaması, Galatasaraydan sonra Beşiktaşı da yenmesine bağlı- dır. Ve bunun içindir ki bu haftaki maçlar da geçen haftakiler kadar ve belki de daha mühimdir. S.G. Seksen bir şekil! Önümüzde dört maç kaldı. An- karada oynanacak olan Genç- lerbirliği - Ankaragücü (maçını hesaba katmıyoruz. Çünkü, mil- 1 küme şampiyonunu belli ede- cek olan İstanbuldaki dört maç- tır, Bu dört maç neticesinde pu- anlar (81) şekle girebilir. Acaba bu (81) şekle göre şampiyonluk ihtimalleri nedir? Siz hesap etmediseniz, biz size bunu bildirelim: (81) şekilden (47) si Fener- bahçenin ipsiz şampiyon ol masidır. Görülüyor ki Fenerbah- çenin doğrudan doğruya şampi- yon olması ihtimali yüzde 58 gibi kuvvetli bir nisbetle ifade edilebilir, (81) şekilden (14) şekil Ga- latasarayın Oo şampiyonluğudur. Yani Gâlatasarayın şampiyon ol- masi için yüzde 17 bir ihtimal vardır, (81) şekilden yalnız (2) şekil, yani yüzde 2,5 bir ihtimal Be- şiktaşı tek başına şampiyon çi- karabilir. Bu tek başına şampiyonluk ih- timalleri dışında iki veya üç klübün, şampiyonluk ve ikinei- lik sönradan taayyün etmek üze- re, ayni puanla birinci olmaları ihtimalleri de mevcuttur: (81) şekilden (13) şekle, Fe- norbahçe ve Galatasarayı puan puana bâşa geçirebiliriz. Bu ih- timal yüzde on altıdır. (81) şekilden yalnız (2) sin- de, Fenerbahçe ile Beşiktaş pu- an puana olarak birinci olabi- lirler, Bu ihtimal yüzde iki bu- çuktur. (81) şekilden gene (2) sinde maçları, Fenerbahçe, Galatasa- Tay ve Beşiktaş ayni puanlarla başta olarak bitirebilirler. Bu ih- timal de yüzde Iki buçuktur. Yüzde bir buçuk ihtimalle de, yani (81) şekilden yalmız birin- de de Galntasarayla Beşiktaş ay- ni puanla başa geçebilirler, Gerek tek başına şampiyonluk ve gerek puan puana birincilik şekillerinin heyeti umümiyesini mâtalân edersek şampiyon olmak için: Fenerbahçenin şansı: Yüzde 64 Galatasarayın şansı: Yüzde 30 Beşiktaşın şansı: Yüzde 6 dır. Başta Güneş olmak üzere di- ğer beş takım esaffı harp hari- cis dirler, yani «şampiyonluk çorbasında tuzları yoktur». Sadun Galip Paris büyük mükâfatı Sahibine 60.000, biletini alana 300, 000 lira m at e ek, ee sonra düynanın en büyük at koşu- larından biri de (Paris büyük mü- kâfatı) dır. Bu koşu pazar günü müthiş bir kalabalık önünde yapıl mıştır, Birinci gelen ata bizim paramızla 60,000, ikinciye 9,000, üçüncüye 6,000, başka hiç bir yarışta Adet olmadığı halde dördüncüye 3,000, birinci ge- len ati yetiştirene 6,000 lira mükâ- fat verilmesi; yarış piyango biletle- İ rinde birinci gelen atın biletini ala- nın 300,000, ikinci atın biletini ala- GÜNÜN HABERLERİ: i Hakem için uyuşamadılar Bu hafta oynanacak olan Fenerbah- çe - Beşiklaş ve Galatasaray - Güneş maçlarının hakemlerini tayin etmek İ üzere Bitok iki toplantı yaptığı halde alâkadarlar hakemler üzerinde ittifak edememişlerdir. Bunun üzerinde dört klüb, hakemlerinin tayinini federas- yona bırakmağa karar vermişler ve keyfiyeti federasyon relsi B, Sedad Ri- zaya bildirmişlerdir. Slavya mı geliyor? Galatasaray pek yakında otuz ikin cl yıldönümünü kutlıyacaklır. Bu ve- sile ile Avrupa takımlarından bazıla- rile muhabereye girişmiştir. Bu hu- susta malümat almak üzere görüştü- müz Galatasaray idare heyetinden B. Muslih bize: —Gelen cevaplar arasında en akla yakın geleni Çeklerin Slavyasından- dir. Kendilerile anlaşmak üzereyiz. Her halde Slavyayı getirtmek ihtimali en kuvvetli olandır, dedi. Öğrendiğimize göre, Galatasarayın yüdönümü milli küme maçları bittik- ten sonra ve belki de 25 temmuzda yö” pilacaktır. Futbo federasyonu reisi Futbol federasyonu reisi B, Sedad Rıza bu akşam Ankaraya gidecektir. Federasyon relsinin gitmesi bu halta Ankarada oynanacak olan Gençlerbir- liği - Ankaragücü maçında bulunmak ve bü haftaki İstanbul maçları için hakemler tayin etmek ve futbol fede- rasyonunu alâkadar eden bazı mesö- lelerin müzakeresinde bulunmak için- dir. Tenis turnuası 3 temmuzda Dağcılık ve Güneş klüpleri tenis kortlarında ayrı ayrı tur-| nuslar yapılacaktı. Öğrendiğiralze göre, Dağcılık turnuasına iştirak cde- cek İzmirli tenisçiler gelmelermi da- ha sonraya bıraktıkları için Dağcılık klübü, turmmuayı tehire ve Güneş klübü turnussına iştirake karar vermişiir. nın 180,000, üçüncü atın biletini ala- nın 60,000 lira mükâfat kazanması; bunun dışında müşterek bahisler bu yüksek alğkanın tabii en başlı âmil leridir. Bu milyonlar yarışı, bu seneki (Paris büyük mükâfatı) koşusunu tamamile beynelmilel bir mahiyete sokmuştur, O kadar ki bu seneye kadar bu koşuya ancak bir kaç satır 1ütfoden İngiltere gazeteleri bu se- | no sütun sütun makaleler neşretmiş- lerdir. (Paris büyük mükâfatı) mesafe- Yıldönümünde güreş Galatasaray klübü yine yıldönübü | için içinde Kadya da bulunmak üze- re İsveçten bir güreş takımı getirtme- ğe çalışmaktadır. Haber aldığımıza göre, Galatasaray klübü Güneş klü- büne müracaat ederek İsveçlilerle müsabaka yapmak Üzere Güneş bi- rinci güreş takımının müsabakalara | iştirakini istemiştir. Güneş klübü, gü- | Töşçilerinin bu müsabakalara amade | olduğu cevabını vermiştir, Disk dünya rekoru kırıldı Nevyorktan bildirildiğine göre, üni- versite talebelerinden Hârris ayın yir- mi altısındaki bir müsabakada diski 53 metre 52 ye atmak suretile dünya rekorunu kırmıştır. Eski rekor 53,08 metre ile Alman Scheroeder'de idi. Fakat Harris'in bu rekoru federasyon- Ca tasdik edilmiyecektir. Çünkü Har- Tis bu rekoru kendi klübünün değil, başka bir klübün renkleri altında kır- | mıştır, İ nin 3,00 metre olması, koşu mevsimi ve iştirik edenlerin fazlalığı dola- yislile umumiyetle sürprizli bir koşu olarak tanınmıştır. Bu koşuda şam Piyon ve favorl atların kazandığı kadar «tapon: ların da kazandığı wükidir. Yetmiş beş senedenberi her sene tekrar edilen “bu koşunun, bu seneki kadar alâka uyandırdığı vâki değildir. Koşuyu resmini koyduğumuz Cla- irvoyant adındaki at kazanmış, Do- natetlo adındaki İtalyan atı da ikinci olmuştur. Diyarıbekirde liy maçları Yıldız takımı Ay takımını 2-1 yendi Diyaribekir (Akşam) — Federas- yonda kayıtlı bulunmuyan oyuncular rm lig maçlarına iştirak edemiyecek- leri hakkında gelen emir üzetine Ay ve Yıldız klüpleri, takım teşkilinde zorluğa uğramışlar ve mütekald oyun- cuları oynatmağa mecbur kalmışlar- dır. İlk maç Ay ve Yıldız takımları arasında oynamıştır, Yirminci daki- kada Yıldız takırm penaltıdan bir gol attı. Ay takımı 49 ıncı dakikada bö- raberliği temin etti. İkindi devre daha güzel ve heyecanlı oldu. Yıldız takımı, kırkıncı dakika- da soliç Cemalin ayağile galibiyet go- Tünü kaydetti, Ay takımı beraberliği temin için Yıldız kalesini sarmışsa da bir netice alamadı ve 2 - 1 mağlüp oldu. Istanbul mektupları (Baş tarafı 5 inci sahifede) n6ş ve ışık içerisinde, denizi sakin, suları mebzul bir yerdir. l Vaniköyü, bundan elli, altmış sene | evvelisine kadar epey mamur ve mes- kün imiş. Çoğu madum olan yalıla- rının sahipleri arasında, demin adı geçen Şemsi Mollanın kayınpederi | sır kâtibi Mustafa paşayı, sikkegen veya Sikkezenbaşı Fettah efendiyi, büyük babam Mehmed Recai efendi- | yi, Ahmed Rıza beyin babası İngiliz Ali beyi, sefir Mahmud Nedim paşa- yı... vs... zikrederler. Babam, Recai zade Ekrem, hleri yılında burada doğmuştur. Bugün Vaniköyü çarşısı bile ol- | muyan, tenha, ufacık bir köydür. Bu- | ranin yegâne seyran yeri, Rasadha- henin bulunduğu «İcadiye» tepesidir. Yakın vakte kadar, bu tepede bir iki 1263 | yorgun düşmüş, tane top bulunur, yangınlarda, ra mazanda, resmi günlerde atılırdı. İcadiye tepesi, manazarasvun gü- zelliği, ilibarile Boğazın en nefis noktalarından biridir. Tatil günle- rinde oraya ailece ve yemekle gidile- cek olursa hoşça vakit geçirilir. Vaniköyünde deniz oynaktır, Acemi- lerin buralarda kayık kullanmaları caiz olmadığı gibi, çok iyi yüzme bil- miyenlerin de denize girmeleri ve he- le açılmaları tehlikelidir, Köyün Kuleli tarafındaki medhar linden girerken, hemen oracıktaki burunda Maska akıntısı akar, Bu, Boğaziç e meşhur akıntı larından Vanlköy y ve huyundan iküneti muliaka arayan kimseler için ideal bir yerdir. Ercümend Ekrem Talu , sö İİİ Ni NİL man İİ