30 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

30 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Şark paktı İmzalanıyor Irak ve Afgan hariciye vezirleri de Tahrana hareket ettiler Sahinşah hariciye vekilimizi kabul ederek
 24 saatte 12 tifo vakası görüldü Sıhhiye vekâleti hıfzıssıhhal reisile hıfzıssıhha müdürü bugün geliyorlar Son 24 saat içinde
 Benzin fiati kararlaştı Şişesi Ğğ.g.—h'—hsu 16,5 kuruştan satılacak Benzin fiatlerini yeniden tayin etmek üezere şehrimizdeki
 Paris borsası kapatıldı döviz satışı durdu Kabinenin mükelleflerden fazla fedakârlık istiyeceği haber veriliyor Paris 29 —
 Polis mektebi bu sene 240 mezun verdi Dahiliye ve Adliye Vekilleri genç memurlara mesleklerinin kıymetini izah ettiler “ Türk

tıldı, döviz yasak edildi. Paris borsası kapa- satışları Sene 19 — No, 6717 — Fiati her yerde 5 kuruş Gk 309 Haziran 1937 Telefon: 24240 (İdare) — Hamallar, mallığının çabuk kal- dırılmasını istiyorlar. 24249 Mahir) — 24248 (Müdür) — sırt ha- 20113 (Klişe) Şark paktı imzalanıyor Irak ve Afgan hariciye vezirleri Polis mektebi bu sene 240 mezun verdi de Tabi hareket ettiler Şahinşah hariciye vekilimizi kabul | ederek öğle yemeğine alıkoydu | Iran hariciye vezirinin ziyafetinde | çok samimi nutuklar söylendi Tahrardan bir görünüş: Postahane meydanı Tahran 29 (4A.) — Pars ajansı bildiriyor: İran - Irak hudut ihtilâfının bun- dan on gün evvel hal ve tesviye edil- muahedesinin imzasile alâkadardır. Tahran 29 (A.A) — Pars ajansı bil- diriyor: Türkiye Hariciye vekili Dr. Aras ve | miş olmasına binaen İran Hariciye | Türkiyenin Tahran büyük elçisi dün Veziri Samyi, Irak Hariciye Vesiri Naciyülâsili Tahrana davet eyle miştir. Irak Hariciye Veziri yarn Ira- na muvasalat edecektir. Kendisine Irak Hariciye Nezaretinin hir çok er- kânı refakat eylemektedir. Alınan malümata göre, Afgan Ha- riciye Nazırı da Tahrana gelmekte- dir, Dört komşu memleket Hariciye nazırlarının bu toplantısı İran tara- fından 20 teşrinievvelde teklif ve Ce- nevrede parafe edilen ademi tecavür | Şahinşah Hz, tarafından kabul buyu- rularak öğle yemeğine alıkonulmuş- lardır. Öğleden sonra da veliahd tara- fından kabul eğilmişlerdir. Dün gece Hariciye Veziri Samyi, Dr. Aras şerefine büyük bir ziyafet vermiş ve ziyafeti bir süvare takib etmiştir. Ziyafette bütün vezirler, mebuslar, generaller ve kor diploma- tik te hazır bulunmuştur. (Devamı 5 inci sahifede) Paris borsası kapatıldı döviz satışı durdu Kabinenin mükelleflerden fazla fedakârlık istiyeceği haber veriliyor Paris 2) — Paris börsası kapatıl- mış ve altın veya ecnebi döviz tediya- tı talil edilmiştir. Bu hal Mliye na- gırının teşri meclislerde müzakerat devam ettiği sırada. parayı spekülâs- yondan masun bulundurmak : husu- Sundaki azmine delâlet etmektedir. Londrada Frank üzerine muamele yapılmıyacak Londra 29 (A.A.) — Paris borsası kapalı olduğundan Londra bankerleri komitesi, yeni işare kadar Fransız İmagı üzerinden yapılan bütün mu- ameleleri tatil temeğe karar vermiş» tir Kabine fedakârlıklar istiyecek Paris 29 (A.A.) — Hükümet daha parlâmento karşısına çıkmadan, dün gece mühim - bir takım kararlar ai- Mıştır. Bugünden itibaren esham ve tah- vilât borsası İle para borsası kapalı olacaktır. Bu tedbir, mali fevkalâde selâhiyet kanunu projesinin parlâ- mentoda o müzakeresi müddetince (Devam. 5 inci sahifede) 24 saatte 72 tifo vakası görüldü Sıhhiye vekâleti hıfzıssıhha reisile hıfzıssıhha müdürü bugün geliyorlar | Son 24 saat içinde İstnabulda tifo vakaları on ikiye baliğ olmuştur. Tifo en ziyade Eminönü ve Fatih ka- zaları içinde çıkmıştır ari Vekilinin dünkü nusha- yanata göre, İs mek üzere İstanbula gönderilmesine karar verilen Hıfzıssıhha relsi B. Asım ile merkez Hıfzıssıhha müess0- sesi müdürünün bugün şehrimize gelmesi bekleniyor. Vekâletten aldıkları"emir ve tali- mat üzerine Vekâlet mümessilleri şehrimizin tifo vakalarının en çok çıkiğı yerlerde tedkikat yapacaklar ve tifo vakalarının azalması için ne dair karar vereceklerdir. Şehir içindeki bostanların şehir dı- | şına çıkarılması hakkında muhtelif mütehassıslar tarafından İleriye sü- rülen fikirler hakkında Belediye he- nüz bir karar vermemiştir. Belediye, böyle bir işe karar vermenin çok mü- him olduğuna, bunun şehir plânile çok sıkı alâkası bulunduğuna kanidir, Kırkçeşme ve Halkalı sularında tifo mikrobunun bulunmadğı yeniden ya- pılan tahliller meticesinde anlaşıl- muştır, Binaenaleyh tifonun bu sular- dan geçmediği temin edilyor. Ankara 29 (Telefonla) — Sıhhiye Vekâleti hıfzıssıhha reisi doktor Asım ile hıfzıssıhha müessesesi müdürü İs- tanbuldaki tifo vakaları etrafında ted- kikatta bulunmak üzere bu akşamki ekspresle İstanbula hareket etmişler- dir, Benzin fiati kararlaştı Şişesi 82,5, kilosu 16,5 kuruştan satılacak Benzin fiatlerini yeniden tayin et- mek üezere şehrimizdeki benzin çir- ketlerinin müdür ve mümessilleri Dahiliye ve Adliye Vekilleri genç memurlara mesleklerinin kiymetini izah ettiler “ Türk milleti çok vakur ve hassas bir millettir. Sertliği asla sevmez, kendisine huşunetle imei edene aynen mukabele eder,, Dahiliye Vekili nutuk söylerken, altta Adliye Vekili mezunlara diplomalarını veriyor Yıldız polis mektebinin ellinci tah- sil devresi hitam bulmuş ve bu dev- reden 240 polis memuru mezun ol- muştur. Dün mektebi birinci, ikinci ve Üçüncü derece ile bitirenlere mera- simle mükâfat tevzi edilmiştir. Mera- sime saat 1830 da başlanmış ve Dahiliye Vekili B. Şükrü Kaya, Adli- ye Vekili B. Şükrü Saraçoğlu, emni- yeti umumiye müdürü B. Şükrü mek- tebin avlusunda saf nizamına girmiş dün de Belediyede Vali ve Belediye rlisi B. Mu anla yeli altında toplanmışladır. Dünkü toplantı neticesinde kili nin beş kiloluk şişesinin 82,5 ve kdlo- sunun da 16,5 kuruştan satılması kararlaşmiş ve Şirketlerin mümessil. leri de bu flatleri “kabul etmişlerdir, Bu karar, bugünden itibaren hemen, tatbik edilecektir, şa sahılacaktır, | MİLİ KÜTÜPMME | İL. ANKARA olan mektepli polisleri teftiş etmişler- dir. Heyet bir müddet müdür oda- sında istirahhatten sonra polis mü- zesini gezmişler, mektep müdürü B. Mehmed Ali kendilerine izahat ver- miştir. Bundan sonra talebenin top- lanmış olduğu dershaneye gidilerek merasime başlanmıştır. Dahiliye Vekilinin nutku Merasimde evvelâ Dahiliye Vekili kürsüye çıkarak aşağıdaki nutku söy- lemiştir: (Devamı 4 üncü suhifede) w Radyonuzdan memnun musunuz? > Bitmem, henüz komşulardan kimse şikâyet etmedi!