25 Kasım 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

25 Kasım 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Çek güreşçilerile ilk karşılaşma , Bu akşam Ferah tiyatrosunda yapılacak maçlarda Berlin olimpiyatlarının intikamları da güdülmektedir Mersinli güzel bir tuş yaptıktan sonra fotoğrafçıya poz veriyor. Kenarda her zamanki sevimli tebessümle, 6I kilo Çekoslovakya şampiyonu Sobotka Amatör güreşçilerimizi kuvvetli bir Avrupa ekipi karşısında görmiyeli hayli zaman oluyor. Senelerdenberi. Balkan şampiyonluğunu muhafaza eden ve imkân oldukça da Avrupa gü- reşçileri karşısında kendilerini göste- ren bu güreşçilerimiz acaba ne âlem- dedirler?. Doğrusu... biribirini takip eden Ko- mar, Hindli ve sair güreşleri ve dedi- koduları arasında amatör güreşimiz hayli ihmale uğradı. Fakat okuyucu- larımıza dün haber verdiğimiz gibi, bereket versin, bu ihmale sed çekme- ğe uğraşanlar da varmış. Romanyada birkaç maç yaptıktan ve hepsinde İyi neticeler aldıktan sonra şehrimizden geçerek Mısıra gidecek olan Çekoslovakya güreş şampiyonu Winohardi klübile Güneş klübümüz arasında bir aydanberi devâm eden mu- habere müsbet neticesini Vermiş ve bu çek klübü güreşçilerile bu akşam maç Basketbol maçları başlıyor l 28 /11/937 Pazar günü, Alemdar caddesi 23 numaralı (YMCA) Jim- Dastik salonunda yapılacak basketbol teşvik müsabakaları proğramı: Saat 13,45 14,35 15,25 16,15 17415 18,15 Barkohba A - Alman lisesi B. Barkohba B - B.S:K: Barköhba C - Almân lisesi A. Mühendis B - Barkohba Kurtuluş - Mühendis'A, B.S. K. “Kabataş Rapid Yüunanistana gidiyor Avusturyanın en kuvvetli takımla» rında olan ve bu seneki ligde başta giden meşhur Rapid takımı birinci kânunun sonunda Yunariistana gide- Tek 25 ve 26 sında iki maç yapacaktır, Birinci maç 25 inde Pire muhteli- ! tile ve Ikinci maç ta hemen ertesi gü- | hü Atina muhtelitile oynanacaktır. Bundan başka Rapidin yılbaşı müna- sebetile Yunan milli takımile oyna» ması da muhtemeldir, yapılması imkânı bulunmuştur. Çekoslovakya şampiyonu olan Vino- hardi klübü Çek milli takımına beş gü- reşçi vermektedir. Gene bu yüzdendir ki şehrimize gelen güreşçiler arasında 1936 Berlin olimpiyatlarına iştirak et- miş ve derece alarak kendilerine Av- rupada şöhret yapmış güreşçiler vars dır. 5 Vinohardi takımile maç yapacak olan Güneş klübümüzde tıpkı bu çek klübü gibi güreşte şampiyondur ve ge- İ ne bu Çek klübü gibi milli takıma beş güreşçi vermektedir. Hattâ Vinohardi- ye üstün bir taraf olarak Güneş gü- reşçileri arasında Berlin olimpiyatla- rında birincilik ve üçüncülük alanların bulunduğunu da zikretmek lâzım ge- lir, Dengi dengine Şu halde bu akşam ilk karşılaşma- Jarını yapacak olan Vinohardi ve Güneş tamamile biribirine ayar velâyık ra- kip telâkki edebiliriz. Hususile Güneş, milli güreşçilerinden hariç olarak dı- şarıdan da Samsunlu Ahmed gibi bir iki güreşçi almak suretile Çeklerin kar- şısına en kuvvetli bir şekilde çıkacak- tır. Güreş yeri ve saati Güneş klübünden aldığımız malüma- ta göre bu akşamki müsabakalar İstan- bulda Ferah tiyatrosunda yapılacak- tır. Saat 20,30 da başlıyacak olan me- rasim ve güreşçilerin takdiminden $on- ra saat tam 21 de 56 kilodakiler güre- şe tutuşacaklardır. Güreşçilerimiz kimlerdir? Çek güreşçilerile bugün ve yarın ak- şam yapılacak müsabakalarda Güneş İ takımında 56 kiloda küçük Hüseyin ve Hasan Tahsin; 61 kiloda dünya şampiyonu Yaşar; 66 kiloda Yüsüf As- lan ve Yahya; 72 kiloda teknik güreş- çimiz Saim ve Mehmed Ali; 79 kiloda serbes dünya üçüncüsü Mersinli Ah- med ve Rızık; 87 kiloda son defa İsveç- li meşhur Kadye'yi yenmiş olan büyük Mustafa; ağır siklette de Samsunlu Ahmedin isimleri zikredilmektedir. Bir müddettenberi Mersinde bulu- nan Ahmede maçlara yetişmesi için üç Güneş klübünden: 1— Çekoslavakya.güreş şampiyonu (Vinohardi) klübile klübümüz arasın- da yapılacak güreş müsabakaları 25/11/937T Perşembe günü akşamı sar at 2030 da başlıyacaktır. 2 — Müsabakalar Şehzadebaşında (Ferah) tiyatrosunda olacaktır, 3 — Gişeler saat 19 da açılacaktır. 4 — PFiatler 25, 50, 100 olarak tes- bit edilmiştir. 5 — Tiyatronun istiabından fazla bilet verilmiyecektir. Avusturyalı gençler Son Avusturya - İsviçre maçında 35 bine yakın seyircinin on beş bininden fazlası çocuk denecek genç olduğu gö- rülmüştür. Avusturya' futbol federasyonu genç- lerin futbola, gösterdikleri bu alâka- dan fevkalâde memnun olmustur, © raşlım sırtını yere getiremedim. Eğer Dünya şampiyonu Yaşar meşhur bel 'kündesile rakibini , savururken Dünyanın en kuvvetli güreşçilerinden Mustafa dört gün evvel telgrafla haber veril miştir. K. Hüseyin intikamını alacak mı? Bu akşam yapılacak yedi kategori maçın hepsi şüphesiz mühim olmakla, beraber bunlardan bilhassa üçü, Ber- lin olimpiyatlarile alâkadar tarihi bir maziye de temas ettikleri için çok dik- kate değer maçlardır. 56 kilodaki Çek güreşçi, Berlin olim- piyatlarında Küçük Hüseyinle güreş- mişti. Küçük Hüseyin hakemlerin hak- sızlığı yüzünden mağlüp sayıldı. İşte şimdi Küçük Hüseyin o zamanki hak- sızlığın hiç olmazsa manevi bir inti- kamını almağa çalışacaktır. Bununla beraber hemen kaydedelim ki, Hüseyi- nin rakibi kolay kolay mağlüp edile- bilecek bir güreşçi değildir. Saimin rakibi Üstünde durulacak güreşlerden biri de 72 kiloda Saimin yapacağı karşılaş- madır. Salmin rakibi Harta Berlin olimpiyatlarında dünyâ ikincisi olmuş- tur. Bu güreşçi hakkında teknik güreş- çimiz Saimle görüştük. Saim dedi ki; — Hartayı Berlin olimpiyatlarında gördüm. Çok kuvvetli bir güreşçidir. Diyebilirim ki, ben şimdiye kadar bu derece kuvvetli birisile güreşmedim. Onun için ne yapacağımı pek kestire- mem. — Sen teknik bir güreşçisin. Kafa- nı işleterek yaptığın güreşlerde biz 88- nin senden kuvvetli güreşçileri yendi- ğini gördük. Bunun da hakkından ge- lebilirsin. Gülümsedi ve sadece: — Yenmeğe çalışacağım, dedi, Çek'in Mustafada hıncı var En kuvvetli güreşçilerimizden Büyük Mustafanın rakibi olan Çek de olimpi- yatlara iştirak etmiş ve hattâ orada Mustafa ile tutuşmuştur. Bu güreşçi hakkında da Mustafadan malümat al- dık. - Berlin olimpiyatlarında ben bu Çek güreşçi İle güreştim ve kendisini ama ir “ En teknik Türk güreşçisi sayılan Saim son Balkan şampiyonasında şampiyonu Marko'yu yenerken * ancak sayı hesabile yenebildim, Kolla- İ rı fevkelâde kuvvetli bir güreşçidir. Onun için olimpiyatlarda o kadar uğ- bu sefer sırtını yere vurabilirsem çok memnufi olacağım. Buna mukabil Mustafanın rakibi de dedi ki; — Olimpiyatlarda sayı hesabile ye- nildiğim Mustafayı burada yeneceğimi ümid ediyorum. Şimdi iyi ve hazırlan- mış bir vaziyetteyim. Tuşla kazanma- sam bile sayı hesabile yenerek olimpi- yatlardaki mağlübiyetimin acısını çi- karmağı çok istiyorum. Bununla berâ- ber olimpiyatlarda tanıdığım Mustafa- nızın çok kuvvetli bir güreşçi oldu- gunu da takdir ederim. Biz Çek güreşçileri tanımadığımız için bu akşamki maçlar hakkında her- hangi bir tahminde bulunmağa ken- dimizi salâhiyettar saymıyoruz. On- lar hakkında bildiğimiz ve güreşçile- rimizden öğrendiğimiz umumi malü- matı vererek bu akşamki maçları bek- lemekle iktifa ediyoruz, Ahmed Bahtiyar A EK. Fenerbahçe ve Güneş klüplerinin bu | hafta Yunanistanın kuvvetli takımla- rından Enosis ile iki maç yapmak üze- re mutabık kaldıklarını haber vermiş- tik. Bu maçlar dolayısile bu haftaki lig maçlarından bazılarının tehir edileceği tabildir. Şu halde Taksim stadındaki Galatasaray - İstanbulspor, Güneş ve Beykoz maçlarile Fenerbahçe stadın daki Fenerbahçe - Süleymaniye maçı nın geri bırakılmasına mukabil Beşik- taş stadında Beşiktaş - Eyüp, Topkapı- Vefa maçlarının yapılması muhtemel- dir. Taksim stadındaki maçların tehiri Enosis maçlarının bu stadda yapılacak olmasından, Fenerbahçe stadındaki Fenerbahçe - Süleymaniye maçının ge- ri bırakılması da Fenerbahçenin pazar günü Enosis ile karşılaşacağından Yunan 66 kilo Çekoslovakya şampiyonu Hiza Bu haftaki lig maçları Enosis (A, E, K) takımının gelmesi dolayısile yalnız Beşiktaş stadındaki maçların yapılması muhtemeldir takimi ileri gelmektedir. Oynanacak olan iki maç hakkında tahminlerimizi yürütmek lâzım gelir- se Beşiktaşın kendi sahasında Eyübü belki de hayli farkla yenmekte güçlük çekmiyeceğini söylemek lâzım gelir. Topkapı - Vefa maçına gelince, diğer maçların tehirile bu maç haftanın en mühim karşılaşması olarak ön safa geçmiş bulunmaktadır. Çünkü şimdi- ye kadar yapılan üç maçta aldığı se- kiz puanla Fenerbahçe ve Galatasaray hizasında başta gelen Vefanın, geçen hafta Süleymaniyeyi 3-2 güçlükle yen- mesinden sonra canlı oynıyan Topkapi karşısında epi sıkıntıya düşebileceğini düşünenler ve ümid edenler az değil- dir, Biz de bu maçın umumiyetle mü- tevazin bir şekilde ve çok çetin olacağı- nı zannediyoruz, A.B.