29 Kasım 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

29 Kasım 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

'TAKSİM STADINDA: BEŞİKTAŞ STADINDA: TAESİM STADINDA STADINDA: Lüzumsuz yara sinirlenen Fenerbahçe, Vefa a a e Galatasaray son dakikada takımı oyununu tutturamadı Enosis - Fenerbahçe: 3-2 (2-2) FENERBAHÇE : Hüsameddin; Or- han, Lebib; Esad, Aylan, M. Reşad; Niyazi, Namık, Fikret, Naci, Orhan, ENOSİS : Podoplos - Skalavinos, Kapadots - Gasparis, Patroklos, Kon- diliş - Manetos I, Sanetis, Vasilu, Ma- roplos, Manetos Ti, Fenerbahçe - Enosis maçından bir görünüş İki takımın sahaya çıkıp karşılıklı «3iton ve «sağol bağrışmalarından son- ra Şadi Tezcanın hâkemliği altında maça başlandı. Kuvvetli bir kadro ile çıkan Fener- bahçe takımının Enosisi bir kaç fark- gösterebilirdi. Fakat biraz sahanın ça- myırlu, biraz da Fenerbahçenin şans- sız oluşu gol çıkarmasına mani oldu. Buna mukabil Yunanlılar, Fenerbah- çenin tazyiki arasında soldan yaptık- ları münferid bir akında bir gal çi- çekarmağa muvaffak oldular, Fener müdafiinin sol tarafta yaptığı bir fa- vul neticesinde verilen firikikte top M. Reşadın ayağına vurarak kaydı, hemen orada bekliyen Enosis soliçi oyunun ilk golünü kaydetti, Bir kaç dakika sonra on sekiz çizgi- si önlerinde Yunanlıların yaptıkları favul, Fenerbahçenin beraberliği te- min etmesine vesile oldu; Firikiki Fik- ret çok güzel çekti ve topu doğrudan doğruya kaleye soktu. Fenerbahçenin tazyikine - rağmen Yunanlılar gene münferid bir akında soliçlerinin ayağile ikinci gollerini yap- tılar. Fenerbahçenin hâkim oyununa kar- şi Yunan takımının böyle galip vazi- yele girişi oyunun şeklile garib bir te- zad teşkil ediyordu. Sarı lâcivertiiler beraberliği temine uğraşırlarken önüne çıkana çalım ya- pan solaçık Orhana tekme vur- dular. Bu penaltıyı Namık göle çevi- rerek iki takımı beraber vaziyete ge- tirdi. İlk devre bu netice ile bitti. Fe- nerbahçenin üstünlüğüne rağmen bu netice, Sarı lâcivertlilerin böyle çâ- murlu bir sahada kısa paslar ve ça umlar yapmasından, buna mukabil Enosis futbolcülerinin dalma uzun biraz sonra Yunanlıların seri bir hü- cumile bir gol yapmaları Fenerbah- çelileri sinirlendirdi. Hele Hüsameddi- “nin gol yapan oyuncuya topu bıraka- rak kasden tekme vurup yere sermesi çirkin vg'yakışık almıyan bir hareket- tir. Hâkem bu hareketi Hüsameddini çıkarmakla cezalandırdı. Kaleye Neo- det geçti. Fenerbahçe bu devrede bir hata yap- mış, müdafi oyriyan Orhanı merkez mühacime geçirmişti. Bu oyuncu Fe- nerbahçenin bir çok gollük vaziyetle- rini öldürdü. 2-3 vaziyete giren Enosis oyuncula- rı sona kadar seri ve enerjik oynadılar, Buna mukabil Sarı Jâcivertliler hem fena, hem de gittikçe asabi oynıyarak gol çıkaramadılar. Bir aralık Esadın da Hüsameddin gibi asabiyete kapıla- rak bir Yunanlı oyuncuyu tekmele- mesi onun da oyundan çıkarılmasını icabettirdi. Maç 3-2 Enosis lehine bitti. Fener- bahçenin belki de sahanın çok ça- mwurlu olmasından mutad oyununu çıkaramaması maeğlübiyetine sebeb ol- du. A.B. FENERBAHÇE STADINDA: e mm me e m m Fenerbahçe cansız ikinci maçını oynadı Fenerhahçe - Süleymaniye : 4 -1 (2-9) FENERBAHÇE : Necdet - Sedad, Lebib - Esad, Aytan, Hayati - Naci, Şaban, Muzaffer, Fikret, Orhan, Dün Kadıköyünde yorgun Fener ta- kımı fena bir oyun oynadığı halde Sü- leymaniyöyi kolaylıkla yendi. Oyun Fenerbahçenin hücumile baş- ladı, İlk dakikalarda bezgin bir oyun Oyniyan Sarı lâcivertliler ellerine ge- çirdikleri fırsatlardan istifade edeme- diler. Devamlı Fener hâkimiyeti neti- cesinde Orhanın güzel hir ortalıyışın- dan istifade eden Şaban gürel bir ka- fa vuruşu İle birinci Fener golünü attı, Bir kaç dakika sonra Süleymaniyeli- Jar dr beraberlik eolinü vantılar SÜLEYMANİYE : Muvaffak - Ru- hi, Bürhan - İbrahim, Orhan, İbra- him - Rauf, Reşid, İbrahim, Daniş, Hamdi Fenerliler çok geçmeden bu gole Na- cinin yaptığı diğer bir golle mukabele ettiler ve devre 2-1 Fenerin galibiye- tile bitti. İkinci devrede Fenerbahçe- nin büsbütün yorularak Süleymaniye hâkimiyeti altına gireceği tahmin olü- nurken Fenerliler bu devrede daha iyi oynamağa başladılar, bir çok fırsatları forlarının beceriksizlikleri yüzünden kaçırdılar. Bu devrede de Şaban ile Muzaffer Fenerin sayılarını arttırdı. elm Dn ağa Heyecanlı e hava için içinde oynanan bu oyunun birinci devresi ekseriyetle Vefa kalesi önünde oynandı. Çok can- hı bir oyun çıkaran Topkapılılar yir- mi ikinci dakikada sağaçıklarının u- zaktan şandellediği şütle bir gol ka- sandılar ve devreyi 1-0 galip bitirdiler. üç göl çıkardı Galatasaray - Istanbulspor : 4 - 1 (1-1) GALATASARAY : Hızr; Salim, Suavi; İbrahim, Hicri, Fasıl; Nec- İSTANBULSPOR : Fikret; Samih, Hasan; Orhan, Hayri, Ever; İsmet, Bu devrede Topkapılılar bilhassa çok gü- Eş Süleyman, Bülend, Eşfak, Dan- (Bahri, Seyfi, Fahri, Adnan, zel yer tutuşları ve yerini bulan pas- larile Vefaya göz açtırmadılar. Buna mukabil Vefalıların bir türlü oyunu açamamaları ve sıkışık oynamaları 'Topkapılıların işini kolaylaştırıyordu. İkinci devre muhakkak galip gelmek azmile oynıyan Vefa ilk dakikalarda bir hâkimiyet kurarak ağır basmağa başladı. Beşinci dakikada Topkapı ka- lesine yakın bir yerde verilen serbes vuruşu Vefa merkez muavini Lütfi sıkı bir şütle kaleye gönderdi ve top rakip müdafilerinden birinin ayağına vurarak kaleye girdi. Vaziyet böylece 1-1 berabere olduktan sonra oyun kı- zıştı ve bir müddet sonra mütevazin bir şekil aldı. Bu esnada hâkem Şazi Topkapının en iyi oyuncusu olan sağ- açık Salahaddini hatalı bir hareketin- den dolayı maçtan çikarmasına rağ- men Topkapılılar Vefaya mukave- mette devam ettiler, Oyunun nihayet- lenmesine on dakika kalmıştı Vefa- nın ani bir akınını soliç Şükrü sıkı bir şütle çevirerek güzel bir gol yaptı. He- men biraz sonra Muhteşem otuz met- reden çok sıkı bir şüt çekerek takımı- nın üçüncü galünü yaptı. Aradan bir kaç dakika geçmişti ki Şükrile Abdu- şun kombinezonu Topkapı kalesine ka- dar girdi ve Şükrü dördüncü golü yap- mağa muvaffak oldu. Bu suretle Vefa son'dakikalarda üç gol yaparak maçi 4 - 1 kazandı. TAKIMLAR: VEFA: Halük - Salm, Süleyman - Ab- düş, Lütfi, Mustafa - Muhteşem, Hüseyin, LAtIf, Şükrü, Mehmed. TOPKAPI: Tahsin - Hakkı, Fethi - Şeref, Mehmed, Tahsin - Belâhaddin, Yunus, Kâmil, Hâmid, Besim Hakem Şazi Tezcan, Beşiktaş gol rekoru ya Beşiktaş - - Eyüp: 11-2 (6-1) Çok sıkı bir yağmur altında başlı- yan maç hemen Eyüp nısıf sahasına intikal etti ve ilk beş dakika içinde Beşiktaş mühacimleri arka arkaya üç gol yapmağa muvaffak oldular.-On beşinci dakikaya kadar bu şekilde de- vam eden oyun Beşiktaşlıların şahsi oynamağa başlamalarından seyrini değiştirdi ve mütevazin bir şekli aldı. Bir müddet sonra Feyzi uzaktan bir şüt-' le dördüncü golü yapınca Eyüplüler açıldılar ve Beşiktaş kulesini rakam Bu esnada kazandıkları penaltıdan de gol yapmağa muvaffak ii devre sonuna doğru Beşiktaş iki gol daha yaparak devreyi 6-1 bitirdi. İkinci devre gene Beşiktaşlıların seri akınlarile başladı. Fakat ani bir hücum yapan Eyüplüler dördüncü da- 'kikada bir gol daha yaparak skoru 6-2 ye çıkardılar. Fakat bu Eyüplülerin son alın- ları oldu.Bir daha oyununnihe- yetine kadar rakip nısıf sahasına ge- çemiyerek Beşiktaş çemberi içinde sı- kışıp kaldılar. Bu devre 5 gol daha çı- karan Beşiktaş maçı 11-2 kazanarak mevsimin rekorunu yaptı. Beşiktaşın Hüsnü ve Hakkı gibi iki en mühim ela- BEŞİKTAŞ: OMehmed All - Faruk, Enver - Fevi, Fuat, Rifat - Eşref, Şeref, Nazım, Muzaffer, Rıdvan, EYÜP: Kümiran - Aladdin, Niyazi - Kâzım, Şükrü, Mahmud - Ferdi, Naim, Haydar, Sami, Sabri, İkinci küme maçları İkinci küme maçlarının ikinci haf- tasında yalnız Şeref stadında Orta: köy Karagümrük maçı yapılmış, Or. taköy 2-0 “kazanmıştır. Fenerbahçe stadındaki Böylerbeyi - Sümerspor Ri mma in Mk ae mi , Çok heyecanlı bir karşılaşma yapan Galatasaray - İstanbulspor |, maçından bir enstanlane nin hakemliği altında yapıldı. İlk devresi berabere biten bu maçı son on iki dakika içinde üst üste üç gol yapan Galatasaray #-1 kazandı. İlk akınları Galatasaray yaptığı hal- de bunları kesen (o İstanbulsporlular mukabil akınlara geçtiler. Soldan yap- tıkları"bir hücumda mühacimlerinden birinin tam şüt çekecöği sırada Hizi- rın çıkışı buna mani oldu ise deher ikisi de yere düştüler, İstanbulsporlu Sami yetişerek ortada kâlan topu Ga- latasaray ağlarına taktı, Galatasarayın merkez muavin mev- künde Hicri zayif kalıyordu. Barı kır- mızılılar bereket bunu derhal farke- bunun telâfisi güç, ağır bir ne- tice doğurabileceğini anladılar ve Eş- fakı merkez muavin mevkiine çekerek Hicriyi solhafa geçirdiler, Fazilı da çok Galatasaray akınını kesmeğe mu- vaffak olduğu halde nihayet Bülen- din kaleye güzel bir şüt çekmesine mâr ni olamadı, kaleci topu ancak karşılı yabildi, fakat Hicri yetişerek Galata- sarayın beraberliğini temin etti, İlk devre bu netice ile bittikten son- ra ikinci devrede oyun iki tarafın kar- şılıklı akınlarile geçti. Fakat Calata- saraylıların hücumları daha bilgili, daha derli toplu ve tehlikeli oluyordu. Bu aşağı yukarı mütevazin oyun ma- çın bitmesine on iki dakika kalaya ka- dar bu şekilde devam etti. Bir netice alamadığını gören Gala- tasaray budafa da takımda son bir değişiklik yaparak Hiçriyi gene mer- kez muavin yerine aldı, hücum hattı ni da Necdet, Süleyman, Eşfak, Bü- end, Danyal şekline soktu, Bu suretle otuz üçüncü dakikada Bülend, otuz altıncı dakikada Süley- man, kırkıncı dakikada da Necdet fi- Meri sürdüler. Bu değişiklik tesirini gös-! rikikten birer gol yaptılar. terdi ve Galatasarayın pek farklı ol- masa da bir hâkimiyet kurmasına im- Kân verdi. İstanbulspor müdafaası bir Galatasarayın 4-1 kazandığı bu maç“ ta Salim, İbrahim, Necdet, Bülend en iyi oynıyanlardı. A.B, Güneş birinci devrede gü- zel oynıyarak 3gol çıkardı: 3-0 6-0) Güneş - Beykoz : 3 - GÜNEŞ : Cihad; Faruk, Reşad - Yusuf, Rıza, Daniş Salâhaddin, Ömer, Melih, Murad, Rebii, BEYKOZ : Safa; Buhaülir, Halid; Sadedâin, Kemal, Mehmed; Turhan, Büdl, Şahab, Faruk, Köz. Taksim stadında oynanan lig maç- Yarından birincisi Güneş - Beykoz ara- sında idi. Güneş takımı dün gerek müdafaa ve gerek hücum bakımından bu mev- isim içindeki en güzel oyunlarından biri- ni çıkardı. O kadar ki Cihadın bütün oyun içinde bir tek tehlike atlattığı- nı kaydedersek hata etmiş olmayız. Oyuna sıkı başlıyan Güneşliler he- men hâkimiyeti ele aldılar ve çok geç- meden Murad Güneşin ilk golünü yap- ta. Bunu pek az sonra Melihin yaptı- ğı gol takibetti. Beykoz gibi tehlikeli bir rakibe ilk dakikada iki gol yapma lari Güneşi emniyetli bir şekilde oy- namağa sevketmekle beraber enerji ve ataklığını eksiltmedi. Bu gölden sonra Beykozlular biraz sert, oynamağa başladılar. Fakat bu, dün atak oyruyan Güneşlilerin oyu- nunu: bozmadığı gibi kendi aleyhleri- ne oldu. Bu favullerden birinde Beykoz aley- doğruya kaleye “çekmesi beklenirken topu solda demarke vaziyette duran Rebiiye doğru havalandırdı. Rebii vo- le bir şütle topu üçüncü dafa Beykos kalesi ağlarına taktı. Bundan sonra Beykozun biraz can- landı, fakat bu canlılığı ancak Gür neşin gollerini arttırmasına mani ol du. Tik devre 3-0 Güneş lehine bitti. İkinci devrede Güneş ayni hâkimi- yeti belki biraz da fazlasile gösterdi. Fakat kısa fasılalarla da durmadan yağan yağmurun Beykoz kalesinin ö- nü çok çamurlu bir hale getirmesi G0- neş mühacimlerinin fırsatları kullan. malarma, bilhassa gollük gedikler ya- ratacak şekilde oyunu açabilmelerine imkân bırakmıyordu. Beykozun bir iki akını müstesna ok mak üzere top oyunun sonuna kadar umumiyetle Beykoz kalesi önünde a- yaktan ayağa dolaştı durdu, fakat gol yapılamadı. 3-40 Beykoz aleyhine biten bu maçta Faruk, Murad, Rıza Güneş takımının en İyi oyuncularıyd. — Bilhassa bam oyunculann — diğer maçlarda olduğu gibi, geri kaçmıyarak hasmın üstüne gitmeleri ve topu almağa te şebbüs etmeleri dünkü muvaffakiyet»