6 Aralık 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

6 Aralık 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

| BEŞİKTAŞ STADINDA: Ikinci devrede üstün bir oyun gösteren Güneş maçı kazandı Güneş» Fenerbahçe: 4-2(1-1) Güneş: Olhat - Faruk," & - Yusuf, Rıza, Daniş - Salâhaddilii, er, Melih, Murad, Rebii. Fenerbahçe: Hüsameddin - Sedat, Lebip, Esad, Aytan, M. Reşad - Naci, Niyazi, Bülent, Fikret, Orhan. İlk devre hemen hemen mütevazin geçmekle beraber Fenerbahçe oyun- cuları Güneşlilere nisbetle aralarında daha iyi anlaşıyorlardı. Bununla bera- ber başlangıçta Güneşin hücumları da- ha tehlikeli idi. Güneşliler biraz acele, biraz da Fener müdafilerinin Melihi iyi marke etmeleri yüzünden üç gol kaçırdılar. Fenerbahçenin sol muha- cimlerinin tehlikeli olmâsı yüzünden | Güneş sağiçi Ömer müdüfaaya yardım | etmek meeburiyetiride kalıyor, Salâ- | haddin de iyi oynıyamağığı için Gü- neş hücum hattı yaltız bir taraflı iş- leyebiliyordu. Z Fenerbahçenin tazyiki tedrici arttı | ve nihayet yirmi altıncı dakikada Fik- | « retin uzaktan olmakla r güzel bir şütü, Cihadın müdahalesine rağ- men golle neticelengi. © Fenerbahçe bu golü yapmakla bera- ber tam bir hâkimiğf&tfkuramadı ve akinlar karşılıklı başladı. Hu- susile Güneş, golü takip ederi beş da- kikalık furyayı at ktan sonra mü- savi bir oyun temin #tti. Devrenin bit- mesine iki dakika kala sağdan ortala- nan topa Melihin güzel Hir kafa vuruşu Güneşi 1-1 beraber vaziyete getirdi. İkinci devreye Güneşin daha canli başladığı ve muhacimlerin ilk devrede- kinden daha iyi anlaştıkları görüldü. Ömer daha fazla ileride oynamağa baş- ladıktan başka Salâhaddin de hem kö- şuyor, hem iyi oynuyordu. Çok koşan Melih müdafileri müşkül vaziyetlere soktuğlu gibi Rebii ile Murad da sağ cenahla rekabet edercesine iyi oyunu- yorlardı. On birinci dakikada Muradın yaptığı gol Güneşi galib vaziyete çıkardı. Fa- kat beş dakika sonra önce Güneş mü- dafilerinin, sonra da kalecisinin tered- düd ve hataları Bülendin beraberliği temin etmesine imkân verdi. Bu beraberlik sayısı Güneşi bozma- dığı gibi bütün takım ve bilhassa mu- hacimler asıl bundan sonra mükem- mel bir oyun gösterdiler. Otuz birinci dakikada Murad Güneşin üçüncü sayı- sını yaptı. Fenerbahçenin buna muka- bele etmesine meydan verilmeden otuz sekizinci dakika sağdan kaleye muva- zi olarak yerden gönderilen topa Mu- Tad tam zamanında balıklama yere ya- tarak kafa vurmak suretile Güneşin dördüncü golünü'de yaptı. Hemen ar- kasından Güneşin yaptığı beşinci gol, ofsayd olduğu için sayılmadı. Oyunun bitmesine sekiz dakika ka- Ja oyun biraz sertleşti, fakat iki gol farkla galib vaziyette olan Güneş bun- dan müteessir olmadi ve maçı 4-2 ga- Mibiyetle bitirdi. Hakem Nuri, maçı dürüst, güzel ve bilhassa eskiden yaptığı gibi münaka- şalara kapılmadan idare etti, Beykoz beraberliği ikinci devrenin yarısından sonra temin etti Beşiktaş - Beykoz: 1-1(1-0) Beşiktaş: Şevket - Hüsnü, Faruk — Rıfat, Enver, Feyzi - Hayati, Hakkı, Nazim, Şe- Tef, Eşref, Oyunun başlamasile hâkimiyeti ele alan Beşiktaş, onuncü dakikada Ha- yatinin yaptığı golle 1-0 galip vaziye- te girdi. Bu gölden sonra Böşiktaş umu- miyetle tek kale halinde oynıyarak Beykoz kalesini mütemadiyen tazyik etti. Fakat sıkışık bir tarz takip etti- ği, bu tarz da Beykoz müdafaasile kale- cisinin işini kolaylaştırdığı için kol çi- karamadı. Bu devrede Beykozun mün- ferid akınları kolayca kırıldı. İkinci devrenin ortasına kadar gene Beykoz: Safa - Halid, Bahadır - Sa- dedâin, Kemal, Mehmed - Kâzım, Sald, Şahap, Galip, Turhan. umumiyetle Beşiktaş ayni hâkimiyeti ve tazyiki gösterdiyse de sıkışık oyun ve biraz da şanssızlık sayıyi arttırmaları- na imkân vermedi, Bundan sonra Bey- kozun daha canlandığı ve birşey yapa- mıyan Beşiktaşla hiç olmazsa berabere kalmağ uğraştığı görüldü. Seri bir akınla Beşiktaş kalesine inen Beykoz- lular Şahabın güzel bir şütile beraber- liği temin ettiler. Geri kalan on beş da- kika mütevazin bir oyunla geçti. Trikolor Peraya karşı müessir olamadı Pera - Trikolor:2-0(1-0) Trikolar: Şamek - Dünettano, Hetzer - Rado, Mişkolç. Lokatoş - Stefanesku, Moska, Pok, Koşin, Savulesko, Dün Taksim stadında 3000 kadar se- yirci önünde oynanan Pera-Trikolor mâ- çında Peralılar enerjik bir oyun çıka- rarak teknik itibarile Kendilerinden kat kat üstün olan Rümenleri yendi- Oyuna Rumenlerin bir hücumu ile başlandı ve oyun bir müddet Pera ka- lesi önünde oynandı ise de Rumenler bundan istifade edemediler, Arada st- rada yapılan Pera akınları ise Bambi- no müstesna olmak üzere diğer muha- cimlerin fena oyunları yüzünden neti- ce vermiyordu. 28 inci dakikada Bam- binonun tehlikeli bir akını Rumen mü- dafaası kornerle kesti. Rumen müda- faası kornerden gelen topu uzaklaş turmak isterlerken penaltıya sebebiyet Pera: Hiçoş - Fedo, Roberto - Çiçoviç, Etyen, Toto - Ekonomidis, Mesinezis, Va- silyadis, Bambino, Aleko. verdiler, Mesinezi de penaltıyı güzel bir vuruşla gole tahvil etti ve oyun Triko- lorun hâkimiyeti altında devam eder- ken devre 1-0 Pera lehine bitti. İkinci devreye Rumenler takımlarını kısmen değiştirerek çıktılar, bu devre de de birincisi'gibi Trikolorun hâkimi- yeti altında cereyan etmesine rağmen Rumen kurlarının şarjlı oynıyan Pe- Ta müdafaası karşısında iş yapamama» ları yüzünden neticesiz akınlarla geç- ti. Peralılar da Rumenlerin akınları- na fırsat buldukça mukabele ettilerse de bu akınları çok güzel bir oyun çıka- ran Rumen sol beki kolaylıkla kesiyor- Puanlar Lig maçlarının beşinci haftasın- dan sonra, takımların vaziyetini aşağıdaki cedvelde gösteriyoruz: 0.6.B.M A Y.P. G.Saray 5 4 10 22 14 F.Bahçe 5 3 1 1 20 7 12 Beşiktaş 5 2 3 0 20 9 12 Güneş 6S 11u71 Vefa 531-1 16 9 12 İ. Spor Ye. ke 98 Beykoz 5122 510 9 Süleymaniye 5 1 1 3 713 8 Topkapı 5 014 317 6 Eyüp 5014 52 6 Ayni puanda olan takımların sı- rası gol evereyc'i yani atılan gol- lün gene gole nisbetine göre gö- zetilmiştir. FENERBAHÇE STADINDA: 2-0 (0-0) Dün Fenerbahçe stadında yapılan Topkapı - Süleymaniye maçında her iki taraf da çok bozuk bir oyun oynadı. Bil- hassa bundan evvel bâzı iyi oyunlarını gördüğümüz Topküpı o kadar fena oy- nadı ki oynanan oyuna futbol ismini vermekle insan tereddüd eder. Süley- maniyeliler ise Mütaffak, Danış ve Ru- hi bir parça düzgün oynıyarak takım- larını kazandırdılar. Birinci devrede Her iki takımın yap- tığı rasgele hücumlardan bir netice çıkmadı. İkinci devrede İbrahim ve Süreyya Danişin güzel iki pasından istifade ederek birer gol attılar. Top- kapılar ise bu gollerden sinirlenerek işl sertliğe döktülerse de hakem İzze- tin isabetli kararları oyunun büsbü- tün çığrından çıkmasına mânl oldu ve maç da bu suretle Süleymaniyenin 2-0 galibiyetile bitti, - Süleymaniye: Muvaffağ - Ruhi, Bur- han - Reşit, Orhan, Sabri, - Rauf, Daniş, İbrahim, Süreyya, Hamdi. Topkapı: Tahsin - Hakio, Sabahattin - Serer, Mehmet, Tahsin - Yunus, Salâhat- tn, Kümü, Hamit, Besim. İkinci küme maçları İkinci küme maçlarının üçüncü haf- tasında alınan neticeler; Cumartesi günü Şeref stadında Al- tınordu, Doğansporu 5-0, pazar günü Fenerbahçe stadında Gelatagençler, Feneryılmazı 2-0 yenmişler ve Şeref stadinda Davudpaşa ile Karagümrük 0-0 berabere kalmışlardır. italya - Fransa maçı 0-0 berabere kaldı Paris 5 — Bugün Pariste Kolomb stadında Fransa - İtalya milli takım- ları 60,000 seyirci önünde karşılaş- tılar. Geçen sene siyasi hadiselere yol açan ve bu yüzden yapılamıyan bu maç bugün çok hararetli bir hava içinde oynanmıştır, İtalyanlar ekseri- yetle hâkim oynamakla beraber Fran- sız müdafaası fevkalâde bir oyun çi- kararak İtalyanların gol yapmaları- na meydan bırakmamıştır. Fransızların İtalyanlarla 0-0 bera- bere kalmaları çok büyük bir muvaf- fakıyettir. Bu mevsim Fransız mili takımı yaptığı beş maçlan hiçbirinde mağlüb olmamıştır. Ayni gün karşılaşan İtalya - Fran- sa B. milli takımları da 2-2 berabere kalmışlardır. Bugünkü spor hareketleri 1 — Taksim stadında: Galatasaray - Trikolor Sant 15 de 2, — Fenerbahçe stadında: Fenerbahçe - Beşiktaş Saat 14,30 da a 7 A vi sali 'TAKSİM STADINDA: Hâkim fakat şuursuz bir oyun çıkaran Vefa Galatasaray muhacimlerine dayanamadı Galatasaray - Vefa: 4 -1 (3-0) GALATASARAY: Necmi - Salim, Suavi - Celâl, Eşfak, Fazıl - Necdet, Büleyman, Bülend, Hâşim, Danyal. Beşiktaşlı Rüştünün idaresinde başlıyan oyun derhal büyük bir sürat VEFA: Halük - Büleyman, Salm - Namık, Lütfi, Abduş - Mustafa, Şükrü, LAtif, İ Muhteşem, Hüseyin. geldi, Bülend de telâş etmeden topu sol köşeye plâse ederek dördüncü go- kesbetti. İlk on dakika Vefalılar rakib | lü yaptı. Klübü tahdid ettiler. Fakat Galata- saray onuncu dakikadan sonra yavaş yavaş açılarak 16 ncı dakikada Nec- detin yakından çektiği bir şütle ilk golü kazandı. Galatasarayın tazyiki devam etti- ği bir sırada Süleyman yirmi metre kadar uzaktan vole bir şütle ikinci de- fa olarak topu ağlara taktı. Vefalıların gayreti semere vermiyor, kale önünde beceriksiz kalıyorlar. 35 inci dakikada Haşim otuz metre- den fevkalâde sıkı bir şütle üçüncü golü yapmağa muvaffak oldu ve dev- rTe de Galatasarayın hâkimiyeti al tında böylece 3-0 bitti, İkinci devreye birincide olduğu gibi Vefa hâkim başladı ve ilk on dakika tek kale oynadı. On dakika sonra Ga- latasaray sağlı sollu hücumlarla tek- rar Vefa kalesini sardı. On dördüncü dakikada Danyalın korner noktasına yakın bir yerden çektiği frikik kale önünde bekliyen Bülendin ayağına Bu golden sonra Vefa tekrar can- landı, Buna mukabil! Galatasaraylılar dört golü kâfi görüyormuş gibi dur- gun oynamağa başladılar. 26 ncı da kikada Vefanın hâkim oyunu seme- resini verdi. 18 çizgisi içinde Galata- saray müdafilerinden birinin eline top çarptığı için hakemin verdiği pe- naltıyı Muhteşem çok sıkı bir şütle kalecinin elleri arasından ağlara ta kârak takımının şeref sayısını yaptı Bundan sonra Galatasaray tekrar açıldığı için Vefalılar sert oynamağa başladılar, hakemin müdahale etme mesi, bir aralık oyunu bozmağa ka dar vardıysa da netice değişmeden #1 Galatasarayın galebesile bitt. Son dakikalarda Necdet bir penaltı ka çırdı, Hakem dürüst olmakla beraber seri oyuna müdahale etmediği için hatalıydı. Galatasaray takımında Necdet, Salim çok muvaffak oldular. Genç kaleci Necmi ile muavin Celâl çabuk parlıyacak birer espuvardırlar. Sarısiyahlılar randımanlıroynadılar İstanbulspor - Eyüp: İstanbulspor: Mecdi - Samih, Hasan - Orhan, Hayri, İsmali - Adnan, Sabih, Sa- mi Enver, Nejad. İstanbulspor ilk akında Sabih'in ayağı ile bir gol kazandı. Bundan son- Ta iki tarafın mukabil akınları oyuna mütevazin bir şekil verdi, Oyun devre sonuna kadar bu şekilde oynanma» sına rağmen son dakikada Eyüp kar lecisi bir hata-yaparak bir gol daha yedi: Tuttuğu topu ancak on sekiz metre kadar attı, o esnada orada bu- lunan Sami boş kaleye bir şüt çeke- rek İstanbulsporun ikinci golünü yap- mağa muvaffak oldu. 6-0(2-0) Eyüp: Halid - Mehmed, oAldaddin - Mehmed, Şükrü, Faik - Ferdi, Zayen, No- jad, Haydar, Faruk. İkinci devre, İstanbulspor daha gü- zel oynıyarak dört gol çıkarıp maçı 6-0 kazandı. Üçüncü golü dokuzuncu dakikada Sami, dördüncü golü 26 nci dakikada Sabih, beşinci golü 40 net dakikada Enver kornerden, altıncı go lü 42 nci dakikada Sabih yaptılar. Son dakikalarda Eyüp kalecisi Sabih- le çarpışarak sakatlandı ve kolu çık- tığı için sedye ile hastaneye nakledil- di. Hakem Galatasaraylı Bürhan mâr çı güzel idare etti. Rumenler Vahabı marke Trikolor - Şişli 'Trikolor: Şirâmik - Dunorano, Meçer - Pop, Plaser, Piagatos - Boksa, Kovaç, Stefanesku, Mosku, Koçls. Misafir Rumen Trikolor takımı bay- Tamın birinci günü ilk maçını Taksim stadında Şişliye karşı oynadı. Mavi *forma, mavi pantalonla sahaya Çi kan Rumenler ince vücudlarile fut- boleudan ziyade atlet yapılı. Maç İs- tanbulsporlu Saminin idaresinde baş- lar başlamaz, Şişli seri akınlarla Ru- men kalesini sardı. Vahabın sağlı 50l- lu yerini bulan pasları Şişlinin hâki- | edince Şişli işliyemedi e ii an, Nubar, Agop - Diranik, Jirair, Vahap, Suldur, Arsavir. ke ettiklerinden akınları müessir olar mıyor. Şişli muhacimleri, açıklar ve bilhassa Suldur çok randımansız oy- nadıklarından, takımın hâkimiyeti devamsız... Devrenin ortalarına doğ- ru Rumenlerin tam 13 kişi oynadık- larını gören hakem iki oyuncuyu çi kardı!.. İki tarafın mukabil #kınlarile ol dukça mütevazin geçen bu devre gol miyetini temin ediyor. Bu dalmi taz- | süz bitti, Rumenler maçı 2-1 kazan- yik semeresini verdi ve sekizinci da- | kikada Rumen müdaflinin iskasın- dan istifade eden Şişli soliçi Jirair gü- zel bir şütle topu ağlara taktı: Şişli: 1 - Trikolor: O On beşinci dakikadan sonra saha- ya alışmağa başlıyan Rumenler mu- kabil akınlara başladılar, oyun müte- vazin bir şekil aldı. Bu vaziyet de- vam ederken yirminci dakikada Ru- men solaçığı önündeki müdafii atlat- tı, seri bir sürüşle kalecile karşı kar- Şıya kaldı ve topu sol köşeden plâse ederek beraberlik sayısını yaptı: ““Trikolor: 1 - Şişli: 1 Rumenlerin oyunu gittikçe açılıyor, bilhassa soldan akınları çok tehlikeli, 32 nci dakikada misafirler kornerden bir gol daha kazanarak galip vaziyete geçtiler: Trikolor: 2 - Şişli: 1. Devre Şişlinin gayretli hücumlari- le bu şekilde bitti. devreye Şişli yine hâkim baş- ladı. t Rumenler Vahabı iyi mar- mış oldular. Davete icabet var güreş yok! Güreşçiler Bursadan boş döndüler Kadıköy spor klübü idarecilerinden B. Orhan Termiyeci imzasile aldığı mız bir mektupta ezcümle denili- yor ki: «— Bursa Acar idman yurdunun daveti üzerine pazar günü Bursad$ bir güreş müsabakası yapacaktık. Be$ güreşçimizin başında Bursaya gittim. Evvelce bize gönderdikleri mektuptâ yol, otel ve saire bütün masraflari" mızı kabul ettiklerini bildiriyorlardı. Fakat biz Bursaya gittikten sonra gü" reşçilerinin antrenmansız oldukarr nı ileri sürerek maç yapamıyacakları" nı ve masraflarımızı da kabul etme diklerini söylediler. Bursadan boş dön dük. Bursa İdman yurdunun bu ha reketini sporculuktaki ciddiyetle hİÇ te uygun bulmuyoruz.» BE ee Ee ağ di DE Se