6 Aralık 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

6 Aralık 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Nezle, Amerika milyar zarara sebeboluyormuş! Vitamini fazla yemekler, nezleden korunmak husu- sunda nişastalı yemeklere tercih edilmeli imiş Nezleye ve nezleden korunmak Için yapılan tavsiyelere ait bir kaç resim ma gibi sebeplerden dolayı her bir nezle insana 15 dolara mal oluyormuş. Bu suretle nezle senede Amerikada 3 milyar dolar Birleşik Amerikada bir sene zarfın- | da 200 milyon nezle vakası oluyor” , muş. Bir nezle 5-7 gün devam ediyor, doktor, ilâç parası ve işten geri kal- Tepeye çıkan dağcılar ve çadırları İki İngiliz dağcısı, Smythe ve Oliver Himalaya dağlarının Mana tepesine kadar çıkmağa muvaffak olmuştur. Mana tepesi Himalaya dağlarının or- tasındadır. Bu tepe denizin sathından 7600 metre yüksektedir. Yukarıdaki resim 6000 metre irtifadan alınmıştır. İngiliz dağcılar bu tırmanmada zarar yapıyormuş!... muvaffak olmak için aylarca uğraş- mışlardır. Müthiş uçurumları aşmak, derin kar tabakaları üzerinde yürü- mek lâzım gelmiştir. Ekseriya gecele- ri çadır kurmak için kazık kakacak yer bulamamışlardır. Çünkü kar ta- bakasına çakılan kazıklar tutmamış» tır. da senede uç Nezle küçük yaştaki çocuklara daha çabuk sirayet ediyormuş. Yaşlı in- sanlar nezleye karşı daha ziyade mu- kavemet ediyorlarmış. Her sene insanları kasip kavuran, kışın artan ve yazın daha a2 kendisi- ni gösteren aksırıkların, nezlelerin, soğuk algınlıklarının Amerikalılar ta- rafından tutulan istatistiki bunları gösteriyor. Doktorlar soğuk algınlığı- na karşı kati bir ilâç veremiyorlar, daha doğrusu bulamıyorlar. Yalnız nezleye karşı tahaffuzu tavsiye edi- yorlar. Soğuk algınlığa ve nezleye karşı kendinizi nasıl koruyabilirsiniz? Ka- labalık yerlerde durmayımız, bol bol temiz hava teneffüs ediniz, beden ter- biyesi yapınız ve uyuyunuz. Fazla ye- mek yemeyiniz, yemek arasında bol su içiniz, sık sik ellerinizi yıkayınız... İş- te soğuk algınlığına ve nezleye tutul mamak için tavsiye edilen şeyler... Bir Amerikan mecmuası bu nasi- hatleri yalnız söze bırakmıyarak oku- yucularına onları resimle daha mufas- Sal olarak anlatmağa çalışıyor. Diyor ki: Soğuk havalarda ayaklarınızı sıcak tutunuz, ıslatmayınız. Başınızı ve böy- nunuzu muhafaza ediniz. Amerikalı bir kadının iddiasma gö- re ev kapısının Üzerine «Nezleniz varsa dışarıda kalmanız rica olunur; levha- sını asalıdanberi ailesi efradı nezleden daha az muztarip oluyormuş. Dışarıya asacağınız termometre ha» vayı nasıl gösteriyorsa ona göre kalm veya ince elbise giyerek sokağa çıkı- niz. Mendil, kibrit kutusu, fincan, kaşık, bardak, kitap, telefon gibi şeyler nez- le mikrobunu naklederler, bunları kullanırken temiz olmalarına dikkat ediniz. Yemekten evvel ve halk ile temas ettikten sonra mutlaka ellerinizi yı- kamayı unutmayınız. Aile efradına aid diş fırçalarının bir arada durması muzırdır. Fırçalar nez- le mikroplarını birisinden diğerine nakleder. Öpüşürken de mikroplar ağızdan ağıza geçer, Hollivut artistleri filim çevirirken birkaç defa tekrar ettik- leri buse ve aşk sahnelerinde nezleye karşı korunmak için âğızlıklar kulla- nıyorlar. Doktorlar yemek arasında bol su içilmesini tavsiye ediyorlar. Günde sekiz on bardak su içmek çok değil- dir. Kalabalık yerlerden uzak bulunu- nuz, şayed mecburen bulunmak lâ- sım gelirse, ibtiyatlı olunuz, Parmaklarınızı ağzınıza sokmayınız, Kurşun kalemi, yazı kalemi, kâğıd parçâlarini, paraları ve sair şeyleri de ağzınıza sokmayınız. Nezlenin başlangıcında alınmak üzere birçok ilâçlar tavsiye olunuyor. Bunlardan biri de azar miktarda bi- karbonat içmektir. Perhiz soğük algınlığından kâçın- mak için mühim bir âmildir. Fazla ye- mek yemeyiniz, nişastalı yemekleri çok yemeyiniz. Vitamini çok gıdaları ter cih ediniz. İViyanada b | | | layıp etleri lâğıma Viyana ağırceza mahkemesinde Ro- sa Hassel adında genç bir kadının ve Kari Dudek adındaki cürüm ortağı- nın muhakemelerine başlanmıştır. Bunlar Leopold Kaufer isminde bir heroin kaçakçısını öldürmekten suç- ludurlar, Cinayetin şekli ve genç ka- dının verdiği ifade Viyanada büyük bir heyecan uyandırmıştır. Bir çok meraklılar bu davayı merakla takib ediyorlar. , Rosa Hassel evlidir. Kocası Avustur- ya içinde sık sık seyahat etmeğe mec- bur olduğundan genç kadın ekseriyet- le yalnız kalmaktadır. Rosa sarışın ve çok güzel bir kadındır. Fakat hayatı çok karışıktır. Evlenmezden evvel bir çök kimselerle düşüp kalkmiş, övlen- dikten sönra da bu hayattan vazgeç- memiştir. Rosa ve kocâsı Viyananın kenar ma» hallelerinden birinde küçük bir evde oturuyorlardı. Rosa, kocası seyahate çıkar çıkmaz dostlarını buraya davet eder, sofra kurulur, işret âlemi baş- lardı. Kadın ve dostları içkiye çok düşkündü. Ekseriya kendilerini kay- bedecek kadar içerlerdi. Rosanın dostları arasında Leopold Kaufer adında eski bir şoför vardı. Leopold şoförlükten kâfi miktarda pa- rTa kazanamayınca işi heroin kaçakçı- lığına dökmüş, o Rosayı da kendisine metres yapmıştı. Fakat bir parça kıs- kanç olduğundan kadınla aralarında $ık sık kavgalar oluyordu. Rosanın tanıdıkları arasında Karl Dudek adında 45 yaşlarında biri var- dı. Karlın hayatı hırsızlıkla geçmişti. Bu yüzden 15 sene hapishanede yat- mıştı, Karl genç kadını seviyor, fakat çok ileri gitmeğe korkuyordu. Bu üç kişi arasında ne gibi bir vaka cereyan etti? Rosa neden Leopoldden kurtul- mağa karar verdi, Bunlar şimdilik bel- li değildir. Yalnız Rosa ile Kar! cür- mü meşhud halinde yakalanmışlardır. Bu hâdise çok heyecanlı olmuştur. Yapılan tahkikata göre Rosa koca- sının seyahate çıktığı bir gün gidip Kralı ve Leopoldü bulmuştur, Üç kişi bir iki meyhaneye uğrayıp epeyce İç- mişlerdir. Bundan sonra bir kaç şişe daha içki alarak Rosanın evine gitmiş- lerdir. Burada da içki devam etmiştir. Rosanın kocası gittiği yerde iki gün kalacakken işini bitirdiğinden akşam üzeri Viyanaya dönmüştür, Hassel evi- ne geldiği zaman kapıyı arkadan sür- melenmiş bulmuş, bir kaç defa çaldı- ğı halde cevap alamamıştır. Bunun Üzerine birinci katın penceresinden içeriye bakmıştır. Hassel ortada kan lekeleri gördüğünden karısına bir ka- za gelmesinden korkmuş ve koşarak polise meseleyi anlatmıştır. Gelen polisler kapıyı kırarak içeri- ye girdikleri zaman birinci katta kim- üyük heyecan uyandıran bir dava Evli bir kadın, âşıkı ile birlikte eski dostunu öldürdü. Vücudünü parça- atarken-yakalandı Rosa Hassel seyi görememişlerdir. Yalnız her ta- rafta kan lekeleri vardı. Bu lekeleri takib ederek ilerileyince mutfaktan geçilen metruk bir garaja gelmişler- dir, Burada gördükleri manzara kar- şısında bir dakika dehşetle geri çekil mişlerdir: Rosa ve Leopold, ellerinde büyük biçaklar olduğu halde ortada duran Karlın cesedini parçalıyor ve parçaları kapağını açtıkları lâğıma atıyorlardı. Rosa da, Leopoldda sarhoştular. Rosa karakola götürülünce polislere kaş göz işareti yapmağa, âdeta sataş- mağa başlamıştır. Kendisi güç hal ile yakalanarak bir odaya tıkılmıştır. Ertesi günü sorguya çekilen Rosa: «Kaufer bana taarruz etmek istedi. Karlı çağırdım, kendisinin işini bitir- dik.» demiştir; Rosanın bu sözlerine inanılmamaktadır. Kadının evvelee- den bu cinayeti hazırladığı anlaşılır yor. Duvar ilânlarından alınacak ücret tarifesi değişmiyecek mi? Şehir içinde yapılacak ilânlarla her türlü afişlerden alınacak ücretler hakkında hazırlanan tarife ve tali- matname geçenlerde Şehir meclisin- de hararetli münakaşalara sebep ol- muş, bilhassa mağaza vitrinlerine ko- nacak mostra mallardan da ücret alı- nacağı amlaşıldığından, Meclis esaslı surette tedkik etmek üzere tarifenin müzakeresini şubat devresine bırak- mıştı. Haber aldığımıza göre, Belediye re- islik makamı, tarifede yeniden tadi- lât yapmağa lüzum görmemekte ve eski noktai nazarını muhafaza etmek» tedir. “Bay Amca, Kartpostalları çıktı |. Bay Amca'nın en güzel pozlarından ve üç renkle basılmış kartpostallar dan bir kaçı, Satıldığı yer: Ankara câddesinde Ay - Yıldız pazarı, çı k k d d y vd .a»vasası sudöysncla “34 > o.v. und €