14 Aralık 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

14 Aralık 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

14 Künmuevvet AEŞAM —. “ 4 ay içinde 5 cinayet! © Fransız polisi müthiş bir caniyi ele geçirmeğe muvaffak oldu Katil cürümlerini itiraf etti, polis iki suç ortağını arıyor ESRARENGİZ KERVAN Yazan: Arif C. Denker Tefrika No. 39 Atlar sala bağlandı, güç hal ile sal hareket ettirildi 24 Köpekler baların arkasından koşuyorlardı. Yavaş yavaş bu köylerin de arka- sı kesildi. İki üç saat sonra şimal- de ve cenupia yükselen dağların eteklerine kadar uzanıp giden 18sız stepten başka bir şey görülmemeğe başladı. Hattâ Kulcadan sonra Kun- gee ve Kaş nehirlerinin birleşerek İli nehrini teşkil ettikleri yerden başlıyarak göğe doğru yükselen ka- Olgayı karşılamağa çıkamamıştı. Olga, Hüseyin efendi ile Vassili kayığa binerek arabaların tevakkuf mahallerine kadar gitmelerini eri- rettikten sonra kendisi Andreyle be- raber salın bulunduğu yeri aramağa çıktı. Bu yürüyüş esnasında tâ nehir kenarına kadar yaklaştılar, İli neh- rinin buradaki kolu iki yüz metre kadar genişti ve şiddetli akıyordu. Manamafih, nehrin taşması için da- ha çok su lâzımdı. Fakat her taraf- o m saü, vak. ağaçlarından ve küçük orman- lardan bile eser kalmadı. Bu suretle bir saat daha gidildik- ten sonra Andrey arabayı durdurdu. Arabanın sarsıntılarına alışık olan Katilin cürüm ortağı Milllon Fransız zabıtası, dört ay zarfinda inayet işliyen, ve yakalanmasına iğ 8 £ : Rakka it 4 3 2 Almandır, Eugene Wiedmann'dır. Sahte adları egiried Sanerber ve Karrer'dir. hiş haydudları gölgede bırak- bu haydudun işlediği cinar yetler şunlardır: Beş müthiş cinayet — Yirmi gün evvel Saint - Claud'a, imsarı Lesobre, güya. bir vö- lâ satın alacağını söyliyen meçhul bir müşteriye, Pariste oturan zengin bir ize ald Mon Plalsir villâsını ges» kon, arkadan kafa tasına sılalan, ki kurşun ile öldürülmüştür. Cari, simsarın üzerinde bulduğu 5000 frangı ve otomobilini aşırdıktanı sonra, cinayet mahallinde Sehott ns” mında bir Alman fabrikaförünün kart dö vizitini bırakarak ortadan kaybolmuştur. o Zabıta, fabrikatör Sechott'u bulmuş, sorguye çekmiş, fa- kat bu cinayette bir alâkası olmadiği- Ri ve katilin kart dö viziti zabıtayı şar şırtmak için bıraktığını anlıyarak kendisini serbes bırakmıştır. 2 — Bundan üç ayevvel Amerika densözlerinden Miss Jean de Köven teyzesile beraber, Parise gelmiş ve or- tadan erarengiz bir surette kaybel- muştu. Zabıta, bidayette genç dansö- zün peşin! bırakmıyan âşıklarındaş birile kaçtığına zahib olmuş, tahkika- tı o noktadan yürütmüş, genç dansös- 18 münasebette bulunmuş olan bir- çok gençleri sorguya çekmiş, fakat bis neticeye varamamıştı. ” Genç; dansözün para makamında geçen Travellers - Chbgues'leri, ötede beride yapılan mübayaat mukabilin- de bazı mağazalarda bulunmuş-ise de bunları piyasaya süren genç adamın bir türlü izi bulunamamıştır. Meğer cani, Miss Jean de Koven İle münase- bet tesis etmiş, genç kızı Paristen çı- karış, oSalnt.Cinud civarındaki Vonizte villâsına götürerek orada boğ- Muş, 2000 dolar tutan paralarını ve çeklerini almış; cesedini de villânn bodrumuna gömmüştür. 3 — Dört ay evvel gece yansı şo- för Coutfy, Paris meydanlarından bi- Tinde müşteri beklerken tanımadığı bit şahıs, otomobiline binmiş ve Pa- TİS civarında bir yerin adresini ver. Mistir. Ertesi sabah şoför Coufiy'nin Matte - Beuvron yolunda otomobili- hin içinde kanlı cesedi bulunmuştur. Zavallı şoför, arkadan kafa tasma sı- Klan iki kurşun ile öldürülmüş, üze- Yinde bulunan 1500 frank alınmış, kar Mİ hiçbir ix bırakmadan ortadan kay- ama Zabıtanın; şoförün katilini imal İçil yaptığı bütün araştırma Katilin beş kurbanı (yukarıdan aşa- ğaya doğru:) Jean de Köven, Coufty, Leblond, Fromer, Lesobre lar neticesiz kalmıştı. 4 — Yine üç ay evvel Neviliy civar rmdâ simsar Roger Leblond, otamobi- linin içinde kafası tabanca kurşunla” rile delik deşik edilmiş olduğu halde ölü olarak bulunmuş,10,000 frangı ve evrakı çalınmıştı. Bu cinayetinde maksadı soygunculuktu. Katil, kurbanının paralarını aldık- tan sonra diğer cinayetlerde olduğu gibi kayıplara karşmışta, 5 — Katil Wiedmann, kendi arka- Arka arkaya vuku buları bu beş ese Tarengiz tagayyüp ve cinayet hâdise- leri, Fransız zabıtasını müthiş bir te yaşıyor ve paralarını almak için yeni ş#ikârlar arıyordu. Katil nasıl bir adamdır? Bütün delillerile meydana çıkarılan bu beş cinayet fallinin nasi yakaları- dığı anlatmazdan evvel katilin kı- saca tercümet halinden bahsedelim: Wledmann Frankfurt şehrinde-doğ- nruştur, 29 yaşındadır. Anası ve baba- sı sağdır. Uzun boyfu, siyah saçlı, ka- ra ve sehhar gözlü, çok yakışıklı bir delikanlıdır. Çok güzel konuşur, evzai ve etvarı naziktir, çok şık giyinir, Pa- rise gelir gelmez, monden barlara, bil- hassa Amerikadan gelen seyyahların oturduğu otellere devama, briç, poker Milhlon da parasızdır ve sabıkalı dır. Million Wliedmanna, bir villâ ki- Talamalarını, ve zengin birini kaçıra- rak ve yahud öldürerek pars tedarik etmelerini teklif etmiştir. Bu maksad- ladır ki, Saint Cloud'a.Amerikalı dan- Söz Jean de Koven'in öldürüldüğü ve cesedinin saklandığı villâ kiralam- mıştır. Bu, katilin kendi itirafıdır. Za- bıta Millonu şiddetle araştırmakta, dir. Fakat Wledmannin bütün bu ci- nayetleri, tek başına işlemediği, erkek ve kadın bazı şerikleri daha bulundu. ğu zannediliyor. Fransiz zabıtası, bu hususta pek ketum davranıyorsa da (Devamı 12 net sahifede), | sını dönerek: | kilometre uzunluğunda ve tahki- Olga araba, durunca. derhal uyandı. Asya topraklarının fena yollarında araba ile seyahat ede ede Olga o sar- sınhılara. o kadar alışmıştı ki onlar olmadıkça. Adeta rahat uyuyamazdı. Kız gözlerini açınca hemen araba- nın içinde doğruldu. Andrey arka- — «Nehrin en yakın geçidi yerine gidebilmemiz için buradan -cenuba sapmalıyız. Karşıda Yeni - Kules- mn tahkimatı görülüyor. Onların önünden geçmezsek daha İylolur> dedi ve bunu söylerken uzakta iki üç mattamn ziyade taş yığınlarını andı- ran tepecikleri gösterdi. Sonra sö züne devamla dedi ki: — «Geçide vardıktan sonra Koçi- ger'in üst tarafında asıl İli nehrine vâsıİ olacağız. Orada Vasslli ile-ar- kadaşları bizi bekliyecekler. Buraya yakın bir mabalde bir sal vardır. Fakat sal ancak yazın zahire nakli- yatına başlandığ ızaman kullamlır. O salı behemehal bulmamız iâsım. Bu zamanda baharın başlangıcında otaraflarda, hiç bir kimse bulun- maz» Olga arabacısının verdiği bu ize hatı dikkatle dinledi. Ondan sonra arkadan gelen yük arabalarına bak- &. Yanında duran ölüye gözünü di- kerek: — «O nehir geçidi buradan daha ne kadar uzak?» diye sordu. — «Bir sant kadar; Ondan sonra | da asıl İM nehrine kadar iki saat. | Akşam üstü Akburçak dağının ete- ğine: vâml olur, geceyi orada: geçire- biliriz.» — <Pek âlâ, sen gene biraz daha hızlı gitmekte kusur etme. Orada da- gın eteğinde Sonya Vasileva'yı gö- meriz> Arabalar tekrar cenup istikame- tinde harekete geçtiler. Andrey ge çid. yerini bin müşkülütla bulabildi. Çünkü bahar zamanında nehitlerin suları artar, evvelce derin olan yer. leri taş ve kumla doldurur, sığolan yerlerden taşları ve kumları kaldı- rarak oralarını da derinleştirir. Üç araba Andrey'in: keşfettiği ıktan kazaya uğramadan geçebildi. Fakat karşı sahilden sonra yüksek katır tarnağı çalılıklar başlıyordu. Bunların arasından geçerek İlerle mek çok zor oldu. İlerisini görmek kabil, değildi. İhtimal ki Olganın arabaları tayin edilen telâki noktası- nı bulamıyacaklar, önünden geçip gideceklerdi. Bereket, versin arabaların gürültü. sünü duyan Hüseyin efendi ile dikleri topraklar sahilden ayrılarak kakp halinde arada sırada nehrin içine kayıyordu. Sahilde yükselen çalılıklar ve fun- dalıklar arasında uzun müddet araş- tırdıktan sonra arabaların bulundu- ğu noktadan yarım kilometre aşü ğıda salı bulmağa muvaffak oldular. Sal sular tarafından sürüklenme- sin diye Karaya çekilerek #incirlerie ağaçlara bağlanmıştı Kehirle sal arasındaki mesafe on metre. kadardı, Fakat yağan yağ- murlârdan sal iyice çamura batlı- ğından onu yerinden oynatmak çok zordu. . Andrey evvelâ salı araba hayvam- Jarile çektirmeğe kara verdi. Olga salın başında beklerken Andrey at- ları almağa gitti ve biraz sonra iki