13 Ocak 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

13 Ocak 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

12 Kânunusani 193 1? Kânunusani 38 İLÂN İktisat Vekâleti İç Ticaret Umum Müdürlüğünden: Türkiyede Haya: Siğorla işiyle meşgul olmak üzere müseccel ecnebi sigo ta şirketlerinden Ünyon Bayat Sigorta Kumpanyası bu kerre müracaatla ketin Türkiye Umumi vekilliğini yapan Şark Konluvan Türk Limitet Şirketi bu vazifeden çekilmesine binaen İstanbulda Galatada Ünyon Hanında İttihadı Mili Türk Sigorta şirketini kumpanya için ve kumpanya namına, kumpan- yanın esas mukavelenamesine ve nizamatına ve kumpanya tarafından verilen veya bilâhara verilecek olan talimata tevfikan Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ye mi atı iyesince lüzum görü lecek kâffei muamelâtın icrası zımnında Ünyon Hayat Sigorle Kumpanyasını Hükümeti müşerünileyhe ve bilcümle Türk makamatı resıniyesi nezdinde terasile ve bu maksadla her nevi taahbüdatı nafi. Aya, girişmeğe ve czcümle mevzu bulunan veya ileride vazedilecek olan bilimum kavanin, nizamat ve talimata riayel ve tevfiki hareketi taahhüt eylemeğe. bi. maenaleyh (1), Hayat sigortası akdi için vukubulacak tekliğetı ulz ve kabule, bunlara ait muvakkat sigorta senedatı, sigorta mukavelenamelerini ve zeyil namelerini tanzim ve imzaya, sigorta ucuratırı tahsil ve mukabilinde makbuz hlni tebliğe, (2) mezkür sigorta ucuratının ademi te- i,aidesi nezdinde medyunlara karşı takibatı kanuniye ie- Tasına, (3) müddeti munkaz! olan, iştirâ edilen veya eshabı vefat eden Sigorta mukavelâtı bedellerini tediyeye, (4) Türkiye Cümhuriyetinin bilimum memali kinde acenta, dellâl ve memur tayin ve azline, bunların evrak ve hesabatını rü- yete ve kumpanyaya ait olan her güna mebeliği tahsile (5) Hayat sigorta tua- melâtından mütevellit bilcümle dexvide ve derecatı mehakimin kâffesinde müd- dei, müddeanleyh ve şahsı salis sıfatlariyle isbat! vücut etmeğe her nevi mü- | Tacaat veya kefalet davalarını ikame ile icap edenlerin dahili dava edilmelerini fekkine, derecatı mehâkımın kâffesinde kumpanya leh ve ek deavide kumpanyanın hukukunu müdafaaya, mümkün ise akli sulha, davadan feragate, mürafaa ve muhasamaya, itiraza, her nevi ilâmatı istihsâl ve tenfizini talebe, mücrim sigortalılar aleyhine mehakimi cezaiyede takibat icrasına ve müdde! şahıs sıfatiyle ikamet davaya, vekil ve avu yin ve intikabına itiraz ve temyizi davaya, balâdz muharrer hususatlan dolayı her nevi evrak ve zabıt varakalarını tanzim ve imzaya, ikametgâh tayin ve iraesine, bundan masada kendi mes'uliyeti tahtında olarak işbu selâhiyetle- rin cümlesi veya bir kısmı için tensip eylediği bir veya müteaddit eşhas vekile ve bunları vazifei vekâletlerinden dolayı ibra etmeğe, icap ederse azil ile y diğerlerini nasba ve bunları da vazifei vekâlçtlerinden dolayı ibraya, alelümum iktiza eden kâffei hususatı ifaya salâhiyettar olmak üzere Türkiye umum ve- killiğine tayin edildiğini bildirmiş ve lâzım gelen evrakı vermiştir. iyet 25 Haziran 1927 tarihli kanun hükümlerine muvafık görülmüş ol- İLÂN İktisat Vekâleti İç Ticaret Umum Müdürlüğünden: Türkiyede yangın ve kazave muhtelif muhatarata karşı sigorla yapmak Üzere müseccel ecnebi sigorta şirketlerinden Ünyon Yangın ve Kaza v: h- telif muhatarata karşı sizorta kumpanyası bu kerre müracaatla şirketin Tür- | kiye Umumi vekilliğini yapan Şark Kontuvarı Türk Limitet şirketi bu vazifed çekilmesine binaen İstanbulda Galatada Ünyon Hanında İttihadı Mili Türk Si- gorta şirketi kumpanya # kumpanya namına, kumpanyanın esas muka- velenamesine ve nizamatına ve kumpanya tarafından verilen veya bilâhare ve- rilecek olan talimata teyfikan Türkiye Cümhuriyeti hudutları dahilinde kum- panyanın nizamnamei esasisi ve nizamatı sairesi ve mezkür kumpunya tara- fından kendisine verilen veya verilecek olan talimat ile tesbit edilen hadler da- hilinde her nevi sigorta muamelâtı icrasma, Türkiye Hükümeti ve makamatı Tesmiyesince lüzum gösterilecek kâffei muzmelâtın icrası için «Ünyon Yangın, Kaza ve Muhtelif muhataralara karşı sigorta kumpanyasım Türkiye Hüküme- ti Cümhuriyesi ve bileümle 'Türk makamatı resmiyesi nezdinde temsile, bu mak- satla her türlü taahhüdatı nafiaya girişmeğe ve bilhassa elyeym mer'i bulunan veya bilühara mevkii mer'iyete konacak olan bilimum kavanin, nizamat ve tali- maâta riayet ve tevfiki hareketi taahhüt eylemeğe ve binaenaleyh (1) teklif edilecek sigortaları anifülbeyan talimat ile tesbit edilen hadler dairesinde kabul veya akde, bunlara ait muvakkat sigorta senellerini, sigorta poliçelerini ve ze- yilnamelerini tanzim ve tmzaya, sigorta ucurulırı tahsil ve mukabilinde mak- buz ilasına, sigortaların tamamen ve kısmen feshine muvafakate ve ledelicap bunların tamamer feshin! resen tebliğa (2) mezkür sigorla ücüratının ademi tediyesi halinde mehakimi aidesi nezdinde medyunlara karşı takibatı kanuniye / icrasına (3) kumpanya hukukunun muhafaza ve vikayesi zimnın hâkim- | ler ve memurini adliyeye mü iplerinin beyanatını ahz ve İs- timaa, hasarat ve zarı ya keşif icrası suretiyle ve but sulha ibre tayin ve azline, ihti vukuunda bunların tayin ve azillerini talep ve istidaya, mezkür ehlihibreler mu- | vacehesinde kumpanya; ile, her nev ifadat ve müddeiyat ve mülâhazalı icraya ve tasfiye edilen bilcümle tazminatı tesviyeye (4) Türkiye Cümhuriyeti hudutları dahilinde acente, tellâl ve memur tayin ve azline, bunların evrak ve hesabatını rüyete ve kumpanyaya ait bilcü ) Sigorta mu- amelâtından mütevellit bilcümle deavide ve derecatı mehakimin kâflesinde Mmüddei, müddeaaleyh ve eşbası salise sıfatiyle isbatı vücut etmeğe ve her nevi #uih ve tahkimname imzalmuğa ve hâkem nasp ve tayin ve üzlirc, her neyi mü- Tacaat veya kefâlet davalarını ikame ile icap edenlere dahil! dava edilmelerini talebe, haciz vaz ve fekkine, derecatı mehakimin kâffesinde kumpanya aleybine ikame olunabilecek deavide kumpanyanın hukukunu müdafsaya, mümkün İse akdi sulha, davadan feragate, mürafaa ve mubasamaya, itiraza, her nevi ilâmalı istihsal ve tenfizini talebe, müerim sigortalıların aleyhinde mehakimi cezaiyede takibat Icrasına ve müddei şahıs sıfatiyle ikamei davaya vekli ve avukat tayin ve intihabına, itiraz ve temyizi davaya ve balâda muharrer hususattan dolayı her nevi evrak ve zahit varakalarını tanzim ve imzaya, ikametgâh tayin ve İraesine e bundan maada kendi mes'uliyeti tahtında olarak işbu satâhiyetlerin cümle 4 veya bir kısmı için tensip eylediği bir veya müteaddit eşhası tevkile ve bun- ları vazifei memuriyetlerinden dolayı ibra etmeğe, icap eder ise azl ile yerleri- De diğerlerini nasba ve bunları da vazifei vekâlellerinden dolayı ibraya ve alel- Ümum iktiza eden kâffei hususatı ifaya salâhiyettar olmak üzere Türkiye Umumi vekilliğine tayin etmiş ve bundan evvel Türkiye Umumi vekili sıfa- töyle verilmiş olan bilümum vekâletnameleri ve bilhassa Şark Kontuvarı Li- Mitet şirketine verilmiş olan 24 Birincikânun 1931 tarihli vekâletnameyi ip- tal eyleğiğini bildirmiş ve lâzimgelen evrakı vermiştir. Keyfiyet 25 Haziran 1927 tarihli kanun hükümlerine muvalık görülmüş olmakla ilân olunur. TURK HAVA KURUMU BUYUK PIYANGOSU Dördüncü keşide 11/Şubat/938 dedir. Büyük İkramiye: 50.000 liradır... Bundan başka 15.000, 12.000, 10.000 liralık büyük ikramiyelerle «20.000 ve 10.000) liralık iki adet mükâfat vardır. Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin eden bu piyan- goya iştirak edi i yazlatıp yumuşati Açık me- sameler ve siyah benler, Ebediyen kaybolmuştur! Çirkin siyah benler, aivilceler, cil din sert tabakaları, 'nksiz ve sok muş bir te Bütün bunlar açık mesamattan ileri gelir. Bu mesame- leri kapatan gayri saf yağlı madde- leri ne su ne de sabun ile izalesi ka- bil değildir. Her açık mesame, cik din teharrüşüne sebep olur. Beyaz rengindeki (Yağsız) yeni Tokalon kremi hemen mesamala nüfuz ile | eld guddelerinin taharrüşünü ant yen teşkin eder. Mesamatın derin rindeki. gayri saf maddeleri ve yah benleki hal ederek harice tard ve açık messmeleri tabii hadlerine İrca eder. Esmer ve sert bir cildi be- » En kuru bir elldi kuvvetlendirir ve tazeleştirir. Alnın yorgunluk çizgileri ve burnun pat- lâk ve yağı manzarası tamamen zail olur. Beyaz rengindeki bu yeni 'Tokalon kremi terkibinde taze kre- ma ve tasfiye edilmiş zeytinyağı gibi mukavvi, besleyiei ve beyazlatıcı maddeler mevcud olduğundan 3 gün zarfında elide yeni bir güzellik verir, ve beyazlatıp yumuşatır. Bu kremi her sabah kullanınız. NOT — Yüzünüzde buruşukluklar varsa, yüz adaleleriniz zâyıflamış ise, cildinizi Blocel ile beslemeniz lâzımdır. Cildinizdeki Biocel'in aynı olan bu kıymetli cevher, şimdi genç hayvanların cild küceyrelerinden is- tihsale muvaffakiyet hasıl olmuştur. Penbe rengindeki Tokalon kremi terkibinde tam cildinizin genç ve taze kalması için matlüp nisbet dal resinde karıştırılmış olarak Biocel cevheri vardır. Akşamları yatmaz- dan evvel tatbik ediniz. Dikkat Ediniz Pertev çocuk pudrası Ne Adi Talk pudralarını Saman karıştırmayınız. Eyüp Sulh Hukuk Hökimliğinden; 937/396 Küçükm dik İdman Remsönin k öz kardeşi Hüseyin oğlu İsak İsmall kardeşinin ana babası olmadığın- dan ve kendisinden buşku kimsesi bulunma dığından kendisinin kardeşine vasi ta- inini talep etmesiyle: Yaptlan muhake- me neticesinde: Küçük Renizinin 13 ya- şında olduğu ve ağabeysi de vasilik yapa- bileceği ve ehil olduğu ve küçüğün vesa- yete muhtaç olduğunu şahitler ve zabi- tadan çelen cevüplu ve küçüğün (fade. siyle anlaşılmış olduğundan küçük Rem- minin ağabeysi İsmi kardeşine vasi tayinine ve usulen ili. itiraz ve itü YENİ NEŞRİYAT —— —— ÇOCUK DUYGUSU Çok faydalı yazılar ve resimlerle inti-” gar etmekie olan Çocuk Duygusu gazete- sinin 10 ncı sayısı çıkmıştır. Çocuklarımıza bilgi veren ve yurdumur- da en çok okunan bu güzel mecmuayı bütün çocuklara tavsiye ederiz, Fiat yerde 5 kuruştur. SİNEMA OBJEKTİFİ Haftanın film mevzuları Ye film kri İlkleri Je en son sinema haberlerini yük— MW olan bu mecmi 14 üncü sayısı da çıkmıştır. Yalım Ticarethanesi Kocaeli vilâyeti mektep kita; yeri Mer meri karlasye” geşileri Nauman dikiş ve yazı makineleri, Ko- dak fotograf makine ve saire bulunur. denberi her #örlü soğukal- gınlıklarina. Ve ağrılara karşı i e bir ilâç olduğunu ASPİRİ Nin tesirinden emin olmak İçin lütfen 'marka- sina dikkat. ediniz. emin surette islâh Ye insana İNGİLİZ KANZUK ıklarmı en hayat ve canlılık bahşeder, ECZANESİ İnhisarlar U. Müdürlüğünden : EZ ir Ri la e m maaleferrüat hava Kompressörü açık eksiltme usuliyle satın alınacaktır. IE — Muhammen bedeli 1256 lira ve muvakkat teminat: 93,75 liradır. DI — Eksiltme 19/1/1933 tarihine rastlayan çarşamba Kabataşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım ai ai e IV -- Tadil edilen şartnameler parasız olarak her gün sözü” iğ den almabilir. <a eş V— Eksiltmeye iştirak etmek isteyenlerin fiatsız teklif mektupların İnhisarlar Müskiret Fabrikalar şubesine vermeleri ve eksiltme gününden bir gün evveline kadar tekliflerinin kabulünü mulazammin vesikalar almaları Yazımdır. YI — İsteklilerin kanunnen Kendilerinden ârânlen vesaik fle 5 nel i maddede yazılı vesika ve © 1,5 güvenme paralariyle birlikte tâyin edilen gün ” | ve saatte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, (B) (10) i * 1 — Şertnsmesi mucibince 3 ton yük taşıyabilecek 2 adet kamyon açık ek- siltme usuliyle satın almacaktır. II — Muhammen bedeli beheri 2400 liradan 4800 lira ve muvakkat temina- tı 360 liradır. III — Eksiltme 14/1/9383 tarihine rastlayan cuma günü saat 15 de Kaba- laşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olerak hergün sözü geçen şubeden almabilir. W. — İsteklilerin kanunen kendilerinden sranılan vesaik ve 9 7,5 güvenme paralariyle birlikte eksiltme için toyin edilen gür ve saatte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (B.) (8670)