29 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

29 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 Sene 20 — No, 7015 — Fiati her yerde 5 kuruş CUMA 29 Nisan 1938 —anı Telek. istanbul ba Nişantaş Şalrnizi" Fukaranın muayene ve emi ekilerimiz dün Elen meçhul asker abidesine çelenk koydular Yunan Kralı, evvelâ Başvekilimizi, sonra Hariciye Vekilimizi kabul etti Bütün Yunan gazeteleri, imzalanan Türk - Elen paktı hakkında hararetli makaleler neşrediyorlar Kıral Jorj Atina 28 (A:A.) — Başvekile refa- ket eden hususi muhabirimizden; | Bugün saat on birde Başvekil Bayar ve Hariciye Vekili Aras, Elen meçhul asker mezarına büyük törenle çelenk. | koydular. Merasimde bir Efzun kıtası selâm Âbidenin etrafı binlerce halk ile dolmuştu. Otelden yürüyerek âbideye kadar gi- | den Başvekilimiz ve Hariciye Vekili- miz yolda ahali tarafından şiddetle | Atinada Kıral sarayı alkışlandılar, Çelenk konma merasimi esnasında müzika evvelâ İstiklâl, son- fa Yunan marşlarını çaldı. Vekilleri- miz oradan gene yürüyerek otele av- det ederken yol üzerinde toplanmış olan halkın pek samimi, candan te- zahürlerile karşılaştılar. Majeste kıral saat 12 de evvelâ Baş- vekilimizi, sonra Hariciye Vekilimizi kabul ettikten sonra 13 te Türk he- yetini öğle yemeğine davet lütfünde bulunmuşlardır. majeste, evvelâ Başvekilimizle uzun uzadıya konuş- Yemekten sonra Yunan Başvekilinin Türk gazetecilerine çok samimi sözleri “Burada kendinizi kendi “memleketinizde telâkki etmenizi ve Türkiyeye dönerken Türk milletine Elen milletinin hararetli hissiyatını götürmenizi dilerim,, Atina 28 (A.A.) — Türk - Elen mun- | zam paktının imzasını müteakib dün, | Elen Başvekili General Metaksas, | Türk gazetecilerini kabul ederek aşa- Kıdaki beyanatta bulunmuştur: «Türk matbuatının muhterem mü- messillerini selâmlamakla bahtiyarım. Burada kendinizi bizzat kendi memle- ketinizde telâkki etmenizi ve Türki- yeye dönerken Türk milletine Elen milletinin hararetli ve samimi his- siyatını götürmenizi dilerim. Bu mühim dakikada, Türk hüküme- tinin muhterem reisine karşı olan hayranlık ve dostluk hislerimi bildir. mek isterim. O hükümet reisi iki mil- letinizi, yüksek mukadderatına gölür- mek yolunda azimkâr ve kiyasetli bir elle idare etmekte ve eski ve mümtaz dostum B, Aras gibi şayanı takdir me | sai arkadaşlarına malik bulunmakta- dır, Yasıtanızla, 'Dürkiyenin Büyük Şefi Kemal Atatürk'e tazimlerimi arzetmek de isterim, O Büyük adam ki, dahiya- ne bir surette, milletin canlı kuvvetle rini tanzim etmiş ve Türkiyede esasl! bir medeniyet ocağı meydana çıkar- mıştar. Hollivutun yüksek simaları Harold Lloyd, Marlene Dietrich, Lubiç, Dolores del Rio, Carole Lombard, Kay Francis ve saire... Hikmet Feridun Es bunlarin hepsile üzun mülâkatlar yaptı. Bu mülâkatları yarından itibaren neşre başlıyoruz. İlk yazı Harold Lloyd hakkındadır Harold Lloyd diyor ki: .Bir Amerikalı sinemacının Tür! filmini gördüm, bayıldım doğrusu... E bugünlerde Türkiyenin iri huyran etti. Amerika Türkiyeyi yı memleketinize gideceğim. yede çektiği «Yeni - Eski 'Türkiyes ün dünyanın harb için uğraştığı m, insaniyet, medeniyet uğrunda çalışması beni yeni tanıyor ve anlıyor, Herhalde »kiyeye benden çok selâmlar...» | Kimiz yürümesini, sokak muaşeretini ve mechul asker Abidesi tuktan sonra heyet Azasından birile do temas etmek arzusunu izhar bu- yurdular, | Başvekilimizin o âzamızdan “birini kendilerine takdim etmesi üzerine ona da birçok iltifat göstererek günün bel- Ubaşlı mesalli hakkinda kendisile fi- kir mübâdelesinde bulunmak nezake- | tini ibraz buyurdular. Heyet on beşte saraydan büyük merasimle ayrıldı. 17 de Maraton barajında Metaksas taralından verilen çayda hazır bulu- nuldu. (Devamı 8 inci sahifede) Ebilklikmiler: Sokak muaşereti Otomobiller, tramvaylar giderler. | ken ekseriya bir sarhoş, bazen de bir avare yolun ortasına atılıyor. Hele ço- | cuklar, muziplik olsun diye hayatla- | rile oynamağı şehrimizde âdet edin- mişlerdir. Bu gibi vaziyetler karşısında, nakli- ” yat vasıtalarını idare edenler buram buram ecel-teri-dökerek frene bast- a önü- ne geçiyorlar... Ve hâdise ekserya ka- | labalığın hattâ pay karşısında olüyor. Bir «lâhavl» ile, bir «dikkat et- | sen e, yahtı!'» ile iş atlatılıyor. ! Halbuki vatmanla şoför o fevkelbe- şer atikliği göstermeselerdi, maddi cezalara çorpıldıktan mazda ömürle- rinin sonuna kadar da vicdan azabı çekeceklerdi. Yukarıda anlattığımız vaziyetlere sebebiyet verenleri kaza çıkarmış in- sanlar gibi idari cezalara çarpsak, hal- daha Şazla öğrenir ve böylelikle kaza» ların da miktarı azalır. Mazinin Yükü Altında... Nakleden: (Vâ - Nü) «Tuzak» ismile tefrika ettiği- miz roman yakında bitiyor, Onun yerine ondan daha güzel bir ro- mana başlıyacağız. «Mazinin yü- kil altında...» tefrikası bir aşk, he- yecan ve macera romanıdır. 5 e elimi Mİ e rl nları koruma cemiy hayvanlarına i ve toğayi pazardan m3? sak 9 - va ve aşama 8 8 yeti sokak No. 49169 mahsus Telefon parasal ber gün ni ii e — 90681 (idare), 20491 Ğİ çi seni ve Modern köyler Meclisin vereceği Bi aya yârdım listeleri yekünu 700 bin ».,y, aşacak Ankara 28 (Ak- şam) — Memleke- tin her tarafında Kırşehir zelzelesi felâketzedelerine yardım olarak top- lanan para mik- Arı yüz hin lirayı aşmıştır. Kızılay genel merkezine geleni haberlere göre, bu yardım miktarı iki yüz bin liraya ka- dar yükselecektir. Hükümet, 500,000 Uralık yardım ya» puüması hakkın. daki kanun projes sini yarm Kamu- taya sevkedecek- tir. Böylelikle hü- kümetin ve Kızılar yın elindeki para yekünü yedi yüz bin iraya yakla- Şacâktır. Yepyeni köyler kurulacak Dahiliye Vekile» ti, tamamile ha- rap olan köylerin yerine yeni ve mo dern köylerin ku- rulmasını karar. laştırmıştır Bu. nun için Dahiliye Vekâleti - Mahalli idare umum müdü- rüile Sıhhat Ba- Nafla Bakanlığı delegelerinden mü- rekkep bir komisyon kurulacaktır. Ko- misyona Belediyeler imar heyetinden bir de mütehassıs iştirak edecektir. Bu komisyon, zelzele mıntakasında yapılacak olan köylerin plânlarını ha- girlıyacaktır. Cümhuriyet hükümeti, bir tabiat âfetine uğraı olan bu ta- lihsiz vatandaşlara, rejimin hudud- suz şefkat ve alâkasının güzel eserle- rini hediye etmek kararındadır. Yeni köyler, eskileri gibi toprak ve | kerpiç olmıyacak, taştan yapılacak- tır. Hükümetin elinde bulunan örnek köy nümunelerinden, bu muhit ve Zelzele mıntakasında acıklı bir sahne kanlığı ve İskân umum müdürlüğü ve ; iklime müsaid olanlardan tipler seçi- lecek ve bunlar inşa edilecektir Haber aldığımıza göre, memleketin çok tanınmış milli bir inşaat firması bu köylerden bir tanesini inşa etmek üzere Kızılaya müracaat emiştir. Yeni zararlar Devlet Meteoroloji umum müdürlü- günün barogramları, zelzele mınta- kasında yeni sarsıntılar kaydetmiştir. Son üç gün içinde yıkılan ev sayısı 364 tür Ölüsaysı kırkı aşmış- tır. Son sarsıntılar, bilhassa Kırıkka- lenin bazı küylerile Çiçekdağ kazası- nın şimal köylerini harab etmiştir. (Devamı 4 üncü sahifede) — Yemekten sonra üst kattakileri tebrike gidelim!., — Neden?... »— Babaları otomobille Maslak yolundan geçip gelmiş!..