29 Nisan 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

29 Nisan 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmi yedinci yıl No 7493 Cuma 29 Nisan 938 Başvekilimiz, kral tarafından kabulx edildi ve uzun müddet konuştu Dün gece, Atina sefarethanemizde mükellef bir ziyafet verilmiş ve ziyafeti, bir suvare takip etmiştir. Başvekilimiz ve refakat- lerindeki zevat, bugun Akropolü geıecekler İstanbul, 28 (Hususi) — Ati- nadan bildiriliyor: Başvekil B. Celâl riciye Vekili Bay Rüşdü Aras bugün öğleden evel saat on bir: de meçbul asker abidesine çe lenk koymuşlardır. Bu esnada Efzun alayından bir kıt'a selâ- mı ifa etmiştir. Başvekilimiz ve Hariciye Ve- kilimiz, buradan saraya gitmiş- ler ve S. M. Kral İkinci Yorgi tarafından kabul edilmişlerdir. Kral ile gürüşme bir saatten fazla devam etmiştir. Kral, gö rüşmeler esnasında Büyük Şefi- miz Kemal Atatürk bakkında samimi hislerini izhar eylemiş- tir. Bu kabul merasiminde Ati- na sefirimiz B. Ruşen Eşref do bulunmuştur. Büyeelilimnie gereline öğleyin (Mırım) barajında bir çay ziyaleti verilmiştir. Bu âkşam sefarethanemizde B. Ruşen Eş- ref tarafından - yerilen baloda Başvekilimiz, Haritiya Vekili- miz, Yunan Başvekili, nazırıa., müsteşarlar, gazeteciler hazır bulunmuşlardır. — Baloyu — bir suvare tâkib etmiştir. Balo çok parlak olmuştur. Vekillerimiz yarın Sunuyeye gidecekler ve öğle yemeğini ora- da yiyeceklerdir. Akşam da Kral tiyatrosunda şereflerine verile- cek temsilde bulunacaklardır. Yarınki programda — Akropol ziyareti de vardır. Atina, 28 ( ALA. ) — Atina ajfansı bildiriyor: Elen Başvekili Türkiye Başvekili ve Hariciye Vekili Dr B. Metaksas Celâl Bayar Tevlik Küçük itilâf Konseyi, mayısın dördüncü günü | Telefan: :m Yunan Kralı Başvekılımızı Kabul Etti. TEEEEEEET PD EEDEEEEİ TPT Türk Yünan dostluğu ebedıyen yaşıyacaktır r ve Haj « Dost devlet Başvekilinin Ankara ziyareti hatıralarından şam büyük bir ziyafet vermiş ve bu ziyaleti parlak bir kabul resmi takip etmiştir. Ziyafetin — sonlarına — doğru Başvekil general Metaksas aşa- gıdaki nutku irad etmiştir: Bay Başkan, Yunanistan benim vasıtamla Flen-Türk dostluğunun hararetli öncüsü Olam dost ve müttefik Türkiye hükümetinin Yeisine ve iami Aantantımız taribinin her sahifesinde yazılı bulunan onun güzide mesni arkadaşı Hariciye Vekiline en samimi ve en har raretli bir sürette selâmlıyarak hoş geldiniz der, Bu selümda bütün Elen milletinin asil Türk ine karşı duyduğu kardeş sevgisini bulmânızı rica ede. rim, Mesut bir surette katedilmiş ve zengin başarılarla bezenmiış bir yola atfı nazar etmek kadar memnuniyet verici pek az şey mevcut bulunduğu kanaatinde- m, Biz Elenler ve Türkler men- fant ve hissiyattan mürekkep — Sönu Gıncı sahifede — Bir aile faciası Kunduracı Şerif, bir gençle ;evîşen kızını çapa ile yaraladı ve delirdi. Eçrofpaşada Tokaydın sokağında bir vak'a olmuştur. Kulalı Hüseyin ylarında Çkundaracı — Şerif Güvenç, bir müddettenberi 17 yaşın: daki z Eminenin bir geaç ile alü: Bükreşte ictima edecektir Romanya Hariciye Nezareti bınını. Bükreş, 88 (Radyo) — Küçük antant konseyi, Mayimn dördümcü günü burada Hariciye Nezaretinde toplanacak ve İki gön sürecektir. Köonseye, Yugoslavya Baş ve Diş Bakanı Milan Stoyadinoriç, -Çekoslo: yakya Haficiye Namrı Krofta ve Romanya Hariciye Nazırı Komnen iştirak edeceklerdir. Küçük antant konseyiade; Avusturya meselesi, İngiltere.İtalya en' ve Almanyanın, Çekotlovakyaya yapmağa başladı den güne nezaket kerbeden Macaristaa küçük a: olunacaktır. ka poyda ettiğini ve —arasıra 'l'ılebı çayırıba gezmeğe gittiklerini baber | almnış. Evelki akşam, kızı erden çıkımca takibe başlamış ve biraz sonra bu. —| duştuğu bir gönç ile gene Talebeça: yarına gittiğini görmüptür. Genç kizinin bü büreketini - be genmiyen ve mütbiş bir hiddete ka. pilan baba, elime geçirdiği bir - çapa ile kızısın peşinedüşmüş ve nihayet gö*nç ile birlikte onu yakalamış. Ki n babasını karşısında gören genç derbal kaçıış ve Şerif, kısmna bu gözüşme ve gezintiden maksad ne olduğunu sormuş, kiz, kekelemeğe başlayınca elindeki çapa ile Emine- ye hücum etmiş, onun — feryatlarına kulağını — tıkıyarak başına, — göğsüne ve vücudünün mühtelif yerlerine vurmak süretile kısını ağır — süretle yaralamış, kan içinde yerde yatar birakmıştır. Hidiseyi baber alan polis me mutları yetişerek kendisini, kanlı gapa ile yakalamiışler, — vücuddade tehlikeli yaralar bulunan Emineyi memleket hastahanesine kaldırtmış- Jardır. Hâdise tahkikatına müddei Cevad Özpay tar meşter. Kızımı öldür yaraladığını — itiraf 1 yukarıda yazdığıı Şerif, abuk - sabak töylemektedir. Del Hıtler Pazartesi gü günü Ro- maya hareket ediyor M. Hitler, M. Muassolini ile beraber. Berlin, 28 ( Radyo ) — Hitler relakatindeki zevatle ve dört yüz doksan gazete muharririle pazartesi günü husasf trenlo buradan hareket ederek, İtalya Başvekili Mussoliniye iadel ziyaret etmek ürere Romaya gidecektir. Hitler, Romada küyük terahil. — Sonu 6 ıncı sahifede — Hatay seçimi Kontrol komitesi tarafın- dan bir hafta için durduruldu SEEALETE DAT LERENE Zelzele felâketi mıntakasından görünüşlür. İstanbul memurları Maaşlarının en az yüzde ikisini Ffelâketze- delere hasrettiler. Taziyetler devam ediyor Ankara, 28 (Hususi) — Zel- zeleyi vaktinde haber yen ve tedbirsizliğ. Siston — Kaymakamı veremi- görülen B. Kemal | tekaüde sevkedilmiştir. Ankara, 28 (A.A.) — Alga- nistan — Başvekili Muhammed Haşim han ve Suriye Başvekili Cemil Merdam Kirşehir zelzelesi dolayısile Başvekil Ce- 1âl Bayaâra taziye telgrafları çekmişler ve Başvekâlet vekili Şükrü Kaya bu teıgnnuı ceva- ben Cumhuriyet bükümetinin teşkkürlerini bild rmiştir. Ankara, 28 (AA.) Ma- caristan Hariciye Nazırı M.'De- kanys, İrak Haric'ye Nazırı *Bi Tevik Essüveydi, Suriye Hâ: rciye Nazırı B. Saadaliah Cab. ri, Afganistan Hariciye Nazın B. Feyz Muhammed han, - Mıslı Haric'ye Vekili B. Adle ve la- kenderun sancağı seçim- komis- yonu ikinci reisi B. Secretan Kırşehir zelzelesi dolayısile Ha- riciye Vekili Tevfik Rüştü Arar sa taz'ye telgrafları - çekmişler ve Hariciye Vekâleti “Vekili — Sonu 6 incı sahifede — Çekoslovakyanın cevabı Alâkadarlar, Südet Almanları tarafından ileri sürülen metalibatın kabul edilmiyeceğini söylüyorlar Prag 28 (Radyo) — Ç ile bekliyorlar. Prag, 28 (Radyo) — Budı 'a bükümetinin, Südet Alımanları Hderi det konuşmuş ve müteakıbea, Südet Almaalarının lideri — Haynlaymı kal Londra müzakerelerine dün başlandı ZIZ L00 lngılız veFransızNazırlarıara- sında tam bir görüş birliği var Çekoslovakyanın Lorıdru sefiri, İngiliz ve Fransız Nazırlarına müracaat etmiş ve bir taarruz vukuunda Çekoöslovakyaya yardım edilip edilmiyeceğini sormuştur Londra, 26 (Radyo) - Fransa Başvekili Daladi- İngiltere — Başvekili l Çomberlaynla Ha ticiye Nazırı Lord Hali- fake beklemekte idi. İki devler ricali, sami» mi bir şurette musafaba. da bulunmuşlar ve — bir müddet sonra müsakere. lere kaşlıyarak, muhtelif meseleler eırafında — ssat ©n üçe kadar konuşmup lardır. Tagiltere Beşvekili Ne- vil Çemberlayo, mütcakıben vr. Nazırları feti Frannt Nanırları, ye | Fransa Başvekili M. Daladiye mekten sonra da tekrar müzakere- lere başlamışlar ve 16,45 de Bun: onra çıkam retel - bir | | tebliğde, Eransız Nazırlarının, öğle. | den evel İngiltere Baş ve' Dış Bu kanlarına mülüki oldakları ve saaat 10,30 dan 16,45 çe kadar vtukubulan müzakörelerde tam bir görüş bizliği müçabede — edildiği, — müzakerslere, yarın da devam olunacağı bildiril. miştir. , gerelflerine | bulunmuşlardır. Fransit Nasırları *or şaetosunda kal - Soru 6 nac sahifede —