9 Temmuz 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

9 Temmuz 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün Her Pazar San'stkâr BAYAN SAFIYE Muhteşem bir saz heyetile ÇUBUKLU Buhçesinde dinleyiniz. CUMARTESİ 9 Temmuz 1938 7086 — Fiati her yerde 5 kuruş Telefon: ——. Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 mama a. Fransız kıtaatı arasında temaslara başlandı Kırıkhandaki suvari kıtaatımız dün bu maksadla dla Reyhaniyeye gitti Antakyada dün gece muhteşem bir fener alayı tertip edildi. u akşam ordumuz şerefine büyük bir ziyafet verilecek Köşede: İskenderuna ilk giren komutan Celâl Dora ve mızraklı süvarilerimiz iyi iye 8(AA) — Türk ve b tanın biribirlerile tema» hang daki se mek maksadile Kırık- vari ktamız bugün öğle- den evvel buraya gelmiştir. Halk askeri 16 kilometre mesafe. den karşıladı. Bir kaç yüz atlı birik- mişti. Reyhaniyeye beş kilometre me- Şiddetli sıcaklar 2mİr civarında bir memur güneş Çarpması neticesinde öldü safede Çatalhüyükte ise 500 atlı bir o kadar da yaya, kahraman Türk aş- kerini bekliyordu. Kasabada ve civa- (Devamı 9 uncu sahifede) Mikkatlerz: istida yaz. — Evime telefon alacağım! — On altı kuruşluk bir pulla istida nlaş Dir usul! İstida verileçek vaziyetler bambaş- kadır, Unutmamalı ki, modern hükü- metin mahiyeti değişmiştir: Umumi hizmet işlerini de görüyor; ticaret de yapıyor (Bu yeni vazijelerini başarır. ken tıpkı tüccar gibi, tüccar ruhile hareket etmelidir. Bütün bir bürokrasi sistemimiz, bu bakımdan tedkike ve wlaha muhtaç: Yürük Çelebi Gazetemizde şimdiye kadar Bursa- bugünden itibaren, cüktar. Bizanshların o meşhur işkence yeri ise - YEDİKULE - Osmanlıların en tanınmış zindanıdır. Burada Padişahlar, Sadrazamlar boğulmuş, sefirler senelerce kapatıl- muştar. Halbuki ekserimiz, Yedikulenin kim tarafından yapıldığını, he istihaleler geçirdiğini bile bilmeyiz. Yürük Çelebinin eski ve yeni İstan- bul serisini takib edenler, şehrimizin her parçasını şimdiki halle değil, mazideki şahsiyetile göreceklerdir. Yedinci sahifemizde okuyunuz Daimi fotoğraf müsabakamizin 1 Temmuz 1938 Seçiminde hediye kazanan eserlerin mabaadini YARINKİ nüshamızda görünüz!.. sı uculara ve şerbetçilere o rağbet, aşağıda sıcaktan uykuya dalan bir şoför (Yazısı 10 uncu sahifede), — e Paris $ (A.A.) — Fransız - Türk tubu göndermiştir: vazife edinmiştir - “Yürk dostluğunun kati bir delilidir. iblâğını zatı âlinizden dilerim. 3 yolcu öldü, kapısı civarında bir Arab otobüsüne atılan bir bombadan üç yolcu ölmüş, on beş yolcu yaralanmıştır. Bu sul- kastı yapan bir Yahudi kadınla iki erkek tevkif edilmiştir, bir çekirdek!.» eRiyaset etmekle müftehir bulunduğum Fransa - grupu - ki iki memleket arasındaki asırdide dostluğun ihyasını kendisine Hatay meselesinin hâllinden dolayı bilhassa mesuddur. Karşılaşan bütün meşru menfaatleri hesaba katan bu tarzı hal Fransız - - Parlâmento grupu, iki büyük Cümhu- riyetimiz arasında bugün mevcud olan samimi münasebetlerden de daha samimi mümasebtlere erişileceğini ümid eder ve Türkiye Cümhuriyeli hakkındaki derin dostluk hislerimizin teminatını Reisicümhur Atatürke Küdüs 8 (A.A.) — Arapların muka» | Eski şık kadının tarifi; «İki dirhem, | —mer -l Hatay meselesinin halli Türk - Fransız dostluğunun kati bir delilidir Türk - Fransız parlâmento grupu reisi sefirimize gönderdiği bir mektupta böyle diyor ve Türkiye hakkındaki derin dostluk hisleri teminatının Atatürk'e iblâğını rica ediyor parlâmentö grupu reisi Böosülro &on Hatay anlaşması üzerine Türkiyenin Paris büyük elçisine aşağıdaki mek- Türkiye parlümente Filistinde yeni hadiseler Yahudiler bir Arap otobüsüne bomba attılar 15 yolcu yaralandı, Arapların Yahudi mahalesi hücumundan korkuluyor Son günlerde kanlı hâdiselere sahne olan Hayfa şehri Kudüs 8 (A.A) — Bu sabah Yafa | belede bulunmaları ihtimaline karşı Kudüsün Yahudi mahallesinin başlı- ca meydanına nöbetçiler konmuştur. Londra 8 — Avam kamarasında müstemlekât nazırı Makdonald Filis- | tin vaziyeti hakkında beyanatla bu- | (Devamı 10 uncu sahifede Yeni şık kadının tarifi; Bir kibrit, | iki çekirdek!»