9 Temmuz 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

9 Temmuz 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Ne biz, ne de en bilgin tarihçilerle arkeologlar Ademle Havva hakkında fazla bir şey biliyorlar. Bütün malü- mat, din kitablarına sıkışan bir iki satırdan ibarettir... Ama yeryüzü alt Üst edilse, kazılsa, herhalde çifler hak- kında fazla malümat elde edilemez. Cennetten kovulan Ademle Havva yeryüzüne bir amt dikmemişlerdir. Ama ben düşündükçe bu kadınla bu erkeğe acırım. Eğer sahiden yaşâdi- larsa, yeryüzünde tek başlarına hayli azab ve ıztırab çekmiş olacaklar, Baltimorlu bir orijinal, bay Jon Bradi; evinin büyük bahçesine Adem için bir amt dikmiş. Taşın ütünde; «İlk insan Adem hatırasıdır. yazılı, Balıkçı köpek Bu köpek Floridalı bir zatın köpeği- dir. Balık tutmakta çok ustadır. Suya dalar, yüzer ve tuttuğu balıkları sahi- bine getirir Süt kömürü Şikagoda bir tren sütten yapılmış kömürle 40 kilometre yol aldı. Bu müddet zarfında lokomotif 2 ton süt kömürü yaktı. Hindliler. Hindistanın bir Şok köylerinde yer- liler kamıştan küfe yapıp içine girer- ler. Resimde gördüğünüz şekilde ba- rınırlar ve uyurlar, Hem eğlenin hem öğrenin Mukaddes ine Hindistanda N yeryüzünün en garib bir sanayii vardır. Tezek Hin- distanda (o sade gübre diye kulla- nılmaz. Esasen inek mukaddes tanın- dığından inekten gelen her şey mu- kaddes sayılır. 'Tezekler kurutulur ve kömür yeri- ne ocaklarda yakılır. Tezeğe kükürt de karışlırıp yakılınca, sivrisinekler uzaklaştırılır. Yerliler tezeği kâğıda sarıp sigara gibi içerler, ancak tütün de karıştırır- lar, Hind doktorları tezekten lâpa yapıp hasta tedavi eder. Kaya yünü Almanyada 0- # 5 dundan çikolata, ipek çorab, reçel, » ekmek yapıyorlar, Kanadada bun © lardan daha mü- him bir şey ya- pıldı. Kayalardan yün imal ediliyor, Bir nevi killi taşları eritiyorlar ve bu hamurdan dayanıklı, yumuşak, mükemmel yün yapıyorlar, Eğer perilerle cinler yeryüzüne ge- lecek olsa, insanların kendilerine re- kabet ettiğini göreceklerdir. AN A BD) is > Zİ hz ZYE — el) pz Teala 3 El A 5 ANN 0 ları beyaza, Ileri sarıya, 2 leri griye, 3 leri koyu kurşuniye, 4 leri açık maviye, 5 leri kırmızıya, 6ları lâciverde, “7 leri yeşile, 8 leri kahve rengine, 9 ları pembeye boyayınız. n bilir misiniz? Bu gördüğünüz şekilde kaç tane hendesi şekil var?.. Sayıp bulunuz, sassananasan, Oku Kış Yaz Dome Yaz Çin âdetleri Çinde evlenme- den evvel kızla erkek o biribirini görmez. Bir gün iki ye- ni gelinle iki da- mad güvey gir- mek üzere davetlilerle beraber evleri- ne gidiyordu. Yolda fırtınaya yaka- landılar. Bir çayhaneye girdiler, Fırtıma geçince arabalara bindiler ve gittiler. Ertesi gün damadların yan- lışlıkla değiştiğini farkettiler. Aile meclisi toplandı. Damadların mali va- ziyetleri tedkik edildi. Bir fark bulun- mayınca, bu tesadüfe razı oldular. Kızlar tesadüfen yanlarında kalan erkekle evlendi. Cam boru Bugüne kadar bir bacak veya bir kol çok ezilir ve kopacak olur- $a tedavi çaresi kolu ve bacağı kesmekti, Yeni bir icad : artık kol ve bacağın kesilmesine ihtiyac bırakmıyacak. Çok ezilen damarlar biribirine ya- pişır, kalb oralara kanı cevelân etti- remez, kangren başlardı. Halbuki ezi- len âzayı havası alınmış cam bir bo- Tu İçine koyacak olursanız ezilen da- marlar genişliyor, kan cevelân ediyor- muş... Yukardaki kelimeleri yerli yeri- ne koyup cümleyi düzeltiniz. — Bilmecemizi doğru halledenler- den birinciye: 10 lira, ikinciye 5 lira, üçüncüye 3 lira, dörzdüncüye 2 lira beşinciye 1 lira, ayrıca 75 ka- İ riimize de muhtelif hediyeler ve- İğ rilecektir. li Afrika mahlüku i Görünüşte pek sevimli bir av değil!., Bereket versin bizim avcıların önüne böyle mahlük çıkamaz, Bu gördüğünüz mahlük Afrika do- muzudur, Dişleri ve başı son derece kavi ve kuvvetlidir. Fakat göründüğü kadar vahşi ve saldırıcı değildir. A» Franklenin anahtari Franklen muh. telif rakımlarda elektrik kuvveti. nin değiştiğini is- » bata çalışıyordu. Bir uçurtmaya demir tel bağla- dı ve havalandırdı, telde ğunu tesbit elti. Bir gün bir fırtına çıktı. Islanan uçurtınada cereyan fazlalaştı, Frank- lenin eli sadmelendi, Cebinden anah- tarını çıkardı, tele raptetti, Sonra anahtarın öbür ucunu yere mıhladı- Bi bir demire dokundurdu. Kirıleımlar fışkırdı. İşte bu suretle bir tel İle bir anahtardan paratoner doğdu. Kocakarı ilâçlari Bir yerinizi vu- rursanız çürüme mesi için zeytin- yağ ile uğunuz. Elinizi keserse- | niz hemen kara- | biber ekiniz. Toz | şekeri burnunuza çekerseniz nezleye iyi gelir. Ağrıyan dişinizin kovuğna bir diş sarmusak yerleştiriniz. Bir kâğıda mumyağı sürünüz, üstü- ne karabiber tozu ekiniz, soğuk algın- luğından mütevellid ağrılara mükem- mel yakıdır. Sarmusaklı sütlü sıcak çorbada gribe iyi gelirmiş, Bulun bakayım! | Bu iki zarfın hangisinde para var- | dır ve hangisi alacaklıdan gelen mek- | tubdur? Anlamak isterseniz resmi ke- | siniz ve ortasından ikiye bölünüz. Bir kalemde Bu gördüğünüz şekli bir kalemde ve hiç bir hattı katetmemek şartile çizebilir misiniz?.. Çocuk Dünyasını okuyanlar Epldor Yunanistanda her kazılif yerden âsarı atika çıkan bir diyardik Epidor, Saronik körfezindedir. Gö eski bir mazisi vardır... Bu şehir Dö tün Yunanistana yayılmak istidad” göstermişti, Eskülap hekim Epidorda yaşar” tır. Orada Eskülap mabedi vardır. Bu mabedde romatizmaya iyi (4 len taşlar bulundu, Hastalar bu tf ların üzerine yatırılırmış. Son kazılarda büyük bir tiyatro M temisni mabedi, bir stadyom mi na çıkarıldı, Panama berzahı açılmadan 4 sene önce bir İspanyol gemicisi, kısaltmak için gemisini yüzlerce faya yükleyip karadan geçirdi. Suda köy v Çinin bir çok köyleri resimde düğünüz gibi nehirlerin kıyısındâ rulur. Kulübeler kayıklardır. Uzak yıldızlar PİM 5, # Gökyüzü bilginleri her yeni yıldızlar keşfetmeğe lar. Ama dürbünler ne mül etse gökyüzünde mevcud ların hepsini görmek caktır. Küremizden beş milyar X metre uzaklarda da yıldızlar Güneşe yaklaşılsa ea; ği a N Güneş seyrini değiştirip te KÜ! ze yaklaşacak olsa, bir hamled€ yamız alevlere gömülür. Uzakta” toparlak gördüğümüz güneş, atti ları saçar, , y >