15 Temmuz 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

15 Temmuz 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Hesap defterleri En İyi kâğıda basılmış, hakiki İngiliz prese Kartonu ile cildlenmiş sağlam, zarif ve ucuz Yevmiye, kasa defterleri - defteri kebirler - muavin defterler 209, 300, 400 sahtfeli: 140, 175 ve 250 kuruş Akşam matbaası — Telefon: 20681 — Finti her yerde 5 kuruş Antakyada Türk - dostluk tezahüratı yapıldı Binlerce halk, iki taraf askeri kıtasının geçid resmini dakikalarca alkışladı ehirimizde bulunan Fransız Sefiri B. Ponsoda dün Fransız milli bayramı sie beyanatta bulunarak Türk - Fransız dostluğundan bahsetti B, Faure bir nutuk söylemiştir. ,B. Faure nutkunda Hafay hakkındaki Türk - Fransız anlaşmasını selâmla- muş, Fransa Hariciyo Nazırının eylül- de Ankaraya yapacağı bildirilen 80- yahatlen memnuniyetle bahsetmiş, Dün Fransızların milli bayramı ol- Mak münasebetile İstanbulda bulu- Dan Fransızlar Union Française'de toplanmıştır. Fransız büyük elçisi B, Ponsot, konsoloshane erkânı da bu toplantıda bulunmuştur. İptida Union Français ikinci Telsi CUMA 15 Temmuz 1938 —— — Telefon: Fransız # Dün Antakyada Fransız kıtalarile bir geçid resmi yapan askerlerimizin Hatayda karşılanmalarına aid iki enstantane sonunda Fratisa ve büyük bir misa- | firperverlik gördükleri Türkiye hak- kında temenniyalta bulunmuştur. Fransız sefiri B. Ponsot bu nutka cevap vererek demiştir ki; (Devamı 4 üncü sahifede) sAKŞAM, okuyucuları arasında en ucuz ve en verimli ilân vasıtası Küçük ilânlar Pazar, Salı ve Perşembe günleri çıkar Başmuharrir: 20565 — Yazı İşleri: 20765 — İdare: 20681 — M 20497 Asri mezarlık işi Valinin muhakemesine dün Ankarada başlandı Dünkü celsede sorgular yapıldı. Muhakemeye bu gün de bakılacak Ankara 14 (Telefonla) — Temyiz mahkemesi dördüncü ceza dairesi bu- gün Asri mezarlık meselesinden dolayı İstanbul vali ve Belediye reisi B, Mu- hiddin Üstündağ, eski İstanbul vali muavini B. Hâmid ve Belediye umum- mi meclisi ve daimi encümen Âzalarin- dan B. İhsan, B. Mehmed Alİ, B. Avni Yaız, B. Suphi, B, Şerafeddin aleyh- lerinde açılan davayı rüyete başladı ve biribirini takiben iki celse akdetti, Ço- gunu idareci ve hukukçuların teşkil etiği mümtaz bir dinleyici hüzurun- da cereyan eden bugünkü muhakeme tam dört saat devam etti, Birinci celse Birinci celsede son tahkikatın açık masına dair Devlet Şürası umumi he- yetince verilen kararname okundu. Bunda, Mülkiye dairesinin men'i müs hakeme kararını ikinci deröcede ted- kik eden Devlet Şürası umum! heyeti- nin, bu işte alâkası görülenlerin Türk (Devamı sekizinci sahifede) Vali ve Belediye reisi B. Muhiddin Üstündağ Zonguldakta tedkikler ad Vekili arkadaşları ile maden kuyusuna indi Fabrikaları ve bazı müesseseleri gezdi. Bartından Iktis gelen heyetten iktisadi vaziyet hakkında izahat aldı Hughes, tayyare ile devri âlem seyahatini bitirdi Seyahat 3 gün, 19 saat, 16 dakikada bitirilmek suretile bir rekor yapıldı Nevyork 14 (A. A) — Tayyareci Hughes o Nevyork tayyare meydanı. ma sâat 18,34 de inmiş ve bu su- retle di em s6- yahatini rün 19 #aat 16 dakikada bitirmek suretile dehşetli bir vekor Yapmıştır. Bahriye Nezaro- tine aid üç tayya- Ye Hughesi karşı- lâmaya gitmiş ve 350 kilometreyi beraber yapmıştır. Hughes yere indi- Ğİ vakit tayyare meydanını doldu- Tan halk tarafın.” dân çılgınca al Kışlanmiştır. Assosiated Pres yazdığına göre, Yyareci Amerika âva kuvvetlerine Mid son derece a85sa5 bir pusula kullanmıştır. Bu Suretle mezkür pu- Sula ilk defa böy- © Uzun bir seya- nite tecrübe edil Miştir. Pusulanın Mükemmel oldü- 4 görülmüştür. # i : 0- Tayyare ile devriâlem seyahati yapanlar: Seleleri vard Hughes, yukarıda solda Thomas Ke o Harry Connor, aşağıda solda telgrafçı ( Devema 4 üncü dart, sağda ist Edmond Lund sahifede) | Başbakanlığa gelmiştir. Kanun, Af kanunu Kanun yarın meriyete girecek Ankara 14 (Telefonla) — Af kanu- nu yüksek tasdike iktiran etmiş ve 16 temmuz cumartesi günü Resmi Gaze- tede neşredilecek ve ayni gün yürür- lüğe girecektir. Malatya civarında bir otobüs devrildi, 3 yaralı var Gürün 14 (Akşam) — Darende Gü- rün arasında işliyen otobüslerden Yu- sufun idaresindeki otobüs bir dikkaf- | sizlik eseri olarak devrilmiştir. Yolcu- lardan biri ağır, ikisi hafif yaralıdır. Darende - Malatya yolu da şiddetli yağmurlardan bozulmuştur. aa a | MDilkirmtile rs; Antikaları muhafaza için... Menkul halindeki milli kıymetleri. mizi esirgemesini bilememişiz: Nemiz var, nemiz yoksa bezirgânlar elimiz- den çekmiş; yok bahasına bizden alıp Gteş bahasına Avrupaya satmış... Bundan sonra olsun kıyıda köşede kalmış kiymetli menkullerimizi koru» mak üzere teşkilâtlanalım: Ecdad yar digârı antika bir kitaba, bir halıya, bir levhaya, bir tabloya, bir kumaşa, sanatkârane bir mobilyeye jiat biçen — ve mezad idaresi gibi, fiat biçmek- | le kalmayıp — kıymetli eserleri muh- taç sahiplerinin elinden makul bip meblâğ mukabilinde alarak saklıyan bir tesisatımız olsa, raat bankası- nan, siloları vasıtaşile, buğdayı koru duğu zihniyetle son antikalarımızı hi- müaye elsek; bedavaya yakın. fiatlerle milli ellerden çıkarmasak.... Zonguldak 14 (A.A.) Iktisad Vekili busabahki ziyaretlerden sonra saat 11 de Ereğli kömürleri işletme- sinin liman tesisatını gezmiş ve öğ- leden sonra Bartından gelen vilâyet umumi Azaları ile Bartın gazetesi Sa» hibinden müteşekkil bulunan he yeti kabul etmiştir. Heyet âzaları Bar- tının iktisadi hayatına müteallik bir çok dileklerini arzettikten sonra ge- İ Ar İnsan gözü baktığı yeri eritse, | mi inşaat sanayiimizin inkişafı için devlet işletmesinin ormanlardan kes- tiği kerestelerin küçük partiler halin- de satılığa çıkarılmasının teminini rica etmişler ve bu suretle ayni za | manda Ankara sergisinde çök rağ- bet görmüş olan mobilye sanayiinin gelişmesine yardım edilmiş olacağını kaydeylemişlerdir. (Devamı sekizinci sahifede) (3) Bir moda mağazasının vitrini)...