7 Kasım 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

7 Kasım 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Soldan itibaren: Muhteşem frikikten Vefanın birinci golünü yapıyor, Beykozlu Gazanfer bir hücum esnasında, Galatasaray müdafileri Vefa mubaclmlerini tutmağa çalışırken YENERBAHÇE STADI: Galatasaray Vefa ile 3-3 berabere kaldı Oyunun ikinci devresi sert bir hava içinde oynandı Lig maçlarının en ehemmiyetlisi Taksim stadında Vefa ile Galatasa- ray arasında oynandı. Her iki taki- min puan vaziyeti, havanın fena ol- masına rağmen bir haylı seyirci top- | lamıştı. Vefanın birinci golü Oyun Vefanm vuruşu İle başladı. Bu âni akını Galatasaray müdafaası kornerle durdurabildi. Vefa sol açığı: nın attığı korneri Galatasaray kale- cisi Sacid topa bir yumruk savurdu. Topu Galatasaray ağlarında gördük. Bu suretle ilk dakikada Vefa Sacidin yumruğu ile 1-0 galip vaziyete geçti. Galatasaraylıları bu gol şaşırttı. Vefa sekiz dakika hükim bir oyun tut- turdu. Fakat bu hâkimiyet ufun sürmedi. Galatasaray forverdi tehli- keli akınlara başladılar. Galatasarayın birinci golü 10 uncu dakikada yine soldan in- kişaf eden bir Galatasaray akınını Vefa müdafaası favulla durdurdu. Ceza vuruşunu Celâl çekti, Kale önü- ne düşen topa altı Galatasaraylı bir- i den Lırladı. Süleymanın plase ve kö- şeden bir vuruşla topu ağlara taktı. Vaziyet: 1- 1. Bu gol de Vefayı şaşırttı. Fakat Ga- latasaray forverdleri bir kaç defa ka- leci ile karşı karşıya muhakkak gol fırsatlarını kaçırdılar. Şanssız bir kaç şüt direklere çarpıyor. Netice alına- madığını gören Vefahlar yavaş yavaş kendilerini topladılar ve hücuma geç- tiler. Vefanın ikinci golü Yirmi beşinci dakikada Galatasa- ray aleyhine bir frikik oldu. Muhte- Şem hafif ve yerden bir vuruşla topu Galatasaray kalesine gönderdi. Ka- leci Sacid topu yalnız seyretmekle ik- tifa etti ve Galatasaray Sacidin ikin- ci bir hatası ile 2-1 mağlüp vaziyete düştü. Galatasaraylılar bu gol üzerine tekrar harekete geldiler, Üstüste ya- pılan akınlarda netice yok. Galatasarayın ikinci golü, Yirmi dokuzuncu dakikada Vefa müdafileri Galatasaray akmlarından birinci kornerle durdurdular, Necdetin çektiği güzel bir kornerde Mehmed Yılmaz kafa ile Galatasarayın bera- berlik gölünü attı. Karşılıklı atılan goller büyük bir heyecan doğuruyor. Çamur deryasına rağmen oyun gis- temsiz fakat seri bir şekilde cereyan ediyor. Galatasarayın üçüncü golü Otuz ikinci dâkikada sağ açık Nec- det geriden aldığı topu biraz sürdük- ten sonra ortaladı. Galatasarayın 601 içi Sabri, Bülende eşape bir pas verdi. Bülend fırladı ve kaptığı topu yerden bir vuruşla gole çevirdi. Bu göl üze- rine Vefa takımı gayrete gelip düz- gün bir oyun tutturecağına lüzum. uz favullara başladı ve ikinci devrede Oyun büsbütün çığırından çıktı. Dey- renin sonlarında Galatasarayın at- tığı bir gole hakem ofsayd verdi ve devre 3 -2 ere galibiyeti ğ N iile zi İkinci devre Bu devrenin ilk dakikaları İki ra- kibin karşılıklı akınları ile geçti. Da- ha beşinci dakikada Vefa geçen haf- taki hareketlerini tekrarlamağa baş- İ ladı. Vefalı Hüseyin topu uzaklaştı- ran sanirhaf Bedie bir tekme vurdu. Bedi kenarda tedavi olurken hakem Hüseyini dışarı çıkardı. Vefanın üçüncü golü Bu vaziyet üzerine sinirlenen oyun- cular maça bir kör dövüşü halinde devam ettiler. Yedinci dakikada, Muh» teşemin çektiği bir frikiki Sacid ağ- lardan topladı. Bü göl üzerine Gala- tasaraylılar harekete geçtiler, Vefalı Lütfi, Necdete bir tekme vurdu. Sinir- lerine hâkim olamıyan Necdet muka- beleye kalktı. Hakem Necdeti dışarı çıkardı. Her iki takım da onar kişi olarak oyuna devam ettiler. Bundan sonrası tam 40 dakika fut- boldan başka herşeyi andıran bir mücadele halinde devam etti. Bu arada Vefalıların taraftarlarının tak- dirleri arasında gayet sert bir oyun tutturdukları ve ortada hareketsiz dolaşan bir hakemi seyrettik. Seyir- ciler zaman zaman kaçah topu sak- lamağa teşebbüs ettiler ve kör dövüşü içinde Vefa - Galatasaray maçı be- rabere bitti. » (Bugünkü oyunun çığrığından çık- masında, bir çamur deryası halini alan Taksim stadının büyük bir his. sesi vardır. Böyle bir sahada bundan İyi bir futbol oynanamazdı, Nasıl oynadılar? Galatasaray: Sacid - Lütfi, Adnan - Ekrem, Bedi, Celâl - Necdet, Süley- mâri, Mehmed Yılmaz, Sabri, Bülend şeklinde çıktı. Musa; Salim ve Eşfak- tan mahrumdu. .Bu €ksiklik, ma- çın neticesi üzerinde Mücssir. oldu. Buna rağmen Galatasaray rakibine nisbetle daha düzgün, daha bilerek oynadı, Formda olmadığı halde hâlâ kaleye konmukta olan Sacid takımı- nın muvaffak olamamasına sebeb oldu. Necdet sinirlerine hâkim olup o harekette bulunmasa İdi, takımın gülibiyet şansı artacaktı. Bedi, Nec- det, Süleyman en muvaffak olan oyunculardı. Vefa: Ahmed - Vahit, Orhan - Şükrü, Lütfi, Abduş - Mehmed, Hü- seyin, Sulhi, Muhteşem, Adnan. Rakibinden dun bir oyun çıkardı. Galip bulunduğu zaman, düzgün oy- namağa çalışan bu takımın mağlüp vaziyetlerde tekröe atmağı âdet edin- diğini esefle görüyoruz. Hakem: Tarık Özerengin, ikinci dey- rede maçın çığırından çıkmasına $8- beb oldu. Oyuncularla sahada münâ- kaşa etmesi, futbolcuların kendi ha- reketini tenkid etmelerine müsama» ha edişi, sahada otorite tesis edeme- mesinin başlıca sebebleridir. Bir oyuncuyu sahadan çıkarırken elle dışarısını göstermesi, topu be cakları arasında sıkıştırıp taşıyan oyuncuları cezalandırmaması hatalı idi. Tarik Özerenginin bir müddet ikin- ci sınıf maçlar idare etmesi faydalı Ulvi YENAL : . ğı e Trikolor - Şişliyi . 3-0 yendi Bir haftadanberi şehrimizde bulu» nan Bükreşin Trikolor takımı dün sa» bah Taksim stadında Şişli ile karşi- Jaştı. Adnan Akının idare ettiği bu maça Rümenler başladı. Akını Şişli haf hattı kesti. Trikolor kalesine akan hücum avutla neticelendi. Yerin ça- murlu olmasına rağmen oyun seri oluyordu. 30 uncu dakikada santrfor- vetten derin bir pas alan solaçık, ta- kımı hesabına ilk golü attı. Oyun tek- rar başlayınca Rumenler gene Şişli ka- lesine yerleştiler; Devre Şişlinin taz- yiki ile bitti. İkinci devre bâşlar başlamaz Şişli, Rumen kâlesini sardı. 18 inci dakikada birden ileri fırlı- yan topu Rumen sağaçığı bir sürüşten sonra ortaladı. Top çıkış yapan (Ar. menak) in elinden kaçtı. Bundan is trade eden santrfor Trikolorün 2 nci sayısını yapmağa muvaffak oldu. Bu golden sonra Şişli takımı sert, gelişi güzel mânasız bir oyun tutturdu. 35 inci dakikada Şişli kalesinden atı» lan avut Trikolor solaçığının ayağını, geldi. Armenakıs kaleye gelmesine vakit kalmadan top Şişli ağlarına ta. kıldı. Oyun bundan sonra çığrından çıktı. | Sert oynıyan Şişli oyuncuları fekme- lere başladılar. 39 uncu dakika ha- kem muhtelif ihtarlarına rağmen sert oyununa devam eden Mikrobu dışarı çıkardı. Top ortalarda dalaşırken ha» kemin, düdüğü oyunu bitirdi. İstanbulsporla Beykoz 0 - 0 berabere kaldı Taksim stadyomunda oynanan ilk oyun, Istanbulsporla Beykoz arasında İdi, İlk devre İstanbulsporun bariz hâkimiyetine rağmen forverlerinden mütemadiyen topu çiğnemeleri yü- zünden neticesiz bitti, İkinci devre her iki takım da ça- murdan adım atılmaz hale gelen sa- hada bir futbol manzarasi göstermek- ten uzak bir şekilde devâm etti. Her iki taraf bariz bir üstünlük göstere- meden maç 0-0 berabere neticelendi. Takımlar: İstanbulspor: Salim - Samih, Faruk - Tarık, Enis - Kadir, İsmet, Cevat, Rıdvan, Bahri, Beykoz: Safa - Halit, Babadır - Sadeddin, Mustafa, Cahid - Turhan, Said, Etem, Kâzım, Gazanfer. Hakem: Ahmed Ademin idaresi iyi idi. Askeri liseler voleybol birincilikleri Askeri liseler arasında yapılmakta olan voleybol müsabakalarına dün Beyoğlu Halkevi salonunda devam edilmiş ve Bursa ile deniz lisesi, Ku. Jeli ile Maltepe karşılaşmışlardır. Bursa, Deniz lisesi karşılaşmasını Bursalılar 15.9, 15-11 Kazanmışlar, Kuleli « Maltepe karşılaşmasında Ku- leli 15.10, 15-7 galib b gelmiştir. Barkohba - Pera ka karşılaşması! Dün sabah Taksim stadında Bar- | kohba ile Pera arasında hususi bir | maç yapıldı. Bir gün evvel Rumenle- re karşı oynamış olan Peralılar bu karşılaşmaya OB takımlarını çıkar. mşlardı. İlk devresi beraberö biten oyunun ikinci devresinde bir gol ya- pan Barkohba maçı 1 -0 galibiyetle bitirdi. Topkapıyı 4-3 Fenerbahçe stadında günün ilk ma» çını Topkapı ile Hilâl yaptılar. Küme sonculuğunu tayinde büyük rol oynı- yacak olan bu karşılaşmaya her iki taraf âzami suretle ehemmiyet ver- diğinden en kuvvetli kâdrolarile sa- haya çıktılar ve İzzet Muhlddinin ida- resinde şu şekilde dizildiler. ; Topkapı: Abdülkadir - Hakkı, Saba- haddin - Mehmed, Tahsin, Besim « Ziyaeddin, Salâhaddin, Kâmil, Yunus, Hamdi. Hilâl: Suad - Akif, Cevdet - Galib, Zeynel, Salim - Rauf, Mustafa, Naim, İlhan, İnayet. Oyuna Topkapının seri bir hücumi- le başlandı. Kuvvetlerin müsavi ol- ması, ve neticenin klüplerin künede- ki dereceleri üzerinde yapacağı tesir, karşılaşmanın sıkı bir şekilde cereyan etmesine sebep oluyordu. Karşılıklı âkırilarin devam eden oyunun doku- zuncu dakikasında Hilâl muhacimleri birinci gollerini yapmağa muvaffak oldular. Bu gol Topkapıhların açılmasına sebeb oldu. 13 üncü dakikada soldan yaptıkları bir akında soliçleri vasıta- sile beraberliği temin ettiler. Bu sa- yıdan sonra oyun bir müdâet müte. vazin bir şekilde devam etti ve 23 ün- cü dakikada Topkapı Salâhaddin va- Mtasile ikinci sayısını'da yaptı. Galib vaziyetten mağlüb vaziyete düşmek Hilâllileri canlı çalışmağa sevketti. Ve oyun üzerinde nisbi bir hâkimiyet kurmağa muvaffak oldular. Sağdan yaptıkları yeni bir akında tekrar be- raberliği ve biraz sonra da galibiyet golünü yaptılar. Devre 3-2 Hilâlin üstünlüğü ile nihayet buldu. İkinci devreye her iki takım durgun bir şekilde başladı. Oyuncularda yo. rTuülma alâmetleri bariz bir şekilde gö- rülüyor ve sahanın çamurlu olması âkınların bozulmasına sebeb oluyordu. | Devrenin ilk dakikaları sayısız geç- ti. 18 nci dakikada merkezden seri bir iniş yapan Hilâlliler sağiçleri vasıtasi. le dördüncü gollerini de yaparak ga dibiyetlerini garanti bir şekle soktular. Topkapı ancak 25 inci dakikadan iti- baren açıldı. Ve devrenin nihayetine yakın sağaçılarının şahsi bir hücu- mile üçüncü gollerini yaptılar. Ve oyun bu şekil değişmeden 4 « 3 Hilâ Jin galibiyetile nihayetlendi. İzzet Muhiddin oyunu çok güzel ida- re etti, Fenerbahçe - Süleymaniye Günün ikinci karşılaşması geçen hafta Beşiktaşla berabere kalan Sü- leymaniye ile Fenerbahçe arasında yapıldı. Şazi Tezcanın hakemliği altında sahaya çıkan takımlar şu şeklide di- zildiler, Fenerbahçe: Hüsameddin - Yaşar, Lebib - M. Reşad, Aytan, Esad - Fik. ret, Saim, Ali Rıza, Fikret, Naci, Süleymaniye: Muvaffak - Ruhi, Bürhan «- İbrahim, Orhan, İbrahim, Naim, Süleyman, Nedret, Daniş, Reşid. Fenerbahçe takımında bazı değişik». likler yapmış ikinci takım oyuncula- rından küçük Fikreti sağıçığa geçir. miş ve Naciyi solaçiğa getirmişti. Bu Fenerbahçe, Süleymaniyeyi 5 - 0, Hilâl, mağlüb ettiler sağaçıkta bütün oyun imtidadınca müyvaffakıyetli bir şekilde çalışması Fener muhacimi hattını müessir bir hale getirmişti. Oyuna Süleymaniyelilerin bücümi- le başlandı. Fener müdafaasında ke- silen bu hücum sol taraftan mukabe- le gördü ve Fenerliler öyun üzerinde bariz bir hâkimiyet kurarak Süleyma- niye nisif sahasina yerleştiler. Bilhassa sağ taraftan küçük Fikret ile Saimin yaptikları hücumlar Sü- leymaniye müdafaasını adam akılı bocalatıyordu. Bu üstünlük $ üncü dakikadan itibaren semeresini göster- meğe başladı. Gene sağdan yaptıkları bir hücum da önüne gelen müdafileri atlatan Saim sıkı bir şütle takımının birinci gölünü yaptı. Daha oyunun temposu. na uymadan yedikleri gol Süleyma» niyelileri sarstı. Gelişi güzel oynama. ğa başladılâr. 20 nci dakikada mer- kezden yapılan bir hücumda kalecinin bloke edemediği topa yetişen Ali Rı- za takımının ikinci sayısını çikardı vedevre bu vaziyet değişmeden Fene- rin 2 - 0 galibiyetile nihayetlendi. İkinci devreye Fenerin hücümüile başlandı. Oyun üzerinde tekrar hâk'- miyet kuran Sanlâcivertliler sayı adedlerini fazlalaştırmak için sıkı bir şekilde çalışmağa ve Süleymaniye nis sif sahasında devam eden oyunun 3 üncü dakikasından itibaren gel adedlerini çoğaltmağa başladılar. Na- cinin soldan yaptığı bir hücumda or- talanan topu küçük Fikret kale ya- kınında yakaladı ve yavaş bir vuruş- la üçüncü defa olarak Süleymaniye kalesine attı. Bu sayıdan sonra Sü leymaniye müdafaası sert bir şekilde çalışmağa ve Fener muhacimlerini durdurmağa uğraştıysa da bu sertlik aleyhlerine oldu. Yaptıkları favlilerden 25 inci daki. kada Esad dördüncü ve 30 uncu dak kada Fikret beşinci Fener gollerini at- tılar. Ve mâç bü şekil değişmeden Sü- leymaniyenin 5 - 0 mağlübiyetile ni hayetlendi. Lig maçları puan cedveli 0.G.B.M.A.Y.P. 6 ömlmusaenma birinci gelen atlar (o .İ Ankara 6 — Sonbahar at yarışlar; nın altıncı haftası bugün yapıld, 1800 metre birinel koşuda İbrahimi Yalçının Al Ceylânı, 2400 metre m& safeli ikinci koşuda Ahmed Atamanın Özdemiri, 1200 metre üçüneli koşuda gene Ahmed Atamanın Karanfili, 2600 metre mesafeli dördüncü koğus da Said Halimin Sağanağı, 1600 metre mesafeli beşinci son koşuda da Meh- med Atakın Ferhanı birinci gelüler,