8 Kasım 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

8 Kasım 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Paris Alman sefare- tinde üçüncü kâtibe tabanca ile suikasd mz Sene 21 — No. 7208 — Fiati her yerde 5 kuruş milyar Türk lirası sarfedilecek Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Anavatan hava müdafaa kuvvetleri 5400 tayyareye iblâğ edilecek Tayyare fabrikaları da senede 40,000 tayyare yapabilecek Londra 7 (A.A.) — Deyli Ekspres gazetesinin bildirdiğine göre, Kabine eksperlerle uzun istişarelerde bulun- duktan sonra her şeyden evvel anâ vatanın h e kara müdafaa işleri le meşgul olmağa karar vermiştir. Hali hazırda memleketin müdaf; sına tahsis edilen ileri hat tayya 2700 dür. Bu miktar iki nisline çıkarılacaktır. Bundan mâ yare fabrikaları senede âzü- mi 40,000 tayyare çikarabileceklerdir, İngiltere, hava Kuvvetleri için gelecek seneler içinde bir milyar İngiliz Mra- sı sarfedecektir. Londra 7 (A.A.) -— Matbuatın bir k İngiliz harici siyasetinin Çam- börleynin son haftalar zarfında tayin ettiği istikamette kati bir şekilde in- tmesini istemektedir. Times gazetesi diyor ki: «Ortada bir mukabil proje yoktur. Yarın başka bir hükümet iktidar mev. kine gelecek olursa başka bir prog- ram unsurları bulamayacaktır, İngi- Miz efkâmumumiyesinin büyük bir ek- seriyeti ne istediğini pekâlâ biliyor ve kalben tamamile Çambörleynle Son sistem İngiliz harp tayyareleri uçarken beraberdir. Efkârumumiye sulh lehinde gay- retler sarfedilirken Hitlerin dün Vay- marda bahsettiği prensipleri tatbike | hazır bulunacaktır. 12 yeni yolcu vapuru siparişine karar verildi Yeni vapurların müsaid şartlar gösteren İngiliz tezgâhlarında inşası muhtemeldir Hayvan nakliyatı için altı şilep alınacak, yaş meyvalar için üç vapur yaptırılacak Dün limanımıza gelen Denizbankın yeni vapurlarından Ülev Denizbank, Türkiye sularında sey- Tüseferlerin muntazam yapılması için İodkikatia bulunmuştu. Bu tedkikat neticesi hükümetin tasvibine arzedil- Miş ve verilen Kararlar kesbi katiyet etmiştir. Bü kararlara göre yeniden dört Ayvalık hattın " ve bir tane de Kara- biga hattına yolcu vapuru Bu vapurların inşası içir İngiliz olmak üzere bir çok firma Le- maslar yapılı rmalar nra- sında, İtalyan, da firmaları da Denizbanka teklifler yapmışlardır. milyonu. Denizbank emrine tahsis edilmiştir. İngilizler inşaat için mü- sait şartlar ileri sürdüğünden temas- ların yakında neticeleneceği anlaşıl- maktadır. Bir haftaya kadar bir an- laşmaya varılması kuvvetle muhte- meldir, Karadeniz seferleri Yolcuların İstanbuldan Hopeye ka- dar en kısa zamanda gitmelerini te- min maksadile yeni bazı kararlar ve- rilmiştir. Hayvan tahmil, tahliyesi is- kelelerde uzun zamanlara . ihtiyaç gösterdiğinden insanlarla hayvanla- rın aynı âyrı nakledilmeleri kararlaş- Se anlaşma ile lee temin lime Bu ise mütekabil bir müsamaha, müsavat dairesinde müzakerat ve si- lâhlar hakkında bir #tilâf şeklinde Başvekil Ankaraya döndü. Garda Heyeti Vekile azalarile görüştü Ankara 7 (A.A.) — Başvekil B. Ce- Il Bayar bu sabah İstanbuldan An- karaya dönmüş ve istasyonda Büyük Millet Meclisi reisi B. Abdülhalik Ren- da, Vekiller, mebuslar, Ankara vali ve Belediye reisi, emniyet direktörü tarafından karşılanmıştır. Başvekli gar salonunda bir müd- det istirahat etmiş ve kendisini kar- $ilamağa gelen heyeti vekile âzalari- le görüşmüştür. Ebülkikmtil pe; Ihtiyarlar, dullar ve çocuklar Devlet idare ve müesseselerinde kır- tasiyeciliğin önüne geçmek için baz esaslı kararlar “alınıyormuş. Bütün dairelerdeki kayıd, yazı ve dosya işleri ayni esas üzerinde tanzim edilecek- miş. En hayırlı ıslahallan biri şüphesiz Ki bu olacak, Bülün muamelâtta aj- ni kıtada kâğıtlar üzürine, ayni nok- tadan başlıyarak, isimleri ayni imlâ ile yazarak, muayyen taraflara kayd düşülmesi; dolapta dosyanın, dosyada kâğıdın, kâğıtla kaydın derhal bu- lunması, cidden bu memleketin muh- taç olduğu büyük o nimetlerdendir. Memur da, iş sahibi de geniş bir oh diyecek... Dileriz ki, ük wlahat mütekaid, dul ve yetimlerin maaş yoklamaları- nan kartasiyesini basitleştirilmek sus retile yapılsın. Zira, şimdiki vaziyet. leri cidden yürekler acısıdır: İhtiyar- cıklar ve aliler, maaşlarını, zahmetli şekilde para kazünircasına yeniden hakediyorlar. Kırtasiye inkılâbı, rejimin millete büyük bir Tütuf ve ihsanı olacak. İk- ram ise, evvelâ ire Kadınlara De ÇÜOEAAPE yapmı sine teşekkür telgrafı Büyük Önderin telgrafı heyeti umumiyenin sürekli ve şiddetli alkışlarile karşılandı Hatay Meclis reisi Abdülgani Türkmen târafından gönderilen telgraf da alkışlar arasında okundu Ankara 7 (A.A.) — B. M. Meclisi bügün Refet Genitesi in başkanlığın- da toplanmıştır. Celsenin açılmasını müteakip Relsicümhur Alatürk tarafından B. M. Meclisi Reisi A, Rendaya gönderilmiş olan aşağıdaki telgraf okunmuş- tur: «C. Büyük Millet Meclisinin yeni yıl çalışmasına başlar-| ken hakkımda izhar buyurduğunu bildirdiğiniz yüksek duygulardan çok mütehassis oldum, Büyük Kamutaya teşekkür ve derin saygılarımı arzederim.» (Devamı 4 üncü sahifede) Kırtasiyecilikle mücadele talimatı hazıriandı Talimat, çok iş, az söz ve yazı prensibine dayanıyor Merkezde evrak teati bürosu kurulacak ve her saatte evrak alınıp verilecek Ankara '7 (Akşam) — Hükümet, | lâhiyettar mümessillerinden mürek- kirtasiyecilik ile mücadele etmek için €saslı kararlar almak iIderinin o birleştirilmesini ve aynı esaslar dairesinde iş görülmesini te- min için bir iş talimatı hazırlanmış- arifesindedir. | | Bütün Vekâletlerde ve devlet daire- lerinde yazı, kayıd ve dosya muame- | keb bir komisyon tarafından tedkik ve az tadilâtla kabul edilmiştir. Tali- mat, pek yakında Başvekâlete tak- dim edilecek ve Başvekâlet tarafın- dan kabul edildikten sonra bütün Vekâletlerde, devlet dairelerinde ve vilâyetlerde meriyete girecektir. tır. İş talimatının esasları emniyet | umum müdürlüğü arşivin tanzimin- de elde edilen müsbet neticelere da- i ekâletleriri sa- | Memurlar süratle vazifelerini görecekler Memurların vazifelerini ve işlerini âzami süratle görüp bitirmeleri mesul — Çocuklar bize gelin de eğlenelim!... — kğ VE Di