13 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

13 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

: Vefa Kasımpaşayi (8-0) yendi Dün Taksim ve Fenerbahçe #tad- larında milli küme maşlarına devam edildi. Dünkü maçların içinde bu'sp- ne milli kümede oynıyacak olan Vefa ile, birine! kümeye terfi eden Kasım- paşanın karşılaşması enteresandı. Fakat dünkü yağınarlu, rüzgârlı ve | olmaması yüzünden snlona mühim Soğuk havada, çamur ve su içinde bü- | bir kalibülik toplanmıştı. Programım tuhan bir sahnâa, her iki timin kuvvet ve| «en iddlalı ve çetin karşılaşması Kâni kabiliyetini ölçebilecek bir maç #oy- | ile Ekrem arasında geçti. Hetmeğe inikân olmadı. Oyun pek ME | © Bidayetie eski ve tecrübeli bir bok. bir seyirci önünde ve zevksiz bir gekli. | sör olan Küninin iühine giden maçta, Ap cereyan “etti ve bitmesine 17d4ki- | tüçüncü devreden ftlbaren Ekremin ka kala sekiz göl yemiş olan Kasımpa- | üstünlüğü görülmeğe başladı ve al- şa takımı daha fazla dayanamıyarak | tancı devreye kafur bu hükimiyet çök sahadan çekildi, (Sinğa 74 biletli se- | bariz bir şekilde devam etti. Altıncı devrede bu üstünlük Küni- Din ağzı 'burnu kan içinde kalarak abandane etmesile nihayetlendi ve Ekrem galip ilânı edildi. Beşiktaş klübünün kır koşusu Beşiktaş klübü kendi atletleri ara- sında dört kilometrelik bir kır koşusu tertib etmiştir. Akaretlerâeki Klüb bi- nasından başlıyan koşu Yıldıza kudar devam etmiş ve aynı yoldan avdet eği. lerek Beşiktaş Hulkevinde rihayetlen- miştir. Neticeler şunlardır: ximiyeti ele aldı. Düha usta veda 1 — Todori Andonyadis 14 dakika cüsseli olan Vefalilar tapu ayakların. | 30 saniye. da tutmadan oymyoilar. Buna muka- 2 — Hasan 14 dukika 43 saniye. bil Kasımpaşsilı oyuncular topu fazla - tutuyorlar ve mütemağiyen çalım ya pıyorlarğı, 1 nci göl-— 16 anı dakikada Muh. | Geşemin ortaladığı bir topu Sulhi kafa ile Kasımpaşa kalesine soktu. 2 inci göl — 22 inti dukikndn Ab- düşün uzun bir ortasını Mehmed yar Tanınmış bazı boks heveskârları tarafından tertip eğilün hususi 'böks maçları dün Taksim İzzet gazino- sunda, yapıldı, mağlüb etti 'Dün sabah Taksim stadında Kurtu- luş ile Bozkurt arasında hususi bir maç yapmıştır. Kurtuluşun hâkimi. yeti altında geçen bu oyunda Bozkurt 5-2 ndağlüb olmuştur. 3'üncü gol — sağdan kaptığı bir tapu Sulhi plâse bir vuruşla yerden Külenin sağ 'köşe- | sinden soktu. Kaleci topu avuta gidi- yor diye bırakmıştı. A üncü göl — 43'üncü dakikada Sul hi şahsi bir'ikırila ve'bir metre kadar yükseklen giden 'bir şütle sol köşeden dördüncü gölü yaptı. Sevrerin ortalarma doğru Mute. Şem sahadan çıkmıştı: Vefsl oyuncu. lar, is'anan formslarını “değiştirmek için münavebe ile içeri gisiyörlardı. Gene devrenin ortularmda Kasımpa- şalılar birkaç 'nöticesiz hücüm yaptı Jar. Hilâl ve Beykoz talamiları maçtan evvel - HURİ - Beykoz müaçmüan bir enstarita. ne - Fenerbahçe - Beylerbeyi maçında beş gol yapın Yaşar bir hücum esnasında Şild maçları dömi finaline Fenerbahçe - Vefa - Süleymaniye ve Hilâl takımları kaldılar Dün, Hilâl Beykozu (4-2), Fenerbahçe Beylerbeyi (8 -0)'yendiler Şiüd maçlarına Fenerbahçe sta- İkinci'devre İkinci devrede Kasımpaşa takımı rüzgâr altında idi, Vefa takımı oyunu Kasımpaşanın 18 pas çizgisi içine sök- muştu. 5 inci.göl — 10 uncu'dakikada Sul- hinin geri dönen bir şütünü “Şükrü San lâciverâ hükimiyeti ikinci der-'| yerden Kasımpaşa 'külesine soktu. Boks oks maçları Ekrem - Kâni karşılaşması heyecanlı oldu dında, dün çok az bir seyirci önünde devam -edildi ve Beykoz ile Hilâl, Fe- nerbahçe ile Beylerbeyi karşılaştılar, Kupa maçlarının adetlerinden ol- duğu vehile bu karşılaşmalar yine bir sürprizle nihayetlendi * ve bütün tahminlerin hilâfina Beykoz Hilâle mağlüp olarak tasfiyeye uğradı. İlk devreyi 2 - 0 galip bitiren Bey- koğlular ikmiici devrede Hilğlin hâ- kim oyunu karşısında Yazla dayana- mağdılar ve üstüste dört göl yiyerek sahadan 4 - 2 mağlüp ölatak ayril- dılar, Lig maçlarında beşincilik gibi çok Iyi bir netice slan Beykozluların bu mağlübiyetine yegâne sbeb ha sırlarını zayif telâkki etmeleriğir. Günün ikinci karşilaşması Fener- bahçe ile ikinci kümeden Beylerbeyi araamda yapıldı. Fenetbühçe on ki- şilik bir kadro ile Beylerbeyinin karşı- sına şu şeklide gili. Hüsameddin - Tabib, Müzeffer - Necâst, Ali Rim, Reşad - Semih, Yaşar, Basri, Nadi. Beylerbeyi takımı dn on “kişi ile oynuyordu. (Eşref Mutlumun idare- sinde “başlayan oyun derili sarı Tâ- civertlilerin hâkimiyeti altına girdi. Kayıcı bir çimen üzerinde kuywetle- golle Fenerbahçe lehine kapandı. N v rede de devam etti. Basri beşinci ve alınci, Semih yedinci ve Yaşar se kizmci Fener göllerini “yapmakta müşkülâta maruz kalmadılar ve müs sabaka bu metice değişmeden 8 - 0 / Fenerbahçe galebesile bitti. Süleymaniye Karagümrüğe hül galik Taksim stadında, Vefa - Kasımpaşa- sa maçından sonra - Silleymarliye ve Karagümrük takımları, hakem Halid Galibin idaresinde şild maçına büşla- dılar. Karagümrük takımı sahaya © | kişi çıkmışı, Karagümrük müdafii Mahmud Alinin #ett oyununu gören hakem yedinci dakikağa bu oyuncuyu sahadan çikarmek istedi. Fakat aym Ali hakeme itaat etmedi. Bu vaziyet Büyük bir Kalabalik önünde geçen bu karşılaşmalar çok heyecanlı olmuştur. | Bu müsabakalarda Galatasaray Kur. | #uluşa 30 - 40, Kübutaş Mühendise 33 - 48 galib gelmiştir. amanda takım kaptanı olan Mahmud | 6ıncı'gol — 1T wvi dakikada Vakidin. 40 metreden çektiği firikikini Kasım | paşa kaledisi tutamadı. 7 meiigül —25inci'dakikada Meh- meğin ortaladığı topa 'Dinçer 18ka geç- ti. Kaleci'de elinden kaçırdı. Sulhi (t0- 8 inci göl — 28 imortiakiknila Ahdü. | şün ortaladığı topu'kaleci'elinden ka- Çırdı ve tap sekizinci defaolarık Ka || sımpaşa kalesine girdi. Sekiz gölden sonra Kastmpaşa da- kımı sahayı birikti. Maçın bitmesine aha 17 dakika vardı. Vefa takım saharın vaziyetineüyan| bir oyun oynadı. Ayakta 'top'tutmadı. Bilhassa Süleyman ve Sulhi 'muvaftük oldular, Kasımpaşa takımında, Rüştü, Müm- taz, Subri ve Hayri topu iyi kontröl ediyorlardı. Takımın bütün “oyuncu- “ ları, çamurlu sahada topu ayakta'tut- milk hatasma düştüler. Hakem'oyuru güzel idarectti. “Ulvi Kenti Bisiklet müsabakaları yapılamadı Her iki boksör arasında yaş itiba- zile büyük #arkım bulunması müsa- bakanın bu şekilde nihayetlenmesine sebeb “olmuştur, Çok kıymetli ve tek- nik bir boksör olan Kâninin böyle genç boksörler karşısına çıkarılması doğru değildir, Aksi takdirde yapıla- cak her karşılaşmada evvelce takdirle seyrettiğimiz ve 'böks sporu için ar- tık yaşlanmış ölan Kününin mağlüp oluşunu üzüntü ile seyretmek mev- buriyetinde Kalacağız. Bu mühim maçtan evvel yaplan diğer karşılaşmalarda Hüsamedân Rectbe nakavtla, Ekmel Akife, Hü- seyin 'Kyaya, Lefter 'Niyaziye sayı he- sabile, Muvaffak İstelyoya Abandola galip gölâiler. Bandırmada atletizm hareketleri Banilırma (Akşam) — Balikesirds yapılacak final müsabakalarma ha zırlanmak “üzere beş hafta devam ede cekolan yürüyüş ve atletizm müsaba- kalarının birincisi Bandırmada ya- pıldı. Havanın muhalefetine rağmen kalabalık bir seyirci kafilesi önünde yapılan beş kilometrelik yürüyüş mü- sabakasında Bandırma İdman yurdu. atletlerinden Salâhaddin .Zandılı bi- rinci, Ali Değirmen ikinci geldiler, 100 metre ve 400 metre sürat koşu- larında da İdman yurdu 'itletleri x18- tice aldılar. Haftaya 10 kilometrelik vikinci yü- rüyüş müsabakası yapılacaktır. Beş hafta ssomunda “gide edilen re- kotlar bölgeye bildirilecek ve (Balike- sirde yapılacak final müsabakasına iştirak edecek atletler ayrılacaktır. PERA ANKARADA “Pera takımı Arikarada biri B muhiteliti ismi altında çikan “Gençlerbirliği diğeri Ankaragücü ile iki'maç yaptı. Peralilar 'bu müsabakalardan birincisini