29 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

29 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

AKŞAM'ın yeni müsabakasına iştirak ediniz! m Bene 21 — No, 7344 — Finti her yerde 5 kuruş Polonyada Almanlara karşı ÇARŞAMBA 29 Mart 1039 şiddetli tazyik yapılıyormuş fakat artık susmak imkânını göremiyoruz,, diyor Polonya hava kuvvetlerini arttırmak için dahili bir istikraz yapmağa karar verdi Berlin 28 (A.A.) — Goering ile alâkası olan Essener National Zei- tung, birkaç gündenberi Polonyada Almanlara karşı yapılan muamele. den şiddetle şikâyet etmektedir. Bu gazete, ezeümle şöyle yazmaktadır: «Polonya makâmlarmın vaziyete hâkim olmadığı veya vaziyeti kontrol etmek için Tüzumu kadar gayret sar- fetmedikleri anlaşılıyor. Alman er. kekleri, kadınları ve çocukları siste. matik bir şekilde tecavüzlere uğra- maktadırlar. Almanlara ait çiftliklere karanlıkta taarruz edilmektedir. Alman mağaza. larına boykotaj yapılmaktadır. Müm- ferit vakalar karşısında # bulunduğu. muzu zannettiğimiz için şimdiye ka. dar sesimizi çıkarmadık. Fakat bu gün artık susmak imkânmı göremiyo- ruz.» Londra 28 ajansına göre, ekalliyetine karşı — Yan resmi Alman Polonyada Alman şiddetli tazyikler yapılmaktadır. Bu ajansa göre, halk Devamı 8. inci sahifede) Tunca veMeriçinfeyezanı Leh kızlar, Polonya askerlerine çiçek ve hediye veriyorlar Tarlaları Edirnede su baskınını gösteren bir resim Edirne 27 (Akşam) — Son günler- de Bulgaristan ve cirar yerlerde yar gan şiddetli yağınurlardan Tunca ve Meriç nehirlerinin suları taşmağa Jaları su basmıştır. Şehrin Orta İmaret ve Yıldırım mahallelerinde sular. fazlalaşmış ve | Yıldırım yolunu su kapamıştır. İnsan Gece saat sekize doğru yükselen sular bu Saatten sonra tedricen azal- | miş ve'durmuştur. kaplıyan sular çekilmeğe haşladı ve evce zarar yoktur. Yalnız su bo- yunda bulunan bir damdaki hayvan- lar su altında kaldıkları için başka | yere kaldırılmak suretile kurtarılmış. başlamış ve iki nehir etrafındaki tar- | jardır. Maarif Vekâletinin bir teşebbüsü Ankarada bir neşriyat AKŞAM'ın yeni müsabakasına iştirak ediniz! Telefon: Başmuharrir; 20565 — Yam işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Frankistler dün Madride girdiler Madridden bir görünüş: Londra 28 — Madrid şehri bugün Frankistlere teslim olmuştur. Franco Jotaları öğleye doğru şehre girmeğe başlamışlardır. Bütün Madrid donan- mıştır. Nasyonalistler büyük tezahü- rat yaparak; «Yaşasın Franco» diye bağırıyorlar. Madrid 28 (A.A) — Madrid, bu sö bah teslim olmuştur. Casado ile Mü- Şenir bayraklarla donandı B. Goering'in gazetesi “Şimdiye kadar ses çıkarmadık, büyük tezahürat yapılıyor Pucrta del Sol meydanı dafaa komitesi Azası şehri daha er- velden terketmişlerdi. Cümhuriyetçi askerler, üstüne beyaz bayraklar çek» tikleri siperlerini terkederek - şehre doğru, gitmişlerdir. Madridin her tarafında Frankistle. rin bayrağı dalgalanmaktadır. Halk, faşist usulü selâm vermektedir. (Devamı 8 nci sahifede) kongresi toplanacak Bulgar Başvekili yakında Bu kongrede memleketin müs- İ takbel neşriyat faaliyetinin bir programa bağlanması esasları görüşülecek (Yazısı 6 ncı sahifemizde) 2Dikikmtler: —mmaan Şekerin yemesi tatlı, bahsi acıdır! Türkiyede şekerden 1,690,000 lira senelik kâr temin edilmiş. Hiç bir kârda kimsenin gözü yok amma, halkın yüzde sekseni - Du ara” da çocuklar . pahalılık yüzünden şe- ker yiyemezken, böyle asli bir gıda- dan bu kadar kâr olur mu? Sınaileşme, Devlelçilik, Halkçılık mejhumlarile . yukarıki rakam telif edilebilir mi? Berline gidiyor Kral naibi prens Pol'ün de Berline gideceği haberi Belgradda tekzib ediliyor Paris 29 -—- Bofyadan bildiriliyor; Bulgâr Başvekili ve Hariciye Nazırı B. Köseivanolun yakında Börlini zi- yaret edeceği haberi teeyyüd etmek. tedir, Berlin mahafilt bu ziyareti muh- temel görmekle beraber tarih zikret. | miyorlar. Sofya mahafili bu ziyaretin | bir nezaket eseri olduğunu söylüyor- | lar, Fakat Bulgaristanın yakın istik- bal hakkında Almanyanın niyetleri- ni ve son hâdiselere dair tenevvür et- mek istediği tahmin edilmektedir, Prens Pol Berline gitmiyecek! Paris 29 — Bolgraddan bildiriaiyor: Kral naibi prens Polün Berline gide- | ceğine dair ecnebi memleketlerde do- Jaşan haberler Belgrad mahafilinde tekzip edilmektedir, Avrupa vaziyeti ve Yunan siyaseti Paris 29 — Atina ajansı neşrettiği bir tebliğde Yunanistanın Orta Avru» pa vaziyeti hakkında devletler ara sında cereyan eylemekte bulunan müzakerelere iştirak ettiği rivayet. lerini tekzip ediyor ve Yunânistanın siyasetini şöyle tesbit ediyor; Yunanistan Balkan paktı çerçeve si dahilinde müttefiklerine olan ta- ahhüdlerine sadık kalmaktadır. La Fontaine'in asri hikâyeleri; (4), Ariasinın, babasının yanından hiç ayrilmiyan bir kızcağız bir gün kendi kendine dolaşmak is- tedi, Ve kimseye görünmeden $0- kağu çıktı... Etrafı seyrede ede Beyoğlu- nun büyük caddeiine geldi. Oh, sinemalar, mağazalar, * vitrinler ne kadar güzeldi!.. Yaşasın hür- r; nın ram rengârenk ipekliler, şık şap- v. «. Nihayet büşük bir mağaza» camekânı önüne geldi. Bu- a e dolu idi, be- diyerek kıza . Derken eli şemsiyeli peyda oldu, Bu damdı: «İşte mükemmel bir av!» sokuldu... Ji bir adam ahlâksız biş 4 i Yi iye ( Kiz cünnee kelimesini du- | yunea titredi: «Aman, beni an- heidi yanına götürün!» diye yü- rüdü. Yabanci ile beraber yan sokaklardan birine girdiler...