5 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

5 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Milli küme karşılaşmaları iğ Galatasaray - Fenerbahçeyi 4 -3 yendi 14 bin kişinin heyecanla takib ettiği senenin bu en mühün müsabak İki ezeli takib Fenerbahçe ile Ga- Matasaray milli kümenin ikinci ma- gını oynamak için dün tekrar karşi karşıya geldiler. Fakat bu seferki karşılaşma bazı hoşa gitmiyen hadi- Ölselerle geçti ve Galatasaray geçen sefer olduğu gibi maçtan 4-3 galip çıka, Havanın fevkalâde güzel oluşu, öğleden itibaren söyirci kütlelerini stadyoma celbediyordu. Küme küme biriken insan kalabalığı ile saat tam dört büçuğa geldiği zaman stadyom kapısından içeriye girmek imkânı kak mamıştı, Gene Taksim kişlasının dört tarafını dolduran insan kafaları kız. gın güneşe akışı güzeleden yaptık- ları külâhlarla kendilerini muhafaza» ya uğraşıyorlardı. Bu kalabalık takri- ben on dört bin kişiyi bulmuştu ki, sabıta gördüğü lüzum üzerine stada girmek istiyen yüzlerce meraklıyı ka- pıdan geri çevirmek: mecburiyetinde kaldı ise de nihayet stadın kapıları bu müthiş akına tahammül edemiye- rek kırıldı ve bu arada bileti olan, ol- mıyan içeri doldu. Galatasaray oyun- Cuları ancak dühuliye tarafından açı- lan bir aralık kapıdan stada girmeğe muvaffak olabildiler;. Kapalı tribün- ler, duhuliye kısmı ve balkon hınca- hınç bir haldeyken. pistte inzibat tedbirleri almış bulunan zabıta me murlarından başka kimse görünmü- yordu. Sahamın hali böyle iken oyun saati yaklaşmış, taraftarlar da sabır- sızlanmak fazla bir hadde gelmişti. Nihayet hakemler ve ondan sonra ta» kımlar sahada göründüler, Takımlar şu şekilde dizildiler. Fenerbahçe: Menelaos - Lebib, Ya- şar - Mehmed Reşad, Esad, Ali Riza - Basri, Rebii, Fikret, Şaban, Naci, Galatasaray: Osman - Yusuf, Ad- nan - Celâl, Riza, Musa - Sarafim, Cemil, Salâhaddin, Bedii, Hakem: Tarık Özerengin. Galatasaray rüzgâr altına düşmüş, Fenerliler de aksi kaleyi almışlardı. BİRİNCİ DEVRE Oyuna Fenerliler başladılar ve ilk sarı lâcivert akını Galatasaray mü- dâfaası önünde geri çevrildi. Fene- rin ilk hücumuna Galatasaray sağdan nerliler savuşturdular, GALATASARAYIN BİRİNCİ GOLÜ 5 inci dakikada Galatasarayın yeni bir hücumunda Budurinin sürüp ge- tirdiği bir topa Fenerli Yaşar mâni olmak istedi. Fakat Buduri ondan da sıyrıldı ve plâse bir vuruşla Gala- tasarayın ilk gölünü yaplı, Bu ümid edilmiyen dakikada Fene- rin yediği gol kendilerini gayrete ge- tirdi ve onlarda hücuma geştiler, Nitekim Basrinin çok güzel bir şü- tünü Osman maharetle Kurtardı. Yi- İ sedemedi. Bu sırada oyun biraz sert- hai ası asabi bir hava içinde geçti Fikret Galatasaray kale cisile mücadele ederken müdafaası veya kalecisi çeliyor. Fe- nerin hücumlarından kendilerini kurtaran Galatasaraylılar da muka- bil taarruza geçtiler ve yeni bir fır- sattan istifade ederek ikinci bir gol kazandılar, GALATASARAYIN İKİNCİ GOLÜ 18 inci dakikada Bediinin sağdan ortaladığı topu Cemil kale önünde ve müsald vaziyette yakaladı, bir kafa vuruşu İle takımmın ikinci golünü yaptı, Bu sayıdan sonra fazla çalışmak mecburiyetinde kalan Fenerlilerin hücumlarında Şaban, Galatasaray ka- lecisi le karşı karşıya kaldığı halde muhakkak gol fırsatından istifade leşmeğe ve favuller çoğalmağa baş- ladı. FENERİN BİRİNCİ GOLÜ $1 inci dakikada Fenerbahçeliler hücumda iken Nacinin sağdan attığı bir şütü Galatasaray kalecisi Osman tutamıyarak elinden kaçırdı. Buna yetişen Esad güzel bir vuruşla takı- mının ilk golünü yaptı, FENERİN BERABERLİK GOLÜ Hemen bir dakika sonra Fenerin yeni bir hücumunda Esad kaptığı topla Galatasaray kalesine yaklaştı ve kuvvetli bir şütle takımının ikinci golünü de yaparak Sarılâcivertlileri beraberliğe kavuşturdu. İki taraf be- Ttaber olunca oyun süratlendi ve oyun- cular gayrete geldi, Fakat ikisi de bir netice alamadan devre 2-2 boraber- Tikle bitti, İKİNCİ DEVRE İkinci devreye Galatasaraylılar baş- ladılar, Fenerbahçe başlangıçta nisbi bir hâkimiyet kurmağa muvaffak ol- du. Nitekim $ inci dakikada fenerin kazandığı bir korneri Osman zorluk- la kurtardı. FENERERİN GALİBİYET GOLÜ 10 uncu dakikada Fenerin sağdan yaptığı yeni bir hücumunda Tacinin ortaladığı topu Basri güzel bir vu- ruşile Galatasaray kalesine atarak takımını galip bir vaziyete getirdi. Bu golle beraber Galatasaraylılar birdenbire canlandılar ve Fener kale- sine birbiri ardına hücumlar yapmağa başladılar, Fener müdafaası Galata- sarayın bu hücumlarını sert ve f8- vullu bir tabiye İle. önlemeğe çalışı- GALATASARAYIN BERABERLİK GOLÜ 22 nci dakikada Fener aleyhine sa- hanın ortasında ve sıra sahasının çok uzağında verilen sert firikiki Musa kaleye havale etti, Gelen topu Fene- , rin kalecisi evvelâ tultu ve sonrada kendi kalesinin içine bıraktı. Bu $u retle Galatasaraylılar beraberlik sa- yılarını da yaptılar. Bu golden Fenerliler sinirlendiler, Galatasaraylılar ise daha çok açıldı. lar ve hücumlarını sıklaştırdılar. Bu sırada oyun çok sert bir şekil aldı. Hakemin müdahaleleri oyunculara tesir etmiyordu. GALATASARAYIN GALİBİYET GOLÜ Dünkü atletizm müsabakaları İstanbul atletizm ajanlığı tarm fından üçüncü ve dördüncü sınıf at Jetler arasında tertib edilen Gül ku- pası atletizm müsabakaları dün Ka- dıköy stadında yapılmıştır. Gençler- den mürekkep büyük bir atlet gru- punun iştirak ettiği bu müsabaka larda istikbal için ümid verici netice- ler alınmış ve bu gençlerin kendile- rine aid rekorlar kırılmıştır. Teknik neticeler şunlardır: 50 metre: i Nedret (B. 3.) 6 saniye, 2 Sezai (H P.). 100 metre: 1 Turan (DL) 119, 3 Sezai (H. P) Gülle: 1 Hidayet (H P.) 11.93, 2 Nihad (G. B.). Disk: | Kerman (G. B.) 29,2 Hida- yet (H.P)). Yüksek atlama: 1 Vecdi (B, 7.), 156, 2 Suad (H.P,). 4X50 bayrak: 1 Haydarpaşa takımı 247, 2 Beşiktaş takımı, Üçüncü kategori: 100 metre: 1 Turan (D.L) 118, 2 Sezai (H.P.). 400 metre: TAN (G.B.),563, 2 Kâzım (K S). 800 metre: 1 Kâzım (K.8.),2 Hü- seyin (B, 3). Uzun: 1Suad (H.P), (LP). Sırık: 1 İzzet (KL) 260, 2 Fe- ridun (İ.L). 4X100 bayrak: 2 (H.K). Dördüncü kategoride 38 puanla Haydarpaşa birinci, 16 puanla Be- şiktaş ikinci, üçüncü kategoride 33 puanla Güzelbahçe birinci, 24 puanla Hayskul ikinci olmuşlardır, Musaba- kalardanı sonra birinci gelenlere ma» İkinci küme maçları Beylerbeyi ile Kadıköyspor klübleri dün Taksim stadında Ahmed Ademin hakemliği altında Karşılaşmışlardır. Kuvvetlerin müsavi olması yüzünden çetin bir şekilde geçen bu karşılaşma. yı Beylerbeyi 2-1 kazanmıştır. Demirspor 5 Doğansporu 7 - O mağlüb etti 2 Kemal 1 (G.B) takımı, Oyunun 32 nci dakikasında Gala- Ankara 4 (Telefonla) — Milli kü- tasarayın yeni bir hücumu Fener ka- | me için 19 mayıs stadında yapılan lesini karıştırdı. Bu arada Cemilin | Demirspor.Doğanspor maçı baştanbaşa | Buduriye geçirdiği topu Buduri güzel | Ankara takımının hâkimiyeti altın bir şütle gole çevirdi. PENERLİLERİN İTİRAZI Budurinin attığı bu gole Feneriiler Cemilin favul yaparak topu kaptığını ileri sürerek itirazda bulundularsa da hakem kararında ısrar etti ve oyun bu golden sonra tam mânesile şiraze- sinden çıktı, Bu sırada Fenerli Yaşar ile Cemil arasında teessüfe değer ye- ni bir hadise oldu ve Fenerli Yaşar kendiliğinden sahayı terkederken ha- kem bu hadiseye sebeb olduğu kana- alile Galatasaraylı Cemili de sahadan dışarı çıkardı. zabıta derhal müdahale ederek tri- bünlere sirayet etmek tehlikesi göste- ren bu kavganın önüne geçti. Bu karışıklık yatıştırıldıktan sonra oyun tekrar başladı. Soldan yapılan bir hücumda Galatasaray kalesi önün- de bulunan Taci topu tutmak üzere bulunan kaleci Osmanla çarpıştı. Os- man yerde kıvranmağa başladı, oyun durdu ve Osman sahadan çıkarıldı. Galatasarayın kalesine Salâhaddin geçti. Bir iki dakika sonra Osman yi- ne yerine geçti ve maç da bir kör dö - vüşü halinde devam ederek 4-3 Ga- latasarayın galebesile bitti, NASIL OYNADILAR? Dünkü: maçta Fenerbahçeliler Ga- latasaraya nazaran daha hâkim oy- madılar. Fakat seri ve favullü bir ta- biye kullanmaları maçı kaybetmeleri. ne sebeb oldu. Galatasaray takımında (Osman ikinci gölde hatali olmasına gağmen fena değildi. Yusuf ve Adnan Yazifelerini yaptılar. Haf hattı Fener İllerin bücumlarına mukavemet için haylice uğraştı. Rıza iyi diğerleri va- da geçmiş ve ilk devrede 2, ikinci dey- rede de 5 gol yapan Demirsporlular bu maçtan 7 - O gibi açık bir sayı far- kile galib çıkmışlar, Davis kupası maçları Belgrat, 4 (A. A) Zagrebden bildiriliyor: Belçika ile Yugoslavya arasılda davis kupası için yapılan maçta Yugüslavyalı Mititsh, Belçika'ı Gecihaldı 6/1, 6/4, 6/1,6/4ve6/1 mağlüb etmiştir. Binnetice müsaba- kanın birinci gününde Yugoslavya sıfıra karşı 2 galibiyetle başta gemek- tedir, Milli küme puan cetve e e shEERE2 B8üRGUER GEBELERE çalıştılar, müptedi idi. Yediği göllerde ve bil hassa üçüncüsü büyük bir hata idi. Müdafi Yaşar çok favullü oynadı. Le- bib son sakatlıktanberi henüz kendi. ne gelememiş. Haf hattında Ali Rıza iyi idi. Esad ile Reşad asabi oynadı. lar. Hücum hattında muvaffak olan yegâne oyuncu Fikret idi. Basri çalış- masına rağmen iş göremedi. Diğerle. rinin oyunu vasatı geçmedi. Pera - Kurtuluş um b hakem tatil eb. çok olurs ordu. lu, Çi mun lü rcetme Dün sabah Taksim sta ile Kurtuluş arasında hususi! yapıldı, Asabi bir hava için, eden bu karşılaşma ikinci bir şekil alınca hakem tara! til edildi. İstanbul futbol ajanı min hakemliği altında cei bu müsabakaya her iki takım vetli kadrolarile iştirak Rüzgârı lehine alarak o; yan Peralılar ilk dakikadan hâkimiyeti aldılar ve 10 uncü kikada soldan yapılan bir Bambino birinci Pera golü! Biraz sonra Misinezi sıkı bir kımının İkinci golünü çıka te yapılan bu sayılar Kurtuk, harekete getirdi, Merkezden ları bir hücumda Tanaş göste yegâne golünü yaptı ve devre iyleme i Zehi ranın galibiyetile bitti. İkinci devreye her Iki ti ha, İki bir şekilde başladılar. Kasdi hakkı ler arasında geçen oyün onUğat Bel kikayı bulmuştu ki Peralı “ varsal Kurtuluş sağaçığına bir tekmiği çoyl Hakem bu oyuncuyu dışarı tan sonra oyunun bu şekilde m mahzurlu gördüğünden kayı tatil etti. Beden terbiyesi kupa mi” “ Dün Taksim stadında Galsij Fenerbahçe maçından evvel yerin terbiyesi kupası için Şişli, SÜ, 5 niye muhtelitile Kasımpaşa, &., spor mühteliti karşılaştılar. İlk devre karşılıklı akınlar gede k da mütevazin olarak geçti. mi leymaniye muhteliti daha ci nuyordu. 12 nci dakikada gel pena dığı bir topla Jirayir takım! Si sayısını yaptı. Galataspor, in şa muhteliti 32 nci dakikada flar den yaptıkları bir hücumda ur vasıtasile buna mukabele etti Bu Çok geçmeden Şişliden soldel, vi ci gölü de yaparak takımını rt ma) galib vaziyete getirdi. Ve dev * yol Şişli, Süleymaniye lehine ai İkinci devreye Süleymaniye, giri arkasına alarak başladı. hal oyun üzerinde hâkim “#,,.., geçerek üstüste dört sayı Yiğen, müsabaka 6 - 1 Süleymaniye idine. e re d 3 Nöbetçi eczanelis