9 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

9 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

KANZUK KUVVET ŞURUBU MİTALİN Dermansızlık, İştahsızlık gibi vak'a larda kullanılan en tesirli şuruptur. Çocukların çabuk e Kr temin eder. VİTALİN şurubu her eczanede bulunur. Kansızlık. İNGİLİZ. KANZUK ECZANESİ — Beyoğlu, İstanbul Memur alınacak Türkiye Demir ve Çelik Fabrikaları müessesesi müdürlüğünden: Karabük Demir ve Çelik fabrikalarında İstihdam edilmek Üzere Türkçeden İngilizceye ve İngilizceden Türkçeye tercüme yapabilecek kudrette imtihanla memur alınacaktır. Seçme imtihan: 12 Haziran 939 Pazartesi günü saat 10 da Ankarada Sümer Bank Umumi müdürlüğünde ve İstanbulda Sümer Bânk İstan- bul Şubesinde yapılacaktır, Imtihana girebilmek için isteklileirn birer dilekçe ile Sümre Bank Umumi Müdürlüğüne veya İstanbul Şubesi müdürlüğüne müracaatla alacakları matbu iş talimatnamesini kendi el yazılarile cevaplandırma- b eden vesaikin asıl veya musaddak suretlerini de ekliyerek 10/64939 tarihine kai umumi müdürlük veya İstanbul şubesi müdür. lüğüne tevdi etmeleri lâzımdır. ı muadiN meektep mezunlariyle askerlik ödevini ikmal işlerine vakıf bulunanlar ve daktilo bilenler tereih edile. Lise ve; edenler, bür cektir Verilecek ücret imtihan neticesinde alınacak neticeye göre tayin edilecektir, Şerik aranıyor Krom madeni işletilmesi için Müteaddid maden mihendisleri tarafından yapılan tedkik ve araştırmalar üze- rine çok iyi neticeleri elde edilmiş olan yüksek evsafı haiz ve işletmeye çok müsaid ve kârlı bulunan ve sahibinin idare işlerine yetişememesi dolayısile teşriki mesai için bir veya iki şerik aranıyor. İştirak etmek İstiyenlerin ve daha fala izahat arru edenlerin sarih adreslerile koyacakları sermaye miktarının yazı ile İstanbul 234 nu- maralı posta kutusuna yazmaları, Spor ve beden terbiyesi ile alâkalı zevata Başvekâlet beden terbiyesi genel direktörlüğünden: Genel direktörlüğümüz tertip edeceği bir spor müzesi kütüphanesine ve neşredilecek broşüre konulmak üzere aşağıdaki maddelerde gösterilen ma- Tümat ve resimleri toplamak kararındadır. Alâkalı zevatın bu ilânımızı mek- tup yerine kabul buyurarak lâakal 6x9 ebadında bir fotoğraf ve tercümei hallerini «Awkarada: Beden terbiyesi genel direktörlüğü» adresine gönderme- lerini rica ederiz. 1 — İdmen ittifakının teşekkülünden itibâren umumi merkezde, İoderas- yovwlarda ve diğer heyetlerle mıntakalarda çalışmış olan zevat. 2 — Beden terbiyesi ve spor işlerine ötedenberi emek vermiş olan zevat. 3 — Şimdiye kadar muhtelif sporlarda Türkiye rekoru kazanmış olan spotcular. «Rekor nevileri, kazarıları yer ve tarih. 4 — Muhtelif sporcuların milli ekipleri içinde yer almış ve milli temağ- Jara iştirak ettirilmiş olan sporcular. 5 — Beden terbiyesi ve spor için eser meydana gelirmiş, gazetelerde ve n.ccmunlarda spor muhavrirliği yapmış ve spor gazelesi çıkarmış olan zevat. «Bu zevatın mümkünse eserlerinden ve yazılarından birer - kolleksiyonu bir- likle göndermeleri rica olunur. (3933) Kastamonu Nafia Dir&ktörlüğünden: 1 — Kastamonu vilâyet merkezinde inşasına başlanıpta. 938 mali yılı İçinde temel inşaatı ıkmal edilen Adiye binasının 26193 lira 26 kuruş keşif be- deli bakıyye kârgir ve çatı inşaatı evvelce kapalı zarf usulile eksiltmeye konul- muş ve talip çıkmaması dolayısile 2490 sayılı kanunun 40 ıncı maddesi muci- bince 22/Mayıs939 tarihinden 22/Haziran/939 tarihine kadar mezkür inşaa- tın eksiltmesi bir ay müddetle ve pazarlık suretile münakasaya çıkarılmıştır. 2 — İhalesi 22/Haziran/939 perşembe günü saat 15 de Kastamonu Nafa âniresinde toplanacak eksiltme komisyonu tarafından bu kısma aid İnşaat 940'senesi 15 Müyısında ikmal edilmiş bulunacaktır. 3 — Eksiitmenin muvakkat teminatı 1964 lira 50 kuruştur. 4 — Eksiltmeye girebilmek için muvakkat teminatın mal sandığına yatı- rılmuş olması ve ihaleden bir hafta evveline kadar herhangi bir vilâyete resmen müracaat ederek bu işi yapabileceklerine dair ehliyet vesikası almış olması v6 939 sicilli ticaretle kayıtlı bulunması şarttır. 5 — isteklilerin Şu bususa dair evrakı keşfiye ve projelerini Kastamonu Nafia dairesinde görebilecekleri giki fazla tafsilât isteyenler de Kastamonu Na- fia müdürlüğünden bir mektupla izahat alabilecekleri ilân olunur. (3939) Ankara Vilâyetinden 1 — İdare mecmuasının Haziran 939 ayından başlamak üzere Mayıs 940 gayesine kadar 12 aylık nüshasının şartnamesine göre basımı 27 Mayıs 939 tarihinden itibaren 15 gün müddetle açık eksiltmeye konulmuştur, 2 — Mecmua en aşağı altı, en (azla 15 forma olacaktır. Lüzumu halinde ek olarak 40 formaya kadar âyri kitap halinde ilâvesi yapılacaktır. Ek formaları» nın bedellerinde mecmua formaları gibi tabedilecektir. 3 — Beher nüshasının baskı adedi 3500 olacaktır. 4 — İhale günü 12 Haziran 939 tarihine müsadif Pazartesi günüdür, 5 — Talipler (67,5 hesabile 197 ira 10 kuruş teminat akçasını Malsandığı- na yatırılacaktır. 6 — Talipler ihale günü 12 Haziran 939 Pazartesi saat 14 te Vilâyet bina- sındaki Alım satım komisyonuna ve şartnameyi öğrenmek için de her gün Vilâyet daire müdürlüğüne müracaatları, (3728), ve BAŞLICA Tehlikeleri... Vüöcudü besliyen yegâne unsur kandır. Kansız vücud gıdadan da mahrum ve harap olmağa mahkümdur. Kanın vü- cüde getirdiği güzel pembelik canlılığın €n doğru miyan değil midir? Vücud, hastalıklara kanla mukavemet &der. Her kansız vücud bütün hastalık- lara müsaittir. En hafif bir ârsaya ta- hammül edemiyerek hara çöker, Kansızlığın tedavisi kai d heri olan HEMOGLOBİNE Bu kıymetli cevher ise DESCHİK rTubunda mebzulen vardır. HEMOOLOBİNE kanın bi sanlarını tamir ettikten başka, mahrum kalmış mesiçlere ve W hayat verir; onları canlandırır. ve ona merbut olan saadeti temin DESCHİENS şurubu kullanmakla cağınız taze HEMOOLOBİNE kaybolan İnaliyetinizin yerine gelmesini temi cek, artık ne hazımsazlık, na yorğ ne çarpınli ve ne de müz'iç asabi hı hisetmiyeceksiniz. Çünkü DESCHİENS şurubu sayesinde Arızalar esasından seda- vi edilmiş olacaktır. Basit bile olsa, en hafif kansızlık Alâmetini, hiç ihmal etmeden DESCHİENS şurubu ile tedavi ediniz, Aldığınız netics- ler yüz binlerce emsali arasında sizi de hayran bırakacaktır. DESCHİENS şurubu her öczanede tunur, bu- Taşra gazete bayilerinin nazarı dikkatine Bazı taşra bayilerinden aldığı- mız mektuplardan «AKŞAMsı mutlaka şu veya bu mutavassıt- lardan tedarik etmek hususunda kendilerini mecbur addettikleri anlaşılmaktadır. Bu zehab hakikate uygun de- ğildir. Binâenaleyh taşra bayile- rinden arzu edenler her zaman «AKŞAM: idarehanesine mürâ- caatla doğrudan doğruya mua meleye girişebilirler. Bu hususta «AKŞAM» idaresine mektup ya- zarak bayi şartlarını öğrenebi- lirter. ZAYİ — 333/334 senesinde Toküdin Ye- şilirmak mektebi 6 nci sinmfihdan âlâ de- rTecede almış olduğum şehadetnamemi zayi ettim. Yenisini çıkaracağımdan es- kisinin hükmü yoktur. Aksaray Büyük Langa Kâtip Kasım ma-| ballesi Cami şerif sokak No, 36 da Şefik oğlu Fund Dura TÜRK TİCARET BANKASI A. Ş. HERNEVi ANA muamerni Merkei: ANKARA 9 Haziran, Başvekâlet istatistik genel direktörlüj | eksiltme ve ihale komisyonundan! 1 — Açık pazarlıkla ihalesi yapılacak olan 31 forma tahmin olunad ye istatistiğinden 1500, 26 forma tahmin olunan Maarif istatistiğinden © nüsha baslırılacaktır, Adliye istatistiğinin 16 sahifelik beher forması için 40 ve Maanif İsi ginin 16 sahifelik beher forması için 50 lira fiat tahmin olunmuştur. 2 — Tahmin olunan forma bedelleri üzerinden $e 7,5 hesabile mut teminat vesikası verilmek lâzımdır. il 3 — Ek aziran ayının 26 ıncı pazartesi günü saat 1480) Umum müdürlük binasında toplanacak olan komisyonda açılacaktır. Ni ler di rülür, Ve şartname komisyon kâtipli l ( İzmir Telefon Müdürlüğünden : 1 — İdare ihtiyacı için muhtelif cins telefon kabloları kapalı zarf eksillmeye çıkarılmıştır. 2 — Bu kablolar cif İzmir olarak muhammen bedeli «5960» beş bin yüz allınış lira, muvakkat teminatı «447» dört yüz kırk yedi lira olup, mesi 14 Tei uz 1939 cuma günü saat 10 da, İzmir telefon müdürlüğü sında müteşekkil salın alma komisyonunda yapılacaktır 3 — Talipler, muvakkat tersinat makbuzu veya banka mektubu ile ni vesaiki muhtevi kapalı zarflarını o gün saat 9 za kâdâr mezkür kömis verilecektir, 4 — Şartnameler n İzmir telefon müdürlüğü ile İstanbul ği levazım âmirliğinden parasız verilecektir. (4053) Kadıköy ikinci Sulh Hukuk Hâkimliğinde!i 936.23 T. Kadıköyünde Hasırcı başı sokağında 29 No, lu evde mukim iken öleti terekesine hâkimliğimizce el konulan ölü Mehmet Cemilin terekesinin iflâs iğ Biyle tasfiyesine karar verilmiş olduğundan ölünün mutasarrıf olduğu Kad yünde Osmanağa mahallesinin Hasırcı başi sokağında eski 7 ve yeni 29/6 ve 5 harita No. lu sultan: n han kâdim vakfından ve 731 arşın miktari” ve emvali eytama ipolu 1 ile yine mezkür sokakta eski 7 yeni 29 29/1 Pi ve 6 harita No, lu sultanselim vakfından 2398 arşın miktarında ve yin€ > vali eytama ipotekli hane ve bahçenin açik arttırmaya çıkarılarak satış 6/7/939 tarihinde yapılacağı hakkındaki Akşam gazetesinin 4/6/939 tar; nüshasında 4 üncü (sah lin. 5 inci Sütununda çıkan ilg hanenin harita No. sı ve arşın miktarı gösterilmemiş olduğundan yukarıd8ğ. zılı şekilde gayri menkullerin ayrı ayrı satılacağı tavzihan ilân olunur. (48 te Kadıköy kaymakamlığı ve belediye şubesi Müdürlüğünden Kadıköy Halkevi yapılmak üzere umumi menfaatler namına istiml karar verilip takdiri ki et heyeti tarafından 1295 tarihli istimlâk karar mesine göre Kadıköyünde Caferağa mahâllesi Bahariye caddesinde 59 No Abdullah paşa veresesine alt 59 No. lu arsa ve üzerinde bulunan bütün 6 ve duvar 6/5/959 günlü raporu mucibinöe 14032 lira kıymet takdir edilmiğ bu kıymet ve eshabının esamisin! bâvi resimler ile takdiri kıymet râporunüf rer gureti mezkür kararnamenin 8 inci maddesi gereğince belediye kapısl mülkü bulunduğu mahalle 8 gün müddetle asıldığı ilân olunur. o (4057) Deniz klübü heyeti umumiyesi riyasetinden: 4/6/939 pazar günü toplanan heyeti umumiye celsenin. 11/6/939 günü saat 10,30 da devamma ve yeni nizamnâmeye göre intihabat yapıl na karar verildiğini bildirilir. şe B EEE SJE 2 SUBEFSEKR Adapazarı Bartın Bolu Bursa Eskişehir Istanbul Dahilde ve hariçte muhabirleri vardır Umum Müdürlük : Telgraf adresi : TÜREBANE — Şubeler : TİCARET Bankamızın istanbul şubesinde tesis edilen “GECE KASASI, Çok müsald şartlarla sayin müşterilerimizin emrine amade bulundurulmaktadır. izahat alınmak Üzere gişelerimize müracaat olunması