19 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

19 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Milli kâme karşılaşmaları Galatasaray, Doğanspora 7-0 galib geldi Oyun tamamen sarı kırmızılıların hâkimiyeti altın- da geçti. Bilhassa ikinci devre çok hareketli oldu Dünkü milli Küme maçından evvel hakem ve oyuncular seremoni yaparken Birgün evvel Beşiktaş karşısında 5-1 gibi açık bir sayı farkiyle yenilen Doğanspor takımı dünde Taksim stadında iki bine yakın seyirci karşi- sında ikinci maçını Galatasaray ile yaptı ve tamamen Galatasarayın hâkimiyeti altında geçen bu oyunda da 7-0 gibi yüksek bir farkina yenildi. Saat 17,30 da hakem Adnan Akının idaresinde sahaya çıkan takımlar şu şekilde dizildiler, Doğanspor: Mahmud - Fethi, Re- şad - Said, Halit, İrfan - Mehmed, Macid, Fuat, Yusuf, Sabri, Galatasaray: Osman - Adnan, Fa- - Musa, Riza, Celâl - Sarafim, Buduri, Cemil, Salâhaddih, Bedii. Doğanspor rüzgârı arkasma la rak oyuna başladı. Galatasaray mü- dafaasının çevi:diği bu Doğnspor Uühcumundan sonra sarı kırmızılılar Doğanspor kâlesine yaptıkları müte- addid hücumlarla oyunda hâkimiyet tesis ettiler. Fakat solaçıklarının müteaddid ofsayıda kaçışları. Galata» sarayın bir türlü gol yapmasına im- kân bırakmıyordu. meşgulken hücum hatları ân arasıra şahsi akımlarla Galatasaray müdafa- asını geçmeğe çalışıyordu. Oyunun bu tarzdaki cereyanı ve Galatasara- yın bir türlü gol çıkaramaması seyir. gileri sinirlendirmeğe başlamıştı. Bu vaziyet devrenin otuzuncu dakikası- na kadar sürdü ve Galatasaray niha- yet kölü şansı, kırdı, ilk golü attı. GALATASARAYIN BİRİNCİ GOLÜ 30 uncu dakikada Buduri rahat bir pozisyonda yakaladığı bir fırsatla takımının ilk golünü yaplı. Oyuna tekrar başlandığı zaman Galatasaray hemen üç dakika fasıla İle ikinci bir gol daha çıkardı. GALATASARAYIN İKİNCİ GOLÜ 33 üncü dakikada yine Buduri ra- kib müdeafileri çalımla son- ra ikinci golümü de kaydetti. Galatasaraylılarm hâkimiyeti de- vam ediyor ve işte bu hâkim oyunları devrenin sonunda yeni bir gol ka zanmalarıni temin eti, GALATASARAYIN ÜÇÜNCÜ GOLÜ * 44 üncü dakikada Budurinin Ce- mile verdiği bir topu Cemil sıkı bir şütle göle çevirdi. Ve bitinci devrede 3-0 Galatasarayın galebesile bitti. İKİNCİ DEVRE İkinci odevreye (Doğansporlular Fuadden mahrum olarak on kişi ile başladılar ve ilk dakikadan itibaren Galatasarayın oyununa kendilerini taptırarak gelişi güzel oynamağa baş iadılar, GALATASARAYIN DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ GOLLERİ 9 uncu dakikada Salâhaddinden ileri birpas alan Bedi! topu kale önünde Cemile geçirdi. Cemilin sıkı bir şütü Calatasaraya dördüncü go- Yi kazandırdı. İKi dakika geçmemişti ki Budurl. nin Sarafime verdiği pası Sarafim şandelledi. Buna yetişen Cemil Ga Yatasarayın beşinci golünü de yapi. Biribiri arkasına yapılan bu iki golden sonra Doğanspor tamamen müdafaaya ehemmiyet vermeğe ve oyuncular da son gayretlerile oyns- mağa başladılar. Fakat Galatasara- yın baskısından kendilerini kurtara- madılar. “GALATASARAYIN ALTINCI GOLÜ 2i inci dakikada Bedii geriden ak f dığı topla güzel bir sürüş yaptıktan İ sonra yerinde bir şütle takımının al. tıncı sayısını da kaydetti. Oyunda bundan sonra mevzii bir sertlik baş gösterdi. Fakat hakemin ciddi müdahalesi vaziyeti yatıştırdı. GALATASARAYIN YEDİNCİ GOLÜ 41 inci dakikada Cemilin avut çiz- gisinden geriye çevirdiği topa yetişen Sarafim sıkı bir şütle yedinci golü do kaydetti. Ve müsabaka 7-0 Galatasa- rayın galebesile nihayet buldu. NASIL, OYNADILAR ? İzmir Doğanspor takımı 70 mâğ- Yübiyete rağmen her iki devrede de bozulmadan çok canlı bir oyun çi. kardı. Galatasarayın baskılı oyunu karşısında daha fazla bir şey yapa- mzalardı. Tukımda göze çarpan es- ki Galatasaraylı Reşad ile müdafi Fethi oldu. Her ikisi de yerinde mü- dahalelerle sayıların fazlalaşmasına mâni oldular. Galatasaray takımı İlk yirmi beş dakika müstesna iyi idi, Her fırsatta şü aktılar. Bu tarz. daki 7-0 hk farklı neticeyi tevlid etti, Hakemin idaresi güzeldi. Şazi Tercan Beden terbiyesi kupası maçları Dün Taksim stadında Beden terbi- yesi kupa maçlarına deyam edilmiş ve Demirspor, Kadıköyspora 4$, Beylerbeyi, Galatagençler birliğine 2-0 galip gelmişlerdir. Günün son oyunu hakem Nurinin idaresinde Beyoğluspor, İstanbulspor muhteliti ile Kurtuluş, Beykoz mub- | telitleri arasında yapılmıştır. Çok sıkı bir şekilde devam eden maçın ilk devresini 2:0 galip bitiren Beyoğluspor, İstanbulspor muhteliti ikinci devrede hâkimiyetini devam ettirerek 2 gol daha isa ve ter 4 era . Alli şampiyo- nu İngiliz takımına 2-0 galib Oyun laz Demirsporun hâkimiyeti altında geçti Ankara 18 — Şehrimizde bulunan İngiliz takımının futboleüleri 25,000 seyirci önünde Ankara şampiyonu He bugün yapmış oldukları ikinci karşılaşmayı 2 - 0 kaybetmişlerdir. Balkondaki maruf simalar arasın. da başta Başvekilimiz Dr. Refik Say- dam olduğu halde bir kısım Vekiller, Mebuslar ile teşkilât İleri gelenleri ve İngiliz ve Sovyet büyük elçileri kendilerine tahsis olunan yerleri iş gal etmiş bulunuyorlardı, Oyuna saat 17 de başlandı. Düdük» le beraber sağdan yapılan İngiliz hü- cumu, müdafi Gazinin uzun bir vw ruşu İle iade olundu. İki tarafında birbirini denemek suretile harekef edişi oyunu mütevazin bir şekle sol” muştu. Fakat, hücum avantajının daha ziyade takımımız lehinde oldu- ğu görülüyordu, Demirsporun yine, İngiliz akınla- rına cövâp teşkil eden çok sıkı bir bücumu M, W, kalesini allak bullak etti. Takımımızın çok hâkim oyna- masına rağmen gol çıkaramaması sırf hücum hattını teşkil eden genç- lerimizin vaktinde şüt alamamalar rından ileri geliyordu. Bilhassa Or- han, çok miüsald vaziyetlere girdiği halde ya yersiz bir pas veriyor veyâ hud lüzumsuz bir dribling yaparak topu ayağından kaptırıyor ve bu su- retle da elde ettiği bu gol vaziyetle- akınları M. W. müdefilerini çok müş- kil vaziyetlere sokuyordu. İngiliz müdafiler bu içinden çıkılmaz müş- killeri ancak topu kornere atmakla yenebiliyorlardı. 2 inci dakika olmuştu, yine veri- len bir kornerden gelen topu Orhan mükemmel bir vole şütle İngiliz ka- lesine havale ederek takımın ilk sa- yısını yâptı. Devre bu neticeyi mu- hafaza ederek 140 Demirspor lehine bitti, , İkinci haftaym başladığı vakit İn- gilizler yedikleri golün telâfisi için, Ankaralılar da elde ettikleri bu çok kıymetli avantajı kaybetmemek için canla başla çalışıyorlardı. Fakat, bu devrede de, yavaş yavaş takımımızın hâkimiyeti altına geçmeğe başladı. 36 nci dakikada gene bir korner vuruşundan gelen topu Arif bütün rakip oyuncuların üstünden sıçraya- rak nefis bir kafa vuruşu ile ikinci defa olarak İngiliz kalesine sokmuş bulunuyordu. Yapılan bu golün verdiği sevinç ta- rifsiz bir hal aldı. Dakiklarca dinmek bilmeyen alkış arasında başhyan oyun" gene aynı hâkimiyetimiz altında de- vam etil ve maç Ankara şampiyonu» nun 2 - 0 galibiyetile neticelendi. İngiliz kafile reisinin sözleri Middiesex takımının reisi evvelki günkü maç münasebetile İngiltereye hitaben radyoda kısa bir hitabede bu- hunmuş, çok samimi sözler söyliyerek Türk futbolü hakkında: «— Türk futbolcülerinin müdafaası çok iyi. Fakat muhacimleri böyle de- ğiL Şüt çekemiyorlar. Halbuki kale önünde behemehal şüt çekmek kizım- dır.» demişti, Kafile reisi dün de oyun esnasında bir hitabede bulunmuş ve demiştir ki: «Bugün gene Ankaranın muhteşem stadında daha büyük bir kalabalık karşısında Demirsporla ikinci maçı. mızı yapıyoruz. Stadda 20 binden faz- la seyirci var, Stad çok güzel Hangi köşesinden olursa maç seyrediliyor. Çimen saha o kadar güzel ki burasını İngilterenin Vandley sahasına benze. tebiliriz. Burada son derece samimi ve dost bir hava içinde yaşıyoruz. Stadda bir çok mümtaz zevat var. Bunların are Sınida İngiltere ve Sovyet sefirleri de var, Türk takunımın. dünkü dersler. Mörsitin ik yüzme yarı şını Galatasaray kazandi Dünkü müsabakalara iştirak eden yürücüler İstanbul su sporları ajanlığı tara- fından tertp edilen mevsimin ilk yüz- me yarışları dün Şeref stadındaki yüz- me havuzunda büyük bir int içinde yapıldı. Mektepiilerin müsabakalara sokul- maması yüzünden nisbeten âz Spor- cunun iştirak etiği bu yarışlarda Galatasaray dört birincilik, bir ikin- dilik, Beşiktaş üç ikneilk, bir üçüncü- Yük, Beykoz bir birincilik, bir ikincilik almışlardır. Yeniden yapılan tesisatla iyi bir şekle ifrağ edilen Şeref stadındaki yüzme havuzu bu yarışların gerek intizam ve gerek beynelmilel kaide- lere yugun bir şekilde geçmesine 58- beb olmuştur. Saat 12 de başlıyan müsabakalar- | da alınan dereceleri sırasile bildiri yoruz. 100 metre serebes: 1 — Sadullah (Galatasaray) 2 — Kemal (Galatasaray) 3 Nezihe (Beşiktaş). 100 metre sırtüstü: 1 — Şamil (Galatasaray) (1.258 2 — Necati (Beşiktaş) ğ 3 — Adnan (Beşiktaş). 200 metre kurbağalama: 1 — İsmail (Beykoz) 2 — Hikmet (Beşiktaş). 400 metre serbes; 1 — Sadullah (Galatasaray) 639 2 — Nevzad (Beykoz). Bölge bayrak yarışı; 1 — Galatasaray takımı İsmall, Sadullah) 2 — Beşiktaş takımı (Halil, met, Adnan). Müsabakalara gelecek hafta devam İ edilecektir. 19, 3.20 (Şamil, 246 Hik- Fenerbahçe, Hilâli 7-3 yenerek şild şampiyonu oldu Dün sabah Taksim stadında Fe- nerbahçe ile HA! takımları şfld maçlarının finalini çok az bir seyirci önünde yaptılar. Takımlar hakem Ahmed Ademin idaresinde şu kadrolarile oyuna baş- ladılar. Fenerbahçe: Müfid - Lebib, Yaşar - Reşad, Angelidis, Ali Riza - Basri, Rs- bit, Fikret, Şaban, Naci. Hilâl: Murad - Kirkor, Muammer - Salim, Zeynel, Murad - Rüstem, Lütfi, Hakkı, Bekir, Orhan. Müsabaka Fenerlilerin hâkimiyeti altında oynanmağa başladı ve Naci merkezden yepılan bir hücumda ta kımına ilk golü kazandırdı. Çok geç- | meden Hilâliler penaltıdan Zeynelin ayağile beraberliği temin ettiler. Bunu Basrinin yaptığı gol takib etti Barutgücü sahasındaki den istifade İle daha iyi bir oyun çi- kardığını görerek memnun oluyorum. Dün de söylediğim gibi Türk muha- cimleri daha iyi güt çekerlerse onları mağlüb etmek çok güç olacaktır. İn. gilterede soğuk havada, çamurlu sö hada oynarız. Bunun için top kontro. lümüz daha kuvvetlidir. Bir gün bir Türk takımının da İngiltereyi ziyare. tini temenni ederim, Ankarayı çok mükemmel bulduk. Nişanelerini gördüğümüz dostlukların İki millet arasında daha ziyade kuv- vetlenmesini temenni ediyoruz.» ise de Hakkı tekrar beraberliği temin etmekte gecikmedi. Devrenin sonlar rında Fikret bir gol daha yaparak takımını 3-2 vaziyete çıkardı ve dev- re 3-2 neticelendi. İkinci devre başında Şaban dör dünçü Fener gölünü çıkardı. Hilâl de Orhanın âyağiyle buna mukabele etti. Bundan sonra canlanan Fener- hilerden Şaban beşinci, Basri 6 nci, Rebii yedinci golü yaptılar ve maç dâ 7-3 Fenerin galibiyetile neticelendi. Bu suretle Halk Partisinin on sene müddetle koymuş olduğu şild map ları bitmiş ve bu on sene içinde ismi” ni dört defa yazdıran Fenerliler şik di kazanmışlardır. Şild hafta içinde merasimle Fener- bahçe klübüne verilecektir. Vefa 12 Ateş wn Not: Galatasaray ile Beşiktaş arasındaki maçın tekrarına k&- rar verilmesi dolayısile cedvelde ona göre tadilât yapılmıştır. güsrezsür GELEPEBEBEN Avrupa kupası maçları Budapeşte 18 (A.A.) — Avrupa kr pası için yapılan beynelmilei futbol turnuvasınm birinci kısmında Çeko” lovak ekipi Macar ekipine 3-2 galip gelmiştir.