21 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

21 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

ço Bahlfe7 Yolunuz açık olsun Sizi tekrar bekliyoruz Yazan: İstanbul futbol ajanı Kemal Halim Yıllardır hasretini çektiğimiz fut- İ! Senin, ayakta hırpalanmaktan ? baş tacı olmağa yakışır bir #por olmak için yaratıldığını mucid- *rinden öğrendik Yirmi senedir bir şeyler biliyoruz diye öğündüğümüz oyunun meğer İZ ne kadar yabancısı, ne kadar Müptedisi * imişiz, Merkezi Avrupa #istemi diye gerilere pas vermeğe alış- tğımız gündenberi, farkında olma- dan meğef ne kadar gerilemişiz. ynayabilmek, bütün me- larına sonsuz zevkler yaşatabil Mek için kanaat getirdim ki Seni İtal edenler kadar sportmen, Seni d edenler kadâr kavrayışlı, seni ad edenler kadar üstad olmak lâ ammış. Senelerdir uğrunda benliğimizden, âysiyetimizden bir şeyler feda ede- tek yurdumuzda y İstediği- Miz futbol! Sana, *der seninle biliriz diyen mucidlerine hak verme- Mek elimden gelmiyor Pazar günü, hiç bitmemesini iste- Ülğimib zevkli, neşeli ve temiz oyun Ana yirmi sene evvelki büyüklerimin Tütbolunu hatırlattı. Fakat maalesef 923 dehberi, Mer- kezi Avrupanın F.T. C., Admira ve Slâvya gibi yılı bir kaç Kübünü istisna edersek yaptığımız itün temaslarda (hedef) in futbol- dan ziyade adam olması icap ettiği anaatile içinden hâlâ çıkamadığı- Muz bir uçuruma top yok adam var zihniyetile seyiret- lerimizi, hakemlerimizi, oyuncuları- Muzı, klüplerimizi ve bu arada, ne Yazık ki seni de yedik bitirdik! Muhasım taraf oyuncusu da olsa Yapılan güzel hareketlerin nasıl ai- i#lanmağa lâyık olduğunu, kazaya Uğrayan idmancıların tedavisine koş- Mak için senin nasıl oyun harici €dilmen lâzım geldiğini görmekle #evinç duyduk. Haklı veya haksız verilen hakem kararlarına nasıl itaat edilmesi lğ- Xımgeldiğini, oyununda tesisi zaru- Tİ olan hakemlik otoritesinin muha- İazasına nasıl çalışılacağını mucid- öhretleri y yuvarlandık. Ve | Bay Kemal Halim lerinden ilham alarak kıvanç duyduk. Büyük misafirler! Ben, bir maçın nasıl idare edilmesi icap ettiğini bazan okşanarak ve ek- seriyetle munhaze edilerek rimden, arkadaşlarımdan, futbolu hakiki bir muhabbetle seven seyirci- lerimizden ve hassaten 936 Berlin olimpiyatlarında kıymetli Ohakem (Javel) den büyük istifadeler temin etmek suretile öğrendim. Çocuklarımızın da, icad etmekle Mtihar ettiğiniz bu oyuna yabancı ol- madıklarını ve fakat bu hususta s#iz- Jerden daha çok şeyler öğrenmek için daimi temas arzusunda bulundukla- rını elbet takdir et inizdir, Bu itibara; hakkımdaki yüksek teveccühümüze bütün kalbimle ale- nen teşekkür ederken, hak aramakta Avrupa hakemlerile kıyas kabul et- miyecek kadar dürüst Türk hakem- leri olduğumuzu da ilâveyi lüzumlu bulur, gelecek seneler de tekrar gö- rüşmemiz temenhisile büyük ve dost milletinizin bütün hakem ve futbol cularına samimi muhabbet ve selâm- larımızı yollamakia şeref duyarız Yolunuz açık olsun sizleri tekrar bekleriz, Akşam Tenis turnuası Gazetemiz tarafından tertib edilen müsabakalar cumartesi günü başlıyor Semen Akşam tenis turnuvasının geçen seneki müsabakalarına iştirak eden Gazetemiz tarafından tertip edilen turnuvası önümüzdeki cumar- tesi günü Türk Dağcılık klübü kort- başlayacaktır. Seneler geçtikçe tekâmülü o nis- tte fazlalaşan bu turnuva maçla | ek | için yapılan müracaatlardan anlaşıl- Yi daha aldkali olmasini Temin Mâlksadile gazetemiz tarafından her #ene olduğu gibi bu sene de galiplere i muhtelif ekip verilmek üzere bir kupa konmuştur. Türk tenisçileri arasında mevsimin en hararetli karşılaşmaları olarak telâkki edilen turnuvamızın bu sene, geçen senelere nazaran daha fazla alâka İle karşılandığı, kaydolmak maktadır, Turnuvamız mevsimin İlk müsa- Beden terbiyesi ve spor öğretmen kursu Klüplerde, spor salon ve sahaların- da öğretmenlik edecek gençler ye- tiştirmek üzere bir kurs açılacaktır. Bu kurs Çengelköyünde Küleli sesi Sporevinde olacaktır. Altı ay devam edecek olan kurs leyli ve parasızdır. Sporevinin hemen önündeki biz ya- kda okurların bütün ihtiyaçları Be- den terbiyesi genel direktörlüğünce temin edilecektir. Bu kursta en tanınmış spor öğret- men ve mütehassıslarımıza vazife verilmiştir. Kursa orta mektebi veya muadilini bitirmiş 18 : 32 yaşları arâ- sındaki gençlerden sihhetleri müsaid olanlar kabul edilecektir. Askerliğini iş olmak şart değildir. Kurs kadrosu 50 talebedir. talip zuhurunda Fazla cimnastik, atletizm ve yüzmeden ameli bir imtihana ta- | bi tutulacaklardır. Bitiriş imtiha- nında kurstan çok iyi derecede mu- vaffak olanlar (100) lira ücretle Be- den terbiyesi ve spor öğretmeni ola- caklardır. İyi ve orta derecede mu- vaffak olanlara (80) ve (70) lira üc- ret verilecektir. Bunlardan lise mezunu olanlar ileride açılacak olan Beden terbiyesi yüksek mektehine tercihen , alına- caklar ve bu mektepte - maaşlarını almak şartile - yüksek tahsile tabi tutularak mütehassıs öğretmen ola- caklardır. Sıhhat bakımından pek cazip olan bu mesleğe gençlerimizin rağbet edecekleri hesizdir. Bölgelerimizin bütün spor faali- yetlerine rehberlik edecek ve Icabın- da bölge başkanlarının müşaviri olacak olan bu kurs mezunlarının gençlik teşkilâtında da çok mümtaz ve şerefli vazifeleri olacaktır. Kaydi kabul müddeti 15 haziran 939 dan 26 haziran 939 a kadar tem- | did edilmiştir bul Tafsilât ve kaydi ka- için Cağaloğlunda Beden terbi- | yesi bölgesine ve diğer bölgelerde de | Bölge Beden terbiyesi direktörlükle- rine müracaat edilecektir. Fenerbahçenin İngiltere seyahati İstanbul ve Ankarada üç müsabaka yapan Middlesex Wandrers takımının Penerbahçe klübünü Londraya da- vet ettiğini evvelce bildirmiştik. Bu iş için kendisine müracaat et- tiğimiz klüb umumi kaptanı Nedim Kaleci takımın seyahati hakkında bize şunları söylemiştir: «— Böyle bir davet karşısında ka- lan ilk Türk klübüne mensub oldu- gum için büyük iftihar duymakta. yım. Klübümüz dost memlekette Türk futbolü hakkında iyi bir tesir bırakahilmk için bu seyahate âzami | ehemmiyeti vermektedir. İlk iş olarak mihi küme maçlarından sonra futbol | takımımıza bir kamp kurulacak ve seyahate hazırlıklı gitmek için spor- cularımız dikkatle çalıştırılacaktır.» .... bakası olduğundan tanınmış tenisçi- lerimizin bu sezondaki formlarını yakından görmek imkânı elde edile- cek ve bu bakımdan karşılaşmalar alâka ile takip edilecektir, İzmirin tanınmış tenisçilerinin bu turnuvaya iştirak etmek üzere mü- | racaat ettiklerini bildirmek, karşılaş. maların ne kadar hararetli geçece- ğini ve İzmir - İstanbul rekabetinin canlı bir tezahürüne bir defa daha şahid olacağımıza bir delildir. Müsabakalar, 24 haziranda başlı- yacak ve 2 temmuzda nihayet bula- caktır. Tasnif maçları önümüzdeki cumartesi ve püzar günleri oynana- cak ve hafta ortası yapılacak karşı- laşmalaria dömifinale Kalanlar mey- dana çıkacaktır. Dömifinaller 1 temmuz cumarte- si, finaller 2 temmuz pazar günü ya- pılacaktır. Tumuvamız beş kategori üzerine tertip edilmiştir. 1 tek kadın, 2 tek erkek, 3 çift kadın, 4 çift erkek, beş muhtelit, Bu seneki karşılaşmalarda birinci- Mğe namzed olarak tek erkeklerde Suad, tek kadınlarda Grodeski gös. terilmektedir. Çift erkek ve çift ka- dın müsabakaları için bugünden bir tahminde bulunmak imkânsız bu- Tunmaktadır. Bunlar için birinci kar- şılaşmaları müteakip düşünceleri- mizi bildireceğiz. ingiliz futbolcuların şehrimizde geçirdikleri son gün İngiliz takımı idarecileri arasında birkaç milyoner varmış Klübün fahri reisinin viski rahatsızlığına karşı tavsiye ettiği ilâç - Sağ bek sokakta çorapla niçin yürümüş? Fenerbahçe gelecek baharda Londraya gidecek Evvelki gün memleketlerine dö nen dost İngiliz futbolcularını Mano İ palasta bulacağıma emin olmakla beraber gene kaçırmak korkusile hızlı hızlı Modada 11 gün misafir ol- dukları Mano palasa girdim. Etrafa şöyle bir baktım. kapının dibinde ba- vul, az ötede İki tane daha; bavul lar hazırlanmış. Fakat meydanda kimsecikler yok. Henüz merdivene doğru bir adım atmadan. karşıma yanındaki garso- DR el, ayak, kol ve güz işarelile bir şeyler anlatmaya çalışan Chlsena klü- bünün fahri reisi maruf milyoner- | lerden (Joe Mear) çıktı. İkisi de be- Dİ görünce üzerime atıldılar, Biri Rum şivesile Türkçe, diğeri İngilizce. İkisini de susturdum. (Mr. Mear) e sordum: — Nedir bu haliniz? Yukarda garsonla güreş mi etti- niz? Gülerek; — Hayır dedi, dün akşam viskiyi biraz fazla kaçırdım. Onun için mi- dem bozuldu. Garsondan ilâç İstiyo- rum ama gel de anlat, O rum, ben İn- glliz. Mübarek bir kelime bile bilmi- yor. — Aman dedim, lütfen şu viskinin İlâcını bana da söyleyiniz. Zira Tür- kiyede de viskiyi Robert Taylor ka- dar seven var. Hiç olmazsa onlara iyilik etmiş oluruz. — Bu gayet basit bir ilâçtır. Bakı- hiz Yarım ütre süt, 3 yumurta, 2 i- mon ve bir şişe sodayı biribirine ka- rıştırıp için. Artık o mide ile boks bi- 1e oynayabilirsiniz ve ilâve etti. İlâç gayet basit eğil mi? Mr. Mear'e sordum: — Sizin için milyoner doğru mu? — Asıl bani milyoner diyenler milyoner, Benim 10 param yok. Tam biz konuşurken kapıdan kö- file reisi Mr. Alaway girdi. — Lütfen dedim, söyler misiniz diyorlar, | Ankarayı nasıl buldunuz? Ağzından çıkan ilk kelime: — Çok sicak! oldu ve derhal ilâve etti: Bütün kafileyi turşuya çevirdi, Biz Londralıların katiyen sıcağa taham- mülümüz yoktur, — Mağlübiyetinizin sebebi nedir? — Yorgunluk ve sicak! Duşu girmek için benden müsas- de istiyen (Chisea) klübü fahri kap- tanına tekrar sordum; — Lütfen söyleyin, şu milyonerlik hikâyesi doğru mudur? O gülerek uzaktan gelen M.S. W. takımının sağ beki Frank'ı göstere rek: — İşte milyoner! Sonra da Mr. Alawaya dönerek — Bu da ikincisi? dedi ve yalvarır gibi ilâve etti: «Aman ben milyoner değilim! ve gitti Bu konuşma esnasında haberimiz olmadan yanımıza kadar gelerek bi- zi dinliyen takım kaptanı ve kaleci Eric Maley'e sordum: — Siz bu sözlere ne dersinz? — Evet o hem milyoner, hemde Landranın en iyi kalecisidir! Bu sözleri ta yukarı katta duyan (Mr. Mear) koşarak geldi ve elimde ki kâğıdı alarak üzerine kocaman bir «Nos yazdı İkinci milyoner olan süğ bek Frank: — Aman -dedi. her şeyi yazı Yanız benim caddelerde çorapla ge: diğimi ve Kapalıçarıda pazarlık ettiğimi yazmayın, Zira Tezil olu- Tum, Ne yapayım iki şeye tahammü- lüm yok: Bozuk yola ve aldatılmaya. Bu hasbihalden sonra bep be raber Zeki Sporelin vedalaşmak maksadile dost İngiliz misafirlerine Modadaki kendi şirin yuvasında ver- diği (kokteyi) e gittik. Kafile reisi başta olmak Üzere eve (İyi arkadaş) şarkısını söyliyerek girdik. Kapıda bizi Zeki Sporel ve şi- rin refikasi karşıladı. Parti çok sami- mi oldu. , İlk defa olmak üzere Mr. Alaway Zeki Sporel ve-ailesi için kadeh kal- dıraak bu mesut temasi Zeki Spor- ele medyun olduklarını söyledi. Bana dönerek; — Lütfen şu sözlerimi gazetenizde yazınız. Hayatımda 150 nel seyaha- timdir. Dünyanın her tarafım gez- dim. Fakat'hiç bir yerde Türkiyedeki kadar samimi dostlara ve Türk hal. kı kadar sportmen halka asla ras Jamadım, Böyle bir devleti meydana getiren Atatürkün “önünde eğilir, Milli Şef İnönünü, onun mesai ar- kadaşı Refik Saydamı ve Türk mille- tine hürmet ve selâmlarımı bildirme- nizi rica ederim, dedi. Bundan sonra İngilterede çıkan ve günde 2 milyon satılan İvning Stan- dard gazetesinin Zeki Sporel için yaz- dığı bir yazıyı okudu ve çok alkışlandı. Yazıda Zeki Sporelin senelerce Türk mâli takımında kaptanlık ettiği, 7 senedir yeri henüz doldurulamadığı, Onun en müşkülpesent İngilizlerin bile takdir ve teveccühünü kazanmış beynelmilel bir futbolcu olduğu kay. dediliyordu. Yazı okunduktan snra, Zekiden bir nutuk söylemesini rica ettiler. Zeki «İnşallah gelecek sne Londraya ge Hnce söylerim: dedi. Derhal B. Zekiye sordum: — Gelecek sene demek Londraya gidiyorsunuz? — Yok canım, mahsus söyledim, — O halde Fenerbahçenin gitmek ihtimali yok mudur? — Vardır, zira dost İngilizler gele- cek baharda Feneri Londraya davet edeceklerdir. lerine yetişmek üzere Dx nİZ doğru gittiler klü — H. Fikret Anul