1 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

1 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

“Taksimde Mete caddesinde İZZET BAHÇESİNDE Bayan SAFİYE ve muazzam saz hey'eti ayrıca: MISIR RAKKASELERİ AK Meclis, Hatay anlaşmasını ittifakla tasvib etti. Hariciye Vekilinin anlaşma esasları' | “Değil yalnız Türkiyenin bütün dünya- nın; sabırsızlıkla beklediği Büyükadada PLÂJ OTEL açıldı Avrupadan getirilen Meşhur Caz, Varyete ve Sölre.... mer p 200 “ m şeref verecek yâ p| Reisicümhuru denizden istikbal için bir program hazırlandı Savarona yatile Marmara denizin. » «| 1 — Sakarya motorü, Sus vapuru, İ hakkındaki nutku alkışlarla karşılandı Mebuslardan çoğu hararetli beyanatlarda bulu- narak, Atatürke, Milli Şefe ve cümhuriyet hükü- metine minnet ve şükran duygularını izhar ettiler Hükümet, yirmi senedir o anavatandan Hataylıların acılarını unutturmak Hataydaki Fransız emval ve hukuku 35 milyon franga satın alındı Ankara 30 (A.A.) — B. M. Meelisi- Min bugünkü (toplantısında . ikinci celse açıldığı zaman Hariciye Vekili söz alarak Hatayın anavatana iltiha- kıni temin eden mukavele ve merbü» tatının müstacelen müzakeresini is- temiş ve bu münasebetle verdiği iza- hatla iki taraf arasında bu mesele üzerinde geçen müzakerelerin çetin safhalar arzetmesine rağmen her iki tarafın da karşılıklı hüsnüniyet gös- termiş olduğunu bilhassa tebarüz et tirmiş ve bunun neticesi olarak Tür- kiye « Fransa arasında varılan anlaş- manın ehemmiyeti üzerinde dürmuş- tur. Bu izahatı bir çok hatiplerin Ha- tayın anavatana kavuşmasından do- layı duyulan heyecan ifadeleri takib eylemiştir. Muahedelerin tasdikine ait kanun reye konularak 334 rey ve mevcdun ittifakile tasvib olunmuştur. Ankara 30 (A.A.) — Meclisin bu. İki âşık balkonda bir müd- det durdular. Sonra delikanir parmaklığa asılarak bahçeye at- dadı, * Genç uz sevgilisini gözlerile takib etti. Fakat kapısının vurul- duğunu işitince hemen odasına girdi. Büyük annesi sesleniyordu; — Necile, kızım, açl!... Dışarda Bayram ağa, köpekle- rile saklandığı yerden, Cemilin .yaklaştığını ve balkon peceresi-” | hin kapandığını görünce: — Haydi Karabaş... Haydi As- lan! - diyerek iki canavarı kış- kırtdı, Zincir şakırtısını işiten deli- kanlı bir tuzağa düşürüldüğünü | anladı, Adımlarını sıklaştırdı, günkü toplantısında Türkiye - Fransa nrasında imzalanan ve Türkiye ile Suriye arasındaki arazi meselelerinin | kati surette halline mütedair kâr | Yeni tefrikamız SEVİLEN KADIN Büyük macera romanı Nakleden: (Vâ - Nü) Yakında başlıyacak olan tefrikamızdan gelişi güzel bir sahifeyi dercediyoruz: 1 Yakında AKŞAM'da başlıyor! Leylâ ile Mecn , Yazan: İSKENDER FAHRE Yakında AKŞAM sütunlarında okuyacaksınız Arkasına dönüp sevgilisinin pen- ceresine baktı. Lâkin genç kız çe- kilmişti. Onu göremeyince içini derin bir hüzün kapladı. Sanki onunla bir daha karşılaşmıyacak. mış gibi bir acı kalbini sızlatmıştı. Köpekler havlıyarak, hırlaya- rak peşine düşmüştü. Vaziyetin fecaati genç erkeği isyan ettirdi: Ne alçakça bir hareketti bu... Pa- ra ile tutulmuş bir adam karşisi- na çıksaydı da onu vursaydı, bel- ki yine mazur görecek, hattâ hak bile verecekti. Lâkin böyle köpek- leri hücum ettirip onu paralat- mağa kalkişmak olur iş değildi!... Şimşek süratile pardösüsünü çikarıp top halinde koluna sardı. Tam o sırada köpeklerden biri keskin dişlerini göstererek üstü- ne atladı. İN uzak yaşayan kararındadır Payas - Iskenderun demiryolu devlet demir- yoluna devredilecek nunun müzakeresi münasebetile Ha- riciye Vekili Şükrü Saracoğlu şu iza- hatı vermiştir: Arkadaşlar; Hatayı Türkiyeye iade eden ve bu kanunla huzurunuza çıkan vesikalar | 7 tanedir, Bunlardan birincisi, anlaş- madır. İkincisi zabitnameğir, Üçün- cüsü protokoldur. Dördüncü ve be- şincisi iki lâhikadır, altıncı ve yedin. cisi cevaplarla beraber iki mektuptur. Hatay anlaşmasının bu yedi vesi- kası eğer yakından tedkik edilecek olursa görülür ki Hatayı Türkiyeye iade keyfiyeti Türkiye ile Suriye arâ- sındaki hududları tasrih etmek yolu ile olmuştur. Türkiye ile Suriye arâ- sındaki hududliar bundan sonra Su- riye ve Hatay arasındaki hududlar olmuştur. Hudud yolu ile Hatayı Tür- kiyeye almak ciheti bizzat bizim terc cih ettiğimiz bir cihet olmuştur. (Devamı 13 üncü sahifede) Sıcak, fırtına, yağmur, sel ve dolu İzmirde sıcaktan çalışılamıyor Ankarada selden geçilemiyor İzmir”80 (A.A.) — İzmirde bir kaç gündenberi hayli zamandır görülme miş bir sicak hüküm sürmektedir. Esen şiddetli şimal rüzgârları bu si- caklığı tadil etmek şöyle dursun geç- tiği dağların kızgın ateşini de şehre yaymakta ve bir cehennem harareti yaratmaktadır. (Devamı 10 uncu sahifede) Dikkatle r;: “ Resmi münevver ,, bolluğu İiselerimizden birinde el» şubesi açıl- mış. Yani ayni sınıftan «A, «B., «O... Tü «Le ye kadar! Üniversiteye öyle tehacüm varmış ki Tıb fakültesine girecek talebenin mik- darını kati surette tahdid etmek lüzumu | duyuluyormuş. Diğer taraftan yeni barem. tahsili teş- | vik ediyor.. Bir şehadetname furyasına ve eteşmi münevver. bolluğu buhranına maruz kalmamız yakındır. Böylelikle yepyeni bir mesele karşıın- dayız;. Mektepleri iyice sıkılaştırmak! Artık mikdar değil, kalite aramalı. Maa- rifimizin siyasetini tayin etmek için top- | lanacak şüradan bunu bekleriz. de ve Boğaz medhalinde bir gezinti yapan Milli Şef İsmet İnönü bugün öğleden sonrg bula vasıl olacak ve büyük tezahüratla karşılanacak. tır. Reisicümhür denizden şu mera- simle istikbal edilecektir Kılavuzluğun iki romorkör veya mo | törü, Kadıköy vapuru, Denizyolları nin Çankaya ve Denizyolları motörle- ri, Sıhhiyenin İstanbul muşu, Liman İşletmesinin bir motörü, Liman Reis. (Devamı 10 ncu sahifede) ! İ Hatay vilâyetinin merkezi Antakya olacak Dörtyol ve Payas'ın da Hatay vilâyetine bağlanması muhtemel Hataylıların askerlik işleri - Adli kanunların Hatayda tatbik şekli - İskenderun limanının devlet limanlar işletme umum müdürlüğüne devri Antakyada Köprübaşı mevkii Antakya 30 (A.A.) — Anadolu ajan- | Fevkalâde murahhasımizın sinin hususi muhabiri bildiriyor: Dört-| beyi ti yol ve Payasın Hatay vilâyetine bağ. Antakya 30 (A.A.) — Anadolu ajan- Ni AM e | lanacağı ve Hatay vilâyeti merkezinin | Antakya olacağı muhtemel görülmek- sının hususi muhabiri bildiriyor: Dün (Devamı 10 uncu sahifede) tedir. e Milis by iklmdeki, 41 yin Meka ğe işl — Deniz bayramı şerefine gemiler top atmıyacak mı? — Hayır, topu vaklile ecnebi gemiler atmıştı!.,