7 Eylül 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

7 Eylül 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bükreşte Fransa ve İngiltere lehinde tezahürat yapıldı Milir Şef dün Sovyet büyük elçisini kabul buyurdular — m Telefon: Başmuharrir; 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür; 20497 Sene 21 — No. 7500 — Fiati her yerde 5 kuruş PERŞEMBE 7 Eylül 1939 Fransızlar Sarbrük mıntakasında Alman topraklarına sirdiler Resmi Fransız tebliği bu haberi teyid ediyor Fransiz topçusu Alman cephe gerisini ateş altına aldı Paris 7 Saat 10 — Sabaha karşı neşredilen resmi tebliğde Fransız ordusunun hududu geçtiği ve Alman topraklarına girdiği bildiriliyor. (Bazı gazetelerimiz, havadisleri mübalâğa ile yazmakta acele ediyorlar. Nitekim bu sabahki bazı refiklerimiz, Fransızların, Alman Siegfried hattını yardıklarını yazıyordu. Böyle bir şey maateessüf henüz yoktur. Fransa ordusu, resmi tebliğe göre- Fransa hudu- du ile Siegfried hattı arasındadır. | Londra 6 — Fransız kıtala- rı Sarbrük cihetinde, tankla» rın himayesinde olarak Al- man toprağına girmişlerdir. Roma 8 — Dün gece Fransızlarla Almanlar arasında şiddetli bir topçu düellosu olmuştur. Fransızlar Sigirid hattının zayif noktasını bulmağa ça- Mışıyorlar,. Geç vakıt Lüksemburgdan gelen ha göre Fransızlar Sârbürk mıntakasında Alman toprâ- ğına girmeğe muvaffak olmuşlardır. Paris 6 — Fransız kıtaatı Alman topraklarında Sarbük istikametinde ilerlemekte devam ediyor. Şiddetli top ateşi Roma 7 — Alınan haberlere göre Fransız ağır topları İsviçre - Fransa ve Almanya hududundaki Bal şehri- nin şimalinde şiddetli bir ateşe baş- lamıştır, Karaorman ve Bad dukalığı nuntakasında Sigirid hattının gerisin- deki bütün yollar ateş altına alınmış- tır. Geve sabaha kadar top ve mitral- yöz sesleri işitilmiştir. Fransız askeri harekâtı Paris & (A.A.) — 6 eylül sabahı ve- rilen resmi tebliğ Dün akşam ve gece bazı mahalli Herlemeler olmuştur. Paris 6 (A.A.) — Umumi karargâ- hın 6 eylül saat 21 harp raporu: Hududun ötesinde, cephenin muhi- telif yerlerine göre ilerliyen ilk müfre- #elerimiz her'tarafta otomatik silâh. larla ve istihkâm ve sahra mevzilerile karşılaşmaktadır. Hava kuvvetlerimizin faaliyetleri ka-| ra harekâtımızla, irtibat halindedir, Fransız « Alman kudulna ve top > ate | şinin anar yerleri gösterir İngilterede iktisadi harp için hazırlık yapılıyor Paris 7 (A.A.) — İyi malâmat almakta olan mahafil, halihazırda muhase- matın yalnız karada, denizde ve havada değil, ayni zamanda iktisadi sahada da başlamış olduğunu yazmakta ve Londrada Aamahyaya karşi iktisadi har- bi idare edecek bir teşkilât vücude getirilmiş olması hakkında mütalâalar serdetmektedirler, Fransa ile İngilterenin bu sahada alacağı tedbirleri birlikte tanzim edebil- meleri için bu teşkilât ile Fransız makamatı arasında irtibat tesis edilmiştir. Herşeyden evvel Almanyanın harbi idare için zaruri iptidai maddeler te- darik işini felce uğratmak mevzuubahistir, Romanya tamamen bitaraf kalıyor Bükreş 7 (A.A.) B, Gafenconun beynelmi si sahasında sarfolunan faaliyetin, - Kral tarafından davet edilmiş olar nazırlar meclisi, ilel vaziyet hakkında vermiş oldukları hudutlarda ittihaz edilmiş olan askeri tedbirleri tasvip etmiş ve şimdiki ihtilâta tamamen bitiraf kalmağa karar vermiştir. | | | Seferberlik ve bütün birliklerin na- kill ve yerleşme hareketi normal bir tarzda devam ediyor. Bütün teşkilât, ananelerimize tevfi- kan kıtaatımızın maddi yaşayışım el. den geldiği kadar kolaylaştırmağa ça- lışmaktadır. Kıtaatımızın maneviya- tu mükemmeldir. Orduda iaşe işleri muntazamdır. Almanlar garp hududunda bazı şehirleri boşalttılar Zürih 6 (A A.) — Newe Züricher Zeltung Berlinden istihbar ediyor: Garp hududundaki Alman şehirle. | ri tahliye edilmiştir. Ayni gazetenin istihbarına göre, Al man hükümeti, La Haye hükümeti nezdinde dostane bir teşebbüste bülü- narak Hollanda hükümetinin Fele- menk tayyare sahalarını müessir bir surette müdafaa etmesini taleb etmiş- | tir, Londra 6 (A.A.) — İstihbarat Neza- reti birkaç deniz hâreketinin müvaf- fakıyetle yapıldığını bu sabah bildir. miştir, Korsan gemisi haline getirilen üç Alman vapuru içindekiler emniyet al- (Devamı 10 uncu sahifeğde) B. Rüştü Aras Londraya gitti Londra sefirimiz B. Tevfik Rüştü Aras dün geceki Avrupa ekspresile İngiltereye müteveceihen hareket et- miştir. ——— Japonyanın Ankara elçisi Ankara 6 (Telefonla) — Japonya. nın Ankara elçisi bu akşamki €kspres- le İstanbuldan buraya geldi, EDülrizmtüler xe; Mauhtekirlere uk kâfi değildir! Bu sütunda yazdık, başta gazetelerde dö boyna haberler ç karilerimizden de mektup — «Pilânea mal piyasada yok!» diyorlar; «Falanca malın üzerine yüzde şu kadan bindirdiler!» Bu hâdisel karşı muhtekirler! Mademki UK &ı birleri de ona göre alı olmasın, de ne mallar bulunduğu- cedvellerine ve ticaret defter. den ve beyan; e taleb eğde- gi malın ne za- i man biteçeğini öğrenerek getirilmesi iç m teriibat almak mı? Belki re değil de başka şeyler İâzu fakat muhakkak ki birşey yapmak gi tir: Bilhassa bu işlerle meşgul olası ak bir «Vay gidi haln geçecek miyiz? | ler göründü, ilk ted- | malıdır ki vahamet | merkezin kurulması ve Avrupa ahvali normaileşinceye kadar diyatın nâ- amı olması icab eder. Polonya hükümet merkezi Lublin'e nakledildi Almanlar bütün Koridoru işgal Londra 6 — Po- Tonyada Varşova - nın 35 kilometre mesafesinde hurp oluyor. Almanla - rın Varşovaya yak- laşması —Oüzerine Polanya hükümet merkezi 110 kilo- metre © şarkdeki Lublin şehrine nak- ledilmiştir. Berlin 7 — Al man kuvvetleri Ko- ridoru tamamen kapatmışlardır. Al man başkumanda- nı general Bratçiç orduya (hitaben neşrettiği emri yev- mide Koridorun bir daha Şarki Prus- yayı Almanyadan ayırmıyacağını bil- Alman teb- liğleri Berlin 6 (A. A) — Ordu baş kumandanlığının tebliği: Alman kıtaları, bügün sanat 12 de ettiklerini i bildiriyorlar Almanların taarruz istikametlerini ve işgal ettikleri şehirleri gösterir harita mücadelesiz Krakoviye girmişlerdir. General, fırka kumandanları ve ge mezarı önünde eğilmişlerdir. Vistül üzerindeki köprüler tahrih edilme miştir. (Devami 10 uncu sahifede) «Bir Polonya hastanesine bombalar atıldı) — Güğetelerden — 1914 — Meğer benden beteri de varmış!...