8 Eylül 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

8 Eylül 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Semplon ekspresi dünden itibaren sefere başladı Almanlar Romanyadan Polonyayı beslememesini taleb etmişler No. 7501 — Fiati her yerde 5 kuruş CUMA 8 Eylül 1989 'Telefon: Başmuharrir: 20565 -— Yazı işleri; 20765 -— İdare: 20681 — Müdür: 20497 amm a Fransız Alman cephesindi muharebe faaliyeti şiddetlendi Fransız ağır topları kuvvetli ateşile piyadenin ileri hareketini kolaylaştırmağa çalışıyor Fransız cephesi karşısına Almanlar | Son dakika yeni kuvvetler sevketmeğe başladılar fn giliz gemileri bir Alman Fransada bir Çekoslovak ordusu teşkil ediliyor. Alman denizaltıları 2 vapur daha batırdılar İsveç gazeteleri İngiliz, filosunun Baltık denizine girmek için Danimarka ile İsveçin bitaraflığını ihlal edeceğini zannediyorlar . . Tedib harbi Alman orduları Polonya içinde Ağır ağır ilerliyor. Bugüne kadar, mühir yılabilecek askeri bir mü- vaffa yoksa da, garpten ve şi- malden ilerliyen alman kıtastı epey- ce arazi işgal et ir. Polonya, bu tazyik karşi n hududa yakın olan hükümet merkezini Var- şovadan başka bir şehre götürmeye mecbur kalmıştır ciddi bir 7 Polonya sinde neticelenecek- n, ya Almanyanın Fransayı mağlüp etme. t Almanyanın kati olarak ye- ndır. Başlayan büyük un derin bir aksül n beynelmilel a lerine karşı işlenmiş sayısız suçların tedibidir harp Almanya İle Polonya arasında değil, Imgiltere ile Almanya arasın- bu toprak mesi lerde olduğu gi edecek şekilde hallolunmasile el- de edilmez. Sulh olmak için İngilte- re İle Farnsanin, Avrupa nizamına hâkim kuvvet, tehdit, cebir sistemini Necmeddin Sadak (Devamı 10 uncu sahifede) 1914 te Almanya, Paris 7 (A.A.) —T numaralı Fran- sız tebliği: Cephede her iki tarafın faaliyeti görülmüştür. Paris 7 (A.A.) — 77 eylül akşam üze- | ri neşredilen 8 numaralı resmi tebliğ; Ren ve Mozel cephesinde düşman, | kuvvetlerimiz karşısında takviye edil- mekte, Almanya içlerinden yeni kuv- | vetlerin muvasalatı görülmektedir. İ .Tondra 7 —Rhin sahillerinde iki | tarafta da faaliyet vardır, Fransız ağır toplar: şiddetli ateşile piyadenin ileri hareketini kolaylaştırmağa çalışmak- tadır. Londra 7 (A.A.) — Dahili Emniyet Nezareti Çarşamba günü saat 18 den Perşembe günü sâat 6 ya kadar İngi- liz topraklarına, karşı hiç bir düşman hava taarruzu vaki olmadığını bildir- mektedir, (Devam: 10 uncu sahifede) Yugoslavya umumi seferberlik yapıyor mu? Belgraddan gelen bir telgraf bu şayianın doğru olmadığını bildiriyor Belgrad 8 (A.A.) — Ecne- | bi memleketlerde dolaşan şa- yiaların hilâfına olarak Yu- goslavyanın yapılacak ma- halli manevralar için sadece bazı ihtiyat ve mütehassıs sınıflarını davet ettiği bildi- rilmektedir. Londra 7 (A.A.) — İngiliz İstih- barat Nezaretinin bildirdiğine göre, Yugoslavya hükümeti umumi sefer. İ berlik yapmağa karar vermiş ve bu | kararı merhalelerle tatbik etmek için Harbiye Nazırına icab eden salâhiyet- * - Başvekâletin tebliği Hükümetce alınan tedbirler, ne bugün ve ne de yarın gıda sıkıntısı olmasına imkân bırakmıyacak şekildedir (Yazısı 8 inci sahifemizde) leri karar altına almıştır. Yugoslavya ordusunun mevcudu bugün yarım milyona yaklaşmakla. dır, Halırlarda olduğu üzere Yugos- lavya da bitaraflığımı beyan etmiştir. İngiltere ve İngilizler: 15 Ayranları niçin bu kadar kabardı? Yazan: HALİDE EDİB Bugün beşinci sahifemizde tahtelbahirini batırdılar Alman tahtelbahirleri de iki Ingiliz vapurunu batırdılar Londra 8 — İstihbarat Nezaretinin tebliğine göre son 24 saat zarfında mühim bir hareket olmamıştır. Alman tah- telbahirlerine taarruz devam ediyor. İngiliz gemileri bir Alman tahtelbahirini batırmışlardır. İngiliz bandıralı Ko- rintia vapuru bir Alman tahtelbahirinin taarruzuna uğra- mış, fakat kurtulmağa ve mensup olduğu limana gelmeğe muvaffak olmuştur. Alman tahtelbahirleri 1450 tonluk Bos- niyav, 4850 tonluk Royal Ppets İngiliz vapurlarını batır- Alman tebliği muşlardır. Hasara uğrıyvn Alman zırhlısı Gneisenau mı dır? Bir Leh generali esir, Vistül üzerindeki köprüler tahrip edildi Berlin 8 (A.A.) — Alman istihbarat ! bürosu bildiriyor: Yedinci Leh fırkasına kumanda eden general Goslorowski esir edilmiş- tir, General 1936 senesine kadar ma- reşal Pilsüdskinin erkânı harbiye re- isliğini ifa etmişti. | Umumi karargâhtan verilen malü- mata göre 6 eylüle kadar Polanya- | dan 126 top, birçok tank, zırhlı otomo- bil, mitralyöz, tüfek ve tank topu iğti- nam edilmiş, 25,000 esir alınmıştır. | Alman tayyareleri dün Varşovanın cenubunda Vistülin üzerindeki köp- rüleri tabrip etmişlerdir. Bu suretle Polonya ordusu müfrezeleri, Vistülü büyük güçlüklerle (o geçebileceklerdir. Westerplatte'nin işgali hakkında ve- rilen malümata göre hücum kuyvet- leri ve (Sohleswig - Holstein) zırhlısı sabahleyin erkenden taarruza geçmiş- lerdir, Ayni zamanda bir istihkâm ki. | tası da hücume geçmiştir' Saat 9,30 da Polonya garnizonu beyaz bayrak çek- miştir, Polonya kumandanı bir zabit grubu ve bir miktar askerle bir saat sonra Alman hatlarının önüne gelmiş Bir İsviçre radyo istasyonu Genei- senau Alman ceb zırhlısının bir İngi- liz bombardıman tayyaresi tarafın- dan batırıldığını bildirmekte idi, Res- mi raporda geminin tayyarelerin hücüs muna uğramadığı teyit edilmektedir. Almanlar 4 şehri işgal ettiler Berlin 8 (A.A') — Alman istihbarat bürosu bildiriyor Lâdz'un cenubunda ilerliyen Al. man kıtaları Rawa - Wazowcecki'nin önüne gelmişlerdir. Polonyalılar tara- fından tah edilen Posen'in işgali- ne devam mektedir. Posen'in şk mâlinde kâin Wongowicz ve Obernik şehirlerile Koschen'in işgal edilmiş- tir. Bir Danimarka balıkçı gemi- si torpile çarparak battı Londra 8 — Danimarka bandıralı bir balıkçı gemisi Baltık denizinde bir mayine çarpmış ve mürettebatile bir- likte batmıştır 1939 da Almanya, İngiltere, Fransa,