22 Ekim 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

22 Ekim 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Moskovada Ziraat Vekilimiz şerefine bir resmikabul tertib olundu Bir Ingiliz vapur kafilesine hücum eden Alman tayya- relerinden üçü düşürüldü Bene 23 — No, 7545 — Pinti'her yerde 5 kuruş PAZAR 22 Teşrinievvel 1030 Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Almanya şimdilik yenibir taarruz yapacak vaziyette değilmiş Berl inde siyasi faal iyet Milli Şef, Ingiliz ve Fransız İzvestiya gazetesi, Türk - İngiliz - Fransız ittifakının Sovyet menfaatlerine dokunmadığını yazıyor Dünya matbuatı Ankarada imzalanan muahedenin büyük ehemmiyetini tebarüz ettirmeğe devam ediyor Ankara muahedesinin Italyadaki akisleri de iyidir Türk - İngiliz - Fransız ittifak munahedesi nin imza merasimi Londra 21 — Almanyadan gelen haberlere göre, E nde hummalı bir Siyasi faaliyet hükü: sürmektedir. erline gelen Alma n Ankara lerle saatler. Sefiri Von Papen, B. Hi Fe ce süren bir mülâkatta bülunmuştur, Von Papenin bu günlerde Ankaraya vazifesi başına döneceği söyleniyor, Vaziyet hakkında rapor vermek Üzere Berline davet edilen Almanyanın na havalar Garpte askeri faaliyete mâni Alman taarruzu vuku bulursa Sare ile Moselle arasında yapılması bekleniyor Hitler, harbi kazanmak için Fransız ordusunu değil, İngiliz donanmasını mahvetinek istiyor Paris 21 (A.A) — Sare ile Moselle e ki muntaka, cephenin has- hoktasi olmakta “devam ediyor, U Mumi diplomasi vaziyeti veya Alman| mi Sarre sahilindeki Pe lığına has olan askeri za- ik Siegirled hatlı gerisindeki cüz Erde tehaşşüt etmiş olan bazı Marin amları, son günlerde ateş hat- a ya Müğa yaklaştırlan o kıtaatı kullan- etti ör takdirde, bir yeni Alman, taarru- Un bu mıntakada vuku bulacağr min edilebilir Asfacı Uçurumu Bon de yamaçlarındaki Tanay, ce müsait yetlen manda Siz mevzileri Contg.Les.Bais ka- Ri a Mmetye in şimali şarkisinde kâin 312 Yüksekliğindeki araziden İsti. de etmektedir Bu mıntaka Fransız hem Aspach "in Perli ve İstlikametindeki mecrasına topçusünun dün yaplığı O ———— Şiddetli . bombardıman hedef teşkil eden Shendorf tepelerine hâkim bu- lunmaktadır. Bu cephenin öteki kıs. inişli çıkışlı mıntakaya kadar, takriben sekiz ki- lometre kadar uzamaktadır. Bu kısımda | da iyi müdafaa mevzileri mevcutur. Ritzing ve Launstroff Fransız kasa- balarile, Almanların Waldwille ve Mon- ân kumandanlığını meöbur) dotf kashbaları bu mıntakanın mün- hat kısmında bulunmaktadır. Fransız tebliği Paris 31 (&.A) —31 te sabah tebliği; ce sakin geçmiştir Devriye faa- ievvel liye teati edilmiştir. Paris 21 (A.A.) akşam tebliği: Bugün iki taraf topçusunün az çok faaliyetile geçiniştir. -21 teşrinleyyel (Devamı $ ucı sahifede) kaydedilmiş ve topçu izaç ateşi | Moskova sefiri Von Sehulenberg'den başka Romadaki Alman sefirinin de Berline gelmesi bekleniyor. (Devamı 4 üncü sahifede) Yeni mebuslar Eski Başvekil B. Rauf Orbay ve mühendis Razi Soyer namzed gösterildiler Ankara 21 (A.A.) — «Beyanname» Kastamonu mebusu B. Hüsnü Açık- sözün ölümü dolayısile boşalan Kas. tamonu mebusluğuna, eski İstanbul mebusu eski Başvekil B. Rauf Orba- yın genel başkanlık divanınca nam. setliği kararlaştırılmıştır. B. Rauf Orbayın hakkında evvelce İzmir İstiklâl mahkemesi tarafından verilmiş olan mahkümiyet kararınm (Devamı 4 üncü sahifede) ———————————— a... N»Dikikmtilez; Bayrağa dair... Kanun da yapıldığı halde, bayrak meselesi bir türlü disipline girmedi. Halk kavrayamiyor; zamanla alışa cak diyelim; fakat ya resmi müesse- sat? Ekser bayraklar bir kere çekildi mi, artık bir daha, jersudeleşip rengi ve şekli kaybolduktan sonra değişti. rilmek üzere - oda göze çarparsa « indiriliyor. Bayrağın çekilme ve indirilme zg- manı varder.- Bunu konirol etmeli, tatbik ettirmeli, âdet hükmüne sok- madı, kumandanlarını kabul etti Reisicümhurumuzla general Weygand ve Wavel arasındaki konuşma birer saat sürdü Misafirlerimiz bugün hareket ediyorlar Ankara 21 (A.A.) — Reisicümhur İsmet İnönü, bugün saat 16 da Fran- sa Şark orduları komutanı general Weygandı kabul buyurmuşlardır. Ka- bul esnasında Fransız büyük elçisi B. Rene Massigli ile Hariciye Vekili Şükrü Saraçoğlu hazır bulunmuşlar- dır, Fransız heyetinin çekilmesini mü. teakib İngiliz Şark ordusu komutanı orgeneral Wavel ile İngütere büyük elçisi B, Sir Hughe Montgomery Knatehbull - Hugesen, Reisilcümhuür tarafından kabul buyurulmuşlardır, Bu mülâkatta Hariciye Vekili Şükrü Saraçoğlu hazır bulunmuştur. Gerek Fransız ve gerek İngiliz he- yetlerinin Reisicümhur İsmet İnönü ile mülâkatları birer saat sürmüştür. Ankara 21 (Telefonla) — İngiliz ve Fransız Şark orduları kumandan- larının maiyetleri ile birlikte yarın memleketlerine hareket etmeleri müuka temeldir. Fransız sefarethanesinde ziyafet : Ankara 21 (AA) Bu akşam Fransa selaretinde general Weygand ve general Wavel şereflerine bir ziya- fet verilmiştir. Ziyafette, Başvekil doktor Refik Saydam, Genel Kurmay; başkanı mareşal Fevzi Çakmak, Ha. riciye ve Milli Müdafaa Vekilleri, İn- giliz sefiri, Hariciye erkânı, sefaret- ler erkânı ve Türk, Fransız ve İngiliz generallerinin maiyetindeki zevat ha- zır bulunmuşlardır. Ziyafeti parlak bir suvare takib etmiş ve suvare geç vakte kadar çok samimi bir hava içinde devam eylemiştir. üyük vagon ve lokomotif fabrikası bugün açılıyor Vekiller ve davetliler yarın saat 10 da Ankaraya dönecekler Erzincan - 21 (Sureti mahsusada | sonra yola devam edildi. Halk sevinç. gönderdiğiniz muharririmizden) — | lerini çok canlı bir şekilde izhar edi. Gece 2 de Erzurumdan ayrlan Mü- nakalât Vekili B. Ali Çetinkaya, Nafla Vekili general Ali Fuat Cebesöy, Ad- liye Vekili B. Fethi Okyar ve Maarif Vekili B. Hasan - Âli Yücel ile Riya- seticümhur umumi kâtibi, Parti genel sekreteri B, Fikri Tüzer, Meclis reis vekilleri ve diğer dâvetlilerin bulun- duğu tren bugün sasi 16 da Erzin. cana geldi. Burada bir saat kaldıktan İ yorlardı. Trenimiz yarın (bugün) sabah saaf 7 de Sıvasta olacaktır, Sıvasta büyük zon ve lokomotif fabrikasının açıl ma merasimi hakkında geniş prog- ram hazırlanmıştır, Vekiller ve davet» liler Sıvasta 10 saat kalacaklar ve pa- ertesi günü 10 da Ankaraya dönmüş bulunacaklardır. (Devamı 4 üncü sahifede) — Cümhuriyet bayramına hazırlanıyor musun Salamon?.. — Ek, karınca kaderince Yasefaçi, ampul fiatlerine zam yaptıki..