29 Ekim 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

29 Ekim 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Cümhuriyetin kara, 'deniz ve hava ordusu Ordumuz 16 senede en modern silâhlarla techiz edilerek Türk yurduna hariçten gelecek tehlikelere şiddetle karşı koyacak yenilmez bir kuvvet haline gelmiştir 'Türk istiklâl ve inkılâbını koruyan Cümhuriyet ordusu 16 Cümhuriyet yılında en modern silâhlarla edilerek tamamen asrileşmiş, Türk yurduna hariçten gelete« her türlü tehlikelere karşı koyacak yenilmez bir kudret haline gelmiştir. Cümhuriyet ordusu bütün yuddaşlara sulh ve sü- kün içinde yaşamaları için tam bir emniyet telkin edecek vayiyettedir. Kara ordumuz her bakım - dan mükemmeldir 16 sene zarfında Cümhuriyetin kara ordusu her cihetten tensik edilerek mü. | kemmelleştirlimiştir. Piyade hafif si- Yâhları (Otamamen asrileştirilmiş, adedleri de geniş mikyasta arttırınp insandan tasarruf edilerek büyük bir ateş hacmi İstihsal bakımından mo- dern Avrupa orduları seviyesino yük- selmiştir. Piyade ağır silâhları, son dünya savaşları tecrübelerinden de istifade edilerek havada ve ka urhlı vasıtalara karşı piyade birlikle. rimizin emniyetlerini t ı ve has- mın moörlü, zırhlı vasıtalarını raf edecek vaziyete sokutmu Topçu sınıfı hafif, modem silâhlarla teçh süratle motörleştirilm 1 toplarımız âded itibarile bugünkü ih- tiyaçları en mükemmel surette karşı- lıyacak miktara vasıl olmuştur. 16 sene zarfında şanl: süvarimizi, otörlü ve zırhlı vasıtalarl. teçhiz ederek birüiklerimizi karaya ve hava- ya karşı her vakit ve ner yerde koru- yabilecek bir hale getirdik Bu suretle en modern orduların mücehhez oldukları as v arı kendi erazimize göre teşkilâtlandırıl- mış olarak ordumuzun İçine sok- makla da süvarimizin kudret ve mü- essiriyetini birçok misli arttırdık. Bütün #ilâhlarımızın, motörlü va- sıtalarımızın bir seferde sarf ve istih- lâk edecekleri mühimmatı ve yakıcı maddeleri ikmal, sevkıyat ve nakliya- tu âzami derecede kolaylaştıracak su- rette tertiplemiş bulunuyoruz. Mo- der harp silâhlarının inkişafile be raber artan bütün teçhizatı en ince ve fenni ölçme ve muhabere vasıta- larını, makineli istihkâm vasıtaları- nı, motörlü köprücü kollarımızı ve ay- ni zamanda nakliye birliklerimiz! ta- nen asrileştirdik. Kurtuluş harp malzemesini tamir sanlarını ikmal eder larımız on altı sene za riyet hükümetinin kendisine verdiği büyük ehemmiyet mikjaşında tekem- | keri fabrikalar memlekette binlerce vatandaşa iş vermiş ve onları memle- ket sanayline ve Şahıslarina hayırlı birer unsur haline getirmiştir. Cümhuriyetin ilânından bugün id- rak ettiğimiz 16 ncı yılına kadar ge- çen müddet zarfında memleketin he- men her köşesinde askerin ihtiyacını mükemmelen temin sden kışlalar ya- pılmıştır. Bunların bir kısmının inşa- sina hâlâ devam edilmektedir. Yeni- lerine de başlanmak fizeredir, Deniz ordumuz da kuvvetlendirildi Cümhuriyetin deniz ordusuna ge- lince, büyük harpten yorgun ve bir. çok uzuvlarını kaybetmiş bir halde çi- kan deniz ordumuz 16 senelik Cüm- hüriyet yılında hemen tamamen ye nileştirilmiş, donanmamızın kuvvet ndirilmesi için Avrupa tezgâhlarına Bundan başka deniz mekteplerimiz ıslah edilmiş, Avrupaya deniz makine mühendisi yetişmek üzere de- niz subayları ve talebeleri gönderil. miş, bu suretle çok iyi elemanlar ye. tiştirilmiştir. 16 Cümhuriyet yılında donanmamı- zn talim ve terbiyesi için pek büyük gayretler sarfedilmiş, bu suretle do- nanmamız mükemmel subay ve era- ta malik kudretli bir hale getirilmiş- tir. Hava kuvvetlerimiz büyük inkişaflara mazhar oldu Diğer taraftan Cümhuriyet ordu. muzun hava kuvvetleri bu 16 sene içinde büyük inkişaflara mazhar ol- muştur. Hava ordumuz göklerimizi emniyette tutacak ve gönüülerimize ferah verecek bir vaziyettedir. Tayya- recilerimiz her türlü evsaf itibarile dünya asri ordularına mümasil bir tarzda yetiştirilmiştir. Her hususta onlarla başbaşa vaziyettedirler. Son sistem ta' sı yakın zamanla kıyas kabul edemi her tipte aki miktarlarla k dere bomt vacılıkları ve havacılık sanatları"teğ: | Kik ettirilerek görülen Türk ordusu dünyanın en ileri orduları arasın- da yer alan mühib bir kuvvettir am yeniliklerin memlekette tatbikine başlanmış, bu- gün göğsümüzü iftiharla kabartan bir tayyarecilik Sanayii kurularak döv adımlarile flerilemiştir. Kara, deniz ve hava sınıflarile mü- kemmel bir teşkilât olar Cümhuriyet ordusu bugün dünyanın en ileri or- duları arasında yer alan mühip bir kuvvettir, Türk ordusu bu kuvvetini tecrübeli, bilgili, enerjik komutanla. rından ve civanmerd Türk evlâdların- dan mürekkep muazzam. bir kütle ol- masından almaktadır. 16 Cümhuriyet yılında milletin bü- İ yük fedakârlklarile vatan müdafaası için hazırlanmış, yetiştirilmiş, en modern silâhlarla ve en ileri talim ve terbiye İle mükemmel bir hale getiril. miş olan Türk ordusu ve bu Çerçeve- nin içinde büyük Türk milleti, vatan hudutlarının uyanık bekçisi, istikiği ve Cümhuriyetin mağlüp edilmez mü- dafiidir. Türk ordusu düşmana kor- ku veren ve her vatandaşın göğsünü maddi, ve muhte- mel bütün tehlikeleri olduğu “yerde söndürecek kudrettedir. iftiharla abartan mânevi kuvvetlerle müğehhezdir