October 30, 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

October 30, 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

B. Molotof'un bugünlerde bir sulh teşebbüsü yap- ması bekleniyor < m Sene 22 — No, 7553 — Fisti her yerde $ kuruş PAZARTESİ:30 Teşrinievvel 1939 City of Flint vapurunun teslim edilmemesini Ame- rika protesto etti Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 —İdare: 20681 — Müdür: 20497 Dünkü geçid resminde motörlü Kıtalar ve projektörler geçerken Cümhuriyetin 16ncı yıldönümü yurdda emsalsiz tezahüratla kutlandı Ankaradaki merasim çok güzel oldu, geçid resmi saatlerce devam etti Milli Şef İnönü, Atatürkün kabrini ziyaret ettikten sonra Mecliste tebrikleri kabul etti. /podromda resmigeçid kıta“ lârını bizzat teftiş ederek millete bir hitabede bulundu di “ii ( a. Ankarada memleketin köşelerinden gelen izcilerin geçişi * Ankara 29 (A.A) — Cümhuriyetin Milli fi hit 5 . ön Altıncı yıldönümü bugün bütün yurdda en coşkun bir bağlılık teza- hüralı içinde kutlanmıştır. Bu mera- — a Gia sim, Türkiyenin başşehrinde, Anka- Ankara 29 (AA.) — Cümhurreisi Mili-Şef İnönü, bugün Cümhuriyetin rada en yüksek bir derecesini bulmuş, - (16 ner yıldönümü münasebetile burada İpodromda yapılan büyük geçid dündenberi büyük bayram havası İ merasimine başlanırken Türk milletine karşı radyo ile bütün yurda yayı- içinde yaşayan halk sabahın erken © $ lan aşağıdaki hitabede bulunmuştur: saatlerinde şehrin ana yollarına dö- Büyük Türk iilletine, külmüşlerd Bu sene milli bayramı, dünyanın fevkalâde hadiseler içinde bulunduğu Baştan başa milli renklerle, bay- İl bir zamanda idrak ediyoruz. Bütün milletlerin varlık kaygusu içinde yaşa. raklarla ve defne dallarile ve çiçek- dıkları bu seneyi, milletimiz, kendine güveni, millet hayatında nilaksız lerle donatılmış olan yollar, saat 10 beraberliği ve vatan müdafaası için kimsede şüphe bırakmıyan çetinliği dan itibâren büyük geçid resminin ve hazırlığı İle, muvaffakıyetli bir imtihan suretinde geçirdi. yapılacağı sahaya gitmekte olan halk Aziz milletim, gelecek sene, senin bu sarsılmaz (vasıflarına insaniyet akınından geçilmez bir halde idi. Bu âleminin, daha ziyade dikkat edeceğine emin ol. Türk milletini, onun akın, Zafer anıtı önünde bilhassa kahraman ve şanlı ordusunu, vatan istikbalinin kıymetli müjdesi olan genç evlâdlarımızı muhabbetle selâmlarım. Aziz vatandaşlarım, 16 nci Cümhuriyet bayramı hepinize kutlu olsun, muhteşem bir manzara arzetmekte ve halkın bu anıt önünden geçerken Ebedi Şefe karşı olan ihtiram duruş- İarı bütün kalblerde en yüksek bir | heyecan havası yaratmakta idi. Atatürkün kabrini ziyaret Ankarayı saran bu çok içten sevgi, saygı ve sevinç hı içinde binlerce EDilrkaatle rr: | Game | Gündüz başka güzel, | gece başka güzel! Bayramımızın hariçte akisleri İ İ Yunan, Rumen ve Mısır ga- | halk büyük kullama merasiminin en — Topkapı sarayına bakınız!.. Ne gü- büyük tezahürünü t edecek olan | zeteleri hararetli makaleler | *! tenvir edilmiş... Ah şu modern apartı- , N manın kölü donanma silüeti de mani olup geçid resmi sahasına akarke saat neşrettiler kendini bir hayal 11 de Cümhuriyet Halk Partisi idare —— âleminde, bir Cennetla farzedecek. İşte dün geceki bayramda halkın ko- nuştuğu cümlelerden biri: Mili üslübun tefevvukunu | dekoru bozmasa, insa! | heyeti azaları, Parti genel sekreteri Atina 29 (A.A) doktor Fikri Tüzerin başkanlığında | bildiriyor: Cümhuriyetin bânisi Ebedi Şef Büyük Bütün gazeteler, Türkiyenin Cüm- Atatürkün muvakkat kabrini ziyaret | huriyet yıldönümünden bahsetmekte (Devami 10 uncu sahifede) (Devamı 8 inci sahifede) İ Atina ajansı beynelmilel gösteriyor. Gündüz başka güzel, gece başka güzel olan bu motiflere yeni mimarların hiç he- veslenmemesi her halde bühtandır. üslüpsuzluğu Istanbul Cümhuriyet bayramını parlak merasimle kutladı Beyazıdda geçid resmi yapıldı, gece le er subay Dünkü geçid resminde Vali ve Kumandan tribünde ve Yedek okulu talebesi geçerken Cümhuriyetin on altıncı yıldönü- mü İstanbulda büyük tezahüratla kutlarımıştır, Halk sabah erkenden sokaklara dökülmüştü. Her taraf do- | itibaren başlamıştır. Dokuzda İstan- | bul kumandanı, merkez kumandanı nanmıştı, Bilhassa saat dokuzdan | (Devamı 10 uncu sahifede) | Bu yüzden tramvay ve otobüs Sefer. | lerini tatil etmek lâzım geldi. Kutlama merasim! sat dokuzdan sonra kalabalık son dereceyi buldu. Siegfried amlari. — PFiskelerimiz dünyayı ayağa kaldırdı, yumruklara başlayınca kim bilir ne olacak!...