2 Mart 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

2 Mart 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Sessiz filimin nazlı yıldızı Bir zamanlar milyonlar kazanan Mae Murray şimdi beş parasız Artist eski kocası prens Mdivani aleyhine Hollivut ii bir. düva açtı Bessiz filim samanının en parlak yepuyem yıldızlarından Mae Murray, eski kö cası prens David Mâivani aleyhine Bollivutta bir dava açmıştır. Dava ber tarafta büyük bir alâka uyandır- mıştır. Bu alâkanın birkaç sebebi vardır: İki tarafın şahsiyeti, Mae Murray'in bugün beş parasız bulun- ması ,ortada bir çocuğun istikbalinin mevzuu bahsolması gibi... Mae Murray'in asil ismi Marie Koening'dir.. ne evvel Hollivutun en çok rağbet gören artisti idi. Filim şirketleri ken” disile mukavele yapmak için milyon. lar veriyorlandı. Artist durmadan filim çeviriyordu. Bu sayede pek çok para ki iyor, bunun büyük bir kısmını bri kenara koyuyordu İşte bu sıralarda Gürcü prensle- rinden D. Müâivani Hollivuta git- evlenme tekli- Prens Mdiyani isan bilen çok Kardeşi Serge, gene O 2. nen çok rağbette nema arından Pola Neğri ie evli idi. Mae Murray bu teklifi kö bul ederek Gürcü prensile eylenmi: Karı koca bir iki sene mesud bir hayat geçirdiler. Bir de çocukları ol- du. David Mdivani hiç bir iş yapmı- yör, karısının kazandığı yı bol bol sarfediyordu. Mae Murray o ke» dar çok para kazanıyordu Ki kocası- nın israflarına ehemmiyet vermi- yordu. İşte bu sırada sözlü flim çıktı; filim çevirmek şeraiti baştanbaşa değişti. Mae Murray'in sesi bir türlü sözlü filime uymuyordu. Fazia ola rak yeni yeni artistler meydana çık- mış, serbesçe konuşmağa alışmış olan tiyatro artistlerine yol açılmıştı. Bu vaziyet karşısında Mae'nin mu- Mae Murray on beş s€- J enmedi. Fakat endişe edecek vaziyette değildi yeti Üç milyon dolar kadar min diliyordu. Mae Murray işsiz kalınca masrafı- nı bir parça azaltarak servetinin ge Mri ile pekâlâ geçinebilirdi. Fakat o parlak yaşayışını bozmadı, başka işler yapmağı düşündü. Girdiği * iş- lerin hepsinde zarar etti. Diğer taraf- tan kocası da yaşayış tarzını bozma» artist Ser- tah- | dı. At yarışlarından, kumardan baş- kaldırmıyordu. Bir taraftan uğradi- Mae Murray kocası aleyhine dava açarak evvelce verdiği paraların i& desini istemişti. Fakat mahkeme bu davayı reddetmişti. Şimdi Hollivutta başlıyan muhakeme bu ilk davanın | istinafıdır. Bir zamanın nazlı, genç ve güzel yıldızı mahkeme salonuna perişan kıyafetle, yorgun hâlde gelmiş, hâki- me hıçkırıklar arasında şu sözleri söylemiştir. «— Felâketime sebep eski kocam- dır. Beş parasız kaldığımı görünce benden ayrıldı. Hakikaten çok feci vaziyette idim. 936 senesinde gece- leri Nevyorkta Central parkın kana- peleri üzerinde geçidim. Bütün eş- yam içinde bir kat temiz çamaşır bulunan mukavvadan bir kutudan #baretti. Bana 5,000 dolara mal olan kürk mantomu 150 dolara satmıştım. Elime geçen para da tammaen bit- mişti, O zâmandanberi sürünüyorum. Mâivani'den evvelce aldığı paraların iadesini ve çocuğumun bana verilme- sini İstiyorum.» Bidayet mahkemesi: o «Çocuğunu- zu besliyecek paranız yoktur, bunun | için size iade edemeyiz» demiş ve prensten alacak iddiasını da kabul” | etmemiş mahkemesi çocuğa annesi- sından hangisini tercih etti- gini sormağa karar vermiştir. Alacak meselesi sonra tedkik edilecektir. gı zararlar, diğer taraftan kocasının israfı üç milyon doların birkaç sene İçinde eriyip gitmesine sebep oldu. | Artist parasız kalınca kocasi bip be | | | hane bulup kendisinden ayrıldı ve çocuğu da yanına aldı. Mae Murray için sefalet başladı. Artist tamamen yersiz yurdsuz, ser- | seri vaziyette kalmıştı. Geceleri 4$0- İ kaklarda kanapeler üzerinde geçiri- yordu. Eski kocası yeniden zengin bir kadınla evlenmiş, evvelce kumar- da mütemadiyen kaybederken bu i defa kazanmağa başlamıştı. Madeleine Carol Avrupaya niçin geldi Artist 60 Fransız çocuğunu evlâdlık edindi, bau ex hediyeler getirdi Madeleine Carroll ve mezi bir kaçı ulayavılsznam aş yasamak fn UÇ İski Hollivutun: tanınmış yıldızlarından Madeleine Carroll geçen hafta tay- yare postasile Amerikadan Fransaya gelmiş, altı gün Fransada kaldıktan sonra gene tayyare Amerikaya dönmüştür. Avrupa ile Amerika arasında Por- tekiz, Asur, Bermod adaları yölile tayyare postaları işlemektedir. Tay- yareler büyü ve kabi! olduğu kadar istirahati temin edecek şekildedir. Seyahat iki gün sürüyor. Bir sene- denberi işliyen bu tayyarelere, Avru- pa harbi başladığı zamandanberi, çok rağbet vardır. Şimdiye kadar hiç bir kaza olmaması rağbeti arttırmak- tadır. Manmafhi ne de olsa kış kı- yamette tayyare İle Atlântiği aşmak kolay bir iş değildir. Sevimli sinema yıldız: acaba ne- den bu güç seyahati göze almış ve Avrupada kısa bir müddet kaldık. tan sonra tekrar Amerikaya dön. müştür?... Birçok kimseler buna merâk ediyorlardı. Şimdi mesele an. laşılmış, bunlar meraklarını teskin etmişlerdir. Mesele şudur: Madeleine Carroll, Amerika artisti olmakla beraber aslen İngilizdir. Fa- kat her memleketten ziyade sevdiği yer Fransadır. Artistin Parise yakın Sareville'de bir şatosu vardır. Ma. deleine her sene, büyük bir ormanın kenarında bulunan, bu şatodoa bir kaç hefta dinlenir. Artist, harp başladığı zaman Ame- EŞ ğa ği, ile mma, Günlerdenberi hazırlığı devam eden altıncı Balkan güreşlerine bugün sö at 14,30 da Çemberlitaş sinemasında Rumen, Yunan, Yugoslav ve Türk gü- reşçilerinin iştirakile başlanacaktır. Müsabaktların açılış programına gö- re evvelâ şehir bandosu Balkan ve İştirak eden milletlerin mil. MW marşları Çi vali ve belediye reisi doktor Lütfi Kır- tukla müsabakaları açacak- güreşçileri dedün görem de ve Türkiye kır koşusu birin- ciliği bugün yapılıyor Müsabakalara iştirak edecek 19 bölge şehrimize geldi Atletizm federasyonu tarafından tertip edilen Türkiye kır koşuları bi. rinciliği yarın saat 16,30 da Heybeli- adada 7300 metre üzerinde yapılacak» tır. Bu müsabakalara iştirak etmek Üzere 19 bölgenin atletleri şehrimize gelmiş bulunmaktadırlar, 4 atletten mürekkep takımlar ha- linde yapılacak olan bu müsabakaya İstanbuldan 6 takım iştirak etmekte- dir. Bu müsabakalarda birden altıncıy& kadar derece alan atletler 24 martta gene ayni sahada yapılması tekarrür eden Bâlkan birinciliklerinde Türki- yeyi temsil etmek hakkını kağanacak- lar ve federasyon tarafından açılacak kampa alınacaklardır. Yeni bir spor şubesi Avrupada bilhassa Amerikada fut- bolden sonra en fâzla rağbet gören Rugby sporunun memleketimizde de taammümü için İlk adımın atıldığını memnuniyetle haber aldık. Galatasa. ray klübü tarafından ileri sürülen bu fikir derhal büyük bir alâka ile kar- şılanmış ve yeniden açılmasına karar verilen bu şubeye meraklılar kayıdları- ri yaptırmak üzere müracaat etmiş- lerdir. Kayıd muameleleri tamamlandıktan sonra derhal sahada faaliyete geçile- cektir. Mücadele sporlarının eri çetini olar bu şubenin memleketimizde çok çabuk taammim edeceği tahmin edil mektedir. rikada idi. Derhni vekiline bir telgraf çekerek şatosunun Paristen çıkanlan kimsesiz 'çocuklara tahsis edilmesini makta, tarafından < eden Balkan güreşçilerinin | Balkan Mi amd) bugün açılıyor Rumenler dün kuvvetli bir kadro ile şehrimize geldiler l —ğ—ğ— mm tadır. Artist bu 60 çocuğu eviğâdlik | edinmiştir. Âbideye çelenk koyan Balkan güreşçileri Âbidenin önünde Tökstliyan oteline misafir edilmişler. dir. Gerek Yunanlılar ve gerek Ru menler bu seferki Balkan müsabaka, larına çok kuvvetli bir takımla İştirak ettiklerini söylemektedirler, Müsabakalara pazar günü saat 14 de pazartesi saat 20 de devam edilecek, | tir. Balkan güreşçilerinden mürekkep kalabalık bir kafile dün saat 16 da Taksim abidesine giderek merasimle çelenk koymuşlardır. Altıncı Bülkan kongresi de dün bütün murahhasların iştirakile İlk toplantısını yapmış ve sa- at 17 de Park otelde Balkanlı spor cular şerefine İstanbul beden terbiye si müdürlüğü tarafından bir çay ziy feti verilmiştir. İstanbul bölgesi bir atletizm klübü açıyor Atletizmin şehrimizde daha ziyadş inkişaf ve taammümünü temin mak- sadile İsi but olmak üzere bir atletizm klübü. nün tesisine karar verilmiştir. v Senelerdenberi klüplerimiz tarafın. dan varidat getirmiyor kaydile büyük bir ihmale uğrıyan bu spor şubesinin bu suretle himaye altına alınması Türg sporu namına şükranla karşılanacak bir harekettir. Yeniden açılacak olan bu klüp yalnız atletizm işlerile meşgul olacak ve diğer spor şubelerinin men. supları klibe alınmıyacaklardır, Yarın sabah Fener - Pera, Galatasaray - Beşiktaş karşılaşıyor Bakan güreşleri dolayısile bu hafta- ki lig maçlarının tehir edildiği malüm. dur, Güreşlerin öğleden sonra başlıya- cağını gözönünde tutan klüb idareci- leri aralarında bir anlaşma yaparak pazar sabahi oynanmak üzere hususi | maçlar tertip etmişlerdir. Yapılan sn- | laşmaya göre yarın sabah Taksim sta- dında saat 9 da Fenerbahçe ile Bey- oğluspor, saat 10,30 da Beşiktaş ile Galatasaray karşılaşacaklardır. Bu | maçları Şazi Tezcan ve Ahmed Adem | idare edeceklerdir. l Fenerli Bedri tekrar klübüne alındı Bir gazetede, Fenerbahçe spor kl» bünün idare şeklini tenkid ettiği biz yazısından dolayı evvelce klübünden i çıkartılan Fenerbahçenin ve milli ta» kımın eski solaçığı diş hekimi Bedri | Gürsoy, memnuniyetle öğrendiğimize göre klübün son İçtimaında -müessiş heyetin ekseriyet kararile. yeniden klübüne alınmıştır. m Madeleine Carroll şimdi evlâdlik» larını görmek üzere Avrupaya geh miştir. Bunlara 9 sandık elbise, muh» bildirmiştir, Artistin bu arzusu yeri | teli! hediyeler getirmiştir. Artist gam ne getirilerek şatoda 60 çocuk yerleş- | toya giderek çocukları görmüş, bun» tirilmiştir. Başlarında sörler bulun. | ları giydirmiş, bunlar çocukları o bükmak- | onların arasında hediyelerini vermiş, miştir,