3 Mart 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

3 Mart 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

AKŞAMDAN AKŞAMA Harp dolmaları ve Sulh dolmaları Finlândiyadan gelen haberler için- de bir de şöylesi var: Sovyet harp mühendisleri iki met- re uzunluğunda koskocaman bir tor- pil icad etmişler. Mermi gibi havaya atılıyormuş. Muayyen bir mesafe katettikten sonrâ, hedefin üzerinde patlıyor; etrafa şemsiyevari yüz yir- mi beş küçük bomba dağıliyormuş. Onlar da düşüp parçaları yayılıyor. muş. Müşahidler bunun hayli mües. sir bir silâh olduğu fikrine varmışlar, *.. Dün, tarihçi Mükrimin Halil'in bir | fikrine İtiraz ederek, insan cemiyeti. nin terakki ettiğini iddia etmiştim. O iddiam esas itibarile doğru olmak- Ja beraber, beşer zekâsının bu kabil icadlar uğruna heder edilmesinden dolayı gene de âni bir teessür duy. dum. Bu, öyle şeytani bir oyuncak ki... kurunu ülâ ve vüstada yapılan Şâka ları hatırladım; Hani bir hükümdar, ziyatet sofrası etrafında insanları toplarmış. Kim bilir hangi sanatkâr kuyumcunun emek verip hağırladığı müurassa bir altın sahan ortaya gi Bekleşirlermiş: “Acaba içinden ne nefis taam zuhur edecek diyet... Sofracıbaşı, büyük bir nezakelle kapağı kaldınverirmiş. Hükümdar, kısık gözlerile çehreleri seyrediyor ve bıyık altından kis kiş gülüyor, Misa- firler ise dehşet içinde... Zira, saha- mm içinden filânca düşmanın kesik | başı zuhur etmiştir! Simdi de, ayni Mmergâmerg oyun de vam ediyor: Ömürlerini riyaziye ile, fizikle, kimya ile törpülemiş, beşeri. yelin iftihar edeceği mirtefenninler, habire çalışıyorlar, Pırıl pınl mücellâ lâtif bir madeni üstüvane meydana Yıldızlardan oküremize fir inen bir yabancı bunu görse: n bilir, cemiyetlerine ne fayda te min edecek!» diye düşnür... Hele ha. vada efsanevi bir kavs resmettiğini de görs»... Merakla bekliyecektir... Nihayet, esrarlı zarf açılıyor... Ve | icinden ölüm mübesşirleri ortaya ya» yılıyor.., Hem de murassa sahandaki gibi bir tane ölüm değ Darb ame- liyesi yaparcasına; müteaddid ölüm- ter... getiriyor mi: m ... Büyük annem İyi yemek pişirirdi, Mektepte çalıştığımız. ve karnemizi iyi notlarla getirdiğimiz. zaman, bize bir güzel dolma hazırlardı. Keserdi içinden daha minimini ü riinee sevinirdik Ya a Bunun baska türlüsün; Bazı köy düğünlerind, ması hazırlarlarmış, havvanın böğrü yarılıp pilâvlar dö. külünce bir koyun zuhur edermiş. O da yarılır Kumu... Onun teferrüatı derunundan hindi... Hindiden ta- Yuk... Tavuktan Piç; piliçten de, hal- kın kahkahaları ve alkışları ortasın- da yumurta! üi de işittim: e bir sığır dol. Koca sahanda öyle dolmalara değil, yakı var!... Hem de na- in : na e Halik sulh zamanının o lâtif z ma ne wzaktayız.. Harbin “ ölüm süş ü ağlıyor, DİE im imla â- ) Beseriye Böylelerine ist İngilterede gemi inşaiye iği öğ mühendisliği öğrenecek geni Denizbank ler li imaniye mühendisliği taalı kin Almanyaya gönderilen 34 İadıktan sönr : â di. Bu gençlerin, tahsillerin üzere bu sefer de İngiltereye genin etmek sine karar vrilmişti, Gençler, dün ezilme» ki eksprese İngiltereye Hidecekiğiz Güviz hakkında Ankaradan beklenen ee gelmediğinden seyahatleri bi 0 hu ea detir, miladi grendiğimize göre bu 34 genç g Mr 2 ay Almanyada, 6 ay Ba tr # fabrika ve havuzlarda devlet Şalıkmışlardır. e Dün A mallar İtalyan bandıralı Cite di Bari vapuru Ne Mmanımma boya, demir eşya, elektrik le. Yazımı, makine ve aksamı, kâğıd, kimyeyi eza, Rayon ipliği, ipek ipliği, Bellulold Tü: , Pâdyo aksamı, Jâstik eşya, deri oşya, pas uk mensucat, bisiklet aksamı, cam eğya, Şardan, kanaviçe; Rornanya bandıralı »slivanya vapuru ile de cam geimiştir. ŞEHİR HARERLERİ Karaköy meydanı da açılacak İ B. Prost meydanın tevsi plânlarını hazırlamağa başladı Eminönü meydanından sonra Galata meydanın da açılıp tanzim edilmesi 1ü- zumlu görülmüştür. Eminönü meydanını açmağa başlıyan belediye, bir taraftan Yenicaminin güzelliğini ve ihtişamını mey- dana çıkarmak, diğer taraftan münakalât sıkıntısını hafifletmek gayesini takip ete miştir, Eminöcü meydanı açıldıktan sonra şoh- rin her iki yakasını bağlıyan Karaköy köp- rüsünün karşı tarafındaki medhalini de bugünkü şeklinde muhafaza etmeği doğru bulmayan belediye, Karaköy meydanını da şebrin münukalâlını tanzim etmek bakı” mından genişlelmeği muvafık görmüştür. Bu maksadin şehircilik mütehasan B. Prost, Karaköy meydanının tevsil plânını bazırlamağa başlamıştır. Mütehassıs, pili» ni meydanin bugünkü yaziyetine ve bil- bassa tayyare ile alınan harita paftaların& göre tanzim edecektir. Karakiy meydanmın tevslinde başlıca takip edilen gaye, bir taraftan Tophaneye, diğer taraftan Azapkapısına ve Beyoğluna Giden yolları açmaktan ibarettir. Evvelce İktisadı koruma kanunu | B. Servet temaslarda bulun- mak üzere şehrimize geldi Diş ticaret dairesi Tetsi ve teşkliâtlardır. ma umum müdür vekili B, Servet Berkin yali iktisadı koruma Kanununun şehrime ze ald tatbikatı etrafında temaslarda bu- Junmak üzere İstanbula gelmiştir. Dün, Uf- tik ve yapağı tacirlerinin iştirakile Ömer Abid hanında bir toplantı yapılmıştır. Bun- dan sonra, gene Ömer Abid hanında B. Gervet Berkin'in riyasetinde bütün birlie- lerin icra komiteleri içtima ederek ihti- yaçları ve elde mevcud stoklar hakkında izahat vermişlerdir. Bay Servet, bu akşam Ankaraya gidecek! B. Nusret aleyhindeki dava İstanbul belediyesi sabık makine mü- dürü B. Nusret vazllesini ihmal ve sülisti- mal suçlarından mamunen asliye birinci ccaa mahkemesinde muhakeme edilmiş ve mahkemece, cürmün sübutuna kanaatbahş deliler gürülemediğinden bersetine karar lik bu kararı te miş mesi B. Nusretin aleyhine olarak kararı nakzetmiştir, Dün asliye birinci ceza mahkemesinde nâkzen rüyetine başlanan davada mah- keme,temyizin Bu bozma kararma itüba etmiştir. e Müddelumumi (iddianamesini okuyarak Maznun B. Nusretin vazifesini İhmal suçundan dolayı cezalandırılmasını talep etmiştir. B. Nusretin müdafaasını hatırlaması için muhakeme başki © birakılmıştar. Kuyuya düşerek boğuldu Haliç Penerinde Abdisubaşı mahallesin» de otüran B. Lâtfinin iki yaşında Yaşar ismindeki çocuğu, evin bahçesindeki su kuyusuna düşerek boğulmuş ve çocuğun cesedi, kuyunun suyu boşaltılmak suretile çıkarılmıştır. Hakaret davası İddia makamı Yeni Sabah sahibi ile neşriyat müdürü- nün tezciyesini istedi Merhum şar Tevfik Fikret hakkında ya zlan bir yazı üzerine Yeni Sabah gazete- sinde bir karikatür ve bir yazı neşretmek suretile kendisine Heşran hakaret edildi- gin! iddia ederek Tan güzetesi sahibi B. M. Zekeriya tarafından Yeni Sabah gaze- tesi sahibi 3. Cemaleddin ve neşriyai mü- dürü B, Mecid aleyhlerine açılan hakaret davasına dün altıncı asilye ceza mahkeme- sinde devam edilmiştir. Bu celsede müd- ımumi iddianamesini okuyarak Yeni azetesinde neşredilen yazı ve ka» rika B. M. Zekeriyaya madde tayini- Ie değil, alelâde hakaret edi hun B, Cemaleddin ile B. Maeldin "Türk ceza kantnunun ©) ve 482 nci maddelerine göre cezalandınılmalarını istemiştir. Maz- uunları müdafaalarını hazırlamaları için muhakeme başka güne bırakılmıştır. Daimi encümen sinemacıları dinledi Belediyenin yaptığı ücret tenzilâtına iti- râz eden sinemacıların Dahiliye Vekületi- ns yaptıkları müracaat üzerine dün toplanan daimi encümen, sinemacıları! davet ederek dinlemiştir. Encümen bu hususta benüz bir karar vermemekle beraber, tenzilâti tarifenin tatbiki için verilen mühlet dün bitmiştir. Mühletin uzatılmaması münagib görülmüştür. Şehrin kömür ihtiyacı Şehrin kokkömürü ihtiyacı için Etiban- kın şehrimizde açacağı büyük depoda sa- Hlacâk sömikok ve Karabük kömürlerinin #alışlarını temin etmek üzere Banka ile gakediyenin teşriki mesai edeceğini yazmış- Tiraret Vekâleti, bu hususta Belediye nin vazifesini tayin edece 8 İS Tamnd k bir talimatna, name hazırlanan nâzım plâna göre Tünelin Ga- Iata medhaline karşı bulunan dükkânlar kaldınımak suretile Galatada Arapkapım- BA doğru uzanan Mahmudiye caddesile bu- na müvazi olan cadde Galata Balıkpaza- rna kadar birleşmek üzere genişletilecektir. Bu suretle Karaköy meydanının 'Tünele doğru uzanan kısmı büyüyecektir. Diğer taraftan Karaköy meydanında 69- ki Boran hanının kaldırılması plân muci- bince mükarrerdir. Bu han ortadan Kalk- tıktan sonra meydanın bu kısmı genişli- yeck ve tramvay hattı da meydanın yeni şekline göre değişecektir. Beyoğluna çıkan vesaiti nakliye, Kara- köy Palasin önündeki caddeden geçiyorlar. Otomobiller de Domuz sokağından İniyor» lar. Halbuki bu yol çok dar olduğundan Domuz sokağı ile tramvay caddesi arasın- da ve Karaköy Palas önündeki binalar kai dırdacaktır. İşte B. Prost, esaslı hatlarını kaydettiğimiz bu plânı hazırlıyacaktır. Plânın hep birden tatbiki kabil olma; Eından ve an beş senelik imar plânına da- bil olan işler meyanında Galata meydani- Karilerimizin mektupları Durmayan vatman 1 mart 1940 sabahı 740 da Maçka- palas tramvay durağında 6-7 mektap- H arkadaşımla tramvay bekliyordum. Gelen Maçka - Beyazıd birinci mevki 209 numaralı araba boş olduğu halde, vatmanın keyfi hareketi yüzünden durmadan geçti ve ötedeki Teşvikiye durağında durarak oradaki yolcuları aldı, Biz tabil birçok dakikalar tramvay bekledikten sonra arkadan gelen, fa- kat Mnçkapalax durağında duran di- er araba İle mektebimize gittikse de geciktiğimizden içeri almadılar. Bu yüzden imtihanımızdan olduk. Maçka Palasta sakin (İmza okunamamıştır) »k karilerimizden daha Yeni otobüs celbi meselesi Sayın gazetenizin 2/3/0940 Larihli sa- yısında harp dolayıle yeni otoblş tedariki kabil olmadığına mütedatr olan fıkrayı okuduk, Halbuki idaremiz harbin bugünkü vaziyetinde de İstan- bulun muhtaç olduğu otobilslerin gec Ulrtirebileceğine kanidir ve evvelce Hân edtimiş olduğu gibi bu ayın dördüncü günü şartaürlesi mucibince 35 otobü- sün eksiltmesi yapılacak, şartname ha- riei de, muvafık otobüsler hakkında- Ki teklifler ayrıcu tedkik olunacak- tar. İstanbul elekrik, tramvay ve tü- nel işletmeleri umum müdürlüğü Tan ve Gumturiyet âleyhindeki davalar İki davanın diğer davalar ile birleştirilmesine karar verildi 'Tan gazetesinde İntişar eden «Afrodit meselesi» başlıklı ve Sabiha Zekeriya im- zalı yan Afrodit davasına ald asliye ye- dinci ceza mahkemesinin ara kararına ta- sir edecek mahiyette olduğu Sddiasile 'Tan gnzetesi sahip ve neşriyat müdürü B. Ha- WI Lâtfi ile bayan Sabiha Zekeriya aleyh- lerine müddelumumllik tarafından açılan davaya dün asilye altıncı ceza mahkeme- sinde bakileiştır. Mahkemede bayan Sa- biha Zekeriyanın avukatı ve B. Halli Lâtfı kendisi hazır bulunmuşlardır. Masnunların gene Afrodi$ meselsinden mütevellid ve ayni mahkemede açılmış di- ğer bir davaları bulunduğu anlaşıldığından. bu davanın de diğerlerile tevhiden rüye- $ine karar verilerek muhakeme başka gü- ne birakılmıştıf” Muharrir B. Peyami Safânın Cümhuri- yet gazetesinde intişar eden «İmtihan» başlıklı yazısının Afrodit davasına bakan yedinci ceza mahkemesinin bu davaya aid kararına tesir mahiyetinde olduğu ileri #ü- rülerek müddetumumllik tarafından açı- Jan davaya dün asliye altıncı ceza mahke- mesinde devam edilmiştir. Muharrir B. Poyami Saf, Cümhuri- yet gazetesi neşriyat müdürü B. Hikmet Münif mahkemede hazır bulunmuşlardır. Yapılan tedkikat neticesinde bu gazete aleyhine gene Afrodit meslesinden dolayı ayni mahkemede açılmış iki dava daha bu- Tunduğu anlaşıldığından bunun da diğer- lerile birteştirilmesine karar verilmiş ve muhakeme imartın altıncı çarşamba günü- De bırakılmıştır, & Karagümrükte oturan Ömer Lütfi is. minde biri, 107 numaralı tramvaydan at- larken düşerek yaralanmış, berayi tedavi hastaneye kaldırılmıştır. 4 Karagümrükte oturan Tahsin ismin. de biri son derece #arhoş olarak nâra at- tağından polis tarafından yakalanarak mahkemve verfim'etir, (Yeni nın da tevsli mevcud olduğundan bu plân tedrici bir surette tatbik mevkline konula» | caktır. eli Taksim meydanının tanzimi plânı Beyoğlu Jandarma karakolu binası ile Taksim meydanı arasında açılan meyda» nın tanzimi için bir avan projo hazirlan- mış ve meydanda açılacak caddelerle ya- ya kaldırımlar tesbit edilmişti. Fakat mey- danın kati surette tanzimi icap ettiğinden 'B. Prost, bir tanzim projesi bazırlamağa lamıştır. MED bu plânın esaslarına göre, bir vakitler Taksimdeki Cümhuriyet âbi- desinin nakledilmesi maksadile meydanın Ortasında ayrılan tulani sahaya büyük bir havuz inşa edilecektir. Bu havuzun 78“ | mini, eski Türk halıları desenini canlandı- racak şekilde nakışlarla güslenecektir. Bün- dan başka havuzda yapılacak hususi ter- tibat ile renkli sular akması temin edile- cektir. B. Progt'un bu plânı ikmal edildik- ten sonra meydanın tanzimine devam edi- lecektir. yapılacak mektepler Yerlerini mütehassıs B, Prost tayin edecek Şehrimizde yeniden inşa edilecek mek- teplerin lisetesi maarif müdürlüğü tarafın» dan belediyeye gönderilmiştir. Bu listede | şehrin muhtelif semtlerinde inşa edilmek Üzere 75 ilkmektep İzmi vardır. Semtleri gösterilen bu mekteplerin yerlerini şehir- cilik mütehassısı B, Prost tesbit edecektir. Bu maksada şehircilik mütehassıs, bez mektebin yerini kati surette tayin etmek üzere mahallerinde tedkikat yapacaktır. Bu yetmiş beş mektep içinde bu sene müs- tacelen inşa edilecek mektepler şunlardır: Nişantaşında Valikonağı caddesi üzerin- da yeşil sahada iskân mıntakası olarak tefrik edilen Emlâk bankasna ald arsa- da, Ayaspaşada, Sürmayopta, Taktimde eski "Talimhane elvarında, Şiştide Osman- beyde, Kurtuluşta, Mectdiyeköyünde. Maarif müdürlüğü, bu mekteplerin in- i al ettiğinden şehircilik mü- B, Prost evvelâ bunların yerlerini uştır, Bu liste, Biaarif Ve- kâletine gönderilmiştir. Vekâlet, liste muh- teviyatını tasdik en sonra bu xmek- teplerin de yerlerinin tesbiti işi B. Prosta havale edilecektir. Bundan başka, tasdik edilen nâzım plâ- ha göre şehrin tatbik plânlarını hazırl. | yan B. Prost tatbikat plinımda nazarı dik- kate alınmak Gzere şehirde yapılması mu- tasavyar yeni hastane binaları için Sıhhiye Vekâletinden; şehirde yeni yapilacak mali. ye şübelerile mütssessleri hakkında da defterdarlıktan intlimat almak Bizumunu hissetmiştir. Mütehasssin bu talebi üze- rine belediye, Sıhhiye Vekâletile defter- darlığa mürncaat etmiştir. Her iki resmi makamdan gelecek malümata göre müte. hassıs, hastanelerle yeni maliye binalarının yerlerini kati olarak tesbit edece! Komşusunu vurdu Halil, iki buçuk ay hapis cezasına mahküm oldu | Kâraşümrükte * Neslişah mahallesinde oturan kıpti Halil bundan on beş gün evvel karsı Huriye ile kavga ederek evden çikip gitmiştir. Aradan on beş gün geçtikten sonra er- velki gün Halil tekrar eve gitmiş ve Elle diğer eşyasını almak islemiştir. O sı- | rada Halilin komşularından Şakir gelmiş ve: — Bu kadar senelik karı kocasınız. Böyle alelâde bir kavgadan darııp ayrılmak ayıptır, Dive Huriye ile HAMl barıştırmak iste- miştir. Karısına fena hâlde hiddetli olan Halli, komşusu Şakirin bu müdahalesine büsbü- tün kızmış ve kapı önünde kavga çıkara- rak Şakiri dört yerinden yaralamıştır. Dün adliyeye teslim edilen Halilin muha- kemesine Sultanahmed üçüncü sulh ceza mahkmasinde bakılmış, kendisi suçunu in- küra kalkışmışsa da gerk tahkikat evrakı ve gerekse dinlenen şahidlerle cürüm #abit, olduğundan Hallin İki buçuk ay hapsine Karar verilmiştir, Belediye kooperai Belediye kooperâtitinin muamelâlını ted- Kik eden murakipler heyeti kooperatifin bütün muamelât ve hesaplarını tedkik ettiklerinden yakında raporumu hazırlıya- Tak vereeektir. Kooperatif müdürü B, Hilmi de gördüğü Yüzüm üzerine kooperatif müdürlüğünden istifn etmiştir. Şirketi Hayriye ve Haliç üc- ret tarifeleri ucuzlamıyor Tarife komisyonu mesaisini bitirmiştir. Komisyonun verdiği kararda Şirketihayri- ye ve Haliç vapur idarelerinin tarifelerin. de tenizlât yapılamıyacağını tesbit etmiş- tir. Bu idarelerin vapurları, şimdiki tari- fa frarinden Eslemeta gavam edeceklerdir. İSTANB'JL HA Kalpten kalbe yol vardır Sinema salonunun ortasında ayal üzeri münakaşaya tutuştular; — Ben, şu üçüncü sıranın tam © tasında oturacağım. — O halde biz ayrılalım. Çünki mektupta, perdenin sol tarafınd oluracağız, diye yazmıştık. Yüksek sesle uzunca bir münaks İ şadan sonra uyuştular: — Oyunu üç defa seyrederiz. He defasında birimiz için yer değiştirir Dördü de yanıma sıralandıla! Paltolarını, şapkalarmı oçıkuntk& Duzlas bıyıklısı göz cile beni süzt rek yüzünü buruşturup mırıldandı; — Ah, geç kaldık. Ben, şu adâmu yerinde oturacaktım. Perde açılıncaya kadar hararell hararetli konuştular. Meğer, telâşla rında haklı imişler. Buraya, oyu seyrine değil, dünyanın öbür ucun daki sevgililerile muaşaka için gel mişler. Konuştuklarından anladığı. ma nazaran, delikanlıların üçü de bu oyundaki genç artiste âşık olmuşlar, gece gündüz yanıp tuluşmuşlar ve nihayet, gönüllerinde tutuşan alevle ri birer mektupla sevgililerine bil dirmişler. Benim oturduğum yen göz diken delikanlı yanayakıla diyor ki; — Azizim. Öyle bir mektup yazdım ki, aşkımı reddetmesine imkün yok. Zaten Virginin Bruce çok ince ruhlu bir kadındır. Benim o şairane fotog- rafımı görünce mutlaka aşkıma mu» kabele edecektir. Buna eminim, Dek. tupta, kalbimin bütün duygularını anlattım, sonunda da; ben İstanbul. da ( -. ) sincmasında perdenin sağ tarafındaki osıraların tam Orta. sında oturacağım. Son filimini çevirirken objektifin biraz sağ tara. fına bakarsan perdede tam göz göze gelmiş oluruz. Eğer bu fedakârlığı yaparsan, seni bütün kalbile seyen şu fotografın sahibi gence dünyanın en büyük sandetini başığlamış ola- caksın. Bir saniyecik gözlerime diki- lecek tatlı bakışından, aşkımı kabul ettiğini anlıyacağım, dedim. Yutkuna yutkuna anlatıyor; — Bu mektubumu okuyup fotog- İ rafıma bakınca mutlaka kabul et- miştir aşkımı, İşte, şimdi perdede gö- receğiz ya, Oyun başladı, Üç delikanlının kes- kin bakışları perdeye dikildi. Artist pek tabli olarak, oyun icah her tarafa bakıyor. Tatlı bakışları bizim tarafa dönünce Duğlas bıyıklı deli. kanlı yerinde zıplıyor: — İşte.. Gördünüz ya. Bu bakış benim içindi, Aşkımı kabul etti. Mut laka © da beni seviyor. Diye el çırparak tepiniyor. Bir aralık oyunda bir kavga sah- nesi geçti. Artist kaşlarını çattı, hiğ- detli bakışları bize çevrüdi. Duğlas bıyıklı delikanlı gene ellerini çırpı: — Görüyorsunuz ya! Bu mânalı bakış da benim içindir. Aşkının cid- diyetini ifade ediyor. Ve, o zamana kadar münakaşaya karışmıyan dördüncü delikanlıya dönerek; — Nasıl, dedi. Muvaffakıyetimi şimdi gözlerinle gördün, dünyanm öbür ucundaki kadinla sevşlmek ka- bil olduğuna şimdi inandın ya. İşte aşk böyledir azizim. O uzakta, beni tanımıyor amma, kalblerimiz beraber, Arkadaşı dudak bükerek müstehzi bir eda ile tasdik etti; — Doğrudur bayım. Kalbden kalbe yol var, derler, Cemal Refik —a amm m ma Adliye Vekâleti Prost'un mütalâasını sordu Yeni adilye sarayının Sultanahmedde yıktırılan bapisbane binası arsasında in- #ası için hazırlanan plân, arsanın vaziye- tine uymadığı için binanın arka tarafın- daki binaların da istimlâkl lâzım geliyor- du. Adliye Vekâleti, bu binaların istimlâ- ki için elde kâfi derecede tahsisat olma» dığından Sultanahmed meydanının tan- zimi için hazırlanan plânın tadilini Prost da nakl plânını muhafaza etmek istemişti. Şimdi Adliye Vekâleti, sarayın inşasına başlıyabilmek için mülehassisin mütalân- sını biran evvel bildirmesini istemiştir. B. Prost adliyenin hazırladığı proje kendisi tarafından tedkik edilmeden Kati fikrini söyliyemiyeceğini bildirmiştir. 4 Ankarada bulunan İmanlar umum müdürü B. Rauf Mariyas, dün, Ankaradan, gehrimize gelmiştir.