28 Nisan 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Nisan 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Amerikanın harbe | karışması ihtimali kuvvetleniyor AKŞAN her yerde 5 kuruş ” Trondhjeme giden şimendiferin büyük kısmı müttefiklerin elinde Almanlar, şimaldeki garnizonlarile irtibat tesisine çok uğraşıyorlar Fakat Frankfurter Zeitung gazetesi, seri muvaffakiyetler beklenmemesi lâzımgeldiğini, Norveç harbinde Almanyanın mukadderatı oynandığını yazıyor müttefiklerin hamin gEERUMA “SÖ Kenz Yakında çok şiddetli, muharebelere sahne olacağı anlaşılan Numsos ve Trondhjem mıntakasının haritası sağlamlaştır ağa muvâffak ok”, ikler müşkül bir | elki de şim- alinde teksif | iller sebeb yokken ilân etmiş! B. Ribbentrop dünkü beyanatında böyle söyliyerek Almanyayı haklı göstermeğe çalıştı Norveçe daha evvel İngilizlerin asker ihraç etmek istediğini söyliyen Alman Hariciye Nazırı “ Almanya tam vaktinde harekete geçti ,, diyor 1 takdirde m Dedikten sonra bu vesikalar hakkın. da Alman hükümeti namına beyanatla bulunacağını söylemiş, İngiliz « Franuz larınan makul hiç bir sebep yok- en 3 eylülde Alman devletine harp ân ettiklerini işaretle demiştir (Devamı 4 üncü sahifede) Hariciye Na- , bugün saat 14,30 atik, Alman Ve ya üümessilleri huzurunda | k€ beyanatta bulunmuştur. Alman Hariciye | ilâ Nazır, hükümetin- patı hakkında, selâhi mabfillerinin tefsirleri ikinci sahi- femizdedir. haiz görülen bir seri si- Yasi vesikayı bizzat takdim etmek üze- ta davet ettim.» edilmesini, binlerce ve binlerce Türk PAZAR 28 Nisan 1940 ter ajansının seli diğine ve lee lk el sinde kayde şayan bir şe; ktur. Fakat Namsos cephesi nde dev er arasında çetin muharebeler vukubulduğu bildiril- mektedir anlar Kvam yakınında ingiliz. ezelerine “taarruz etmiş ve şiddetli bir muharebeden sonra düşman ağır zayiat vererek çekilmeğe mecbur olmuştur. Ha maliyeti devam ediyor, Berzen böl, de Norveç kıtaları, "Almanların Voss'a doğru ilerlemelerini durdurmuşlardır. Diğer tarı Klerin OB 160 kilo | dar şarkidaki Nesimikametinde etle | dikleri bi mektedir. genin Norveçe mütemadiyen ağır toplar, mü- himmat ve asker göndermektedir. Alman tebliği Berlin 27 (A.A.) — D. N. B. bildiri. yör: Ordu baş kümübdanlığı sicediyö kâr lerden dolay ki tebliği megr Bir çok Alman kuvvet! male doğru k 26 nisanda Tynser ve R ç mişlerdir. Bu suret- le Oslodan 350 kilometrelik bir yü yüşten sonra şimdi Trondhjeme ai mesafede bulunmaktadır- (Devamı 4 üncü sahifede) manası Türk kadını Gazetelerde ilân ilân üstüne: Münevver Türk kızlarının ve ka- dınlarının hastabakıcı yetişmeleri te- | menni olunuyor. Demek buna ihtiyaç var. Bunun mukaddes bir vazife telâkki kızının ve kadınının âdeta biribirleri- İe yarış edercesine tehacüm etmesini bekliyoruz, İstiklâl mücadelesinde bin bir ya- rarlık gösteren annelerimiz, hemşire. lerimiz ve kızlarımız vatanperverlik ve hamiyet nümunelerini silsile ha- linde göstermeğe kadirdirler, YAHYA KEMA YENİ ŞİİRİ Çarşamba günkü nüshamızda Pacavradan kâğıt, Kiğıttan nota, A V I Yüksek harp konseyi dün Londrada toplandı Maltepe askeri lisesini bitirenler merasimle Harbiyeye uğurlandılar Ayrılma merasimi çok parlak oldu, Vali ve stanlu! komutanı merasimde hazır bulundular iğ tümzan Yukarıda: Mektebi bitirenler İstiklâl marşını söylerken, aşağıda: solda me- zunlardan biri, sağda mektep komutanı nutuk irad ederlerken, ortada Vali ile İstanbul komutanı merasimde cüman oldu. V. ren Süreyya Günde hediye edilen saal de Harbiye miayı- Tr şerefin riyafetiiş Başvekil il bugün El Elazığ” da Dün Malatyada bez ve tütün fabrikalarında tedkiklerde bulundu Gürek 27 (A.A) — Refik Saydam refakatindeki zev raber bu sabah erkenden demir maden he gitmişlerdir. Başvekil maden mıntakasndaki tesi- satı, yapılmakta olar ti ve amele binalarını tetkik etiikte da Malatyaya hareket etm Malatya 27 (A.A) — Ba Betik Saydam refakatinde İktisad Ve- kıli, maden dürü ve maiyetleri olduğu halde bugün saat 16 da Malatyayı tegrif buyurmuş- lardır. Başvekil © istasyonda “dördüncü umümi müfettiş, vali, aikeri ve mülki erkân tarafından karşılanmıştır. İstasyo: üç ve etrafını dolduran halk Başvekili- Harpten sefalet, tozahüraf ca bez ve tü- mizi — alkışlamış ve . samimi yapmıştır. Başvekil doğ. tün fabrikalarına giderek iki saat kadar tetkiklerde bulunmuşlardır. Başvekilimiz saat 20 de Elüziğa has seket edeceklerdir. Ankara ve Tari vapurlar! Sinop limanına giremediler Sinep 7) (AA.) — Bu mevsimde Kara- denizda sık sik zuhur eden Gis dalgalaği | yüzünden münakalit intizamını #hlâi ete 8, Di gece İstanbuldan gelmedi beklenen Ankara vapurlle Samsundan ge lecek Tarı vapuru sis yüzünden . mana girememişlerdir. e Bine, Sefaletten paçavra!