25 Haziran 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

25 Haziran 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

AKŞAM ——— a —— XxX — -t-tll Fransız tebliği Fransız kıtaları, Alplerde hücuma geçen İtalyanları ciddi zayiata uğrattılar rarladığı höcumlar ileri kıtaatımız tara- fından kırılmıştır. Bu hücumlar hiçbir tarafta mukavemet mevzilerimizi yara- detli muhasebeler olmuştur. mamışlardır. Düşman ciddi zayiata uğ- Alpler cephesinde, İtalyanların rarmıştar. Alman tebliği İngiliz tayyareleri cenubi ve garbi Almanyada hasarat yaptılar Führerin umumi karargâhı: 24 (A. Hava kuvvetlerinin faaliyeti, Şi A.) — Alman orduları başkumandanlı- | denizinin cenubu üzerinde istikşaf uçuş- ğinın tebliği: larından ibaret kalmıştır. Atlantik denizinin sahili Gironde neh- Calais yakınında Alman avcı tayya- rinin mansabına kadar işgal edilmiştir. | Teleri, iki İngiliz muharebe tayyaresi dü- La Rochelle ve Rochepost alındı. Daha | sürmüştür. şarki, Poitiese'nin şimaline doğru imti- Dün öğleden sonra dokuz İngiliz tay- dat eden bölgeye varılmıştır. Günden | yaresi Hollandanın üzerinden uçmağa güne çoğalmakın olan muazzam gansim | reşebbüs etmiştir. Fakat bunların altısı meyaamda, bu bölgede büyük bir t0- | Alman avcı tayyareleri ve hava müda- gu mühimmat deposu Almanların eline | fan topları tarafından düşürülmüştür. abi, a Bulullardan istifade ederek, yedi İn- kare harran ma ye Miep | Giliz tayyaresinden üçü Westfalle'ye ka- sena parçaları tek om ve Ke | dar sokulmağa muvaffak olmuşlar, ve ilem üz Wieschenhofen küçük mevkiinin yakı- İyanun cenubunda, ıtaatımız Cre. | mende, köylü evlerini bombardıman et- ka miş, ve halka mitralyözle hücum etmiş noble ve Chambery istikametinde düş- — bag > manın muannidene ve sıkı mukavemeti- a sür il ve dört kişi de ni kırarak ilerlernektedir. 24 haziran gecesi, Alman hücumbot- Geceleyin, cenubi ve garbi Almanya üzerinde düşman uçuşlarına devam et- ları 3500 tonluk silâhlı bir İngiliz tca- i < ret gemisi ile diğer beş bin tonluk bir | miştir. Birçok yerlerde gayri askeri he- defler üzerine atılan bombalar, hasarat gemi batırmağa muvsffak olmuşlardır. * yapmış, ve birçok sivil halkı yaralamış Bu iki gemi Dungeness limanının açıkla- rında bulunmakta idi. veya öldürmüştür. Birkaç bomba Baltık Bir Alman denizaltı gemisi 23 bin ton miktarında düşman © gemisi batırdığını bildirmektedir. Bordeaux 24 (A.A.) — 24 haziran Fransız resmi sabah tebliği: Garpte mühim hiçbir hâdise olmamıştır. Merkezde, St. Etienne civarında şid- tek- ne düşerek, bir miktar Fransız esiri öl İ dürmüş ve bir miktar da yaralamıştır. Ingiliz tebliği Maltaya hücum eden italyan tayyarelerinden ikisi düşürüldü Kabire 24 (A A.) — İngiliz resmi tebliği: Muharebe tayyare filotillâm, re- fnkatinde birçok düşman bombardıman tayyareleri, dün Maltaya hücum etmiş- lerdir. Akına altmıştan fazla tayya- tiruk etmişse de, hasarat azdır. Beş sivil yaralanmıştır. Düşmanın bir «Mae. chi 200> tp tayyaresi, tayyarelerimiz tax rahındur düşürülmüştür. Paraşütle inen bir İtalyan pilotu, denizden çıkarılmış. tr. neticeler veren istikşaf uçuşları yapıl- maştır, Londra 24 (A.A.) — Hava nezareti- nin tebliği: Dün gündüz Hollandada ve Almanyada demiryolu birleşme nokta- larile tayyare meydanları üzerine hü- cumlar yapılmıştır. Üç tayyaremiz dön- memiştir. Gece Almanyada askeri hedefler üze- rinde hücumları devam edilerek Meck- lembourg'de, Ruhr'da Rhennenie'de mü- Üç sotörlü bir İtalyan bombardıman | Hinmat fabrikalarile fabrika garları ve Bayinin, Male #öcrülğü bie. ii demiryolu dönüm noktaları bombardı- kr İmam edilmişti. Buralarda soühim hasar uçuşu yapmağa teşebbüs etmiş, ve İngi- Si - liz muharebe tayyarelerinin hücumuna | 15 vekva getirilmiştir. Tayyarelerimiz salimen dönmüşlerdir. uğrayarak alevler içinde düşürülmüştür. : Yedi kişiden mürekkep olan müretteba- 10 Alman tayyaresi düşürüldü tından birinci ve ikinci'pilot paraşütle indikten sonra denizden çıkarılmıştır. Londra 24 (A.A.) — Hava nezareti Mürettebatın diğer mevcudu kayıptır. bildiriyor: Evvelki gece İngilterenin şi- Maanasa tayyare meydan üzerine de | ypal- doğusu, ve batısında altı sivilin öl. akınlar yapılmış iki düşman tayyaresi | mesi ve 60 sivilin yaralanması ile neti- düşürülmüş ve birkaçında da yangın çı | celenen Alman baskınları da 10 karılmıştır. Muhtelif cephelerde, faydalı | düşman tayyaresi düşürülmüştür. Italyan tebliği Italyan kuvvetleri bir kısım Fransız istihkâmlarına girdiler İtalyada bir mahal 24 (AA) — İtalyan umumi karargâhinım 13 numaram hı tebliği: Alp hududunda 21 haziranda «Mont hlanc? dan denize kadar kıtalar | rimiz Iaarruza geçmişlerdir. Yüksek da» | ğın kayalarındaki muazzam istihkâmlar; ileri hareketimize mukavemete azmeden düşmanın pek şiddetli olan mukavemeti ve hava şartlarının fenalığı kıtalarımızan tecavüzkâr hamlesini zayıflatamamıştır. Kıtalarımız her taralta dikkate şayan muvaffakiyetler elde etmişlerdir. Müfre- zelerimiz bilhasın cüretkârane hareket- lerile «Briancons civarında köln «Cha- naillet> ve aşağı «Roja» da kâin «Ra- zet3 gibi bazı istihkümları zaptetmişler- dir. Cüzütamlarımız, <İsere, Arc, Gul, Ubnuc, Tine'e ve Vesubie o vadilerinin nihayetine kadar ilerliyerek düşmanın istihkâm tertibatına girmişler ve bütün düşman cephelerini yandan tehdit eden bir vaziyet almışlardır. Kıtalarımız bütün cephelerde | ilerilemektedirler. “Tyrrhennes de bir tahtelbahi misi bir düşman fahtelbahirini batırmış- tr, > Hava şurtlarının güçlüğüne rağmen, kara harekâtına da iş eden hava kuvvetlerimiz dün de «Micablaş (Mal- ta) hava limanına ve «Bizerts tersane- sine tanrruzlarına devam etmişlerdir. İki avcı tayyaremiz dönmemiştir. Şimali Afrikada <Mersa matruh> da ve Sidi Barrani üsleri tekrar bombardı- man edilmiştir. Toplu bir halde bulunanı İngilzi silâhlı arabaları ve kamyonlar ufak ve büyük çapta bombalarla mües- sir surelte bombardıman edilmiştir, Bü- tün tayyarelerimiz üslerine dönmüşlerdir. Şarki Afrikada Cibuti ve Berbera ile Kenyada düşman kıtaları bombardıman edilmiştir. Massun, Asab ve Diredannan üzerine düşman tarafından lan akm- ar netice vermemiştir. Dün öğleden son- ra düşman «Palermo» şehrini bombardı- man etmiş ise de askeri hedeflerde hasar husule getirememiştir. Yalnız sivil aha- İlden yirmi beş kişi ölmüş, 153 kişi Aşağı | ralanmıştır. Avcı tayyarelerimiz bir düş- ava ge İ man tayyaresi düşürmüşlerdir. Istanbul Elektrik Tramvay ve Tünel işletmeleri umum müdürlüğünden 1 — İdare ihtiyacı © için 2500 kilo saf kalay kapalı mektupla flat istemek suretile salan alınacaktır. 2 — Şartnameler idarenin levazım müdürlüğünden parasız tedarik edilebilir. 3 — Muvakkat teminat maktuan 800, İlradır. 4 — Teklif mektuplarının şartnamedeki tarifat dairesinde hazırlanarak 5/7/940 cuma günü sant 6 ya kadar 4 Üncü katteki Levasım memurluğuna imza mukabi- dinde verilmiş olması lâzımdır. (5132) | 21 de birliğimize mukayyed bütün azan Askerlik ilânları Eminönü Yabancı As. Şubesinden: 1 — Hariç şubeler halkından olup da yabancı Eminönü Askerlik Şubesinde kayıtlı bulunan ve muvazzaflık bizmeti- ni yaparak ibtiyata nakleden bilimum 327 doğumlular ilân tarihinden itibaren bir hafta içinde behemehal yabancı Eminönü Askerlik Şubesine müracaat et- meleri. 2 — Bu davete icabet etmiyen 327 doğumlular askeri ceza kanununun mu- addel 63 cü maddesi hükümlerine göre, cezalandırılmak üzere sskeri muhakeme- lere verilecekleri ilân olunur. Beyoğla Yerli Askerlik Şubesinden: 'Tekaüd şubesinden gelen bir cetveli dol- durmak Üzere şubemizde kayıtlı ve yalnız beyiye ikramiyesine müstahak malül su- bay ve askeri memurların mezkör cetvel- den birer tane almaları işin şübeye gel- meleri. Fatih Askerlik Şubesinden: Orta ehliyetnameli lise ve daha yüksek | mekteb mezunları | temmuz 940 tarihinde yedek subay okulunda bulunmak üzere sevke tâbidirler, Bu şartları haiz eskerlik ödevini yapmamış orta ehiiyetnameliler- den şubemize mensub olanların muayyen müddet içinde gevkedilmek üzere hemen şubeye müracaatları ilân olunur. Eminönu yerli askerlik şubesinden: Şimdiye kadar askerlik yapıp terhis edil- miş veyahud askerlik yapmamış ve he askere sevkedilmemiş 532 ilâ 335 doğumlu eratın yoklama günleri aşağıya çıkarılmış- tır. Yoklamalar saat (9) dan 12 ye kadar yapılacaktır. Bu doğumlu eratın yoklama günlerinde (kamet senedi ve nüfus cürdan- | Jarile birlikte behemahal şubeye müracaat | ederek yoklamalarını yaptırmaları, gelme- yenler hakkında kanuni takibat yapılaca- £ı ilân olunur, 332 doğumlular 77/6/040 Perşembe 3 » 28/6/640 Cuma 34 » 29/6/940 Cumartesi 335 » 1/1/940 Pazartesi Rami idman yurdundan: Yurd kon- gresi 30/6/940 tarih ve saat 14 te yurdda toplanacağından yazılı araların gelmeleri ehemmiyetle Tica edilir. Hüâl spor klübü genel sekrelerliğin- den: Kulübümüz 306/940 pazar günü saat 11 de Erenköyündeki kulüp binasında fev- Kalâde bir kongre yapacaktır. Bu toplantı- ya kulübe yanlı bütün azanin hütğen şeref vermeleri ren olunur. Rüzname: Boden terbiyesi kanunu hükümlerine intibak işi, Altıntağ spor birliğinden: 80 haziran 40 tarihine müsadıf pazar günü saat 10 da fevkalâde Kongre yapılacağından azalâ- rın teşrifleri ren olunur. Ruzname: Beden terbiyesi genel direktörlüğü teşkilâtına in- tibakı hakkında, 4 Altıok gençler birliğinden: Beden ter- biyesi nizamnamesi hükmüne tevfikan fey- kalüde kongre akdine lüzum görüldüğün- | den 27/8/940 perşembe günü akşamı saat kulübe teşrifleri ehemmiyetle rica olunur. A Kadıköy Spor klübü başkanlığından: 'Kiübümüzün senelik kongresi 10/6/6 . zar günü saat 10 da yapılacağından mum üyelerin hazır bulunmaları rica olu- nur, İstanbul spor klübli idare heyetinden: 20/8/940 cumartesi günü saat 16 da klüp lokalinde yapılacak olan fevkalâde, kon- greye âzanın gelmeleri bilhassı rica olu- nur. Ruzrame!: Beden terbiyesi kanununa intibak. TEŞEKKÜR Çok sevgili enneciğimizin bizi derin bir elem ve yalnızlık içinde bırakarak ara- mızdan ebediyen ayrılması münasebetile cenaze töreninde bulunarak ve kederimi- zi ber suretle paylaşarak büyük acımıza iştirak buyuran muhterem zevata, hoca- larıma, erkadaşlarıma ve aile dostları mıza bu teessürlü günlerimizde ayrı ayrı teşekkür etmeğe imkân bulamadığımız- dan bu husustaki kalbi minnet ve teşek- kürlerimizin iblâğına muhterem gazete nizin tavassutunu rica ederiz. Aile namına Doktor Kemal Serav ÖLÜM | Kesriye Eşrafından Merhum: Tevfik kalfa | kızı ve İstanbul Defterdarlığı 3 No. sında tetkiki itiraz komlayonu hesap mütehas- 4s Eşref kalfanın ve Ankarada Yüksek Mühendis Şekip Akalının eşi Sandet Aka- nm ablaları Sivas Defterdarlığı varidat | müdürü Recal Balkır ve Erzincanda Vete- riner yüzbaşı Ekrem Albar'ın eşi Siliyri İlkmektep öğretmeni Emine Albar'ın an- neleri Lütfiye Kalfa evvelki gece rahmeti rahmana kavuşmuştur. Merhume hayır ve iyilik #ever salihatı nisvandan olup muhitinde ve tanıdıkları arasında herkesin hürmet ve muhabbetini kazanmış bulunuyordu. oCenadıhak mer- humeye af ve mağferet ve allesine sabır ihsan eylesin, 25 Haziran bugünkü &alı günü Büyüka- dada Madendeki köşklerinden kaldırılarak Ada camiinde öğle namazı kılındıktan son- ra Büyükada kabristanına defnedilecektir. Köprüden Adaya sabah 9,25 de, 1015 de yapurlar vardır. Fatih tapa sicil muhafılığından: İstan. bul vakıflar idaresince açık arttırma ile Şevket Ünsala satılan Hırkayı Şerifde eski Molia Ahveyin yeni Muhtasip İskender mahallesinin oeski Fhrkayı Şerif yeni Keçeciler sokak eski 17 yeni 15 em- lik ve 123 ada 3346 haritr numaralı Aktar Ahmet Çelebi mescidi arsasının ta- puda kaydı olmadığından senetsiz tasar- rufat hakkındaki hükümler dalresinde tah- kikatı mahalliye icra edilerek vakfı şahsi- yeti maneviyesi namına tesbit ve müşte- risl adına tescil edileceğinden bu arsada herhangi bir suretle hak ve alâkası olan» ların ilân tarihinden itibaren 15 gün zar- fında Fatih tapu sicil muhafızlığına mü- racaatları Uân olunur. (04. 2407), 25 Hazfran 1940 Samâtya cinayeti faili cürmünü itiraf etti Kadının kendisine para vermediğinden kızmış, bıçağını çekip saldırmış Samatyada Hacı Hüsrev mahallesinde Küçükefendi sokağında bir evde oturan Ayşe isminde bir kadının boğazından kesilerek öldürüldüğünü dün yazmıştık. Bu feci cinayet hakkında yapılan tahki- kat neticelenmiştir. Hüdisenin tafsilâtı şöyledir: İnegölün Hamidiye mahallesinde Si nan bey sokağında 25 numaralı evde | oturan ve manavlık yapan otuz yaşla- rında Rüstem Adil bundan on gün ev- vel İstanbula gelmiş ve Rumeli kavağın- da oturan akrabasından İbrahim ismin- de birine misafir olmuştur. Rüstem Adil, bundan birkaç sene evvel de muhtelif zamanlarda İstanbula gelmiş ve her de- fasında da İbrahime veyahut İbrahimin Samatyada oturan annesi elli beş yaşla- nında Âyşede misafir kalmıştır. Rüstem bundar. evvel iki defa gelişin- de; Ayşenin evinde birer zehirlenme tehlikesi atlatmış ve bu vakaların Ayşe tarafından kasdi olarak tertip edildiği kanaatine varmıştır, l Rüstem pazar günü öğleden sonra | Rumeli kavağından İstanbula (geçerek Samatyaya gelmiştir. Rüstem, burada bir sandal tutmuş, sandalda bir kı içtikten sonra yece saat yirmi ikiye doğru Ayşenin evine gitmiştir. Rüstem içer! girince kadının üzerine atılarak bıçağını rasgele vücudunun muh- tekf yerlerine sokup çıkarmıştır. Ayşe nin Rüstemle mücadelesini duyanlar el alundan zabıtayı haberdar etmişler, bir müddet sonra yetişen polis memurları, bir tarafta Ayşenin ölüsünü bulmuşlar ve kaçmak üzere olan katili de kanlı bı- şağı ile birlikte yakalamışlardır. Rüstem Adil hakkındaki; polis tahki- katı ikmal edilmiş, dün kendisi adliyeye verilmiştir. Maznun Rüstem Adil Sul. tanahmed birinci sulh ceza mahkemesin- de yapılan sorgusunda suçunu itiraf ede» tek şunları söylemiştir: İneçölde manavlık O yapıyordum. Son zamanlarda işim bozuldu, Oserma- yem azaldı. Buradaki teyzem ve üvey anam Ayşenin parası olduğunu biliyor« dum. Kendisinden biraz para alarak ser- mayemi çoğaltmak üzere İstanbula gel- dim. Hesta idim, burada tedavi de ola- caktım Teyzem Ayşe bana para verme» diği gibi hastaneye girmeme de mani olarak beni evlendireceğini söyledi. U- zun müddet beklediğim balde bir kız bulup beri evlendirm. Bu suretle be- ni aldattığı için kendisine hiddetlendim, dün aksum evde kavga ettik ve bıçağı mı çekip özerme atıldım. Bıçağı teyze- min neresine ve kaç defa vurduğumu bilmiyorum. Rüstem Adil tevkif edilerek tevkifha- neye gönderilmiştir. Bursa fırıncıları bir kollektif şirket kurdular Bursa 24 (A.A) — Şehrimizde herhangi bir ekmek buhranına sebe» biyet, verilmemesi için fırıncılar ken- di aralarında bir toplantı yaparak bu hususa dair şimdiden tedbir almağa karar vermiş ve aralarında bir kollek- tif şirket yapmışlardır. Paraşütçülük ve propaganda Diyarbakır 24 (A.A) — Parti ida- re heyeti tarafından tertip edilen seri konferansları yer yer muntazaman devam edilmektedir. Dün de gruplar halinde civar köylere gidilerek para- şütçülük ve propaganda mevzuları Üzerinde konferanslar verilmiş ve bu konferanslar köylülerimiz tarafından büyük bir alâka ile takib edilmiştir. Sivas 24 (A.A.) — Denizli mebusu Belediyemizle oİktisad müdürlüğü Necib Ali Küçüka tarafından dün bu- | tarafından (oyapılacak tedkikatlan rada hükümetimizin siyaseti etrafın. i sonra fırıncılara Jâzım gelen kolay» da bir konferans verilmiş, bu konte- | lıkiar gösterilecek ve Ihtiyaç halinde ransta vali ve askeri komutan bâşta | Eskişehirdeki silolardan buğday te olmak üzere kalabalık bir dinleyici mini için Vekiller Heyetinden karar kütlesi hazır bulunmuştur. almak teşebbüsünde bulunacaktır. Ma Nikâh Temyiz mahkemesi reislerinden bay Ce- İ vad Gücünün kızı Saliha Gücün ile mül- kiye büşmüfetiiş Tmüteksidi bay Hüsnü 'Toköz'ün oğlu Nafia Vekâleti yüksek mü- ! hendislerinden- Muhiddin Toköz'ün nikâh- ları dün Ankara Belediye salcnunda ya- pılmıştır. “Tarafeyne uzun ve meşd bir hayat dileriz. Müdürlüğün den : | e 75 Teminatı Kksiltmesi lira Kuruş Zelzele inanesi Ankara 24 — Kızılay umumi merke- zine 2176/940 tarihine kadar gönderi- len şark vilâyetleri zelzele inmesi listesi” ne gör, umumi yekün 5,212,308 lira 20 kuruşa baliğ olmuştur. Tokyo büyük elçiliğimiz vasıtası ve milli yardım komitesi elile Japonyada mukim tatarlar tarafından gönderile 385 yen Türk parasına tahvil edilmediğinden bu yeküna dahil değildir. inhisarlar U. Miktarı Muhammen B. Bra kuruş 398.000 takım — nst Likör ve şarap Pazarlık o 10/V1/40 etiketi Bira çekme makinesi 60 adet 6000 00 Sarı tırtıklı alü- (28000 tabaka sıf z minyum kâğıdı 176 Kg. 887 — 9 — AçkE 15 >» 14 1 — Şartname ve nümüneleri o mucibince yukarda cins ve miktari yarı üç kalem eşya hizalarında gösterilen usullerle satın alınacaktır. TI — Muhammen bedelleri, muvakkat Leminatları eksiltme gün ve szatleri hizala- rında yazılıdır. Yi — Eksiltme hizalarında yazılı gün ve saatlerde Kabataşta Jevazum ve mübayaat şubesindeki alım kumisyonunda yapılacaktır. IV — Şarlramsler sözü geçen şubeden parasız alınabileceği gibi nümuneler de gö- rülebilir. V — Bira çekme makinası münakasasına girecekler mühürlü teki!f mektaplarının kanuni vesalkle © 75 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiya edecek kapulı #arilarını ihale günü ekalitma saatinden bir saat evveline kadar meskür komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. “Diğer eksiltmelere gi- receklerin “© 75 güvenme paralarils birlikte adı geçen komisyona müracaatları, «5201» yenmenin NİN amam öğeğmlnü elm rün Sarıyer mal müdürlüğünden Sarıye: Mesatburnu caddesinde Canlı Balık lokantası ittisalinde mutbak olarak Is timal edilen mill emlâke ait 4 numaralı mahal 1940 maji yılı için kiraya verilecektir. Arttırma 120 lira pey üzerinden 1/7/940 günü saat ona talik edilmiştir. Talip olan- ların arttırma gün Ve Saatinde Sarıyer malmüdürlüğünde müteşekkil komisyona mü- racaat etmeleri ilân olunur. (5251) Devlet Limanları işletme umum Müdürlüğünden Yüksek Münakalât Vekâletince bu kere tasdik buyurulan İskenderun llmanına alt yeni tarifenin 4 Temmuz 1040 tarihinden itibaren tatbikatına geçileceği alâkadaranın malümu olmak öyere ilân olunur. (5200) Emlâk ve Eytam Bankasından Esas No. Yeri Nevi Depozitosu 452 Beyoğlu Kamerhatun mah. Top* Kârgir ev 435020 çular sokağı No. Eski 18, yeni 20 Celyevm Beyoğlu adliye binasıdır.) Mevki ve izahatı yukarıda yazılı gaytimenkul, kapalı zarf usulile ve peşin bedelle sa- tılacaktir. Müzayede 5/7/M0 cuma günü saat onda şubemiz satiş komisyonu huzurunda icra edilecektir. İsteklilerin big Jira mukabilinde birer şartname edinerek ahkâmı dairesinde tanzim edilecek tek1f mektuplarınmn bildirilen gün ve saatte şubemiz mide bence (818) 4887) Devlet limanları işletme umum müdürlüğünden Balat Atciyesinde it bir orta kayık enkazı pazarlıkla satılacaktır. İsteklletrin. 28/0/940 karihina raalayah Guna Künü saat 13 de idare Dre mer 450 © Ka, sari .. Kıymeti 16.796. —