August 27, 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

August 27, 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Haraççı Kardeşler Alü ve Ankarada olduğu gibi İstanbulda da büyük bir MOBİLYE Batış mağazası açtılar, Balonları geziniz Adres: Fincancılar, Rızapaşa yokuşu Numara 61 İZMİR — ANKARA — İSTANBUL Adliye mensupları arasında yeniden terfi, tayin ve nakiller yapıldı —— Dahiliye Vekilinin Dahili vaziyet hakkında memnuniyet beyan eden Vekil diyor ki: “ Memleket baştan başa sakindir. Rahattır. Herkes vaziyetinde icap ettire İtalya ile meieleni arasındaki gerginliğin sebepleri İngiltereye karşı şiddetli hücumlar deyam ederken Balkanlar üzerinde bir tazyık havası esmeye başladı. Öyle arbin neticesi uzaklaş- güçleştikçe başka taraf- larda, erişilmesi daha kolay, hiç ol mazsa zahiri muvaffakıyetler arani- yor. yakın olduğu için — bizi en çok alâ- kadar eden hâdisesi İtalya fle Yuna- nistan arasındaki gerg Buna la dikkat ettiği, en ğa meydan vermem6 başla çaliştığı bir sırada, İtal. ideti kabardı. Bir | - iki ay il Yumi edilen şeyle İtalyanın Yur da bunları tı bazı yerle: Yunanistanın harp ateşini n İstiylâ y Yunanistan iç Bomanya gibi — Mihver politikasi ine : İzmir 26 (Telefonin) — Bugün şehri mize geleni Dahiliye Vekili B. Faik Öz- trak bugün, vilâyette Vali B. Fund Tuk- saldan yilâyet işleri üzerinde malümat aldı, so va da müstahkem mevki kw mandanını ziyaret etti. Belediye Reisi, B. Faik Öztrak ve re Fkam şerefine Fuar gazinosunda bir x- yafet verdi. Ziyafette Vali, Parti erkâ- ns ve şehrimizde bulunan mebuslar ve refil bulundular. Dahiliye Vekili öğleden sonra şehri ve fuarı gezdi. Vekil, fuarda ecnebi dev- letler paviyonlarımı ve diğer paviyonla- ri birer birer ziyaret ederek barı sualler sordu ve izahat aldı. B. Faik Öztrak akşam üzeri Belediye va Partiyi ziyaret etti, Saat 20 de C.H. Parti vilâyet idare heyeti tarafından Ve- kil ve refiknları şerefine İnciraltı plâj ge zinosunda bir çay ziyafeti verildi. Dahiliye Vekilinin muharririmize beyanati Şehri ve fuarı gezdikten sonra B. Faik Öztraktan ihtisaslarını sordum. Vekil İs miri çok ilerlemiş bulduğunu söyliyerekt — İzmirin mütemadiyen ilerlemekte olduğunu gördükten sonra, bir insanın ihtisam memnuniyet beyan etmekten başka ne olabilir? dedi ve sözlerinet4 — İzmir ve fuar cidden göğüs kabar- tıcı,.. ve iftihara lâyıktır... diye devam etti, Dahiliya Vekili şu cevapları verdi: — Memleketin diğer sunllerime de hili vaziyeti hakkın- Parti idare pe heyeti reisliği B. Reşad Mimaroğlu dün yeni vazifesine başladı Cürmhuriyet Halk Partisi İstanbul ida re heyeti reisliğine tayin edilen İzmir mebusu B. Reşad Mimaroğlu İstanbula gelmiş ve dün Par ti merkezine rek © yeni vazifesine başlamıştır. B. Re Mimaroğlu dür , Tevfik Fikret Sılaydan vazifesini devralmış ve hafta hık idare heyeti top Git GN lantınna riyaset et- miştir B. Reşad Mimaroğlu B. Reşad Mimaroğlu 1878 de İstan» Bulda doğmuştur. Mülkiye mektebindeni mezundur. Muhtelif mülki hizmetlerde bulunmuştur. Son vazifesi Devlet Şüra- sı reishiği Lord Glenconner Ankaraya hareket etti & 26 (Telefonla) — İngiliz ticar ra ği Balkanlar ve cenubu " r besi reisi Lord Glenconner iner EN birlikte Ankaraya hareket etmiştir. leri, harbin bu safhasında zayreti ANE n tutmak, Balkanları harpten fakat Balkanları M alanlarda, şü- mulü genişliyi si bir tazyık başlangıcına şahit oluyoruz Devletleri kendilerine celbetmek | ne garip usulleri çekmektir. Almanya ile İtalyar | beyanatı n emindir. Hiç kimsenin rahatsız olmasını cek hiç bir sebep mevcud değildir,, İzmir muhabirimize beyanatta bulunan B. Faik Öztrak dn da memnuniyet beyanından söylenecek söz yoktur. Memleket beş- tan başa sakindir, rahattır. Herkes vazi- yetinden emindir. Hiç kimsenin rahatsız olmasını icap ettirecek hiçbir sebep mev- cut değildir.» Dahiliye Vekili, yarn da şehirde ve fuarda tetkikler yapacak, çarşamba gü- nü Bandırma ekspresile İstanbula hare ket edecektir. Başvekil Dün akşam Ankaradan şehrimize geldi Bajvekil doktor B. Refik Saydam dün © akşam © 19,55 de & eksprese bağlanan hususi vagonla, refaka- tinde kalemi mahsus'müdürü B. Hasan Şükrü olduğu halde Başvekil Haydarpaşa © garında Nafia Ve general Ali Fuad Ce- besoy, Gümriik ve İnhisarlar Vekili B. Raif-Karadeniz, Miliye Vekili B. Fuad Ağralı, Ziraat Vekili B. Muhlis Erkinen nbul Vali ve Belediye Reisi B, Lütfi Kırdar, par ti müfettişi B. Tevfik Fikret Sılay, İstani 1 İshak Avni Ak- dağ. emniyet müdürü B. Muzaffer Akalın, Vali muavinleri ve daha bir gok zevat tarai an karşılarım: Başvekil doğruca, Parkotele g miştir. »Dikkmatler: Hem basiret, hem itidal! Geçenlerde, bir köylü kadın, kırlarda gezmeğe çıkan bir adamın yakasına; «Casus olmasın!» diye yapışmış; ona bilmem nerelere sürüklemişti Bunun masum bir vatandaş olduğu anlaşıldı. ,, Bu sefer Salmatomruktaki evine gi derken gündelik masraflarından bir ra- kamı cep defterine not eden B. Mürta- İ sayı 50 çocuk ayni töhmetle çevirmiş. Adam, polise masumluğunu anlatıp ne den sonra kurtulabilmiş, Memlekette bütün vatandaşların uya» nik olmaları lâzım geldiği bir devirde yaşıyoruz. Düşman veya casus ber an, ber yerde ve her tarafta bulunabilir. Çoluk çocuğun uyanıklığı iyidir amma, rasgele şu veya bu vatandaşı mütoma- diyen alin ala heyle iz'aç edici bir hal da | sanılmaktadır. başka | Londraya dün erkenden taarruz edildi Tayyareler 3 bomba attılar, 2 polis memuru öldü Evvelki gün 55, dün de 37, Alman tayyaresi düşürüldü Lonâra 28 (A.A) — Bu sabah erkenden münferld düşman tayyareleri birdenbire Londranın Üzerinde gürünmüştün Tayya- teler öç bomba attıktan sonra şimeli şarki istikametinde gözden kaybolmuşlandır. İzi polis memuru ölmüştür. Bombaları atan tayyare! İng düşürüldüğü nin şimali şarki, cenubu şarki ve cenbu garbl mıntakasına da hücumlar yapılmıştır. Cenubu garbide iki yangın çıktığı, şimali şarkide de müte- addid infiliklar duyulduğu bildirilmektedir. Bombaların oeksrisi denize ve tarlalara düşmüştür. © Anavatan : Dünkü ta- n tayyaresi dö- avcı tayyarelerimiz 9 m hava bataryalarımız tarafından düşürül müştür. 13 İngilir avci tayyaresi kayıplar, 3 pilot sağ ve salimdir. Londra 26 (A.A) — Bugün öğleye doğru İngilterenin cenubu şarki sahilini göçtk- leri sırada muharebe tayyareleri refaka- tinde bulunan Alman bombardıman tay- yarelerinden üçünün düşürüldüğü tespit edilmiştir. (Devamı 2 nci sahifede) Bahlibik Necmeddin Sadak — Neşriyat müdürü: Şevket Rado — Akşam matbaası Londranın bombardıma- nına mukabelg İngiliz tayyareleri Berlin üzerine yangı bombaları attılar Alman tebliği ne Berlinde ne de diğer yerlerde hasar olmadığını bildiriyor. Berlin 26 (A.A.) — Resmi istihbarat ajanm gece Berlin şehri Üzerine yangış bombalazı atıldığını bildirmektedir. Berlin 26 (A.A.) — (Stefani): 2954 26 ağustos gecesi birkaç düşman tayyas resi, Berlin üzerinde uçarak iki mahalle» nin Üzerine yangın bombaları atmıştır Hasarat ehemmiyetsizdir. Düşman tay yarelerinden biri avdette hava batarya ları tarafından düşürülmüşt Alman tebliği Berlin 26 (A.A.) — Alınan ordulasi başkumandanlığının tebliği 26 ağustos gecesi, birçok tayyare Birmi: Kingetown ve Coventry'de t rikaları il diğer maker! fabrikaları bom» bardıman etmiştir. Şiddetli infilâklar ve büyük yangınlar müşahede olunmuştur. an tayyareler ri, harbin bidayetindenberi ilk defa olas rak Berlin üzerinde uçmuşlar ve şehrini civarına birçok yangın bombaları atmış lardır. Almanyanın geri kalan kısmında (Devamı 2 seci sahifede) Elbise değiştirir gibi cinsiyet değiştirenler Operatör M. Kemal Öke diyor ki : «Bir ameliyatla kadınin erkek, erkeğin kadın olması kabil değildir. Falanca kadın erkek oldu demek doğru değildir. O zaten erkekti, bir tarafındaki gayri tabiilik yüzünden kadın zannolunuyordu.» Öğle güneşi, asfalt yol, her biri birbirin- den güzel köşkler... Caddebostanından yü- karıya doğru ilerliyorum, Yalnız gezintiye çıkanlar için «hayal kurmak. ne ii bir Yol arkadaşıdır. İnsanın bu arkadaşla hiç canı sıkılmaz, İşte şimdi bende onunla beraberim. Beğendiğim her köşkü baş da- ki iri sayıp tapusunu elime Xadag aram olure orum. Lâ kin iki adım ötede A büyük, daha muh» teşem. “bir köşkü görünce: «Hayır, bayi, öteki pek küçük.. Olunca böyle olmalıs diye müstakbal köşkümün plâ riyorum. Sonra önü plâjlısı çıkınca: «De Böyle bir köşk yaptırmak imi ötekisile niçin kanaat ede dünyada...»... Böyle böyle bizim hayaldeki köşk büyüdükçe büyüyor, ona Kuleler, sü- tunlar ve taraslar ilâve ediyorum... Öyle ya alacak ribi tepeden tırnağı süzüyorum. Kend! kendime teşemini yaptır... Bereki tramvay çançanı tle kı kamdaki tramvay vagı vatman etrafı bu dalgın yolcuyu ikaz etmek için to) (Devarm 5 nci sahifede) versin ki bi Profesör DI, Kemal Öke — Sen kavgayı, dövüşü seversin oğlum, koş, iskele gişesinden bana bir bilek ali...