29 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

29 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

Yazan: Coni Bohan Rişar, karşısındaki Türk zabitini tes- Umumti Harpte Türkiye de Ingiliz Casusları. Tefrika numarası.(3'7 hir edebilmek için uğraşıyordu.. Yanınıza silâhlı muhafız ve tize hizmet edecek bir adam veririm. Ayni zamanda Çatalca- daki topçu kumandanıma da bir telgraf çekerim. Bu sayede rabatça ve emniyetle vazifenizi yapmış olursunuz. Bay Rüste- min de gönlünü alırsanız fena olmaz. Rişar; tam odadan çıkacağı sırada kumandan ona bir zarf içinde bir telgraf verdi : — Kuptanınız Şenk'e alddir, ona veriniz dedi. Rişar zarfi açmadan cebine koydu ve çıktı, Şenk oldukça hasta İdi, Ri- şar ona bir kart bıraktı, sıhhat ve afiyet temenai etti, bir saat sonra tren bereket etti. Her vagondu İiki Alman muhafızı vardı. Peter'le Rişar ayrı bir vagonda bulunuyorlardı. Rişar; ©o sırada kaptana verilmek üze- re kendisine verilen — telgrafı hatırladı. Ve çıkarıp okudu. Telgraf resmi idi ve muhtevi. yatı Rişar'ı güldürdü. Telgraf aynen göyle (di : “Küânunuevvelin 30 uncu gü- nü geminize bindiği anlaşılan Branden adındaki adamın der- hal tevkifi ile bulundauğunuz yer zabıtasma İş'arı.,, Rişar; telgrah Peter'e gös- terdi. Onlar artık pekâz zaman sonra İstanbul'a — varacaklardı. Telgraf cevapaz kalınca yeni den telgraf çekecekler, nihayet kumandana yazacaklardı. Fakat onlar İş çakılıncaya kadar çok. tan menzili maksuda varmış bulunacaklardı. Rişar; bu mühimmat işlle ol: dukça belâya girmişti. Şimdiye kadar çok üzülmüştü. Şimdi İse bunları teslime gidiyordu. Yani ikinci ve daha büyük bir teh- lkeye,. Peter yamılmaz bir. adamdı. Bu vaziyet Rişar'ı fena halde frkürtü. Hakkında Çataltaca'ya telgraf — çekilmiş — olmasından . Fakat eğer tolgraf gel Tülşse ceneralin onu tekip ettir: Mesine hiç lüzum yoktu, der- yakalanırdı. İhtimal onları takip — ettirmesine hiç lüzüm Yoktu, derhal yakalanırdı. İh- Umal onları takip eden Bay Rüstem idi. Korku içlade Dl: t Çatalca'da mühlmmatı tes- İlm ederek İstanbul'a geçtiler. Rişar; bir Alman aakerina Kürd pazarının nerede olduğu T şordü. Asker; Rişar'a dik” sokak gösterdi. Sokağın iki Tarafında pençereleri harap ot Tuş bir takım eski mağazalar """ı Sandi onlara birleşecek- "Ti kahvenin aşağıya İnerken :“' kol üzerinde olduğunu söy- “Mişi. Şu halde şimdi onu " kolda aramak lâzim geli- Yordu, Sokağa daldılar. Sokak çok :"“ Eten rüzgür süprümtüleri aldırıyor. ve pek fena bir man- Fara arzediyorda. Evler kesif .'f tekilde meskün gibi görü Syordu. Çönkü bötün kapı- '"1- küme küme kadınlar otur- TYutu, başları örtülü Idi. Ba- Şen sokağın nihayetine geldik- “Tİnl zannediyorlar, fakat bir « İlerleyince gene sağa — veya —e lardı. Çok defa adetâ karanlık denecek yerlere girip çıktılar. Evi bulmak kolay bir iş 'de- gildi. Aşağı yukarı dört beşyüz metre kadar İlerilemişlerdi. Evi geçmiş olmaktan Rişar kork- mağa başlamıştı. Rastladıkları her hangi bir kimseye sormak ta doğru değildi. Esasen onlu rin — dillerinden anlamayacak- lardı. En nihayet buldular. Harsp bir kahvehane idi. Kapının üze- rinde biçimsiz bir yazı ile ya- zilimiş “A. Körpasso,, levhası anlı $di, İçeride bir lâmba ya- pıyor ve iki üç adam da köçük ve sğeç masalarda oturmuşlar, sigara içiyorlardı. Kahve ısmarladılar, bir zenel kahvelerini getirdi. Zenciye Al- manca Bay Körpasso ile görüş- mek istediklerini — söylediler. Sıleılhiıır aeliye mahkeme- sinden: 1 — Seferihlsarın turabiye mahallesinde kâln sağ tarafı habz — mustafa evi — gol tarafı südnetçi sabit evi arkaşı emvali metrake arsası cepbesi yol İle mabhdut ve yüz elli arşın mu- rabbamda — bir miktar avluyu havi yukarısı iki oda ve aşağısı iki oda ve yanında bir mut- bağı bulunan 2500 lira kıy- met takdir edilen ve İlk alıcı- mın vazgeçmesi üzerinde üstün- de bırakma kararı bozülarak ikinci defa 251-935 günün den itibaren: 2 — Ve o maballede tağ tarafı ziya harımı — sol tarafı bafız mustafa evi arkası hafız mustafa hbarımı önü yol ile çevrili 800 Hira kıymet takdir edilen kaşarhane İlk alıcının vazgeçmesi — üzerine üstünde bırakına kararı bozularak ikinci bir defa 251935 gününden Htibaren onbeş gün müddetle açık arıtırmağa — çıkarılmıştır. O günden — itibaren — urtturma şartnameleri — mabkeme — kale- minde açıktır İstiyenler ber masraf satılan maldan — vertle: cektir alıcıların * 7,5 pey pa- rasile seferibisar salh bâklmli- igine mürecsatları ve son Üstün. de bırakma günü de 9 şubat nü esat on altıda sefe- S kaleminde rihisar mahkeme yapılacağı ilân olunur. 301 İzmir ticeret asliye mahke- mesi ticaret dalresinden: Kerestecilerde mükim yusuf ve kudri nin avakatı ali kemal taralfından emre — muhürrer se nede müsteniden 750 - İiranın tahalli hakkında Karşıyaka ban- ka sokuğuuda mukim muzaf fer hamdi aleyhine ikame eylediği davanın — tahkikatı — esnasında ibraz olunan senedin tetkikatı için 20-12 934 taribine tesadüf eden perşembe günü esat 10 da daveti mütezamının tebligat mumaileyb müzaffer hamdinin İkametgâbi meçhol — bulunması itibarlle gazetelerle ilân eu tile dera kılınmış idi. Yevmi mezkürda daveti ka- nuniyeye İcabet etmediğinden bukkında hukuk — üsülü muba- kemeleri kanununun 401 İnel 23 doğru uzandığım görüyor- | maddesi hükmüne gevfiken ge- ea Zenci; — Rişar'ın şözlerine hiç dikkat etmiyordu. Onun İçin Rişar; söylediklerini yüksek seş- le tekrar etmeğe mecbur oldu. Bunun üzerine; uzun burunlu ihtiyar ve Zambezi'de tesadâf ettiği Yunan tüccarlarına ben: ziyen şişman bir adam geldi. Gülerek ve paytak paytak — yü: rüyerek onlara yaklaştı. Rişar: — Oturunuz, dedi ve ne içersiniz? Diye sordu. İhtiyar : — Şurup içerim, verdi. — Siz Bay Körpassosunuz değil mi? Arkadaşıma burasını göstermek istedim. Bahçeli evi. bizi ve buradaki eğlenceyi baş. kalarından duymuş. — Yanılıyorsunuz - efendim, — Sonn vıı cevabını yab kararı verilmiş ve bir güna muamele yapılmıyarak tahkika- tın devamı 28 2-935 — tarihine tesadüf eden perşembe saat 10 gönüne talik edilmiştir. Bina- enaleyh hukuk usulü muhake meleri kanununun 141 inci maddesine — tevfikan mezkür giyap kararının dabi ilân sure. tile tebliğine karar verilmiş ve gıyap kararının bir sureti de mehkeme divanhanesine — talik kılınmıştır. Müddelaleyh muzaf fer hamdi yevni ve vakti mezkürda izmir ticaret geliye mahkemesi ticaret dafresinde tahk'kat bâkimi hu- zurunda jiebatı — vücut etmediği takdirde hukuk usulâ muhake- meleri kanununan 4065 İnci maddesine tevfikan bir daha mehkemeye kabul olunmıya- cuğı ve 408 inel madde mucl- bince hasımın — dermeyan ettiği vak'aları ikrar etmiş addolana- cağı ilânen tebliğ olunur. 307 ————M——HH———ÖOÖZO İzmir ticaret asliye mahke: mesl ticaret dairesinden: 306 Kerestecilerde mukim Yusuf ve Kadrinin avukatı Ali Kemal tarafından emre müharrer sene de müsteniden 750 | tabelli bakkında Karşıya! ka soküğinda mükim Nosred Hamdi aleyhine ikame eylediği davanın — tahkikatı — esnasında ibraz olunan senedin tahkikatı için 20.12.934 taribine — tesa- düf eden perşembe günü sast 10 da daveti mütezammın tebliğat mumalleyh — Nusret Hamdi' ikametgâbı — meçhul bulunması itibarile gazetelerle ilân sureti: le dera kılınımış idi. Yevmi mezkürda davetl ku: nuniyeyo İcabet etmediğinden bakkında hukuk - üsülü muha- kemeleri kanununun 401 İnci maddesi hükmüne tevfikan gı- yab kararı verilmiş ve bir gü- na münmele yapılmıyarak tah. kikatın devam 28:2-935 tari- hine tesadüf eden perşembe sast 10 gününe talik edilmiş- tir. Binaenaleyh bukuk venlü mühakemeleri kanununun 141 inci maddesine tevfikan mez. kör gıyab kararımın dahi ilân suretile tebliğine karar verilmiş ve giyab kearanımın bir sureti de mahkeme divanhavesine ta- Tik kılınmıştır. - Müddesleyh - Nüsret — Üklinle. beleliyeslndeni, <7" | | telipler G3 llen. mneldbdar 1 Mlöbel aedlekil Fürillera belediyesinden: $ — 122,57 lira bedeli mu- bemmeneli 58 numaralı ada- nn Dr. mustafa caddesi ara sokağında 26 numaralı arsaya ilâve olunan 72,10 metre mu- rabbamdaki kısmın setişı bele. diye encümen kalemindeki şart- Dame dairesinde ve açık artır ma ile 2.2.935 cumartesi gü nü snat 16 da belediye dsimi encümendinde ihale edilecektir. Bu kıstım arsaya iştirak içim 10 lira muvakkat teminat İle söylenen gün ve saste kador belediye encümenine müracant olunur. 15 20 24 29 137 Belediye devatrinde kullanıl. mak üzere 1020 lira bedeli mubemmineli 34 ton kok kö- mürü encümen — kalemindeki şartnamesi veçbile açık eksilt- me ile 22 935 cumartesi günü saat 16 da belediye daimi en- cümeninde alınacaktır. Bu İşe Iştirak için 123 lira muvakkat temlnat lâzımdır. Söylenen gün ve suate kadar belediye encü: meoibe müracast olunur. Şart- Dame örnekleri belediye idare memurluğundan alınır, 156 17 21 25 29 700 lira bedeli muhammeneli Karşıyaka Yamanlar suyu branş- manları İçin satın alınacak olan 2500 kilogram kurşun boru belediye epcümen kalemindeki şartnamesi veçhile ve açık ek: #iltme ile 122935 salı günü saat 16 da belediye dalmi en. cümeninde iİhale edilecektir. Bu eksiltmeye İştirak edecek yevm ve vakti mezkürda İzmir ticaret asliye mahkemesi tica. ret deiresinde tahkikat bâkimi huzarunda İsbatı vüdüut etmedi. gi takdirde hukuk usulü mu- hakemeleri kanununun 405 ei moddesine tevfikan bir duha mahkemeye kabül olunmıyacağı ve 408 inci mudde mucibince hasının dermeyan ettiği vak'a- ları İkrar etmiş addolanacağı en klıll. olııını. Di Satışta Büyük Kolaylık, Uzun Vâde, 7 Numaralı Kataloğu- muzu İsteyiniz. TELEFUNKEN BOURLA BİRADERLER ve. ŞS İSTANBUL ANKADA talipler Ö3 lira müuvakkat te- minatla söylenen göün ve saate kadar belediye encümenine mü racaat edebilir. Şartname ve keşifname bele: diye başmübendieliğinden alınır, 25:29-3.8 266 10516 lira bedeli keşifli yan- gin yerinde yapılacak park için 40. TI. 75. 82. 86. 89. 92. 97. 100. 77. 783. 67, d1. 72. 76. ııımırılı adalarda — üzerindeki molozların nekliye temizlenme Işi belediye encümen kalemin- deki şartname ve — keşifname veçhile kepalı zerfla 12-2.93ö salı günü saat 16 da belediye dalmi encümeninde — ihale edi- lecektir. Ba işe İştirak edecek talibler 739 lira muvakkat te- minatla teklifnamelerini —ihale günü nibayet saat 15 e kadar belediye riyasetine tevdi —ede- bilirler. Şartname, proje ve keşlfna: meler belediye başmühendis. Hiğinden alınır, 265 25 29 3 8 1 — Taşınması yasak olmi yan silâhların alım satımı hak: kında kanun, 2 — 25083 sayılı adliye harç tarifesi kanunanun bazı mad. delerini değiştiren kanon. 3 — Buğdayı korama kanu: nunuv bazı maddelerini değiş tren kanun 4 — İntihabı meb'usan ka DUunu muvakkatinin bazı me- vaddımı muaddel 3 Nisan 1339 tarih ve 320 sayılı kanunun ıı“w CAUTURMN EN RA0yo TNARAH TELEFUNKEN n İZMİR beşinci kanun, Yukarıda yazılı ilânlar bele- diyede herkesin görebileceği yerdeki İlân tahtasına asılmıştır. Berkesce - bilinsin. 304 $ - 320 iHra bedeli mu- bammenli 58 inci adanın Dr. Mustafa caddesi yan sokağında 12 mumaralı arsasına ilâve olu- Nan 265 metre murabbamdaki kısmın satışı belediye encümen kalemindeki şartname ile 2.2.: 930 cumartesi günü sast 16 da belediye daimi encömeninde ihale edilecektir. Ba kısım arsaya iştirak için 24 lira muvakkat temlnat ile töylenen gün ve saste kadar belediye encümenine müracaat olunur. 15 20 24 29 — 135 $ — 8500 lira bedeli ke- # karşıyaka yamanlar suyu için 175 mdet piston rotatif ekilibre veyahat 250 adet tur: bin sisteminden alınacak olan sü saatları belediye encümen kalemindeki keşifaame ve şart. Damesi veçhile açık ekelitme He 23.935 cumartesi günü sast 16 da izmir belediye dalmi encümeninde açık eksiltme ile ulınacaktır. Bu İşe İştirak için 263 llra muvakkat teminat lâzımdır. Şartoame ve keşifanmo İzmir belediye — başmübendisliğinden alınır. 16 17 24 29(122) maddesini — değiştiren ASAUA AUAUA Doktor Zekâi Ibrahim ZI Dabiliye Mutahassısı ER İkinci Beyler sokak No. 45 Beyler Oamamı karşısında., Öğleden tonra 8 — 6 ya kadar hastalarını kabul eder. İ TELEFON : 3808 Hlx“î'*&lî*'l ŞYİE YNY Z eZ