31 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

31 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

mmwmlmwmm% Soyadlarını Kütüğe Ya dıran Yurddaşlarımız Bayan ve Bıylırdın son yir mi dört ssat içinde soyadlarını Düfas kütüğüne yazdıranların adlarını yazıyoruz: İstiklâl mahallesinde gündüz sokağında 49 numarada Ahmed Hulüsi İçen, yüzbaşı Celâl İlk. men- Seydiköy'de Hamza İzgi, Halkapınar'da tamirhunede İb rahim İs, devlet demiryolların- da merangoz Halim Hüseyin İriz, Bayraklı'du mütekald bin başı Fikri İrik, Fettah soka- ğında 21 numarada Emin, İçel H, mirali mahallesinde 242 pumarada — Mehmed — İnceler, revnak sokağında 56 numarada Comal İgüş, Alaybeyda Celâl bey sokağında 100 numarada B. Fikri İssi, devlet demiryol- larında Arif ve Ali İlman, ma- Hye memurlarından Hakkı İş çimen, kuru çay mahallesinde Mehmed İsfendiyar, devlet de miryollarında makasçı Nuri İlen Müusmmer ve kardeşi Kadri İmren, balcılarda 121 numa rada Ahmed Mümtaz İstanbul la, demiryollarında muhasebeci Beni İney, glen tütün kum panyasında Avni İskit, saçmacı hamam sokağında 5 numarada Mehmed İzmit, kuruçay mahal- lesinde Emrullah İlhamer, Mi tatpaşa sokağında | mumarada Hüznü işin, Halil Rifatpaşa enddesinde 154 aumarada Sü leyman İdeş, Aydın demiryo landa katarım Bekir İmren, Faikpaşa mahallesinde 13 nu- msrada Höüseyin İgüs, Güzelyalı tramvay caddesinde 1158 nu marada Hakkı İşman, avakat Mehmed Şefkati İşiköz, devlet demiryollarında Zülfikar İğuz, İkiçeşmelikte — 11 numarada Mehmed İnebollu, belediye tah silderı Hasan Fehmi İstemi, Alaybeyinde mirat sokağında 38 numarada Ali İsberk, M. Nabi — İnciler, — İkiçeşmelikte kahveci Salih İtak, Kavaklıpı: nar caddesinde 100 numarada Hüsnü İzmirli, Ahmed Ağa ma hallesinde 792 numarada Re- ceb Adil İbre, kahraman mes- elt toraman sokağında 201 nu marada Şevki İşçimen, maliye kâtiblerinden Ali Rıza İldam, pazaryerinde hanbey sokoğında 7 numarada Ali Rıza İmretürk, Receb ağa sokağında 360 nu- marada Mehmed İcoz, tapu memuru A. Şükrü İtil, baple hanede gardiyan Osman İşgören Balçuva'da 67 numurada İbra- him İşçen, orhaniye mohalle- tinde G numarada Ali İnce köyün M. Lütfi İmrendi, Yu suf dede caddesinde 127 nu marada — İbrabim Şorif İzden, Tayyare Sineması 'elefon: 315) Jean CRAVVFORD ile Clark GABLE'nin beraber oynadıkları senenin en zengin ANS 1 - Selâhiddi: ugln mahallesinde 78 numarada Kemel Vigiz, de- niz kumandanlığı levazım mü dürü Aziz Nas, Avni Neğiş, devlet demiryollarında Ali Ni yazi Neş'e, Gaziler mahallesin de çolak sokağında İbrahim Nifde, Selimiye mahollesinde 7 mumarada Numüş, Gazller mahallesinde 26 — numaradaki ev halkı Narveç, birinci süley maviye mahallesinde 852 nu marada Tahsin — Nogat, Mırırlı caddesinde 328 numarada Ham di Nart, Maltızlarda boyacı Mehmed Nomcan, Kestelli cad deşinde 6 numarada İzzet Nal bant, hacı Ali efendi caddesin de 184 numarada Abmed na mıdar, bafın fen memuru Re şad nurtan, devlet demiryolla rında maravgoz — İamail Hakkı Niran, Ali rels sokağında 13 numearada Müustafa namlı, Na mazgâhta 5 numarada Ali oğlu Hüseyin Osken, *Süleymaniyo caddesiade 32 numarada Ah- med Orat, Azizlye sakağında 10 numarada Naci Öngüm, in- hisarlarda kantarcı Mehmed Olkaç, Hacı Ali efendi cadde- sinde İbrahim Ogizbligi, Molla sokağında 44 numarada ÂAli Akbaş, Aydın demiryolunda memur Adem Oğultürk, süley maniye sokağında 43 vumarada oluranlar Polga, hayat sokağın da 20 numarada Niyazi Paşık, Bayraklı'da Halile caddesinde 7 numarada Namık JPekergün, Uzunyol numarada Muhid din Altındağlı, Alaybeyde Galib ve Yasln Akçunı_ kuvaklıpınar caddesinde 108 numarada Ha mid Ağaçday, Aydın demiryol, larında memur Ali Ahmed atak soy, Muhmudiye muhallesinde İbrahim Akkaranfil, yüzbaşı Mehmed Çolpan, devlet demir yollarında destereci Ramazan Atlağan, selimiye maballetinde 13 numarada Nalze ve Afet Akmar, Karşıyaka'da Alaybe. yibde 17 numarada M. Rıfkı Anar, hacı Bekir sokağında 101 numarada Rifat Ake, Eş refpaşa'da 502 numarada İs mail Akcel, Alsancak'ta yanık sokağında 240 numarada Tev- fik Aksaraç oğlu, Üzunyolda ÖZ mumarada Ralf Atakulu, mütekatd polle İbrahim, Bah- çeli, avukat M. Hakkı Bulgün yapıcıoğla sokağında S numa: rada Süleyman Buyuran oğlu, Beyler sokağında 50 numarada Cemal Beceren, yebiyol 2 nu Muüred . Bakraç, Tepe 19 numarada Mehmod oğlu, Bayraklı'da diş Adnan Bürkây, Gü marada cikte Boyacı doktoru Bugçün en zarif eo şub filimi.. RÜYASI 300 göüzel kızın İştirek ottiği büyük Tevüler, muhteşem varyote numa Taları ve en son moda tüvületler AYRICA 2 -- Silly Symphöny -- Ayı ve Karınca (Komik) FOX Dünya Havadisleri (Türkçe sözlü) n Günün Şar duvumuarn Şd Gümrük Beyannameleri Tacirler, Usulün [-)eğiştirilmesi Hak- kındaki Fikirlerini İzah Ettiler. Yeni gümrük İbracat beyan- nameleti vsvlünden İzmir ihra cat tacirlerinin şikâyetleri üze- rine Gümrük ve Iııhlıırlır ba- Türk - Yunan Hakem Mahkemesi Geldi. Dün Ecnebi 'lelıaa—ııı(lan Bazı Şa- hitleri Din —rrgrabi Türk Yunan hakem mahke mesl heyetl dün — Denizyolları iduresinin — Karadeniz vapürile — İstanbal'dan mize gelmiş ve uçılmış davalar mücu*ebetile bulunan dokuüz şahidi miştir. Mahkeme heyeti; Hollaodalı bay Böoegin başkanlığında Türk ve Yucanlı. hakemler, Türk ve Yunanlı kâtibler ve Türk Ajamı bay Süleyman — Âli'den müteşekkildi. Vaparda müddelumumi bay Asım İle adliyeciler, Türk-Yunan | hakem mahkemesi başkua ve öyelerini kurşgılamışlardır. Ha kem mabkemesinin — İzmir'de göreceği davalar İçin Ağırceza mahkemesi salonu hazıtlanmıştı. Saat onbirde bu glandü işletme şehri olan Tamir'de dinle | 4 .. vi — | bitirmiş olun mahkeme; yangın Türk Yunın hakem ınıhhm-ıi kanlığınca tetkikat yaptırılmağa başlandığını, şehrimiz gümrük başmüdürlüğünde ihracat tacir- lerimizin de iştirakile ıuplınıı leyib Gitti. davuları görmeye — başlamıştır. Davalar gizli görülmüş, dinle yiciler mahkeme salonuna bı rakılmamıştir. Davacıların bazı hesab taafiyeleri münasebetile açınış oldakları davalardan üçü nün şubidleri şehrimizde idi Beşi kadın ve dördü erkek olan bu ecnebi tebaalı şabhidler saat onbirden onüçe kadar dinlenmiş ve samt onüçte İşini yerinde vaktile yanmış bulu: nan Teneklidis. pasajında bir bina için ekspertiz. yapmıştır. Mabkeme heyeti; akşama ka dar şehrimizin mübtelif yerle rinl gezmiş ve gece Karadediz vapuru ile Pire'ye bareket etmiş tir. Muhkeme; Avlta"da da bazı davalar münasebetile — şahidler diüliyecek ve 15 şubetta İstan bul'a dönmno bulunacaktır. I'ran sa'ya Ihracatımız Odaya Haberler Geldi Tacirler Okumalıdırlar! Ankara Türkofisinden şeh rimiz Ticaret odasına gelen bir yazıda; Franşa'ya bakkında aşağıdaki verilmektedir. Yumurta: Fransa yamurta kontenjam mız 740 kentala çıkarılmıştır. Bu kontenjamın - doldurulması —— zelyalıda Mehmed Sabri Erbez, Karşıyaka'da zeytinzade Nuri bey #sokağında 4 numarada Haydar Erikmen, tayyare baş: çavuşu Söleyman Ertuyca, Ko- rantiva'da 551 numarada M. Tayyar Erkopa sayadlarımı al mışlardır. Ihracatımız malümat Velefon: 2151 DİKKAT: Ba büyük program için fiatlere hiçbir zam yapılmamıştır. | Seanslar « Hergân 15 — 17 — 19 — Z21,1ö, Perşembe 13 — 15 * talebe seansı, Cuma 13 ilâve soandı. K | olduğundan | tenjan hissemiz 10625 - kental- için yamurta — ihracatçılarının nuzarı dikkati celbolunur. Kepek: Modüs mucibince muvakkat kahul üsülüne — tâbi - olarak Franaa'ya — girmesi mukayyed değilae de — normal — idbalâtın 4 14 kaydının mevcüd olması ve normal idhalât ise konten jan Hstolerinde tamamile ayni usülde çıktığından $ 14 normal Adbolâtın da ayni şekle tâbi Fransız kontenjamı ceviz için B0 ve içceviz için 430 ken.- tal ayırmaktadır. Bakla: Ba maddeye daha bin ken. tal zam yapılabileceği Pransız ticaret nezaretinden bildirilmiş tir. Halbaki şimdiki 52000 bin kental bakla konteojan mik. tarı henüz ihracatçılarınıız ta rafından doldurulmamıştır. Nohud: 1934 senesinin son öç aylık | nohut kontenjanı hemen bemen memleketimize tahsis — edilmiş Yhracat kon- dir, bundan iatifade etmelidirler. Deriler: 1934 renesi son elti ay içinde modüs muctbince ihraç edebi leceğimiz 138 kental koyun, kuzu, keçl vo oğlak — derileri derhal gönderllebilir. Yalnız bu malların bapgi yoldan sevkedi. lecek ise Paris Türkofle şube: âine bildirilmesi ve daba geniş malümat almak istiyen ibracat tacirlerimizin odaya —müracaat- . Mhetidee> ö HüRürene d M dilemişlerdir. Bu dilekler Gümrük ölen Saraç Bay Sabri'nin varls vermediğimi töyledim ve verenin Karşıyaka'da Hilâli- ahmer Kongresi.. lar yapıldığını yazmıştık. Güm rük başmüdürü Bay Sami Pan. kın başkanlığında yapılan bu toplantılorda - ihracatçılarımızın yeni beyanname sisteminin hun gi noktalarından çikâyet ettikleri tamamile teşbit edilmiştir. İhracatçılarımız; malı şat ve vapura yükletirlerken voyahnt mağazada mal — hazırlanırken beyanname vermiye, bu beyan bamelerde sattıkları mallardan temin edecekleri kazancı tah mine İmkân — bulunmadığını söylemişler, mal ihraç edildik ten bir müddet sonra beyanna me verilmesini İstemişlerdir. Beyannamelerde Ihraç edilen malın moliyet, aatış Cim lerl ile Yükleyinceye — kadar masraflarını, sigorta vesaice üc retlerini göstermek kabil olduğu ancak bunun İçin beyannama- nin gümrüğe malın İhracından ve satışından bir müddet sonra verilmesinin — kabul edilmesini vapura ve İnhisarlar Bakanlığına ya zılmıştiır. Bir Tavzih Saygı değer gazetenizin 30) 1935 sayısının ikinci yüzünün *00 sırasında şöpheli ölüm İd diası başlığile yazılan purçayı okudum, Bundan birkaç gün | önce Karşıyaka'da Bostanlı'da leri torafından ölümün şüpbeli olduğu bakkında şikâyet edil diğini ve tabkikatın derinleşdi rilmekde oldağanu yazıyorsu- bDöz. Ölen Bay Sabri'nin varlsi yalnız besim. Ben böyle bir ş#ikâyette bulunmadım. Sabri'nin oğluyum diyerek arguhul vere Din kim olduğunu araşdırdım ve Cümburiyet müddelumumi sine gidib bu arzabalı benim kim olduğunu öğrendim. Adını şimdi yazmağa lüzum görmedi ğim bu adam hakkında dava edeceğim encak adliyece yapıla cak tahkikatın sonunu - bekli. yorum, Halil İbrahim Hilâliahmer cemiyctl Karşı: yaka nahiye şubesinin 1 35 senesi köngresi 1-2 1935 cuma günü aat onbeşte Karşıyaka da Balk fırkası — mahfelinde toplanacağından —azanın ve iz üÜyen yurddaşların — gelmeleri rice olunuyor. Kânunusani : 1935 Gün Ğİ Perşembe Soyadı Yazımı Devamdadır. —— ee am Izmir'de 9500 Soyadi Tesbit Edildi. Şimdiye kadar İzmir'de 9500 â. #şkın soyadı kütüğe geçirllmlİş- tir. Halkımızın müracaati de- vamda ve soyadları kuıagı'v.ı men geçirilmektedir. Alınan adı soyca birleşerek alıışlarsa seçtikleri bu adı a soy — birlikte kullanır. Reşid olanlarla dullar diledikleri 30 yadını seçerek kütüğe yazdır. makta serbesttirler. Hangi Vapur Kazaya Uğradı? Kuşadası Açıklarında Denizde Eşya Bulundu Kuşadası kazası kaymakaclığın: dan valiliğe gelen bir telgrafta Kaza — sahilinden — sekiz mil uzakta Türkce yazı İle (Enâ'â bveft sedikar) yazılı markalı 4 | teveke benzin bulunduğa, bun- dan başka dendiz. üzerinde ke- reste İle öküz ölüleri de görül düğü bildirilmiştir. Banun için Himan relslerine de malümat verilmiş”'o clvarda kazaya uğramış vapur — veya geml olub olınaı sorulmuştur. bay Sedad Yeni Vali Muavini Geldi Şehrimiz — vali muavinliğine tayla edilen bay Sedad Erim dün Karadeniz vaporu ile h- tanbul'den geliniş, vapurda vali müaviai vekili hukük — İşleri müdürü bay Fuad Yurddaş, belediye başkamı Dr, — Behçet UÜz, emviyet müdürü bay Feyzi Akkor, mektubeu bay — Baha Koldaş ve istatistik müdürü Nazım ile deha birçok — daire âmirleri tarafından karşılanmıştır. Dün vali muavinliğinde ken: disioi ziyaret eden bir muhar- ririmize bay Sedad Erim sami- mi vo değerli gu sözleri — söy- lemiştir. — Çok gözel memleketinize ilk defa geliyorum. İyi hizmet- te bulünabilirsem gerek memu- riyet hayatımın, gerek şahsımın saadeti telâkki ederim, Bay Sedad Erim; uzun yık: lardanberi mühtelif kaza - kay: makamlıklarında muva” fakıyet- Te çalışmış değerli bir — mülkt- yecimizdir. Bay Seded'a boş geldin der ve yeni vaziferinde de muvaffakıyetler dileriz. Havagazı Bu Hafta Devir Kat'1 Bir Şekil Alacak Havagazı şirketinin beledi- yeye devri mes'elesi için bugf'a İkt taraf murabbasları beledi yede — toplanacaklardır. - Önü- müzdeki hafta İçinda devir gekli kat'ileşecek ve mukave: lenin imzalanması için İki ta. rafın mümcesilleri Ankara'ya gideceklerdir. Muğla Ruam Savaşı Muğla, 29 (ALA) — Vilâye: timizde roam savaşı İlk teşrin ayında başladı, İlk kânun İçinde bitti. Bu kuranda 737 ata malçın tatbiki suretile muayene' den geçirilmiş ve yalnız Fetiye ıııcıkuinıh ruamlı bir hı,vıı