3 Şubat 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

3 Şubat 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

YA İ ı , < p. h mu ııw._ı'»m dıran Yurddaşlarımız. Dün de nüfus müdürlüğüne glderek soyadlarını kütüğe yaz dıran yarddaşlarımızın adlarım aşağıya yazıyoruz: Yusufdede caddesinde 65 nu marada Emin Taşkan, Ballıku- yu'da Servilitepe'de 465 numa rada All oğlu Zeynel Coşkun işık, Karantina Cüceydbay 50 kağında 14 numarada Sabri *Delge, Karşıyaka Yalı sokak 194 numarada Cemal Demirsay, M. M. B. A. Hamdi - Dolam, Esnafşeyb mahallesi 180 numa- rada Ali Darip, Bayraklı Vişne sökak 21 numarada Ali Dik, Devlet demiryollarında İbrahim Düzyaman, Sinekli'de 132 nu- marada Yaşar Gepsen, Devlet demiryolları cer daireslade Meh. med Azmi gürbüz, Pazaryeri 16 numarada Hnulüsi Halıcıoğlu, Alsancak Gök Alp sokağında 18 numarada Hüseyin ve bira: derleri âlleal Hüner, Mes'udiye mahallesi 27—32 mnumarada Meh'med Harman, ikinci Süley- maniye İbişağa asokağında 25 numarada Arif Mianalp, İkinci Aziziye mahallesi 1 numarada Şakir oğla Ragıb Marnan, Kar: şıyaka — Alaybey 14 numarada Rahmi Meres, Meres, Mecidiye — mahallesi 10 numarada Mehmed Minanoğlu, Karşıyaka Yeni v0 kak 24 numarada Ahmed Mat. ben, Seydiköy İnhisarlar kan- tarcımı Ahmed Malaz, Şeyh ma- ballesi Babçe sokak 8 numa rada Abıned Maviçiçek, Körfez Şirketinde Hüseyin Mısırlıoğlu, Hafız Süleyman sokağı 4 nu- marada ÂA. Hulüsi Macan, Ba- hariye'de 25 numarada Yekta Messa, Allağa — mahallesi Cami sokuk 35 mumarada Osman Makinacı, Kahramanlar'da 12 numarada Halid Marav, Def. terdarlık muhasebe kâtibi Maz- har Meray, Karakapıda 53 nu, muarada Mostafa oğlu Ali Mor- doğan, Kalafat mahallesi üçün. cü Küçük Camgöz sokak 25 numarada —Ahmed Münettir, İkiçeşmelik Camgöz sokak 11 numarada Salih Menet, Yüz- başı İamail Met, İkinci Süley. maniye Yüzbaşı Husanağa 20 kağı 101 numarada Arif Olgay, " İkinci Memduhiye — mahallesi — 828 mumarada Küzım Ot€aç, — Alsancak Mes'udiye mahallesi 161 numarada Nihad Olue, - Ceza hâkimi Halim sidar, Milli emlâk kâtibi Avni ve kardeşi — Hilmi saraç, İnbisarlar — ziraat B i. — saydam, 20 numaralı memurlarından Melâhat ve kar. deşi Belkla sermen, Emrazısa — riye hastanesi memurlarından — Vehbi serinova, Tınaztepe mu- allimlerinden Emin sağtürk, Üçüncü Kahramanlar Meydan sokak 15 numarada Osman sireç, Eşrefpaşa Muradali sokak 4 numarada Müstafa — serim, Karşıyaka'da 68 numaralı polis memura Müstafa sesgir, Nurl- bey sokak 6 numarada Yusuf süren. Yözbaşı Hamdi sağman, Uzunyolda Cemil sayaşçı, Kız İlaesinde Abdullah seçen, Sey. — diköy tahsildarı Selâhiddin sa. — kınmaz, Doktor Hasan Tahsin İtfaiye — memürü — Süleyman — samyeli, / Belediyede 59 numarada Hü- — seyin sünç İş bankası memur- — larından Reşad . Şakir saltıkin, — Baruthane caddesi 30 numarada Kudret süvehan, Belodiye mü- “ fettişi Avnl sak, İnhisarlar Dar- ç depo memurüu Tevfik başmemuru Hasan sözer, Maliye kırtasiye depo memuru Etem senlidilek, Dördünecü mıntaka belediye memura Hakkı sargur, Mimar Kemaleddin maballesi 47 numarada Ahmed sağıroğlu, Ziraat bankasında kavas İsmall sldar, İkinci komiser İhsan savget, Mülüzim Adil zavaan, Topaltı Kireçlikaya'da — Sabri serman, — Mouhtarzade — Hulüsi seçkinay, İbracat gümrüğünde Al. Muhsin sekf, İkinci Sakar- ya'da 25 numarada Nazif salak, Fotoğrafçı Hafız Hazan — sert- keya, Karşıyaka'da —Barburos sokağında 28 namarada Con sar, Keçeciler'de Servetbey ha- nında Zennure selik, Emrazı- sariye hastanesinde Fikret sön- mezateş, Tınaztepe mektebi mu- allimlerinden Musa Kâzıa sil- kü, Askeri bastanesi ikincl he- kimi Hakkı sayar, Komlser Hüsnü salay, Mâülkiye mâfettişi Hikmet söyman, Karşıyaka e- tasyon caddesi 11 numarada Ali Haydar süne, Karşıyaka Yıldırım sokak 12 numarada Arif, Remzi, Sami sirel, 246 numaralı polls memoru — Sırrı sırlay, 13 numaralı polis me- muürü Romzi soysal, Kantar idaresinde kantarcı Ahmed sol- entay, İtfalye aşçısı Mehdi sal- ger, Çokurçeşme bekelisi Yasuf sağyol, Tütün — fabrikasında si- gera âmiri Musa Kâzım siyosal, Buca'da Hurşid süle, Nalıncı oğlu Abmed Refik Nalıncıoğlu soyadlarını almışlardır. Nazilli'den Bir Mektub.. Nazilli'de İsacfe adında biri- mnin öldürüldüğü hakkında ga- zetemizde bir haber çıkmıştı. Mubabirimizin - verdiği bu ha- berde, yapılan tahkikatta İsa- efo'nin ırz düşmanlığı yaptığı bildiriliyor ve cinayetin bu se- bebden İleri gelmiş olması ih- timali İleri sürülüyordu. Dün, Nazlili'de Madran rakı fabrikası sahibi Lütfü imzaslle aldığımız bir mektabta, İsaefe- nin milit mücadelede hizmet- leri görüldüğü, 1rz düşmanlığı yapan bir adam olmadığı, bil. f#kis iyilik yapmayı sever bir Insan olduğu bildirilmektedir. Dikili'de Zelzele Felâketzede- leri Için Müsamere.. Dikili, ( Hususi) — Marmara adalarında ve Erdek kazasındaki Yersarsıntısından zarar - gören yurddaşlarımıza — yardım - için Dikili Gençler Birliği önayak olmuş ve gelirini evsiz, barksız kalan kardeşlerimize yollanmak üzere Birlik salonunda bir mü- samere yermişlerdir. Müsamere netlcesinde 50 lira bu acıklı kardeşlerimizin yardımına koşan Balıkesir. Hilâllahmer cemiye- tine gönderilmiştir. Gençler, — , Mete“ — piyesini terasil etmişler ve çok muvaffak olmuşlardır. Bu hayırlı işde önayak olan — Dikili Gençler Birliği ile C. H, F. kaza İdare heyetinin mesalsini memleket helkı şükranla karşılamıştır. (Varlık) (Varlık) mecmuasının 38 inci sayısı da güzel ve değerli yazi- larla çıkmıştır. Okurlarımıza Hirsızlıklar 1 — Alsancakta Aydın de- miryolu kumpanyasının odala- rında bulunan ameleden Cemal oğla Keman'ın bir. kat işçi el- bisesi çalınmıştır. Hiırsiz zabi. taca aranmaktadır. 2 — Bayraklı'da caddesinde Ahmed oğlu bay Müstafa'nın hayvan — damında bulunan koyunlardan iki tanesi çalınmıştır. — Hırsız — zabıtaca aranmaktadır. Sarboşluklar 1 — Sarhoş olarak Çorak. kapı'da Kemer caddesinde Hü seyin Avni oğlu Sıtkı ve Na am oğlu Fethiye hücüum hakaret eden Mehmed oğlu Aziz, Hasan oğlu Abdullah, Rifat oğla Kâzım ve Mustafa oğlu Riza zabitaca yakalan mişlardır. 2 — Sarhoş olarak Karanti- na'da Halil Rifatpaşa caddesin den geçen Manastır'lı kebabcı Bekir oğlu Hacı; sarhoşlak yü- zünden taş atarak Bay Hik- met'in iduresindeki kalıvehanc- nin İki camımı kırmış, zabitaca tatolmuştar. 3 — Peştemalcılar'da sarhoş olan terzi mühtedi İvan oğlu Liben, diğer adı Faik — polls nokta memurunun bulunduğu barakaya tekme ile vurmuş ve polise hakaret etmiş olduğun dan yakalanmıştır. 4 — Kemeraltı. caddesinde sarhoş olarak mnüra atan Hay- rettin oğlu Raşit zabtaca ya kalanmıştır. 6 — Sarhoş olarak İkinci Beyler sokağında birbirile kav. ga ettikleri görülen Besim oğ- la Âmm ve Bekir oğlu Cemal zabıtaca — tutulmuş ve — hakla: Tında tahkikata başlanmıştır. Kadın Kavgası İsmetpaşa — bulvarında — De- mir kımı Sabahat ile — Ali kızı Münire cadde — üzerinde birbirini dövdüklerinden zabı- taca tatulmuşlardır. $ — Tepecik'te Kızılırmak sokağında Hüseyin karısı Bah' riye; aynl evde oturan Ahmed kızı Adile İle kavga etmiş, kahve değirmeni ile Adile'yi başından yaralamıştır. Zabıtaca vak'a hakkında tahkikata de- vam edilmektedir. Kız Kaçıranlar Kerakapı caddesinde oturun Ahmed kızı bayan Seher, kara: kola müracaatle onaltı yaşında kızı bayan — Sababatin Gaffar zade öteli odacın — Giritli Mebmed ve Nazif tarafından Ağfal edilerek » kaçırıldığını 1d- dla etmiştir. Zabıtaca üçü de tatolmuş, tahkikata — başlan: mıştır. Zorları Ne Imiş?. Balcılar caddesinden bitek arabasile geçmekte olan Behçet kızı Bayan Behicenin önüne geçen seyyar fislikçi — Nail ve arkadaşı Karakaş Mehmed; ara- bayı durdurmuşlar ve içine bi. nerek Bayan Behiceyi tokatla dövmüşlerdir. Nall tatolmuşsa da arkadaşı Mehmed — kaçmıştır. Zabıtaca aranmaktıdır. Yaralananlar Pazaryerinde seyyar mendilci Konyalı Mehmed oğlu Hüseyin ve arkadaşı Müstafa — oğlu - <AlI Hle seyyar burdavatçı Kooyalı Baki oğlu Ahmed arasında yüzük oyunu — mes'elesinden kavga çıkmış, Ahmed- biçakla Ali'yi - elinden ve Hüseyini de Morsinli ve Suya düşmek üzeremidir — Başı 1 incl anhifede — daki mütalcatın bütün Britanya bükümetinin Iştirak etmekte olduğuna işaret ettikten sonru Birleşik Amerikanın kuvvetile bu umumi barış hareketini te- yid edecek olursa bunün ne kadar kat'i bir metice — verebi: leceğini kaydeylemiştir. Bay Makdonali1'ın bu müta leatını milli amele — fırkasının organı olan Nevs Letter gaze- tesi neşrettiği bir makale ile daha ziyada tavzih etmektedir. Bu gazeteye göre, İngiliz ef- kâm umumiyesi Almanya'daki son hüdiselere ve general Gö ring gibi Alman bakunlarının notuklarına bakarak — emniyet hakkındaki Framsız — taleblerin deki küvveti tamamile takdir etmekte ve bunlara memnobi- yeti macib bir weyice - verilme- sinl arsu eylemektedir. Londra, 2 (A.A) — Royter Ajansı, bu sabahki Fransız İn- giliz hususi mükülemelerinin biri Devning Strette barici başkamın — evinde ve — diğeri hariciyo —nezaretinde cereyan edeceğini haber almaktadır. Bu müubaverelerden sonra Fraosız sefaretinde — bir öğle yemeği verilecek ve nibaf İçtima öğle den soora lacaktır. Bay Laval'ın Pauris'e ancak pazar günü dönmesi İhtimali vardır. Dün akşam Britanya hükümeti Franswz nasırlarının gerefine olarak hariciye neza- retinde bir ziyafet vermiş ve buna Bay Makdonald riyasct etmiştir. Londra 2 (A.A) — Royter Ajansından: Fransız ve İngiliz mahave- relerinde elde edilecek metloe- lerin herhangi bir suretle olur: sa olsun Almanya aleyhine müteveccih olduklarını zannet- tirecek — bir şekil slmamasna Sarkıntılık Başdurak caddesinden sarhoş olarak geçmekte olan Ahmed oğlu Ali rastladığı Ali kızı Ba: yan Rabia ve İsmet'e sarkıntı- hıkta bulunduğundan — zabıtaca tatulmuş ve Adliyeye — veril- miştir. Yankesicilik Tsmetpaşa — bülvarında — Meh: med'in yöz kuruş — parasını yankeslellik suretile çalan Gü- mülcine'li Emin zabıtaca tutal- muştur. Taşla Dövmüşler Evvelki gece İsmetpaşa bul- yarından geçen Hüseyin oğlu Sald; birkaç kişinin hücumuna maruz kaldığını ve taşla dövül: düğübü zabıtaya çikâyet ct miştir. Esrar Satarken Çorakkapu'da Basmahane- is.- tasyonu önünde csrar — sattığı görülen Afyonlu Mehmed oğlu Süleyman zabıtaca yakalanmış adliyeye verilmiştir. $ Sabıkalılardan Giritli İbra- him oğlu Mehmed; Kürd Meh: med adında birine 25 kuraşlok esrar satarken araştırma me- murları — tarafından — tatulmuş ve üzerinde yarım dirhem eş. rcar - bulünmüştür. Kamalı Seydişehirli — Mustala oğlu “MehmedsAli Kordtaş caddesin- de tatalmuş ve - üzerinde — bir kama - bulunarak zabitaca alın. Omıştr. büyük Britanya hükümetince pek ziyade ehemmiyet verildiği günden güne meydana çıkmak- tadır. Bilhasıa sön günlerde İngil. tere tarafından — Almanya'nın vaziyeti tam bir #ürette nazarı dikkate alınarak — Relch hükü- metinin haysiyetinden ve mev- klinden biçbir şey kaybetmek- Bizin İmza edebileceği bir an. laşmaya — vücud verilmek — ista nildiği görülmektedir. Landra, 2 (ALA) — Royter Ajansından; Dün sabahki Fransa İngiltere konuşmalarından pek — büyük bir kısmını Fransız büyük er- kânı harbiyesinin -Almanya'nın aakeri vaziyeti hakkındaki mü- taleatını izan eden Bay Laval. 10 nutkuna tahals olunmuştar. Fransa erkânı barbiyesinin mü- talcasına göre, Almunya hükü- meti muntazam — suürette — veye kismen talim edilmiş efrada maliktir ki, buolar adet itiba- rile Fransz askerline faik de- gilseler bile hulde müsavidirler, Yalnız harp levazımı — itibarile Alımanya aşağı vaziyettedir. Londra, 2 (A.A) — İçişleri bakanı Sir John Gilmour Kinge Hiyande söylediği bir nutakta, Londra götüşmelerinin muvaffa- kıyeti Avrupa'daki emnlyeti ar- tıracağına emin olduğunu söyle- miştir. İstanbul, 2 (Bususi) — Lon- dra müzakerelerinin başladığı haber - veriliyor. Gelen malü- mata göre, — Fransa'nın, tayya- releri ile İngiltere'yi müdafaa etmek ve İngiltere'nin de Al- man'lara karşı Fransa'yı koru- mak üzere askeri bir anlaşma yapacaklardır. Londra 2 (A. A) — Bütün Londra gazeteleri urasında yal- mz Dall Moll neşrettiği maka- lede dünkü mükülemeleri mev- zuu bahsetmekte ve evvelden. beri müdafaa etmekte — olub İtalya'nın da iltihak- edeblleceği bir İngiliz Fraosız tedafüt itti. fakı lebindeki matalcasını İleri sürmektedir. Bu suretle Al. manya — Avrupa'mın şarkında serbest kalacacaktır. Gazeteler son derece ketüm bir şekilde cereyan etmekte olan dünkü mülâkatlar hakkın- da değişik malümat vermekte- dirler' Timea gazetesi bugün öğleden sonraki mükâlemelerde umumi mahiyette fakat mem- nuniyet verici neticeler elde edileceğini ümld etmektedir. Daily Mall vaziyeti bedbin- likle mütalea ve bir çıkmaza yak. laşıldığını - yazmaktadır. Dalliy telgraf tasavvur edilen itilâfin büyük kısımının ifşa edileceğini zannetmektedir. Dail Daskec, elde edilecek —tilâfın İngiltere tarafından yeni teah- hüd teminatları ihtiva etmiye: ceğini söylemektedir. Londra, 2 (A.A) — Havas Ajansına bildiriliyor: Evening Neva gazetesi dün akşamki nüshasında Fransa'nın bir. hücuma — maraz — kaldığı halde İngiltere'nin askeri ve bahri kuvvetlerin yardımın gü- venebileceği bakkında — verile- bilecek bir teminata mukabil bütün hava kuvvetlerile İngil tere'nin yardımına gitmeyi ka bul — edeceğini — zannettirecek birçok esbab vardır. Bu şekilde İngiltere için hava eihetinden hiçbir tehlike kalmıyacaktır. SA YE t ÇATT nn AUA ŞUBAT 3 dNN Yııı: Bezaci K, K. Aktaş Buyur! Adile çağırılan herkes şimdiye kadar; — Efendim! Beyim! Diye cevap verirdi. Mekteb- lerdeki yoklamalarda mevcud, namevcud, efendim, sözleri de kalktı. Talebe yoklamada: — Geldim, buradayım, varım! Diyor. Gelgelelim - bizlere... Beni birisi; — Kemal Kâmtl Aktaş! Diye çağırsa, ağarma hâlâ efen- dime kaçıyor. Lalbuki: — Buyur! Demek gerek. (Buyur), çok genlş bir lâfdır emret, diyor, Herhalde efendim- den çok iyi, Çocukluğumda tu- lüat tyatrolarında bir efendi uşağını çağırdımı, kolla arasın- dan güaz tenekesi tangirtimi İle karışık (Buyurrrrr...) Diye bir ser aklıma geliyor. (Buyur), efendim, beylm, paşam İle baş: başa gitmiş bir lâfdır. Velespld hocayı — tanıyanlar, (Buyor) u hatırlıyacaklardır. Ben kendi hesabıma buyurcuyum, ağrımı alıştırıyorum. Büyük devrimimizin her yo- lana doğru durmadan gitmek gerektir. Öz Türkçe'yi bir yıla kalmaz, yardumuzda genel bir dil yapacağız. Bu sayede Türk, Türkçe konuşacak, Türkçe dü- şünecek ve Türkçe söyliyecektir. Doktor Ziya Hamdi Kulak, Buran, Boğuz mütahasassı. Cumadan baş- ka bergün hastalarını 36 ya kadar kabul eder. İkin- el Beyler sokağı, Beyler bamamı karşısı No, 41 Telefon: 3686 Çal hukuk hakimliğinden: Çal kazası haz'nel maliyenin müddelaleyh çal hayvanatı mı- zırra heyeti relsi hasan fehmi ve aza tevfik ve ziraat me- muru şakir beyler aleyhine ikame eylediği fişenk bede- linden 209476 kuruş alacak davasının çal hukuk — mahke- mesinde bakılmakta olan mu- hakemesinde — müdâc! eleykbler- den şakir beyin ikametgâhı meçhul olduğundan mumaileyh zirasat memuru şakir beye teb- Hğat yapılamadığından - tebliğa- tın yalnız onun. hakkında ga: zete İle ilânına ve bu İlânın izmire gazetesi vasıtasile ferasına karar - verilmiş ve muhakeme- de 2621935 salı günüme saat ona tayin kılınmış olduğundan yevmi! meskürda - çıl hukuk — mahkemesinde mumalleyh şakir beyin bazır. bulunması akşi takdirde — muhakemenin gıya- binda — dera — kılmacağı — ilân olunur. 344 Muavin Profesör Dr. A. Safeddi Ağız ve Diş Hekim Bı—lı:.:naw_ İatiklâl ııddı;t i::: apartmanı Te ai