3 Şubat 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

3 Şubat 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Bclgrâd’da Komünist Ta- lebe Bir Hâdise Çıkardı Polise Karşı Gelenler Yaralandılar İstanbul, 2 (Hususi) Belgrad'dan gelen baberlere göre Bol- grad'da milliyatperver talebe ile komünist telebe arasında bir hâdise olmuş ve büyüyen bir bâdiseye polisler müdabale etmlş- lerdir. Talebe; polise de karşı gelmek istemiş ve bu yüzden pekçok talebe yaralanmıştır (NON NNK aNN İzmir Yün Mensucatı Türk Anonim Sirket Bua müessese iki milyon iki yüz bin lira ser- maye ile teşekkül etmiş ve )i Oryental Ka pet Manufakçöres Limited (Şark Halı) şi ketine âit İzmir'de Halkapınardaki kumaş fabı Güpe - Gi';;d—üz Ortadan Kaybolan Adaml!.. Yunan Gazeteleri Bu Işin Nasıl Ol- duğuna Saşıyorlar.. ———KH— Atina 2 (ALA) — Yunan mutbustı Sofyada sakin olan Yu- nan tüccarlarından İlyadisin meçbul şahıslar tarafından güpe gün hakkında hiçbir düz ve sokaktan alımarak ortadan kaldırılması bavadis alamadığından dolay: hayret etmektedir. Yunan elçiliğinin teşebbüslerine ve Bulgar bükümetinin valt- lerine rağımen İlyadis'in nerede olduğuna dalr hiçbir haber alına- mamıştır. aşan Tunca Nehri Yata- ğına Çekilmiye başladı Edirne'de Bir Te.lmke Kalmadı. Ka- radenizde Şiddetli Fırtına Var!. Zirsat | olmuştur. Ölçülen en çok ya enstitü- Ankara, Vekâleti 1 (A.A) — meteoroloji Orduda 46, Dörtyolda 21, Ed ve oilrt'te 23 milimet- tünden aldığımız malümata gö re, son 24 sastte yurdun ka- Ege — mınta 1 İ Temit redir. Toprak üstünde karın en fazla kalınlığı Kars'ta 59, kamış'ta 53, Baybürt'ta 3ö, Sı- vasta 30 milimetredir. Dün Ediraec'de tekrar taşan Taaca nehri bügün yi deniz, kıyılarile tukasında Manlsa, İzmir ve çev. releri yağmurla, diğer yerler kör ve karla karışik yağmurla geçmiştir. Karadeniz. kıyılarında yağış, bazı yerlerde fırtıns İle korışık Türkçoe Karşılıklar G — — — —— —— — ——— — — e —— — — ——— —— — — — —Z 8. el uzluğa, (yük bayvamı man.) yara- | lük, çekilmeğe ba; Bış miktarı Rize, Gireson ve | kasını satın almıştır. Fabrika bütün teşkilât ve tesisat ve müstahdimini ile eskisi gibi 1 Kânunu sani 1935 tarihinden itibaren yeni şirket tarafın- dan işletilmektedir. Hernevi yün iplikleri, kuma: battaniye ve çorap imal edilecektir. Mamulâtının emsalıne faikiyeti her tarafta takdir ve kabul edil. miştir. Bu mamulât Peştemalcılar başında eski Orozdibak ittisalindeki sergide teşhir edilmekte ve satış fabrika içinde yapılmaktadır. (Posta kutosu 127) (Telgraf adresi Sancak), (Vetefon numarası 2432 ve 3564 İzmir KOÜNY DKKAKAKİ KUFK LKAKOLOYU AU UNT COEKENAYAKAIAAKIKOAYAKI KA | Z Tesviyeci ve Tornacı Alı nacaktır. Asxeri Fabrikalar Umum Müdür- lüğünden: Korikkele fabrikaları için tesviyeci ve tornacı alınacaktır. İsteklilerin imtihan için istida ile Avkarada Fişek fabrikasına İstanbulda Bakırköy barat fabrikasmına, İzmirdekiler Ualkapınar silâh tamirhanesine — müracaatları, 34681012 14 15 18 20 22 24 26 98 23 346 sast Dd de sobünet tünde — bir miştir. Rözgür garb ve şimali gar biden devamlı olarak saniyede Bafırın Üs dereceye — yükşel muştur. Düne nazaran subunet dere- celeri 4 ilâ 6 derece etrafında büyük bir farkla düşmüştür. En düşük sahunet dereceleri sıfırın — altında olmak — üzere 11, Erzurum'da 8, Afyon, Sı vas ve Ankara'da 4 dür. Ea yöüksek suhunet derece leri; Adana'da 18, Antalya ve Dörtyol'da 16 derecedir. Bu gün Ankara'da öğleden sonra bir metre sür'etle esmiİştir. Ha va sabahleyin tamamen kapalı | idi. Hava derece derece açıl- mağa başlamış ve saat on dört- ten sonra açıklık ziyadeleşmiştir. Edirce, 1 (A.A) — Sular çekilmektedir. Hiçbir. tehlike kalmamıştır. Türkçe karşılıklar 8. lük, (malşet, taayyüş — vamtaları, | becerik, silamum Tire Çiftcileri Koope- atif Şirketi Ortaklarına: Aşağıda yazılı rüznamenin m nin fevkalâde olarak 4.3.9365 üzakeresi için heyeti umumlye- pazartesi günü saat 9 da Tire belediye salonunda İçtima: murakabe heyetince karar altıma alın dığından 0 gün zamanında bilamam alâkadaranın gelmelerini rica ederim. Tire çiftel dleri kooperatifi şirketl murakabe heyeti relsi. A. Edip 938 senesi heyeti umumiyece tasdik edilmeyip yeniden tanzim edilen biâaçonun müzakere ve tasdiki, ve daha evelki — se nelere ait muamelât hakkında idare heyetinin raporlacının tetkik ve İcablarının ka alınması 343 KUN Meyva Fidanları Türkiye ve Avrupanın © n iyi cins damızlıklarından öşili bastalıksız ve fenni sürette yetiştirilmiş meyva f1 davlarile : Aşımz. fidanlar İzmir'de meyva ve şebze satış koopel Başturakta İzmir vye civarı Tatifi tarafından satılmakta dır. Fazla tafsilât almak İstiyenleria kooperatillmize mü racnatleri, Aydın asliye hukuk mahke: mesinden: Koçarlı yeni köyde abdullah oğlu hasan., Balta köyden mehmet kızı tarafından — aleybinize feshi nikâh — davasında oturduğunuz yerin belli olma: fatına açılan masından dolayı ilânen tebliğat yapılımasına mahkemece karar verilmiş ve bu İişe alt dava arsuhali ile davetiye mahkema divanhanesine asılmış olmakla muhakeme günü olan 27-2 935 çarşamba günü asat 14 de ay dın asliye hukuk —mahkeme sinde bizzat gelmeniz veya bir vekili — kanoni lâzümu tebliğ yerine tutmak üzere ilân olunur. 342 göndermeniz 195 4. irvem AATICA YK CAT TT Venizelos Mes'elesi Ne Oluyor? Meçhul Şahıslar TImzaları Karaladılar. Atlba 2 (ALA) — Gece bazı meçhul şabıslar Venizelos mes- lesini tenvire memur İstlatak hükiminin odasına girerek da- yanın birinci defa neklini mu- cib olan güya sahte şehadetler. le imzaları mürekkeple karala- mışlardır. Otomobil Kazası Buhbribaba parkından geçerek evine gitmekte .olan Antalyalı İsmall kızı 12 yaşında bayan Melâbat'a idaresindeki otomo- bilin arka çamurluğunu çarp- tırarak yaralanmaşına sebebiyet veren 15 numaralı otomobil şo: förü Ziya oğla Osman tutul: muştur. Meftar (“ftrat,, tan), tılmış, Meftar (“fâtur,, dan), — 1. bikmiş, 2. gevşemiş, 3. usanmış. Mefal, — 1. eylenmiş, 2. iş- lenmiş, 3. kınguluk, 4. kılınmış, 5. yapılmış, Meğer, — ancak. Mehaz, — 1. balağ, 2. bulak, 3. kaynak- Mehcur, ayrı düşmüş, unutulmuş, 5. ozakta kalmış. Mohib, — 1. kavort, (kaba, kocaman man.) 2. korkulu, kor. kuanc (mahuf man.) 3. Grküklük (mabuf man.) Meh, — ay, Mehlika, — ayyüzlü. Mebpare — ay parçan. Mehmaemken — 1. olabildi. ğince, 2. olurunca, Mebt — 1. beşik, 2. coca Mehtap — . ay aydım, 2.ay aydınlığı, 3. ayaz, ayas, 4. ay ayamı, ö. aydın, 6. ay ışı tolan ay (bedr, bedri tam man.) Mekân — 1. dorak, 2, inik, (Menril, inilen yer man.) 8. orun Öörün, 4. oturak, oturgak, 5, otu- rulan yer, 6. tirilmiş (mesken, ikametgâh man.) 7. toktaz, 8. tu- reğ, O. turak, 10. uruk, 11. urun, 12, yer, 13. yir, 14. yurt. Mekân tutmak, 1. oturmak, 2. örünlemek, 3, yerleşmek, 4. yer- lülenmek, Mekkâr — 1. atılmış, 2. ayrı 3. birakılmiş, 4. uzaklaşımış, — 6. 1 alcı, 2. aldaş, 1; gölük, 2. kö: ulaçlı. Meokkâreci, — katırcı, Mekmen, — pususu man.) 2. güme, 8. öğez, 4. paso, Mekouz, — 1. gizli, 2. gö: müllü, 3. peklik, 4. saklı. Mekr, — . al, 2. aldama, 3. aldanguç, 4. aldatına. Metretmek, — 1. aldamak, 2. aldatmak, 3. al etmek, £. yabla- mak. Mekruh, — 1. iğrenc, 2. sası, 8. tiksindirici, tiksinllen, 4. tit.- sindirke.. Meks, — 1. dingi, 2. döleklik, 3. durma, 4. eğlenme, 5. dayangu. Meksop, kazanılmış. Meksur, L bozak, 2. kırık 3. bınık. Mekşaf, — 1. açık, 2. açılmış, 3B. bulunmuş. Mekteb 1. okulağ, 2. okunak. Mektum, — 1. balağ, 2. giz: lenen, gizlenmiş, 3. gizli, 4. ka- çırılan, 5. orgün, 6. saklanan 7. 1. gölükçü, 2. 1 evsim (avcı gümele, 7. saklı. Mektup, 1. beti, 2. biçik, B. bitgi, &. blti, 6, bitiğ, 6. bitik 7, bitilgen, 8. bitü, 9. okuntu (davet tezkeresi man.) 10. yazı, XL yazılı, 12. yazılmış, 13. yazış Mektabça 1. bitlei, 2. bitikçi. Mektublaşmak, yazışmak Mekül, meküldt, — 1. aşav, aşmalık, 2. aşlığ (erzak, zahayir man.) 3. aşbk (bububat, arpa, buğday man.) 4. amk, 5. Iğtü, iktü, 6, tatığ, 7. üriklük, 8. vö- atyemi, tediye man.) 9. yenecek, yinecek, 10. yeyi, 13. yiği, 14 yiğsi, yiyesi, 15. yiyçin, 16. — yi- yecek, 17. yiygl. Mel'abe — oyun, oyuncak, Melâhat — 1. görk, 2. güzel- llk, 3. yaraşık, Melâl — 1. bezginlik, 2. bı kıntı, bıkkınlık, 3. osunlağ, usun- luğ, osunluğ, 4. osanç, 5. sıkıntı. Melâl getirmek — 1. bezmek, 2. bıkmak, 3, darlığanmak, — 4. erinmek, ö. osanmak, 6, sıkılmak, 7. asanmak. Melâl getirmiş — 1. bezmiş, 2. bıkmış, 3. osanç getirmiş, osamık, osanmış, &. usanç getirmiş, 5. asanık, g. usanmış. Melâmet — 1. çıkışma, 2. kı- nayış. Melâmet etmek — 1. ç.kışmak, 2. darılmak, 3. ilenmek, 4. kakı- mak, 5. kımamak, 6. paylamak. Mel'anet — I. alçaklık, 2, aşa- gilik, 3. iyütlük, 4. kötülük, Melâz — 1. barı, 2. saklantı, 3. sığınca, sığınacak, 4. sığıntı (İstanbul'da mülteci man.) Melbusat — 1. geygi, 2. giye- cek, 3. giyesi, 4. giyinti, 5. giyit, 6, kiyit, 7T. kiyel. Melce — 1. barı, 2. barlak, 3. barnak, 4. baru, 5. bel altı, 6, dalde; daldalık, 7. dileç, 8. durak, 9. kurtulga, 10. örüm, 11. sak- lantı, 12. sapmak, 13. sığınacak, 15. ağınca, 16. söyke yer, 14. sığaak, sğıncak, 17. sağınç, 18. (İstinatgâh man.) Meleke — (1. alışkanlık, 2. 4 5. yoldam, 6. yordam, 7. urum, 8. ozluk. Melekeli — 1. alışık, alışkın, 2, becerikli, 3. 4 uz. Melekesiz — çolpa, çolpa. Meolfuf — V. devgirilmiş, 2. dü- rük, dürülü, 3. dürülmüş, 4. içindeki, içine konulmuş, b. sa- rılmış. Melfaz — 1. okunan, okunur, 2. söz, 3. söylenmiş, söylenilen. Melhame — 1. savaş, 2. sın- dırğı. Melih — 1. binzet, 2. gökçek, kökçek, güzel, 4. keleş, 5. özden, 6. sılığ, 7. yakışıklı, &. yakşı, 9. yaraşıklı Melik — 1. hakan, kaan, 3. kağan, 4. kan, Melike — 1. ağaçe, 2. biçe, 3. katon Mellâb . mici Melodi — 1. kü, 2. küleğeç, 3. küy Melüf — 1. alışık, alışmış, 2. alışkan, alışkın, 3. düşkün (müp- telâ man.) 4. öğür Çebli man.) Mel'an — 1 alçak, 2. aşağı, aşağılık, 8. kargışlı, 4. söğüşlüğ, töküşlük, 5. süğsükmüş, 8. sürül müş Mel'un olmak — Memat — 1. itim, 2. ölüm Memba — 1. akar akar yol, 3. baş, 4. başat, bulak, 6. büğleyen, 7. çaygara, 8. çayrak, 9. çıkak, 10. 11. göz, 12. göze, 13. gözek, alışkan eli uz, ban, 2. denizci, 2. ge- kurgalmak erme, prnar, 2., Inkılâp Dersleri Karşısında.. — Başı 3 üncü yöüzde — keyfiyetinde artan cihet, kala- balık, münasız, boş bir akıntı değli, anlamış, anlaşmış, düy: muş ve tatmış bir kafa ve iman uygunluğudur. İnkılâb derslerini, mücerret bir şey, bir hareket olarak san- mamalıyız. Oodakl maksat, ta- rihi fırkanın yörütmekte oldağu fakılâb — ideolojisi — etrafında, fırkalı ve fırkasız bütün kafar ları organize etmek, herkese, bu inkılâbın ana batlarını öğ: reterek şuüra müstenit, toplü. benimsenmiş bir takılâb hayati yaratmaktır. Fikri olgunluk, bir cemiyet | sandeti için me büyük nimettir?" Orhan Rahmi Gökçe |Kitab, Mecmua ve Al bümlerinize, Sağ- lam Cild Yaptır- mak İsterseniz. Yeni Kavaflar çarşısınd? 34 Numarada - ALI RIZA” Mücellithanesine uğrayınt”