12 Şubat 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

12 Şubat 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

TOLUULNI! A T Kurultay Başka- nımızın Dünkü M he e . Gezintileri. ——— .— — Başı 1 inci yüzde — Rüşen'in debagat — fabrikasını ziyaret eden sayın başkanımız, gerek Karşıyaka, gerek İzmir: de hez geçtikleri yerde bara- retle alkışlanmış - ve selâmlan- mışlar, bilmukabele vatandaş- lara iltifat etmişlerdir. Akçam üzeride — Burnava belediyesi — tarafından — ziraat mektebinde şereflerine 60 kl. şilik bir çay ziyafeti verilmiştir. Çayda General başkamn refi- kaları İle baş yazganımız De- Dizli saylavı bay Haydar Rüş dü'nün refikaları Vali General Közim Dirik, saylavlardan ba- yan Sabiha, bay Rasih, bay Refik Şevket, bay Halid, bay Kemal Ünsal, bay Topçuoğla Doktor bay Şükrü Osman, baş- yazganımız bay Haydar Rüşdü, fırka kumandanı general Os man Nori, İzmir belediyo baş- kanı Bay Behçet Salih ve daha birçok zevat hazır. -bulunmuş- lardır. Çayın devamm — müdde- tince askeri parçalar çulmıştır. Burnava belediye relsi bay Fehmi, Başkanımıza Burnava'yı şereflendirmelerin- den mütevellit halkın — teşek- kürlerini arzetmiş, sayın baş- kanımız da mukabele buyurmuş, caz da General ; bu meyanda İzmir ve bilhasıa Burnava'nın mevsim — içindekt yeçillik ve tabit güzelliklerin- den zevk düydüklarını — bildir. mişlerdir. General Kâzım Özalp'le re- fakatindeki zevat aat sekize on kale Burnava'lıların alkışları arasında İzmir'e dönmüş ive Cümhuriyet Halk Fırkasının sayın başkan şerefine İzmirpa: lasta - kararlaştırılan — ziyafetini teşrif etmişlerdir. . Ziyafet Sayın konuğumuz Kâzım Öz alp şerefine dün akşam Cüm- hüriyet Halk fırkası - namına Bay Avnl. Doğan — tarafından İzmirpalas'ta bir ziyafet veril- miştir. Ziyafotte Vali — General Kâzım Dirik İle Müstahkem mevki kumandanı ve Antalya saylavı Bay Rasih, Bayezid say- lavı Bay Halld, İsparta saylavı bay Kemal Turan, Denizli say- lavı bay Haydar Rüşdü, İzmir saylayı bayan Benal Nevzad, Balıkesir saylavı bay Hayreddin, Manisa saylavları bay Refik İnce, bey M. Turgud, İzmilr saylavı bay Sadeddin, Aydın saylavı bay Topçuoğlu Nazmi, Denizli saylavı bay Mazbar Müfid, Ralıkesir saylavı bay Hacim Muhiddin, İzmir saylavı bay Halli, Kastamoni saylavı doktor bay Şükrü Osmuan, Kü- tahya saylavı doktor bay Lütfü Kırdar ile ref ikaları, Vali mu- avibi Sedad, Cümhuriyet müd. delumumisi bay Asım, def ter: dar bay Kenan, baro reişi bay Mustafa Münir, sıhhat müdürü bay Cevdet, memleket hastanesi başhekimi doktor bay Hasan Yusuf ile daha birçok hazır bulunmuşlardır. Ziyafet saat 23 e kadar de- yam etmiştir. General Kâzım Üzalp ziyafetten sonra otomo- bille Burnava'ya gitmişlerdir. zevat is balkan andlaş: ması riyaseti dolayısile samimi ve hürmetkâr — tebriklerimi bu münasebetle arzetmek — isterim. Bu yükşek talâhiyetinize hepl- miz tazimde balunmakla bah: — tiyarız, '(General Kâzım özalp'ın Gazete- mize Bildirimi. — .— — Başı 1 inci yüzde — Körler, Sağırlar ve Dlisizler yurdunu da gezdim, Çocukların normal çocuklar kadar iİyl ve çabuk — yeştirildiğini gördüm. İki yıl önce Balıkesir kı rından dokuz yaşlarında ı.a.ı Iki gözü kör bir çocuğu bu müceseseye göndermiştim. Bu çocük hiçbir. şey — bilmiyordu. Bugün bana getirdiler, önümde güzelce okudu, yazdı. Mekte- bin orkestrasında muvaf fakıyet- le viyolomnsel çaldı. Çok - çalış manın verdiği bu değerli netice karşısında — hayretten — ziyade takdir duymak lâzımgelir. Diğer çocukların — yetişmesi de — bu çocuktan — gerl değildir. Sağır ve kör çocuklar, kendi başlarına hayatlarını kazanmak özere yetiştirilmektedir. Öğren. dikleri san'atlar ve şimdiden başardıkları — el işleri bunun iyi bir İsbatıdır. Önümde, kör olan bir çocuğun âdi klavyeli yazı makinesinde — Fransızca olarak söylenen birşeyi yanlış, sız yazdığını gördüm, İzmir içinde bugün panayır yerini gördüm. Dar bir alanda iyi ölçülü bir kurumla ve gü- zel ve yeter bir sergi yapısı yapılmıştır. Yangın — yerlerini — dolaştım. Buralarda güzel modern yapı- geniş, ağaçlı bulvarlarla yeni bir İzmir'in kurulmakta olduğunu gördüm. Plânlı çalış manın yürdü necil güzelleştir. diğini İzmir'de görmelidir. İzmir'i kadifekaleden görmek istedim. Tepeye çıktım. Önüm. de yangın — yerlerinin yarıdan çok onanlmış hali güzel bir panaroma idi. Bana anlatıldı- ğına göre. yangın yerlerinin gerl kalan parçasının da devlet ve bususi — müceseseler — elile imar edilme hazırlıkları vardır, Bütün İzmir'i kurtuluş savaşı: nın yaralarından sıyırmış gör- mek ulusal bir amaçdır. Sağır ve körler mücessescsl yurdamuzda tektir. Sıhhiye Ba- kanlığı bunu kurmakla yurdda büyük bir İş yapmıştır. Bonu Htiharla söyliyebilirim. Bütçe- miz müsald oldukça başka yer- lerde de — açılması değer. Karşıyaka yakınlarında kuru. larla temenniye tolmuş olan bataklıkları — gör. | 'ömerbeyli'den düm, İzmir'in bu güzel parça sında esenliği korumak ne ka- dar yerindedir. Bugün şehirdeki bir deri fabrikasını gezdim. Yapılan de- rileri gördüm. Avrupa'da yapı- lanlardan biç geri değildi. Yerli san'atların — ilerleyişi yönünden dericiliğe verdiğimiz özenin gü- zel özbekleri elimizdedir. Başka san'at kollarında da hep bu Heriliği pok yakında göreceğiz. İzmir'e dört yıl önce de gel. miş, fakat uzun boylü tetkike vakıt bolamamıştım. Ancak pek etraflı olmasa da dört yıl ön- ceki görüşümle bugünkü gö- rüşüm arasında ileriliğe doğru iyi bir fark vardır. Dân C. H. F. vilâyet baş: kanlığında fırkalılar — arasında İzmir tüccarile de — görüşmüş oldum. Üzümlerimizin hemen hepsinin Iyi değerde satıldığını, flatlerin sevinilecek kudar yük, sek olduğunu töylediler. Üzüm- lerlmizin satımı ve değerlendi. rilmesi üzerinde büyük tesir yapan devlet — tedbirlerini say: dılar. Ba — görüşmeleri. anla: dim ki ulusal ökonomide, önü- müzdeki yıllarda daha iyi ve- rimler alacağımıza her — tarafta TelyazıDuyumları Vergilerde Yapılan Tetkik Tetkik Neticesine Göre,Buhran, Mu- vazene, bina Vergileri Indirilebilir Ankara, 11 (Hususi) — Ma- ilye Bakanlığı, vergi işleri üze- rindeki tetkiklerine devamdadır. Bu tetkikattan doğan kanaste göre, buhran, muvazene, bina vergilerinin indirilmesine imkân vardır. Ankara, 11 (Husasi) — Baş. bakanımız General İsmet İnönü İle diğer Bakanlar — bugün İs tanbul'dan şehrimize geldiler ve hararetle karşılandılar. İstanbul, 10 (A.A) — Baş: bakan İsmet İnönü, içeri ve Yeni Ulus 'Kurultayı (1) Martta Toplanacak! C.H.F. Genel Kongresi de 24 Nisan-| Yunan Gaze- da Ankara'da in'ikad Edecektir.. Ankara, 11 (Husasi) — Yeni Büyük Ulus Kurultayı 1 Martta toplanacaktır. meclis, yenisinin için kı fik toplantı yapılacaktır. Ba tarih Cuma gününe düşmektedir. Fakat eski 1 Martta toplanmasına karar vermiş olduğu ra riayet edilecek Cuma olmasına rağmen ayni tarihde Ankara, 11 (Bususi) — Cümhuriyet Halk fırkası genel kon- gresl 24 Nisanda Ankara'da toplanacaktır. Kültür Bakanı, Müfettiş: liğe Mi Geçiyor? Bay Abidin'le Iç Işleri Müsteşarının Adı İleri Sürülüyor! Ankara, 11 (Husust) — Yenl saylavlar arasında bulunan Şark vilâyetleri genel müfettişi Bay Hilmi'nin yerine ya Kültür Ba- kamı Bay Abidin, yahut ta İç işleri Bakanlığı müsteşarının tayin edileceği söyleniyor. Birincisi doğru çıkarsa Bay Abidin meb'us. laktan da istifa edecek demektir, Tayyare Piyangosu Keşi- desinde Kazananlar Dünkü Keşidede Onbin Lira 15432 Numaralı Bilete Isabet Etti İstanbul 11 (Husosi) — Tay- yare piyangosu keşidesi baçla- mıştır. Kazanan — numaraları veriyorum. Bir Cevab.. Dün Aydın'ın Ömerbeyli kö- yü muhtarından aşağıdaki mek- tubu aldık: Sayın gazetenizin 8 şubat 1935 tarihli nüshasının 2 inci sahifesinin — birinci sütununda (Demokra.i idarede arlstokrat zibniyeti) başlığı İle çıkan ya- zının 2 inci maddesinde birçok nahiye müdürlerinin” köy kâ: tiblerini nahiye müdürlüğü İş- lerinde kullandıkları zikredile. rek burada köyümüzün adı anılmakta ise de, köyümüz kâ tUbi gerek ötedenberi, gerek şimdi hiçbir. sebeb ve suretle nahiye müdürü tarafından na- hiye müdürlüğü İşlerinde kul- lanılmadığı gibi tarafımdan da geçen sene, ve de şimdi hiçbir gazeteye ve makama bu yolda bir haber verişimiz yoktur. Ba yazıda bir yanlışlık bulunsa gerektir. Köyümüzü alâkadar etmiyen bu mes'elenin gene © sütunda tavzibini dilerim. Ömerbeyli köyü mubtarı y Abdullah Ü: 10,000 Lira 15432 Numaraya 4000 Lira 5009 Numaraya 3000 Lira 898 Numaraya 2000 Lira 23933 Numaraya 1000 Lira 3604 24909 Numaralı biletlerea İsabet et miştir. 500 Lira Kazananlar 2905 7256 9910 — 12835 13884 14750 14950 — 16383 19828 19942 - 20072 150 Lira Kazananlar 3193 — 3447 — 4454 — 6308 67178 6802 8114 — 9733 9766 11243 12855 — 13022 13367 13399 15171 — 16341 16965 18416 19685 — 19801 20346 20945 22044 — 22065 23468 23548 Yüz Lira Kazananlar 1 1356 — 1362 / 1416|20494 dışarı işleri bakanları Bay Şük- rü Kaya ve Bay Tevfik Rüşdü Aras ile C. H. F.sı Genel kâ- tibi Bay Receb Peker bu uk- şamki trenle şehrimizden An- kara'ya - hareket etmişlerdir. İsmet İnönü Haydarpaşa, du: rağında vali ve belediye relsi Bay Mobhiddin, General — Salih ve Halis, C. H. F, idare heyeti başkanı ve şehrimizde bulunan saylavlar ve birçok zevat tara- fından - uğurlanmışlardır. teleri ve Patrik- hanenin Nakli. İstanbal , 11 ( Hususi ) — Yunan gazoteleri Patrikhanenin İstanbul'dan başka yere nakli etrafındaki cereyanlara muha- lefet etmekte, bunu doğru bul- mamaktadır. Ereğli Lima- nının İnşası. Ankara, 11 (Husvsi) — Ereğli Hmanının asri ve mükemmel bir şekilde İoşası için hükü- metle Nikers şirketi arasındakl müzakerenin esasında mutaba- kat bâsıl olmuştur. NULız suBar y Küçük Duyumlart Saylavlarımı- zın Mazbataları. Saylav 'seçim — teftiş heye dün yeni seçilen saylav ba; ve bayların mazbatalarını zırlamakla meşgul olmuştur. ödemiş Belediyi Başkanlığı ; Ödemiş belediye başkanı B Mustafa Çanakkale saylavlığın! seçilmişti. Ödemiş belediye ü sinden Bay Ragıb'ın başka: işlerini vekâleten idare tensib edilmiştir. B. Kâzım Şehrimiz iskân memurları! dan Bay Kâzim terflan Tekif dağı iskân memurluğuna ta edilmiştir. Bay Hayreddin Balıkesir suylavı Bay Hayı din dün akşamki Bandı! trenile Babhkesir'den şehrim gelmiştir. Almanya-Yugoslavy Belgrad 11(A.A) — Almaff ya İlo İktısadi alanda tej mesai yapmak için bir kom teşekkül etmiştir. Bu komlte! teşekkülüne ticaret odası di olmüştur. Feci Bir Kaza Londra, 11 (A.A) — Ba ley civarındaki bir maden BÖ mür ocağında dün öğled sonra vukubolan infilâk nelf cesinde dokuz İşçi ağır suret! yaralanmıştır. Bunları — heni dışarıya çıkarmak — müml | olmamıştır. Gü;'îîîmsüz' Paris'te 100, Bir Yıldönümü 000 Kişi Ge çit Resmi Yaptı Sol Cenah Gazetelerıyle Sağlar V Kralcılar Karşılıklı Atışıyorlar.. Paris, 11 (A.A) — 10 şubat 1934 hâdiselerinin yıldönümü tamamlle sakin geçmiştir. Mat: buatın ehemmiyetli kısmı bun- dan dolayı memnuniyet getl- riyor. Sosyallat ve komünlat ga- zeteler Faşizme karşı bir teza- hür addettikleri bugünün yü- celiğini tebarüz — ettirmektedir- ler. Sağ cenah gaseteleri İse kızgın — görünüyorlar. — Meselâ krallık taraftarı Aksiyon Fran: Bez gazetesi bu tezabüratın hü: kümete İlbam edildiğini zan- mederek diyor ki: — 6 şubat ulusun kurban- lar alanında gelen bir saygı te- zahürü idi. Halbuki dün ulas, emirle bareket etmiştir. Mubhafazakâr Eko Depari, İçişleri bakanına — çatmakta ve hükümetl 6 Şubatta — vatanse: verlerden esirgediği müsaadekâr- lığı müşterek cephenin 50,000 nümayişçlslne kargı bezletmiş olmakla ftbam etmektedir. Bü- yük matbuatı temsil eden Pöti Parisiyen karışıklığa sebebiyet verecek olan sokak nümayişle- rile alayların hükümetçe yasak edilmiş olmasınden dolayı mem- nuniİyet gösteriyor, 44718 — 5639 — 0646 7135 — SI74 — 9095 10248 10990 11003 11496 11729 12088 14131 14862 - 15062 17067 17466 17603 18051 19245 19569 21075 21456 6406) 10154 11435 12279 15318 17675 19597 Bu gazetenin fikrince bi kümet cümhuriyet meydanıl” çelenk — birakmak — busü münferid eşhas ile ehemi yetsiz. beyetlere hasretmiş makla çok uslu hureket etmi 60,000 den fazla nümayişçi9! geçitresmi yapmalarına rağo bötün gün en ufak bir bid dahi kaydedilmemiştir. Pötl jurmala göre kı 80,000 kişiyi bulmuştar. — Faşizme karşı — yapıl dünkü nümayiş ressiz, düze ve azametli olmuştur. Cüm riyet fırkasnımın — cümburl! meydanına akını dürgün, fekt kuvvetli bir denizin dalgalar?' andırmıştır. Dün cümhurl koruma yılının günü idi. | Sosyallat Papuler — gazet€ (Bütün bir yüzü kaplıyan satçılar durün!) — Başlığı elti daki yazısında: — Paris halkı Faşizme vermemek hakkındaki —azi bir kez daha İsbat etmiştir. Diyor. Toplanan - k: 100,000 tahmin eden bu g nümayişe dalr uzun tafallât mektedir. Ayni gazete fevkalâde inzibat tedbirleri yesinde halkı, azametli ve yecanlı tezabüratını iblâl ed hiçbir. bâdise çıkmadığın! © kaydetmektedir. Komünlet Umanlte g de nümayişçileri 100,000 min etmekte ve faşlat çel' Din tehditlerine çok kuY bir karşılık teşkil oden bu V| metli nümaeyişin intizamın! "